English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 31.05.2011 14:15    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Når det er sagt vet jeg hva jeg ønsker å høre fra Jönsson nå. Og det er at han har funnet en formasjon han vil spille inn fremover, og at han har tro på at det vil føre laget oppover på tabellen.

Enig. Han har vel forsåvidt falt ned på en formasjon, men det hjelper lite når spillere flyttes rundt og rundt. Han bør sette seg ned med resten av sportslig ledelse og diskutere alle tenkelige konstellasjoner og bestemme seg for én av de.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 15:40    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo på en måte satt seg et lag for noen kamper tilbake, men så ble Jamtfall skadet også måtte de begynne litt på nytt. Nå er Goa også skadet. hvem blir neste mann?
HeXX
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 15:50    Post subject: Reply with quote

WildRover wrote:
Midtstopper med fart : Michael Almebäck
Ving med fart/teknikk : Guillermo Molins
Def.midtbane : Får håpe Stig finner gull / Sprenge banken for Kara / overtale Hauger

Feks...

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 15:57    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
WildRover wrote:
Midtstopper med fart : Michael Almebäck
Ving med fart/teknikk : Guillermo Molins
Def.midtbane : Får håpe Stig finner gull / Sprenge banken for Kara / overtale Hauger

Feks...

Hadde vært supersigneringer! Almebäck er også kontraktløs i sommer, og Molins til nyttår.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 16:01    Post subject: Reply with quote

Torstein Helstad er på klubbjakt da.
http://fotball.adressa.no...202072.ece
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2011 16:28    Post subject: Reply with quote

VI trenger ikke flere spisser, vi har allerede for mange og for mange som er på ett likt nivå uten mulighet til å forbedre seg. En del av disse spissene/vingene bør vi kunne bruke i sommer som ett byttemiddel. F.eks bytte Trond Olsen mot en Birkir Bjarnasson på utgående kontrakt eller andre eksempler, men en veldig lur strategi for å få valuta for pengene bør være å prøve å kjøpen noen av de mest attraktive bosmannspillerne i norske klubber før kontrakten går ut. 5 millioner for f.eks Borges er billig, Nordkvelle for 1 million, Bjarnasson for 3 millioner etc.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 16:40    Post subject: Reply with quote

Ingen vits i å kjøpe flere 4-4-2 spisser når vi ikke har kantspillere eller en defensivt orientert midtbanespiller til å spille 4-4-2!
tjommi
Proff

PostPosted: 31.05.2011 18:05    Post subject: Reply with quote

Helstad kunne nok gjort en god figur på topp sammen med Prica, men er enig i at en ny stopper, ny DM og kantspillere er viktigere pr i dag. Regner nok uansett med at Hoftun har snakket/snakker med Helstad.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2011 18:18    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke nok penger til at vi kan kaste dem vekk på en 34 åring som i beste fall kan gi ett sportslig løft, men som vi ikke har noen mulighet for å få avkastning på økonomisk. En av de viktigste aspektene når vi skal vurdere spillere er hvor lett er det å selge spilleren til utlandet og om det er en mulighet for oss å tjene penger på ett slikt salg.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 18:51    Post subject: Reply with quote

Vi må simpelthen slutte å kaste bort penger på spillere som vi ikke kan få igjen penger på. En Trond Olsen til 10 millioner som er en middelmådighet, en Morten Moldskred som er over 30 år og har bare farten igjen, Winsnes som legger opp uten at vi får en krone igjen.

Vi må begynne å kjøpe gode, utenlandske spillere i alderen 23-27 som vi kan få god avkastning på, og som vi kan selge videre for 10-20 millioner. Sånn bør det være, ikke få tak i skandinaver over 30 år som bare casher inn en lønnsslipp på en million i året, og lar oss stå på bar bakke når de drar/legger opp.

Jeg tenker på Saré, Kara og Borges først og fremst. Spillere med gode ferdigheter med internasjonalt snitt, som vi kan selge videre for flere millioner. Det er veien videre.
Back to top
tjommi
Proff

PostPosted: 31.05.2011 18:58    Post subject: Reply with quote

Avkastningen på et slikt kjøp KAN komme med spill i Europa. Får vi tettet igjen bakover ser jeg ikke bort fra at Helstad kan ha en del å bidra med når vi snakker spill mot europeisk motstand. Alderen til tross, så vet han fortsatt hvor målet står, han er en notorisk måljeger som dessverre ikke ble brukt til det han er best på sist han var hos oss.

Jeg ser helt klart "problematikken" med tanke på videreslag osv. Av og til så kan kortsiktige løsninger også være positive i det lange løp. En "god" sesong i Europa kan være med å gjøre oss attraktive for spennende spillere igjen, noe vi så absolutt ikke er i dag Razz

...i tillegg til at det kan generere gode inntekter...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 19:34    Post subject: Reply with quote

En spiller i slutten av karrieren, kan også hvis han har litt "læreregenskaper" være en meget god mentor et år eller to for en av våre talenter, samtidig som han gir rutine til lagdelen. Men det må selvfølgelig være en spiller som kommer tilnærmet gratis, og det må være en konkret vurdering av at vi selv har talenter vi regner med at tar steget i løpet av ett til to år.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 20:04    Post subject: Reply with quote

Sare er sikkert aktuell, sjøl er jeg usikker på ham og håper det ikke ender med kjøp. Han hadde urovekkende ballmist og farlige tversoverpasninger litt for ofte for min smak.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 20:17    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...202104.ece

BHR blir i Fulham.
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 31.05.2011 20:26    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Sare er sikkert aktuell, sjøl er jeg usikker på ham og håper det ikke ender med kjøp. Han hadde urovekkende ballmist og farlige tversoverpasninger litt for ofte for min smak.

Han er vel solgt til Cluj
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 31.05.2011 20:45    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...202107.ece

Noen fra den klubben da?

- Torgeir Børven
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 01.06.2011 01:07    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Det hadde jo på en måte satt seg et lag for noen kamper tilbake, men så ble Jamtfall skadet også måtte de begynne litt på nytt. Nå er Goa også skadet. hvem blir neste mann?

Tja, vet jeg ikke helt om jeg vil gå med på at det er skadene på Jamtfall og Goa som gjør sesongen til det den er...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
stolavs
Veteran

PostPosted: 01.06.2011 09:55    Post subject: Reply with quote

BHR, Hauger, Karadas hadde jo vært noe.
Karadas som gir 100% i duellene. Hadde vært en styrke i angrepet. Minuset er at vi da har to like spisser. Har ikke tro på at han velger RBK.

Hauger- stabiliserende midtbanespiller som gjør at Henriksen kan flyttes lenger opp i banen og får utnytte sine kvaliteter bedre. - Går vel til utlandet.

Riise- en skikkelig ving-type som kan fore Prica og Karadas med innlegg.

Samt en god høyreback hadde vært noe-. Lustig forsvinner vel i sommer.
Back to top
mollenobrg
Junior

PostPosted: 01.06.2011 10:13    Post subject: Reply with quote

Det virker som Hoftun fortsatt bare går etter "nøkkelspillere", selv om strategien er både dyr og feilslått. Det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Når kjøpte vi sist en ubeskrevet, norsk spiller og satset på ham? Demidov?

Da jeg foreslo å kjøpe Vilsvik i fjor, var hele forumet hellig overbevist om at han var alt for dårlig.

Faktum er at Vilsvik var aktuell for RBK i 2009, men Hoftun takket nei. Det samme svaret fikk Konradsen i fjor. Antagelig ville begge vært forsterkninger for førsteelleveren per i dag.

Poenget mitt er: Det koster ikke nødvendigvis flesk å kjøpe norsk, men man må være kreativ og ta sjanser.

Godset har greid det, og selv om de er en mye mindre klubb, finnes det saker og ting å lære.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.06.2011 10:27    Post subject: Reply with quote

mollenobrg

Er ikke situasjonen nå slik at vi har talenter i alle lagdeler, men mangler noen etablerte/rutinerte som kan bære laget? Jeg mener det er tilfelle, og da skal vi gå etter etablerte spillere nå. Så bruker vi våre egne talenter i tillegg.

Ikke dermed sagt at vi skal lukke øynene for flere talenter...
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.06.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

Se litt nermere på vinterens innkjøp. DFH, Boti Goa, Jim Larsen, Jon Inge Høiland. Det vel bare Goa her som kan beskrives som ung, men selv han er litt for gammel til å bli kalt junior og talent nå.

PCS kan nå kalles rutinert, og Henriksen har tatt store steg. Også et problem at Winsnes er så dårlig at Svenson og Åsen fort blir soleklare valg i elveren samtidlig som Henriksen og Bakenga spiller. Goa, Jamtfall og Høiland har også entret skadehelvette, DFH er nettop delvis ferdig med det, Lago er totalt ute av form, Lustig har hodet sitt andre steder og Dorsin blir ikke raskere.

Klubben utnyttet også vinteren serdeles dårlig til å få samspillt et lag, sikkert mye på grunn av at Jønson ble avventene på om det ankeret Hoftun snakka om skulle komme. Men Hoftun hadde god tid og hadde enda ikke lært at man kan glemme å handle fra Tromsø og FFK for en billig penge.

Og du verden hvor sikker jeg er på at Anders Konradsen kunne gjort en bedre jobb en Fredrik Winsnes. Tror Henriksen kunne fungert bedre som anker med PCS og Konradsen forran seg.

En ting jeg også synes er rart, er at Jønson ikke ble sendt opp hit for å se prøvespillerne Bobby Short og Anders Konradsen nå i vinter. Virket som om det var Eggen alene som vurderte spillerne, og at Hoftun bare satt der helt passiv. Det samme er min mening om signeringen av Nordberg halvåret før med tanke på at Eggen vurderte og at Hoftun da også var passiv.

Hoftun og Rosenborg tørr ikke ta sjangser. alt skal være så trygt godt og varmt inne i den romslige husmannshytta. Fremmede kulturer og fenomenet å ta sjanger? Det æ faaaaaaaaaaalig det.
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.06.2011 16:48    Post subject: Reply with quote

Bør være uligheter for å fiske til seg Freddy Adu...

wikilink: http://en.wikipedia.org/w...Freddy_Adu

spiller i tyrkisk andredivisjon nå, og har gjort det bra med målgivende iallefall utifra det jeg finner.

Er klar over at han ikke ble så god som han hadde utsikter til, men kan verken koste mye eller kreve skjorta i lønn. Dessuten hadde det sikkert gjort mye for blest rundt klubben Very Happy

HAr alltid likt Adu, og se ham i RBK drakten hadde vært skoi!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2011 18:30    Post subject: Reply with quote

Nevland ned på midtbanen

Bjarnasson vraket fra Viking laget, en spiller jeg synes har veldig mange gode egenskaper og en mulig Skjelbred erstatter vi bør undersøke nærmere i sommer. Ett vel så bra alternativ som Nordkvelle.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.06.2011 18:32    Post subject: Reply with quote

Schalke vil kvitte seg med Reginiussen

Det ville forundre meg om vi ikke er med i kampen om denne spilleren. Bør kunne utfylle Biffen på en god måte samt at han gir muligheter som anker og som høyreback. Rekner med at Hoftun er på tråden med agenten hans.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.06.2011 18:35    Post subject: Reply with quote

Kun om klubben vår evner å forhandle(og lete etter) med mer enn 1 spiller av gangen. Hovedpri på vår midtbane MÅ være en defensiv midtbanespiller. Bjarnason er vel en indreløper med en forkjærlighet for hengende spissrollen. Vi har nok spillere som er gode indreløpere med styrkene sine framover. Gi meg DM og kantspillere. Kommer det inn så er Bjarnason velkommen som erstatter for Ciljan hvis han ikke signerer noen ny avtale.
Bjarnason har helt klart kvaliteter vi trenger, selv om jeg syns han har underprestert veldig i år. Det kan vel enkelt forklares med at hele Viking har underprestert da.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 260, 261, 262  Next
Page 175 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb