English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Karim Essediri
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 18:29    Post subject: Reply with quote

Jeg har egentlig sett Valencia litt for lite til å få noe særlig sammenlikningsgrunnlag.

Imidlertid kan jeg si det at Essediri er bra med ball og flink til å komme til innleggssituasjoner. Jeg vil tro han blir RBKs raskeste spiller og han utfordrer mye med sin store hurtighet. Han er ikke like flink med ball i trange situasjoner. I snitt vil jeg tro han ligger rundt 5 - 7 "ordentlige" innlegg i løpet av en kamp (for TIL) - i tillegg kommer jo andre "innleggsliknende" situasjoner.

Generelt kan jeg også si at han skaper mye (egne løp og samspill) - et uromoment for forsvarende lag, men han er ikke særlig dyktig til å sette egne sjanser. Forøvrig en ving som er ganske ulik Braaten. De to vil utfylle hverandre godt - litt avhengig av hva slags type kamp man forventer.

Essediri som back kan jeg ikke uttale meg om, da jeg neppe har sett ham spille i den rollen. Mulig det står noe om hans landskamper et sted på nettet? Han har jo spilt back på landslaget.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 20:49    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Av de det er naturlig å sammenligne seg med (vinger og kantspillere) kommer vel Øyvind Storflor best ut i Norge de to siste sesongene sett under ett, med unntak av Alex Valencia som hadde veldig mange assists i år og spilte i en annen divisjon i fjor. Har dog en mistanke om at mange av de assistene til Valencia kom på hjørnespark.
...........
Det er mye som tyder på at den beste norske målgivende pasningsleggeren som spiller ving/kant er i klubben allerede i Øyvind Storflor.

Det er mye som tyder på at du må skjerpe deg når det gjelder dine vurderinger av kantspillere. Wink

Som med dine vurderinger av Helstad og Ødegaard så kommer du med feiloppfatninger om Storflor også...

Storflor har 1 innlegg fra kant i år som det blir mål av. Resten er dødball og tråkling i midten. Storflor har IKKE fungert som målgivende spiller fra kanten i år !!!!

Ødegaard har LIKE mange assist som Storflor fra kant, men er MYE mer effektiv som målskorer. På tide å få fakta rett, Brady....
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 21:03    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
På tide å få fakta rett, Brady....

Greit nok det, jeg overdrev kanskje det Storflor har prestert en smule, men er overbevist om at han er norges beste kantspiller, noe jeg tror han vil bevise i 2006.

Men du snakker kun om i år, jeg så på de siste sesongene som en helhet. Dessuten uttalte jeg meg ikke om hvem som hadde flest innleggs-assist, men så på hvilke kantspillere som hadde flest assist uavhengig av hvor de kom fra på banen.

Storflor har vel også hatt noen fine assists i Champions League de to siste årene. Mot Arsenal og Real Madrid var det han som serverte Roar Strand begge gangene. Han har den internasjonale kvaliteten inne, det er bare om å gjøre å bli mere stabil og gjøre det som er bra oftere. Han bør også involveres mer i spillet enn hva han har vært i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 21.12.2005 21:50    Post subject: Reply with quote

Interessant at alle innlegg fra TIL-supportere jeg har sett rundt omkring stempler Essediri som TILs lateste og mest ustabile spiller.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 22:00    Post subject: Reply with quote

2 assist uten dødball på Storflor i TL såvidt jeg husker og det er oppsiktsvekkende dårlig for en kantspiller i RBK.

Essediri er nok en bedre servitør fra kanten, men blir han like lite involvert som Ødegaard i spillet så roper dere flopp neste år om han også. Essediri må, som Ødegaard spilles fri. Forskjellen er at Essediri eventuellt forserer for å legge inn, menst Ødegaard gjerne putter den i nota sjøl.

Valencia er mange hakk bedre enn begge to. En trenger ingen statestikk for å forstå det. Det ser en lett.

a. Han er bedre i mottaksfasen
b. bedre til å bevege seg smart og skape gunstig utfordringsposisjon
c. bedre til å utfordre og har alltid flere valg på egen bevegelse
d. han trenger mindre tid til beslutning
e. flink til å skaffe rom for innlegg når han kommer rundt
f. han har meget bra innleggsteknikk, både når det gjelder stegene før serv, og selve serven.

Essediri har fart og innleggsteknikk, Storflor har fart....
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 22:45    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
2 assist uten dødball på Storflor i TL såvidt jeg husker og det er oppsiktsvekkende dårlig for en kantspiller i RBK.

3 assist uten dødball på cirka 1200 minutter. Ødegaard hadde 1 assist på 800 minutter. Alex Valencia hadde 4 (han hadde 8 på dødball) på cirka 2300 minutter.

I 2004 hadde Storflor 5 uten dødball på 1300 minutter, og i 2003 3 uten dødball på 700 minutter tror jeg det var.

I år har RBK vært et bunnlag, mens Start har vært et topplag. Da er det iallfall ikke imponerende av Valencia som du skryter slik av, Litjeggen, å ha mindre assist pr minutt enn det du karakteriserer som oppsiktsvekkende dårlig av Storflor.

Storflor har dessuten slått flere assist mot aller beste motstand i Champions League. Tenk bare Arsenal i fjor og pasningen til Roar Strand på Santiago Bernabeu i år. Valencia falt igjennom når han fikk prøve seg på landslaget.

Jeg ville ikke byttet Storflor mot Valencia for alt i verden.

Ã… antyde at Storflor kun har fart og ingenting annet syns jeg er en grov feilvurdering.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 21.12.2005 23:14    Post subject: Reply with quote

Storflor er ett av Rosenborgs fremste angrepsvåpen; han har fart, teknikk, gode innlegg og han tørr å utfordre selv mot de beste i verden.

Hvis vi ikke har hatt han i CL ville vi garantert ikke gått videre til UEFA-cupen. Det tørr jeg å påstå.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 23:22    Post subject: Reply with quote

Hvilke assister er det du rekner med for Storflor ?

Den der han trilla ballen 1.5 m ved frispark ?

Stemmer talla dine så tror jeg vi kan konkludere med at det IKKE finnes vinger av assist-typen overhode i Norge, og som Raem uttrykte det; RBK leter etter noe som ikke eksisterer.

Gi meg heller en ving/spiss som skorer 10+ mål hver seong...

RBK var ett bunnlag ja, men de var likevel helt i toppen når det gjelder antall angrep og avslutninger/sjanser. RBK var ikke ett bunnlag fordi at de ikke hadde nok angrep, men fordi de hadde ueffektive avsluttere på topp og elendig defensivt spill...

Det siste retter Høgmo på, men når det gjelder effektivitet i angreps-spillet så er jeg veldig usikker...
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 23:41    Post subject: Reply with quote

Recon,
mulig du har rett i at TIL supportere stempler Essediri som lat og ustabil. Det gjorde de forøvrig med MGPedersen også - når han var på sitt beste med TIL.
Personlig tror jeg det hele skyldes uklart offensivt spill under Ulseth. Med Høgmo som trener var Essediri jevnt over meget god. Forøvrig er jo mange her fornøyde med Storflor og Braaten. De er vel ikke veldig stabile de heller... (Valencia er i mine øyne ikke spesielt stabil heller).
Jeg tror ikke vi finner vinger som presterer jevnt på et meget høyt nivå som er interessert i å spille fotball i Norge. Dessverre.

Essediri rangerer jeg sånn cirka på nivå med Storflor... og jeg er like spent som dere på hvordan han vil prestere (forøvrig har Essediri et godt trøkk i skuddene sine - det er bare sikte som er litt dårlig).
TomH
Veteran

PostPosted: 21.12.2005 23:45    Post subject: Reply with quote

Litjeggen,
(ment som trøst)
var det noe Høgmo var kjent for som trener for damelandslaget må det ha vært effektivitet på sjansene laget skapte. Det samme vil jeg hevde stemmer godt med mitt inntrykk av TIL under Høgmo (har riktignok ikke sett statistikk på dette).

Jeg synes også å se at RBK setter flere sjanser nå enn tidligere i år.
Brady
Veteran

PostPosted: 22.12.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Hvilke assister er det du rekner med for Storflor ?

Den der han trilla ballen 1.5 m ved frispark ?

Assister utenom dødball, så det inkluderer ikke frispark eller hjørnespark.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 22.12.2005 00:13    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
RBK var ikke ett bunnlag fordi at de ikke hadde nok angrep, men fordi de hadde ueffektive avsluttere på topp og elendig defensivt spill...

Det siste retter Høgmo på, men når det gjelder effektivitet i angreps-spillet så er jeg veldig usikker...

Jeg tror ikke ineffektivitet forklarer alt. Hvilken type sjanser man får har veldig mye å si. Det er her Drillo faller igjennom når han teller sjanser blindt uten å se på hvilke typer sjanser det er og størrelsen på de. Drillo teller også skudd fra 20 meter som keeper må slå til corner som sjanser, men ikke sjanser der motstanderen er utspilt og et lag kun er en upresis pasning fra å spille igjennom en på blank goal. Det siste fordi han kun teller avslutninger. Det betyr også at de som spiller mere possessionorientert kommer dårligere ut på en sjansestatistikk hos Drillo enn de som spiller mer direkte opp.

Den største feilen offensivt i år var ikke ineffektivitet, men mangelen på plan i angrepsspillet, mangelen på kombinasjonsspill/pasningsspill og feil sammensetning av spillere. Er alt dette på plass, vil også et lag fremstå som mere effektivt fordi sjansene kommer på en annen måte.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 22.12.2005 12:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kjøpte Rosenborg Essidiri? Er han god nok? Vil han forsterke Rosenborg? Jeg frykter det blir nei på de siste 2 spørsmålene. Og når det blir tilfelle, hvorfor kjøper da ikke Rosenborg inn bedre spillere? Hva er det som hindrer de? Vil de ikke Rosenborgs beste? Vil de bare se pengebingen øke og øke helt til laget er i 1. div og vi er konk før en aner ordet av det?

Jeg ser helt klart konturene her. Da Høgmo kom hadde jeg enorme forventninger. Nå sitter jeg igjen med en gedigen skuffelse over det slappe arbeidet som er gjort med å skaffe nye spillere. Egentlig så skulle halve troppen ha blitt kastet på dør, for så elendig har de vært. Men hittil har de kjøpt inn en skarve reserve keeper og en middelmådig høyrekant. HVA FAEN ER DET SOM SKJER!!!!!!!!!!! NÅ MÅ DET INN KVALITETSSPILLERE OG DET PÅ ØYEBLIKKET!!!!!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 22.12.2005 13:50    Post subject: Reply with quote

Okey, for å roe ned igjen litt her.. Smile

erlendmf wrote:
Storflor er ett av Rosenborgs fremste angrepsvåpen; han har fart, teknikk, gode innlegg og han tørr å utfordre selv mot de beste i verden.

Jeg er enig erlend. Storflor har, på sitt beste, det lille ekstra. Det er så utrolig viktig at kantspillerne våre TØR å utfordre! Det tør Storflor, til og med mot de beste av de beste. Dette er en av egenskapene jeg virkelig håper Essediri har.

Litjeggen wrote:
Gi meg heller en ving/spiss som skorer 10+ mål hver seong...

Ja ikke sant? Og så selger vi Ødegaard. Hva skal man si?
Henri
Legende

PostPosted: 22.12.2005 14:31    Post subject: Reply with quote

Om Storflor:
Quote:
Han har den internasjonale kvaliteten inne, det er bare om å gjøre å bli mere stabil og gjøre det som er bra oftere.

Dette har man sagt i snart 10 år. Jeg var lenge enig, men tålmodigheten min er slutt. Jeg vil prøve noen andre
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 22.12.2005 14:50    Post subject: Reply with quote

henning wrote:

Dette har man sagt i snart 10 år. Jeg var lenge enig, men tålmodigheten min er slutt. Jeg vil prøve noen andre

Men han har jo vist klar fremgang etter at Høgmo kom til klubben og vært blant de 5 beste i de siste kampene. Spesielt i Champions League har han jo vært god.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2005 19:24    Post subject: Reply with quote

Essediri er en av 31 tunisere som er plukket ut i en "forhånds-tropp" foran Afrika-mesterskapet i januar:

Gardiens

Ali boumnijel (CA)
Khaled Fadhel (Kayseri Erciyespor)
Hamdi Kasraoui (EST)

Défenseurs

Hatem trabelsi (Ajax amsterdam)
Anis Boussaidi (Metalurh Donetsk)
Emir Haj Messaoud (CSS)
José Ribeiro Clayton (Al Sod el Qatari)
Anis Ayari (samsunspor)
Wissem Bekri (EST)
Radhi Jaidi (Bolton wanderers)
Karim Hagui (Strasbourg)
Alaeddine Yahia (Saint Etienne)
Karim Saïdi (Feyenoord rotterdam)
Khaled Badra (EST)
Wissem Abdi (CSS)

Milieux

Riadh Bouazizi (Kayseri Erciyespor)
Jawhar Mnari (Nuremberg)
Haïthem Mrabet (CSS)
Chaker Zouaghi (ESS)
Hamed Namouchi (Glasgow Rangers)
Kais Ghodhbane (Samsunspor)
Karim Sdiri (Rösenborg)
Adel Chedli (Nuremberg)
Issam Jemaa (Lens)
Imed M'hadhebi (Nantes)
Abdelkarim Nafti (CSS)
Selim Benachour (Guimaraes)

Attaquants

Chaouki Ben Saada (Bastia)
Zied Jaziri (Troyes)
Haykel Guemamdia (Strasbourg)
Francileudo Dos Santos Silva (Toulouse)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jonny
Junior

PostPosted: 02.01.2006 15:10    Post subject: Reply with quote

Essediri ser ikke ut til å bli tatt ut på Tunisias lag til Afrikamesterskapet.

http://news.bbc.co.uk/spo...575238.stm
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2006 15:20    Post subject: Reply with quote

For RBK er det sikkert like greit at han ikke ble med. NÃ¥ blir han i stedet med til Gran Canaria til helga.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.01.2006 20:12    Post subject: Reply with quote

2mas,
kan du skrive et lite innlegg når Essediri har skrevet under for RBK?
Bare for å få den endelige bekreftelsen...
2mas
Sjef

PostPosted: 02.01.2006 20:15    Post subject: Reply with quote

Ja, det skal jeg. Karim er vel uansett nyss ankommet byen.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 02.01.2006 20:28    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Interessant at alle innlegg fra TIL-supportere jeg har sett rundt omkring stempler Essediri som TILs lateste og mest ustabile spiller.

Spillere blir ofte mye dårligere når de går over til motstanderlaget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 03.01.2006 10:41    Post subject: Reply with quote

Ja, det har du rett i, Krøvel.
Imidlertid er det en viss sannhet i at Essediri har vært en ustabil spiller for TIL. Tror ikke det er mange som med hånden på hjertet vil si at han har prestert høyt kamp etter kamp.

Vi må være klar over at Essediri IKKE er en fenomenalt god ving, men han er god. Essediri var bedre i fjor, under Høgmo, enn i år.

Uten å gjøre for mye ut av det, vil jeg anta han er på nivå med Storflor:
- Essediri er nok markert hurtigere enn Storflor (enda Storflor er rask).
- Essediri slår bedre innlegg enn Storflor.
- Esseiri er nok også dyktigere til å komme til innlegg enn Storflor.
- Essediri er antakeligvis flinkere til å skape situasjoner for andre.

- Storflor er antakelig bedre til å jobbe hjemover.
- Storflor er (selvfølgelig) mer kjent med RBKs bevegelsesmønster.
- Storflor er antakelig en bedre dribler i trange situasjoner.
- I snitt skårer Storflor mere mål enn Essediri.

Men alt i alt, vil jeg rangere dem som ganske jevne. Siden Storflor må regnes for å være en ustabil ving, og han og Essediri er omtrent på samme nivå, er det derfor ikke urimelig at også Essediri blir betegnet som ustabil.

Det TIL supporterne IKKE har skrevet er at Essediri er/var en av TILs viktigste spillere de to siste sesonger. Vi har stort sett vært godt fornøyd med en annen ustabil ving som ikke skårer all verden (Braaten) og jeg ser derfor ingen grunn til at vi ikke også skal bli godt fornøyde med Essediri. Han er tross alt GOD!

Konklusjon: Om han holder seg skadefri, vil vi være glade for å ha han i stallen til neste sesong.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 03.01.2006 13:22    Post subject: Reply with quote

Takk for et godt og opplysende innlegg TomH. Tommel'n opp!
Recon
Legende

PostPosted: 03.01.2006 14:23    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Uten å gjøre for mye ut av det, vil jeg anta han er på nivå med Storflor:

Dette alene mener jeg er nok til at vi ikke burde henta ham.
Er det der lista vår ligger? En som er jevngod med vår suverent mest ustabile spiller?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Next
Page 4 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb