View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.04.2011 02:28 Post subject: Rosenborg - VÃ¥lerenga |
|
|
Rosenborg - VÃ¥lerengen
vs.
Dato: 25.04.11
Kl.: 20:00
Stadion: Lerkendal
TV: TV2
Mulig RBK-lag:
Örlund
Lustig - Lago - Jimbo - Dorsin
Holm - Henriksen - Ciljan - Olsen
Prica - Bakenga
Ovetråkk for Høiland, kan være ute i 1-3 uker. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 02:40 Post subject: |
|
|
Tror jønsson må bruke påska godt.. ellers kan den kampen bli en pinlig affære..
Blir tynt på benken i alle fall. _________________ mvh HeXX
|
 |
w2kK Junior
|
Posted: 19.04.2011 02:44 Post subject: |
|
|
Gud som jeg gruer meg til denne kampen, tror ikke at jeg har hatt en dårligere følelse før en TL-kamp noen gang.
Men det er vel lov til å håpe at VIF gir oss litt større spillerom offensivt enn lagene vi har møtt til nå, siden de muligens er ute etter å styre kampen i større grad enn stabæk og lsk var..
Men er redd vi står med 1 poeng av 15 mulige og 6-14 i målforskjell. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 03:02 Post subject: |
|
|
Og det blir vel en komplett krise om sogndal tar poeng borte mot aafk, samtidig som vi misser mot vif..
Mye negativt her nå, men håper det kommer signaler fra klubben som gjør at en får håp om at klubben ikke har resignert, men vil gå ut å vise at denne kampen skal vinnes. Potensialet er der, og med rbks åpning i år, kan enga gå i den fella at de tar litt for lett på det.. _________________ mvh HeXX
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.04.2011 08:02 Post subject: |
|
|
Har vi ikke noe alternativ på høyreback? I går igjen prøvde Lustig seg på filming i andre omgang. Datt som en sekk og satsa på frispark. I tillegg står han og sover på returen som fører til 0-2. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 19.04.2011 08:33 Post subject: |
|
|
Herreud dette skal jeg bruke penger på, men det er i motgang man står opp for laget sitt. Bare akkurat nå føles det så inn i helvete trøsteløst. Godt jeg kjøpte billetter til tog/fly tidlig da, så de var ganske rimelige. Dette blir såkalt vårslakt om ikke laget kommer med en kraftanstrengelse, noe jeg betviler. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 11:44 Post subject: |
|
|
Uansett hva vi mener om styre og stell (eller mangel på dette) så må vi møte opp på mandag 25. og støtte laget 100%. Synes det var bra trøkk mot LSK, få med 4-5000 til på tribunene så kan vi bifra til en 3-poenger.
Hadde smakt spesielt godt mot VIF... |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 11:49 Post subject: |
|
|
Jeg kommer ikke på lerkendal så lenge Hoftun sitter som sportslig leder... |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.04.2011 11:54 Post subject: |
|
|
Hva er status på Morten Moldskred? er han snart tilbake?
Mitt ønskelag fra dagens stall:
--------------------------------Daniel Ølhund
---Mikael Lustig-----------Lago-----------Jimbo----------Mikael Dorsin
---M. Moldskred---------Rambo2---------PCS---------------DFH
------------------------kong Prica------Bakenga
Rade Prica bør også være kaptein fremfor Mikael "tafatt" Dorsin. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 19.04.2011 12:00 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg stort til denne kampen, vi har alt å vinne!
Livet som RBK supporter har iløpet av det siste halvåret endret seg, det er nå vi supportere skal støtte opp om gutta på banen. Vi har mistet mange sentrale spillere, og ikke en eneste forsterkning har kommet til.
(Det er ingen vinnerskaller ute på banen pr.dags dato)
Så får de inne på brakka stikke fingern i jorda å innse at det bør endringer til der, ikke å klappe for at det nå er mere å tjene på internettfronten og bygge hoteller. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 19.04.2011 12:18 Post subject: |
|
|
w2kK wrote: |
Men det er vel lov til å håpe at VIF gir oss litt større spillerom offensivt enn lagene vi har møtt til nå, siden de muligens er ute etter å styre kampen i større grad enn stabæk og lsk var.. |
Jeg ser det på en annen måte; det slo meg under 1. omgang i går at FFK spilte litt som VIF, bare med lavere press og mindre fokus på ballgjenvinning. Da var kampen noenlunde jevn. I starten av andre fikk de derimot presset høyere og vant baller høyere i banen - nærmere sånn VIF spiller, og da var FFK klart best. Det samme så jeg også da Brann spilte aggressivt på sin egen stadion; de kom stadig vekk til farligheter. Etter gårsdagens kamp å dømme kan RBK komme til å slite med å komme seg ut av forsvar, det er i alle fall noe som bør trenes en del på.
Taktisk sett tror jeg i dag den letteste måten å slå dagens VIF på, er å ligge kompakt i forsvar og satse på kontringer, slik LSK og Stabæk gjorde. Jeg tror ikke Jønsson går for dette på Lerkendal, men han kan fort ha det som plan B hvis han ser at kampen blir vanskelig. Da gjelder det å klare å demme opp, noe RBK-forsvaret ikke har vært alt for gode på i år. I tillegg skal det jo nevnes at RBK ikke er noe kontringslag, de trener nok adskillig mindre på det enn de aller fleste andre TL-lag.
Hva prøver jeg å komme frem til? Selvfølgelig er jeg noe farget av min klubbtilhørighet, men jeg mener at om VIF finner tilbake til sitt spill anno 2010, som vi riktignok bare har sett unntaksvis i år, skal RBK få store problemer med å hente noe mer enn ett poeng.
Ogude er ute med karantene, Berre er skadet per i dag men bør være tilbake på Lerkendal, og Koné starter maks. på benken.
Personlig mener jeg det ikke er en så stor ulempe at Ogude er ute, det offensive spillet kom seg betraktelig de siste 20 minuttene mot LSK med Singh tilbake i sin vante rolle som boks-til-boks-spiller.
VIFs lag fra start kan fort ligne på dette:
--------------Hirschfeldt-----------------
Stoor ---Muri---Strandberg---Nordvik (dos Santos)
--------Singh-----------Hæstad---------
-------------Fellah/Bojan----------------
---Nielsen-------Berre-------Shelton---
Andresen må fortsatt rullere mellom Fellah og Bojan, og Boakye (Boa) vil muligens få de siste ~30 minuttene for enten Nielsen eller Berre, jeg tror ikke han kommer i startelleveren allerede mot RBK. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 12:21 Post subject: |
|
|
dalla wrote: | Jeg kommer ikke på lerkendal så lenge Hoftun sitter som sportslig leder... |
Nettopp!
Ei heller så lenge JJ er trener.
Det blir dårlig med tilskuere etterhvert, med dette drittspillet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 19.04.2011 12:24 Post subject: |
|
|
Hvis man bare skal gå på Lerkedal når Eggen er trener, blir det også dårlig med tilskuere snart. Fyren er tross alt ganske gammel. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 12:27 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke det jeg mener, da. Men en trener med hans tankegods. 4-3-3, blant annet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.04.2011 12:31 Post subject: |
|
|
smeboe.
Kommer Janne drassende med den taktikken med å ligge lavt og kompakt og satse på kontringer blir jeg rett og slett forbanna.
Andre lags supportere kan tillate å se laget sitt spille sånn pøkkfotball, men som en supporter som meg som stiller i RBK-drakt er det totalt uakseptabelt å se RBK spille slik. |
|
Back to top |
|
 |
baltus Junior
|
Posted: 19.04.2011 13:01 Post subject: |
|
|
Vi må forsterke oss selv sentralt på midten, men uten å bli altfor smale. Mitt forslag er å vrake Bakenga for å få plass til en sentral midtbanespiller til. Samt å snu trekanten fra den klassiske 4-3-3, siden vi ikke har en naturlig DM.
Mitt ønskelag:
Ørlund
Lustig, Lago, Larsen, Dorsin
Skjelbred (K), Ã…sen
Holm, Henriksen, Olsen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.04.2011 13:01 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | NÃ¥ er det ikke det jeg mener, da. Men en trener med hans tankegods. 4-3-3, blant annet. |
Eggen trakk ikke fullt hus på noe annet enn første kampen mot Kongsvinger, FCK og Vif i fjor såvidt jeg husker. Så den der teorien om at stadion fylles tvert han blir trener igjen er i hvertfall ikke mer enn en teori. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.04.2011 13:04 Post subject: |
|
|
Og de to siste tror jeg Hamren eller hvem som helst hadde fått fullt hus mot også - pga. selve kampene (viktigheten av dem). _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.04.2011 13:45 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Hva er status på Morten Moldskred? er han snart tilbake? |
Morten blir ikke spilleklar før i mai. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.04.2011 15:36 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | dalla wrote: | Jeg kommer ikke på lerkendal så lenge Hoftun sitter som sportslig leder... |
Nettopp!
Ei heller så lenge JJ er trener. |
Jeg håper dere råtner hjemme i sofaen. Er det en gang du faktisk skal dra på Lerkendal er det i motgang, når laget trenger det som mest. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.04.2011 15:37 Post subject: |
|
|
Chuck Bass wrote: | Er det en gang du faktisk skal dra på Lerkendal er det i motgang, når laget trenger det som mest. |
, gutta trenger støtte nå! Alle mann til Lerka. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.04.2011 15:41 Post subject: |
|
|
I en perfekt verden, sure.
I realiteten gidder ikke folk komme og betale en formue for å se en fruktene av en inkompetent ledelse som har produsert et middelmådig lag som ikke gidder å kjempe for klubben. Når supporterene er de eneste igjen som bryr seg om klubben, forsvinner fort entusiasmen hos de også. Publikum har så langt prestert mye bedre enn dette laget fortjener. Det handler ikke om resultatene, det handler om trua på at vi kan bygge noe større. Det er det få som har for øyeblikket.
Å støtte dette laget før kreften er fjerna med gift fremstår mer og mer som en jævla tung jobb, og jobb får man som kjent betalt for, man betaler ikke for å jobbe.
Når det er sagt møter jeg personlig opp og håper på det beste som alltid. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.04.2011 16:04 Post subject: |
|
|
Chuck Bass wrote: |
Jeg håper dere råtner hjemme i sofaen. Er det en gang du faktisk skal dra på Lerkendal er det i motgang, når laget trenger det som mest. |
Jeg syns ærlig talt det ikke er noe merkelig med det de sier. Dette er måten publikum kan vise at de ikke har tiltro til ledelsen.
I prinsippet er jeg enig i at det er i motgang man skal stille opp for laget, men det fordrer at det man støtter er 11 mann som kjemper som faen, men taper for en overmakt. Hvem faen gidder leke prektig supporter-pk for 11 primadonnaer som generelt gir faen og kjører high fives og gliser med motspillerne etter nok en patetisk prestasjon og innstilling!?
Ja, folk burde stille opp på tribunen - og gi dem det glatte lag for hvert et hoftefest, himling med øynene, stup og skuespill, og hver en halvhjertet involvering de framviser. Og man burde gjort det brutalt og vedvarende!
Det er å stille opp for laget det. Å gjøre det så forbanna utrivelig og skremmende som overhodet mulig å utvise slike prestasjoner på eget stadion, som det disse folka viser. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.04.2011 16:11 Post subject: |
|
|
Carles Puyol hadde gått gråtende av banen etter ett poeng av tolv mulige.
Fellow defender Gerard Piqué said: "He's someone who, even if you're winning 3-0 and there's a few seconds left in the game will shout at the top of his voice at you if he thinks your concentration is going."[ |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 19.04.2011 18:10 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | dalla wrote: | Jeg kommer ikke på lerkendal så lenge Hoftun sitter som sportslig leder... |
Nettopp!
Ei heller så lenge JJ er trener.
Det blir dårlig med tilskuere etterhvert, med dette drittspillet. |
Ah... Ekte supportere som setter klubben først... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
|