| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 00:44 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | Som jeg har påpekt i mange innlegg, tar du helt feil. RBK har hatt nasjonal og internasjonal suksess med prinsippene til en mann; Nils Arne Eggen! Da må laget tilbake til den filosofien.
Dine hersketeknikker forandrer ikke det.
Ferdig sagt! |
Joda, og i middelalderen mente enkelte at jorda var flat... evt så mente ledende datafolk at PC aldri ville bli allemannseie. Men så gikk tida, og det viste seg at ting hadde utviklet seg i en litt annen retning enn antatt...
Så er det også innen fotball. Den endrer seg, utvikles og kravene både til trenere og spillere endres.
Eggen er ferdig i rbk, og for å slippe denne evinnelige måling om at jorda er flat, ber jeg moderator sperre nae-tråden fram til det evt. skulle skje noe ift eggen som er relevant for klubben. Per i dag er han ikke det. _________________ mvh HeXX
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 00:48 Post subject: |
|
|
He, he. Jeg ler så jeg får vondt
Ikke rart det går til helvete med klubben om det er slike holdninger som rår grunnen.
Jeg antar alderen, eller mangel på sådan, forklarer din kjepphøyhet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Last edited by larse65 on 19.04.2011 00:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.04.2011 00:56 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | Som jeg har påpekt i mange innlegg, tar du helt feil. RBK har hatt nasjonal og internasjonal suksess med prinsippene til en mann; Nils Arne Eggen! Da må laget tilbake til den filosofien.
Dine hersketeknikker forandrer ikke det.
Ferdig sagt! |
Som alt annet her i livet så forandrer fotball seg, og ser vi på Eggens siste seks månder så har ikke han klart å følge med tiden. Han trener på en måte som kun Nordli og Fagermo fortsatt driver med.
Og ser vi på FCK så finnes det flere veier til å oppnå suksess i Europa, vi må bare være åpen til nye ting. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 00:59 Post subject: |
|
|
RBK hadde knekt koden.Da er det ingen grunn til å famle i mørket etter en ny kode å knekke.
Som før sagt, var Eggen bundet på hender og føtter sist høst. Ergo var det ikke han filosofi vi fikk se, men en kvasi utgave. Skyld? Erik Hoftun!! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 00:59 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | He, he. Jeg ler så jeg får vondt
Ikke rart det går til helvete med klubben om det er slike holdninger som rår grunnen.
Jeg antar alderen, eller mangel på sådan, forklarer din kjepphøyhet. |
Vel, en debattant som begynner å trekke fram aldersargumentet viser vel selv at han mangler endel på modenhetsskalaen. La meg si det slik at jeg husker godt den første mørke spiller i toppdivisjonen i england godt...
Og om du mener en sementering av klubben framfor progressiv utvikling er det rette, så er det vel ikke jeg som fremstår som bakstreversk og med manglende holdninger. Det letteste er å gjøre som du gjør, stikke hodet i sanden, og håpe at det står 1995 på kalenderen når hodet evt. kommer opp igjen. De fleste av oss må derimot forholde oss til 2011, og i den virkeligheten er Eggen historie. God historie, men likefullt historie. _________________ mvh HeXX
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.04.2011 01:02 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | He, he. Jeg ler så jeg får vondt
Jeg antar alderen, eller mangel på sådan, forklarer din kjepphøyhet. |
SÃ¥ du ler av fremskritt?
Som klubb kan ikke Rosenborg se seg bakover hele tiden, det er det klubben gjorde mellom 2003-2007/08 og vi ser i dag hvordan det endte.
Skal Rosenborg bli bedre så må vi se på andre klubber over oss og se hva de gjør, dette betyr ikke at vi burde kopiere alt de gjør, men vi kan ta litt her og litt der og så prøv å finne en gylden middelvei som er vår egen. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 01:02 Post subject: |
|
|
Der ligger feilen, ser du. Hans filosofi burde aldri blitt historie, men derimot videreutviklet og tilpasset 2011. Han er landets eneste klubbtrener med internasjonal suksess med et norskt lag. Det sier alt. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 01:06 Post subject: |
|
|
Du har helt glemt asbjørn halvorsen.... _________________ mvh HeXX
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.04.2011 01:07 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | RBK hadde knekt koden.Da er det ingen grunn til å famle i mørket etter en ny kode å knekke.
Som før sagt, var Eggen bundet på hender og føtter sist høst. Ergo var det ikke han filosofi vi fikk se, men en kvasi utgave. Skyld? Erik Hoftun!! |
En kode Eggen ikke klarte å knekke i 2010. Mye har forandret seg, og det så vi når Rosenborg ble rundspilt i København. Et FCK lag som kom seg forbi gruppespillet på andre forsøk. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 01:09 Post subject: |
|
|
ryujin, nå må du da snart få med deg HVORFOR høsten ble som den ble. Prøv selv å utøve din proffesjon, bundet på hender og føtter
Likevel ble vi suverene seriemestre... _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.04.2011 01:11 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Der ligger feilen, ser du. Hans filosofi burde aldri blitt historie, men derimot videreutviklet og tilpasset 2011. Han er landets eneste klubbtrener med internasjonal suksess med et norskt lag. Det sier alt. |
Fra utsiden virket det ikke som om han prøvde å fornye filosofien hans.
Han virket veldig satt i sine veier. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 01:12 Post subject: |
|
|
Se mitt innlegg over. Nå er det på tide du gir deg med det argumentet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 01:15 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | ryujin, nå må du da snart få med deg HVORFOR høsten ble som den ble. Prøv selv å utøve din proffesjon, bundet på hender og føtter
Likevel ble vi suverene seriemestre... |
Så du vet ikke hvem asbjørn halvorsen er altså. Til tross for at han er den norske treneren med beste internasjonale resultat? For det var det som var kriteriet ditt, var det ikke??
Høsten ble som den ble blant annet fordi eggen ikke kommuniserte med spillerne, hans tidligere spissformulerte positive innspill, var nå blitt til surmaga kritikk fra en som hadde hatt for lang pause både som trener og fra media. _________________ mvh HeXX
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 01:19 Post subject: |
|
|
I forsøket på hersketeknikker, glemmer du at jeg sa norske KLUBBTRENER for et NORSKT lag! Følge med i timen, kanskje? _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.04.2011 01:22 Post subject: |
|
|
Nå er det kveld, så nå kan dere jo fortsette med forsvaret av den skandaløst dårlige treneren Janne Jønsson. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 01:35 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | I forsøket på hersketeknikker, glemmer du at jeg sa norske KLUBBTRENER for et NORSKT lag! Følge med i timen, kanskje? |
Hersketeknikk et det vel strengt tatt du som bedriver, når du møter alle argumenter med nettopp det som argument.. og du har relativt jevnt og trutt hevdet at alt var bedre før, og dermed er det jo vesentlig å trekke fram i lyset trenerprofiler etter ditt hjerte. Eggen har jo selv en lysende karriere som landslagstrener å se tilbake på, og han er tydeligvis ikke diskvalifisert i dine øyne...
Og så det er sagt. Jeg er ingen ihuga forsvarer av Jønsson, men nå er det han som er trener, og du løser ingenting ved å rote enda mer i trenerkabalen. Det er jo nettopp vinglingen det siste tiåret som er en av de viktigste årsakene til at rbk i dag sliter. Jønsson kan løfte rbk til nye høyder, men i likhet med din våte drøm eggen og stort sett alle andre trenere, vil han bruke tid til å bygge laget. Spesielt med en så svak spillerstall.
Det som derimot vil være et pluss, er om svendsen og skutle trer av, nye, kompetente og engasjerte ledere kommer inn, som så igjen finner en god, erfaren og kompetent erstatter for Hoftun. Så må jønsson og ny SD sammen bygge opp et nytt lag for framtida, mens du koser deg med gamle videoer av heggem i milan og andre klipp fra filmavisen... _________________ mvh HeXX
|
 |
SundayForever Junior
|
Posted: 19.04.2011 07:07 Post subject: |
|
|
Dere har ingenting i klubben å gjøre.Skam dere.Uansett hva Nils sier,buer man ikke han ut på et årsmøte.Har dere et minimum av skamvett,bør dere ha en forbannet flau smak i munnen i dag.Er det noen som har navn?Lykke til videre Nils Arne.Takk for alt du har gjort for Rosenborg tidligere,og alt du skal gjøre senere. _________________ Buy RS Gold,Cheap Maplestory Mesos,Runescape Gold |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 19.04.2011 07:30 Post subject: |
|
|
Sa kisen som selger Runescape gull, hahahahhahahaha. Fikk meg faen til å le igjen etter en søvnløs natt og oppgulpet til larse. det skal du faen meg ha!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.04.2011 07:35 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke sammenhengen i det innlegget. Svarte du på et innlegg fra flere uker siden?
Har ikke opplevet buing, men mange fikk seg en god latter på et årsmøte jeg var på for mange år siden.
Noen fra salen etterspurte en redeggjørelse fra noen i styret.
Da NAE tok ordet ble det latter i salen.
I sitt hode var han vel både styreformann,manager,sportsdirektør,vaktmester,oppmann,vedlikeholdssjef,husstyrer og sjefstrener på en og samme tid. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 19.04.2011 07:53 Post subject: |
|
|
Larse:
Du legger skylden på Janne.
Men i fjor tapte vi for follo og da la du skylden på "party" svenskene, og hadde det ikke vært for spillere som demidov og annan så er jeg ganske sikker på at vi hadde hatt flere tap i fjor også. Stallen Eggen rådde over var mye mer komplett en den Janne har i dag. Jeg tror til og med Eggen ville fått problemer i dag fordi han ikke har noen bindende spiller på midten.
Du gir også Eggen fri pass på CL kvalifikasjonene fordi Eggen ikke fikk forsterke laget, et lag som er mye svakere i år.
Last edited by Ryujin on 19.04.2011 09:31; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.04.2011 08:19 Post subject: |
|
|
Jeg synes du retter baker for smed ved å gjøre dette til en ren trenerdebatt, larse.
Jönsson har riktignok startet veldig svakt resultatmessig, og under pari også spillemessig, men ta med i beregningene at han ble forespeilet en blankpolert ferrari da han takket ja til jobben, men ved overtagelse var flere av motorstemplene borte eller erstattet med stempler fra en annen fabrikat, samt at flere bremserør var kuttet.
Det er vel kanskje på tide å se på styret i stedet? De, med Svensen i spissen, har til enhver tid med motgang skøvet andre foran seg. Assistenter satt inn som hovedtrener av styret selv, har gang på gang blitt satt opp som skyteskive mens Svensen og co holder seg på kontoret, eller i beste fall trøkker frem usammenhengende røreprat foran et kamera. Så er det på'n igjen. Ny trener med samme meritter.
Hoftun har jo også vist seg å være langt under hva vi bør ha som SD, men allikevel er det treneren det sees på. Styret skryter av sine gode prosesser, selv om det skal kun et minimum av innsikt til for å se at Hoftun er underkvalifisert og aldri hadde sittet i en av de gjeveste stolene på brakka dersom han ikke hadde hatt kapteinsbind i klubben.
Styret har skylda for alt rotet med trenere vi hadde for noen år tilbake, og det er de som ansatte Hoftun som sportslig leder. Det var også de som valgte Jönsson som Hamrén/Eggens erstatter, for den saks skyld.
Jeg håper det skjer noe snart. Svensen (og flere andre) har alt for lenge sittet trygt i stolen sin hvor det eneste han blir stilt til ansvar for er hvor wienerbrødene kjøpes fra. Nye koster i styre og stell, takk! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 19.04.2011 21:07 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | Som alt annet her i livet så forandrer fotball seg, og ser vi på Eggens siste seks månder så har ikke han klart å følge med tiden. Han trener på en måte som kun Nordli og Fagermo fortsatt driver med. |
Kan du utdøype dette litt nærmere? Hva er det med måten han (og de) trener på som ikke lengere holder mål i forhold til hvordan andre trener?
Ikke at jeg vet alt hva NAE står for ang. trening, men jeg vet at det er elementer i treningen han står for som jeg annser som tilnærmet perfekt. Men ikke at jeg tror alt er perfekt..ble bare litt nysgjerrig på hva du mener som ikke er bra.
| Quote: | | Han trener på en måte som kun Nordli og Fagermo fortsatt driver med. |
Hva slags "måte"...? |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 19.04.2011 22:10 Post subject: |
|
|
NÃ¥ er larse65 i meltdown-mode her.
Eggen er 70 år og ikke et alternativ for fremtiden uansett. Han holder kanskje i 2-3 år til som topptrener med det aktivitetsnivået som trengs. Utover det så har han for det første fortjent sin pensjon, og for det andre fortjener han bedre rammebetingelser i form av en slagkraftig stall.
Jönsson er nok den beste treneren vi kunne ha fått for øyeblikket, gitt at Sollied overhodet ikke er interessert. Og Sollied er skarpsynt nok til å se hva som egentlig foregår på brakka, så han har vel aldri vært interessert siden 2003. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.04.2011 22:12 Post subject: |
|
|
| LOST wrote: |
Hva slags "måte"...? |
Uten respekt for sine omgivelser. |