English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrikstad - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 20:55    Post subject: Reply with quote

andreasb wrote:
Dagens utfordring: Finn EN ENESTE positiv ting blant det Rosenborg gjorde i kampen. Noen som klare det? Oppriktig, saklig positiv ting? Personlig syns jeg denne kampen er den dårligaste jeg har sett av Rosenborg..

Tja, skal man se positivt på det er vel hvert eneste tap et steg nærmere at noe drastisk skal skje? At vi nå har Jønsson i trenerstolen som var førstevalget til sportslig ledelse, og at Jønsson i tillegg er en "suksesstrener" med et visst rykte i motsetning til assistentene vi sparket i 2005 og 2007 gir et visst håp om at ansvaret denne gangen blir plassert ett hakk lengre opp i kjeden. I tillegg medfører vel slike resultater ytterligere publikumssvikt, budsjettsprekk og full utrenskning i toppledelsen ved utgangen av 2011 *ønsketenkning*
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior

Recon wrote:
Jesus så mye svada JJ og Dorsin lirer av seg. Hvordan kan man ha noe som helst respekt for slikt?

Jepp, Dorsin, det ér gått fire runder - og man har hentet ett poeng. Av 15!

Eh... 4 x 3 = 12 etter min lille mattekunnskap... Razz
Back to top
Hedley
Veteran

Greit. Da blir det "Hiv og Hoi, nå må Hoftun gå!, så kan vi ta det rolig de neste 100 år." hjemme mot engen. Fin børs Kristo. enig i så og si alt. Kanskje en for høyt på alle mann, ellers enig.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.04.2011 20:56    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
BjarneS wrote:
kristobal wrote:
BjarneS wrote:
Under 10000 på neste hjemmekamp?

Tipper nærmere 20.000, kanskje over.

Godt å kunne le litt på (nok) en helsvart dag. Det blir kanskje over ti, men at vi overgår publikumstallene fra tidligere kamper skal holde hardt.

Jeg tør vedde minst en kasse cola på at kampen mot Vålerenga 2. påskedag i 20 varmegrader vil trekke vesentlig mer folk enn hva årets to første kamper har trukket (rundt 12.000).

Legger meg flat hvis det ikke skjer.

Spiller det noen rolle ? Når vi ikke skaper sjanser. Folk gidder ikke å se Dorsin/Lustig sine lumper mot midtforvaret til VIF i 90min. Fotball er underholdning.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 20:58    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:
andreasb wrote:
Dagens utfordring: Finn EN ENESTE positiv ting blant det Rosenborg gjorde i kampen. Noen som klare det? Oppriktig, saklig positiv ting? Personlig syns jeg denne kampen er den dårligaste jeg har sett av Rosenborg..

Tja, skal man se positivt på det er vel hvert eneste tap et steg nærmere at noe drastisk skal skje? At vi nå har Jønsson i trenerstolen som var førstevalget til sportslig ledelse, og at Jønsson i tillegg er en "suksesstrener" med et visst rykte i motsetning til assistentene vi sparket i 2005 og 2007 gir et visst håp om at ansvaret denne gangen blir plassert ett hakk lengre opp i kjeden. I tillegg medfører vel slike resultater ytterligere publikumssvikt, budsjettsprekk og full utrenskning i toppledelsen ved utgangen av 2011 *ønsketenkning*

Forhåpentligvis har du rett, men samtidig må du huske at man hadde et intermesso med Nils Arne Eggen like før Jönsson kom, og mitt inntrykk er at det er svært mange larse65'er blant den jevne Lerkendalpublikummer.... Nettopp pga Eggen-intermessoet er jeg redd det ikke ville fått de konsekvensene det ville fått ellers, å sparke Jönsson. Men nå har heldigvis ikke Hoftun uttalt at Jönsson har full tillit fra ledelsen enda.
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:07    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Spiller det noen rolle ? Når vi ikke skaper sjanser. Folk gidder ikke å se Dorsin/Lustig sine lumper mot midtforvaret til VIF i 90min. Fotball er underholdning.

Klart det spiller en rolle hvem vi møter, hva slags vær det er og vice versa. Folk kom da for å se laget tape i 2005 også.

Vedder gjerne mot deg også på at det blir godt over 12.000 mot VIF.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 21:10    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
senador wrote:

Klart det spiller en rolle hvem vi møter, hva slags vær det er og vice versa. Folk kom da for å se laget tape i 2005 også.

I 2005 bygde vi faktisk ikke ned laget aktivt på samme måte som i dag. Det er det folk snakker om; samt at man trenger 70 personer på brakka for å arrangere 18-19 fotballkamper i året.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:13    Post subject: Reply with quote

Mulig det, men jeg tror stadig at du tar skammelig feil hvis du tror det kommer færre mot VIF enn mot Stabæk og LSK.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 21:15    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
kristobal wrote:
senador wrote:

I 2005 bygde vi faktisk ikke ned laget aktivt på samme måte som i dag. Det er det folk snakker om; samt at man trenger 70 personer på brakka for å arrangere 18-19 fotballkamper i året.

Jepp, og det er en stor forskjell Kristobal.
Publikum killer de lux. Fortsetter dette fremover så får Skutle en skikkelig blåmandag snart.
Over eller under 12000 mot VIF, so what. Skutles tall for 2011 trenger mere dra hjelp en 16.mai for å komme i mål.

Last edited by Bullseye on 18.04.2011 21:17; edited 1 time in total
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 21:16    Post subject: Reply with quote

At det kommer over 12 000 er vel ingen dristig spådom. Problemet er vel snarere at slike kamper strengt tatt burde være fullsatt og uansett opp mot 20 000 om det skal være realisme i årets tilskuerbudsjett.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 21:16    Post subject: Reply with quote

Vi seilte i fra tjueti med gullet i vår favn,
Vi håpte at han Hoftun kunne skaffe noen navn,
Men Erik Hoftun er, en veldig farlig mann.
NÃ¥ kan jeg lukte bunn derfor ror jeg inn mot land.

Hiv og hoi, nå må Hoftun gå.
Så kan vi ta det rolig i de neste hundre år,
så kan vi ta det rolig i de neste hundre år.

melodi: Kaptein Sabeltann - Sjørøverne kommer.

Last edited by Knowrud on 18.04.2011 21:19; edited 2 times in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:17    Post subject: Reply with quote

Da har jeg veddemål mot Bulls, Senador og BjarneS på at VIF-kampen blir mye bedre publikumsmessig enn årets to første kamper. Flere?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:19    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
senador wrote:

Det er godt mulig det kommer over 12000. Det sentrale er at klubben råtner på rot med eller uten over 12000 på tribunen.

I 2005 var norsk forball i en oppgangsbøgle gjennom at tv2 fokus gav stor interesse gjennom å gi et godt "produkt" på TV. De siste årene har vi sett sannheten. Elendig liga der RBK ikke klarer å dominere. Tror nok interessen dalte da vi kommer sist i Europasammenheng hvert år. Hadde vi kommet til kvartfinale i CL hvert år så hadde det vel hvert tilnærmet 20000 på hver kamp tror jeg. Det er vi så langt unna vi kan komme og det har folk innsett. Vi er en bakgårdsklubb. Det gidder ikke folk å se desverre.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

Hadde den kampen vært mot noen andre enn VIF, Molde eller Brann hadde en sett publikumsnedgang. Folk har fått nok av dagens ledelse og før det skjer noe i ledelsen som en kan tro på kommer Lerkendal til å være dårlig besøkt.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Da har jeg veddemål mot Bulls, Senador og BjarneS på at VIF-kampen blir mye bedre publikumsmessig enn årets to første kamper. Flere?

Som et kose "sidebet" oss imellom... selvfølgelig Very Happy bare moro det. Men alvoret bak alt vet jeg du også begynner å se her.
Men bevares jeg håper av hele mitt hjerte at laget finner ut av problemene som vi ser i dag.
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:26    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hadde vi kommet til kvartfinale i CL hvert år så hadde det vel hvert tilnærmet 20000 på hver kamp tror jeg. Det er vi så langt unna vi kan komme og det har folk innsett. Vi er en bakgårdsklubb. Det gidder ikke folk å se desverre.

Det er mulig, men vi opplevde ingen tilskuerøkning her hjemme da vi var på vårt aller beste ute.

Jeg tror fortsatt at publikumstallet vårt styres minst like mye av faktorer utenfor vår drift og kontroll som de rent sportslige resultatene.

En sesongstart som i år er naturligvis et skudd for baugen og virker klart negativt. Likevel tror jeg ikke det skal så utrolig mye mer enn to gode opplevelser mot Vålerenga og Haugesund og to rimelig fulle hus på de to kampene før ting skjer atskillig lysere ut med tanke på trøndernes holdning til RBK.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 21:27    Post subject: Reply with quote

Nå har vi opplevd nesten sammenhengende gode år i nesten 20 år. Mye kan gjøres bedre uten tvil, men det bør ikke være noe tvil om at fremdeles noen som fremdeles at RBK er Norges beste lag. Er spent på hvordan supporterne nå viser dette. Vi har de spillerne vi har i hver fall en stund til fremover. Da må vi støtte de nesten uansett.

Nå må vi vise at vi ikke bare er medgangssupportere. Hjelper sannsynligvis lite må motivasjon og innsats til Winsnes, Olsen, Jamtfall osv at de får høre at de knapt kunne spilt på Tiller på en god dag.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 21:30    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Jeg tror det blir nærmere 20000 en 10000 som vil se omslaget komme på mandag.
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:30    Post subject: Reply with quote

Folk vil støtte opp om klubben om det en gjør er noe en kan ha tro på. Dagens ledelse er kun til frustrasjon og fremstår som planløst og handlingslammet. Publikum vil ikke komme tilbake før en har folk i ledelsen som har ett prosjekt en kan tro på eller at en får en radikal forbedring i prestasjoner og resultatene.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 18.04.2011 21:31    Post subject: Reply with quote

Kommer på Engakampen og skal støtte laget. men blir støtten forgjeves, blir det:

Hiiiv og Hoiiiiiii! Nå må Hoftun gå!
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:35    Post subject: Reply with quote

Veien til krisemaksimering virker litt kortere i dag enn for en del år siden. Ting kommer veldig mye mer til uttrykk i dag også. 1991-våren fikk man jo ikke noe godt innblikk i hva som foregikk før boka til Skrede kom et år senere. I dag er det på Facebook eller forum umiddelbart.

Tar vi ikke minst fire poeng på de to neste er det verre åpning enn 1991 og 2008 for øvrig.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:36    Post subject: Reply with quote

Det er jo tydeligvis et definisjonsspørsmål hvorvidt det er "krisemaksimering"...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 18.04.2011 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er en altfor enkel analyse du kommer med Kristobal. En del faktorer kan vi ikke styre, men at det utelukkende er utenforstående faktorer som har forårsaket nedgangen i år er jeg ikke enig i.

To hovedårsaker til nedgangen etter min mening:

1. Nedbygging av laget over flere sesonger forkledd som sportslig satsing som i år har kuliminert i et konturløst lag nærmest fritt for profiler og med en litt grå trener sammenlignet med forgjengerene Hamren og Eggen. Null visjoner, lite entusiasme, det handler ikke lengre om å bli bedre, men å gjøre nedturen minst mulig (i beste fall opprettholde nivå). Jeg leser innlegg på dette forumet om supportere som ikke har samme gnisten som tidligere, og jeg merker det også på meg selv også. I år så jeg knapt en treningskamp før sesongstart, tidligere har jeg fått med meg så mange som mulig (ja, selv 2005-2008). Engasjementet er på et rekordlavt nivå, er det ikke mulig at dette gjelder flere potensielle Lerkendal-tilskuere?

2. Økonomien tillater ikke lengre å dele ut gratisbilletter for å skjule realitetene, dette gjør nok sitt til at tilskuersvikten er såvidt dramatisk så langt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:40    Post subject: Reply with quote

Har ikke snakket om utelukkende utenforstående faktorer. Men at de betyr en del.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.04.2011 21:40    Post subject: Reply with quote

En ting er resultatene som leveres på banen og prestasjonen som selvsagt er altfor svake og ikke verdig en klubb av Rosenborg sin størrelse. Noe annet er at budsjett etter budsjett ryker og at sportslig ledelse bevist pynter på budsjetter og lyger om en ikke eksisterende sportslig satsing. En annen ting er at klubbens ledere ( Hoftun; Jönsson og Dorsin ) gir flåsete svar i intervju om dagens situasjon og virker til å ikke ha noe som helst forståelse for kritikken som har kommet. Folk er lei av å bli løyet for og troverdigheten til dagens ledelse er borte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 14 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb