English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Etter kampen: RBK - LSK 2011

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 12:35    Post subject: Etter kampen: RBK - LSK 2011 Reply with quote

0-1: Minus til Fredheim Holm for å la pasningen til Knutson skje, Dorsin for å ikke være dyktig nok til å avskjære Knutson. Ingen skyld på Larsen som dekker et annet rom. Målet kommer på kontring imot etter at LSK vinner ballen på egen banehalvdel.

1-1: Bra pasning av DFH til Prica som scorer. Olsen sin pasning er ikke forløsende nok til å få poeng fordi han bare sentrer for å ikke miste ballen når han blir presset.

1-2: Larsen og Høiland tabber seg ut i duell med LSK-spiller. Olsen går fri for skyld da han gjør langt mer enn de som faktisk skal være der.

1-3: Larsen og Høiland går begge i duell som gjør at LSK får spilt ballen igjennom. Lustig klarer ikke blokkere skuddet fra Nosa. Alle 3 burde gjort en bedre involvering.

2-3: Straffe Prica. Ingen kred for å få straffen da LSK dreit seg ut uten at noen fra RBK imponerte i duellen det ble blåst på.

3-3: Skjelbred og Henriksen får pluss i tillegg til målscorer Prica. Bakenga sin involvering er flaks og gir ingen poeng siden han prøvde på noe helt annet.

4-3: Skjelbred hælsparker til Larsen som slår en fin pasning til Prica som scorer. Poeng til alle tre.

4-4: Høiland og Lustig er for passive på bakerste stolpe. Minus på begge. Vanskelig situasjon da LSK er gode på dødball som det traktorlaget de er.

Forøvrig blir jeg skikkelig flau når Lustig overspiller sånn når han blir felt i straffefeltet. Også lurer han på hvorfor han ikke får straffe. G-J-Ø-K. Straffen er klar, men jeg klarer ikke å hisse meg opp over å ikke få den med den overspillinga. Jeg blir mer irritert på Lustig enn dommeren.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Får ikke ordnet noen analyse med bilder for denne kampen ettersom pcen min bestemte seg for å dø.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.04.2011 16:27    Post subject: Reply with quote

Fint å analysere målene slikt. Blir tynt i det store og det hele, naturligvis, da man ideelt sett burde analysert alle (store) målsjanser, men det er jo ikke praktisk gjennomførbart. I en ideel verden burde målgivende pasninger blitt erstatter med "sjanser skapt", men det hadde krevd meget god og tydelig sjansetelling. Det jevner seg nok greit ut etter hvert, men det er nok spillere som kommer bedre/dårligere ut på assiststatistikken grunnet (in)effektivitet fra lagkamerater.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 16:32    Post subject: Reply with quote

Mhm, det tar lang nok (fri)tid allerede å se gjennom målene som faktisk blir scoret.. bør nok ha det som betalt greie om man skal klare å gjennom absolutt alt, forutenom at man bør få tilgang til råmaterialet fra producer.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.04.2011 16:59    Post subject: Reply with quote

Er det meningen at det skal telles sammen og lages en liste, eller blir dette bare fra kamp til kamp?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 19:27    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Fint å analysere målene slikt. Blir tynt i det store og det hele, naturligvis, da man ideelt sett burde analysert alle (store) målsjanser, men det er jo ikke praktisk gjennomførbart. I en ideel verden burde målgivende pasninger blitt erstatter med "sjanser skapt", men det hadde krevd meget god og tydelig sjansetelling. Det jevner seg nok greit ut etter hvert, men det er nok spillere som kommer bedre/dårligere ut på assiststatistikken grunnet (in)effektivitet fra lagkamerater.

Veldig enig, men da skulle jeg hatt betalt for det. For RBK hadde jeg gjort det billig Smile

Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 19:31    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Er det meningen at det skal telles sammen og lages en liste, eller blir dette bare fra kamp til kamp?

"Stillingen" blir lagt ut i tråden "Rosenborg 2011" med jevne mellomrom. Larsen leder baklengs med involvering i 5 mål bakover, men statistikken tar ikke hensyn til antall spilte minutter eller om man er på banen når målet blir scora. Bjärsmyr har vært involvert i alle målene bakover i kampene han har spilt så langt.

Forøvrig må jeg bare tilføye at dette er ut fra mitt eget hode og begrensede fotballforståelse. Strand sin analyse er til veldig stor hjelp når de kommer.

Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 19:40    Post subject: Re: Etter kampen: RBK - LSK 2011 Reply with quote

v_olden wrote:

1-2: Larsen og Høiland tabber seg ut i duell med LSK-spiller. Olsen går fri for skyld da han gjør langt mer enn de som faktisk skal være der.

Hadde ballen faktisk gått i mål hvis Olsen ikke hadde knallet den inn? Hvis ikke, så vil jeg ikke akkurat hylle det returløpet.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.04.2011 19:50    Post subject: Reply with quote

Jeg hyller han ikke for det, men jeg slakter han heller ikke. Han prøvde ihvertfall og har ingen forutsetninger for å avgjøre på 0,2 sekunder om ballen går innenfor eller utenfor i den situasjonen. Olsen skulle ikke ha trengt å være i den posisjonen en gang, men måtte trø til pga andre sin udugelighet.

Jeg mener ballen hadde gått utenfor hvis ikke Olsen hadde tatt den, men det betyr absolutt ingenting nå.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb