English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Simen Wangberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 15:37    Post subject: Reply with quote

Høiland og Larsen er vårt stopperpar. Lago og Bjærs i backup, helt greit for min del. Wangberg har ikke vist all verden og det er bedre at han får matchtrening i adecco enn å råtne benken.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 15:38    Post subject: Reply with quote

Det er kun 3 kamper før han kan hentes hjem igjen
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 07.04.2011 16:23    Post subject: Reply with quote

Det som sjokkerer meg er at det i sammenlingnig per dags dato er bare 18 spillere i stallen, med litt skader og sykdom og 3 av disse er keepere!!

Når får man trent med på full bane 11-mot 11?
Og vilken kvalitet er det da på treningene, når man henter inn over
halve junior laget??

Det er jo åpenbart at rbk har en stor jobb på treningsfelte å gjøre.

Til sammenlingning var det 23 spillere i stallen ifjor.

Oppe på dette er det borte 4 a-landslagsspillere, som ikke er erstattet.

Utleie er sikkert bra for Simen Wangberg, men det er en skandale for rbk på kort sikt.

Trudde ikke jeg skulle få se dette i Rosenborg.

Kommer vi blandt de 5 beste i år så trur jeg vi må si oss fornøyd Confused
Maradona
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Vollrik wrote:
Utlån frem til Mai? Surprised
hva slags tegneserieavtale er dette?

Det er NFF's nye avtale som gir mulighet til utlån av yngre spillere utenom overgangsvinduene, og med korte frister for hjemkalling.

Godset har tabbet seg ut med sin 3. keeper hvor de har brukt standardavtalen, og kan ikke kalle han tilbake før neste overgangsvindu.... Derfor måtte de sette inn en 17 åring sist helg.

Avtalen er langt i fra ny, den er fra 2005, den første Rosenborg spilleren som ble utleid på denne måten var Alexander Tettey, da han var utlånt til Skeid i 2005.

Alle spillere som er i bruttotroppen for de aktuelle U-landslag, det vil si spillere fra U 15 til U21 landslag.
PerO
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

Mulig den er gammel, men i pressen blir den omtalt som ny Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:46    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Utleie er sikkert bra for Simen Wangberg, men det er en skandale for rbk på kort sikt.

Skal klubben tenke kortsiktig eller langsiktig?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:52    Post subject: Reply with quote

Ha ha,
dette er jo det jeg har skrevet hele tiden i vinter: Wangberg er ikke god nok.

Merkelig at det alltid viser seg at jeg har rett.
senador
Legende

PostPosted: 07.04.2011 16:56    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Det som sjokkerer meg er at det i sammenlingnig per dags dato er bare 18 spillere i stallen, med litt skader og sykdom og 3 av disse er keepere!!

Når får man trent med på full bane 11-mot 11?
Og vilken kvalitet er det da på treningene, når man henter inn over
halve junior laget??

Det er jo åpenbart at rbk har en stor jobb på treningsfelte å gjøre.

Til sammenlingning var det 23 spillere i stallen ifjor.

Oppe på dette er det borte 4 a-landslagsspillere, som ikke er erstattet.

Trudde ikke jeg skulle få se dette i Rosenborg.

Kommer vi blandt de 5 beste i år så trur jeg vi må si oss fornøyd Confused

Kvaliteten på treningene er kjempe dårlig. Det gjenspeiler seg i kamp. Det var fokus på dette før sesongen også at kvaliteten var dårlig. Så i ren RBK.no stil kom det dagen etter kamp flere artikler der om at spillerne hadde skjerpet seg og bla, bla, bla. Det tror jeg ikke man gjør over natta slik. Akkurat som i 2005 dette.

Man ser tendensen. Vi kan vel alle begynne å tenke på når sist vi holdt nullen på bortebane. For det kommer til å bli lenge, lenge til.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:56    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Merkelig at det alltid viser seg at jeg har rett.

Hvordan ble det med Muri, Skiri, Ophaug og Solli egentlig? Ble de like store stjerner som du forutså?
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 16:58    Post subject: Reply with quote

@TomH: Pjuuuk.

Wangberg er god nok, men Larsen er blitt hentet inn og Bjærsmyr har must-play-klausul. Høiland er også en Jönsson-favoritt. Da er det mest hensiktsmessig for Wangberg at han får mer spilletid i 1.div.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2011 17:06    Post subject: Reply with quote

Ignorer TomHs Napoleons kompleks. Der er vel få herinde som har taget mere fejl end han.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zeno
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 17:08    Post subject: Reply with quote

Enda godt han lånes ut bare frem til mai. Tipper Høiland-Larsen danner vårt midtstopperpar fram til da.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 17:14    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Bjærsmyr har must-play-klausul.

Skutle sa han ikke hadde det på medlemsmøtet. Men han svarte vel ikke om det ble dyrere å låne hvis han ikke ble brukt. Det er uansett en skandale at mannen fremdeles er i klubben og sprer dårlig stemning.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.04.2011 18:43    Post subject: Reply with quote

Det er ingen rett til å hente hjem spillere underveis på tre dagers varsel:

NFF i avtalen wrote:
- Utlånsperioden skal være minimum 28 dager, og utlånet kan maksimum vare til 31.12.2011. (Målvakter vil bli vurdert spesielt).

- Utlånet kan forlenges ved skriftlig avtale før utlånsperiodens utløp. Dersom NFF ikke har mottatt ny avtale om forlenget utlån minst 3 dager før avtaleperiodens utløp, går spilleberettigelsen tilbake til utlånsklubben etter vanlige utlånsregler.

- Tilbakegang til utlånsklubben før utlånsperiodens utløp, kan kun skje som ordinær overgang i overgangsvinduene og dersom avtalepartene er enige.

- Spilleren kan lånes ut og/eller tas tilbake til utlånsklubben i periodene 1./4 - 31./8 2011. I perioden 1/9 til sesongslutt kan ikke spilleren verken lånes ut eller tas tilbake.

- Godkjenning av utlånet er betinget av at landslagstreneren bekrefter overfor NFF at spilleren er meget aktuell for ”hans/hennes” landslag i 2011.

- Spilleren er først spilleberettiget for låneklubben når skriftlig beskjed foreligger fra NFF. Spilleberettigelsen gjelder kun deltakelse i nasjonale klubbkonkurranser.

Last edited by 2mas on 07.04.2011 18:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2011 18:43    Post subject: Reply with quote

Skutle eller Bjärsmyr?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 19:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det er ingen rett til å hente hjem spillere underveis på tre dagers varsel:

Min påstand om 3 dager kom fra en artikkel om godset. Men det gjaldt en keeper da...
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 19:21    Post subject: Reply with quote

Vi får satse på at Wangberg får mye spilletid, slik at formkurven hans peker oppover igjen.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 19:26    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Ignorer TomHs Napoleons kompleks. Der er vel få herinde som har taget mere fejl end han.

Hehe, TomH er en fin tilvekst her inne men at han har et Napoleons/ Mussolini kompleks er det vel liten tvil om. Wink
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.04.2011 20:42    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
christianm wrote:
Men før han kan hentes hjem på tre dagers varsel, må han vel minimum ha vært i Ranheim i 28 dager? Det er i alle fall slik jeg tolker det ut fra artikkelen til Ranheim.

http://ranheimfotball.no/...il-Ranheim

Setter en tusenlapp på at dette vet ikke Erik Hoftun.
Tror jeg nøyer meg med en tusenlapp i første omgang, selv om jeg sikkert kunne veddet mer. ...

...Hva om tre forsvarsspillere blir langtidsskadde i løpet av et par uker. Hva gjør vi da, Hoftun?

Tør ikke vedde i mot.

Hva vi gjør om vi trenger forsvarsspillere? Vi har jo en glimrende sportsdirektør å sette inn på banen. Å ha vært sportsdirektør må vel være en god kvalifikasjon for å bli stopper på Rosenborg. Eller motsatt?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.04.2011 21:02    Post subject: Reply with quote

"Eller kanskje Rosenborg tar feil. Tror det er mer sannsynlig her."
VGSvea på twitter.
Back to top
Jack L.
Junior

PostPosted: 07.04.2011 22:52    Post subject: Reply with quote

Helt klart mye å kritisere med Rosenborgd spillerlogistikk, men nekter å tro at Jönsson lar seg styre når det gjelder laguttak. Her mener han tydelig at Wangberg ikke er blant de to beste midtstopperne, og det etter at Simen fikk spille alt som var i sesongoppkjøringen. At en VG-journalist mener noe annet enn de som ser gutten hver dag på trening tar jeg ikke så tungt.

Forhåpentligvis vil tillit i Ranheim hjelpe Wangberg inn på rett spor igjen. Blir sannsynligvis større behov for han til sommeren enn akkurat nå.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 07.04.2011 22:57    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

SSH(Skutle,Svendsen og Hoftun) sitter nok på brakka og skåler litt single malt over den kjempe dealen de har rodd i land. Tommel'n opp!

RBK(Rar ballklub)

JJ har nok mye mer med denne avgjørelsen å gjøre enn Skutle og Svendsen. Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.

Har aldri blitt sånn vilt imponert over Wangberg, men med den "konkurransen" så burde han hvertfall vært et tredjevalg, og dermed hatt store muligheter for spilletid, da vi ikke har noen klar og fast duo bak der.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.04.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.

Uavhengig alt annet er det dette jeg også sitter igjen med. Det er vel generelt inntrykket jeg sitter igjen med av JJ så langt. Feig!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 08.04.2011 00:07    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Simen trenger et lite mellomsteg fra 2. div til TL. Han sliter med markering og posisjonering når han spiller på RBK1. Kanskje bedres dette med litt spill i AL...?

Og hvem av stopperne i A-stallen er det som ikke sliter volsomt med markering og posisjonering etter hva vi har sett både i sesongoppkjøringen og de to første seriekampene?

Jeg sier ikke at Wangberg hadde vært så mye bedre, men det skal godt gjøres å være så mye verre.
PerO
Veteran

PostPosted: 08.04.2011 07:47    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
JJ har nok mye mer med denne avgjørelsen å gjøre enn Skutle og Svendsen. Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.

Har aldri blitt sånn vilt imponert over Wangberg, men med den "konkurransen" så burde han hvertfall vært et tredjevalg, og dermed hatt store muligheter for spilletid, da vi ikke har noen klar og fast duo bak der.

Vil nok anta at du har rett i at Wangberg er et 3. valg. Så kan du jo kalle det feigt i gi en ungdom mulighet til 4 ekstra treningskamper for kanskje å ta steget opp som nr. 1 eller 2, eller du kan si at JJ er tøff som tar sjansen på at det er nok med 2 reservestoppere.

Ut i fra at de faktisk har gitt Wangberg mye spilletid i vinter, og nå også gir han muligheten til å spille 4 kamper til i stedet for å råtne på benke, tyder vel heller på at de både tror på og satser på Wangberg for fremtiden.

Last edited by PerO on 08.04.2011 08:03; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 27, 28, 29  Next
Page 12 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb