View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 07.04.2011 15:37 Post subject: |
|
|
Høiland og Larsen er vårt stopperpar. Lago og Bjærs i backup, helt greit for min del. Wangberg har ikke vist all verden og det er bedre at han får matchtrening i adecco enn å råtne benken. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.04.2011 15:38 Post subject: |
|
|
Det er kun 3 kamper før han kan hentes hjem igjen |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 07.04.2011 16:23 Post subject: |
|
|
Det som sjokkerer meg er at det i sammenlingnig per dags dato er bare 18 spillere i stallen, med litt skader og sykdom og 3 av disse er keepere!!
Når får man trent med på full bane 11-mot 11?
Og vilken kvalitet er det da på treningene, når man henter inn over
halve junior laget??
Det er jo åpenbart at rbk har en stor jobb på treningsfelte å gjøre.
Til sammenlingning var det 23 spillere i stallen ifjor.
Oppe på dette er det borte 4 a-landslagsspillere, som ikke er erstattet.
Utleie er sikkert bra for Simen Wangberg, men det er en skandale for rbk på kort sikt.
Trudde ikke jeg skulle få se dette i Rosenborg.
Kommer vi blandt de 5 beste i år så trur jeg vi må si oss fornøyd  _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.04.2011 16:30 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Vollrik wrote: | Utlån frem til Mai?
hva slags tegneserieavtale er dette? |
Det er NFF's nye avtale som gir mulighet til utlån av yngre spillere utenom overgangsvinduene, og med korte frister for hjemkalling.
Godset har tabbet seg ut med sin 3. keeper hvor de har brukt standardavtalen, og kan ikke kalle han tilbake før neste overgangsvindu.... Derfor måtte de sette inn en 17 åring sist helg. |
Avtalen er langt i fra ny, den er fra 2005, den første Rosenborg spilleren som ble utleid på denne måten var Alexander Tettey, da han var utlånt til Skeid i 2005.
Alle spillere som er i bruttotroppen for de aktuelle U-landslag, det vil si spillere fra U 15 til U21 landslag. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.04.2011 16:43 Post subject: |
|
|
Mulig den er gammel, men i pressen blir den omtalt som ny  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.04.2011 16:46 Post subject: |
|
|
otters wrote: | Utleie er sikkert bra for Simen Wangberg, men det er en skandale for rbk på kort sikt.
|
Skal klubben tenke kortsiktig eller langsiktig? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.04.2011 16:52 Post subject: |
|
|
Ha ha,
dette er jo det jeg har skrevet hele tiden i vinter: Wangberg er ikke god nok.
Merkelig at det alltid viser seg at jeg har rett. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.04.2011 16:56 Post subject: |
|
|
otters wrote: | Det som sjokkerer meg er at det i sammenlingnig per dags dato er bare 18 spillere i stallen, med litt skader og sykdom og 3 av disse er keepere!!
Når får man trent med på full bane 11-mot 11?
Og vilken kvalitet er det da på treningene, når man henter inn over
halve junior laget??
Det er jo åpenbart at rbk har en stor jobb på treningsfelte å gjøre.
Til sammenlingning var det 23 spillere i stallen ifjor.
Oppe på dette er det borte 4 a-landslagsspillere, som ikke er erstattet.
Utleie er sikkert bra for Simen Wangberg, men det er en skandale for rbk på kort sikt.
Trudde ikke jeg skulle få se dette i Rosenborg.
Kommer vi blandt de 5 beste i år så trur jeg vi må si oss fornøyd  |
Kvaliteten på treningene er kjempe dårlig. Det gjenspeiler seg i kamp. Det var fokus på dette før sesongen også at kvaliteten var dårlig. Så i ren RBK.no stil kom det dagen etter kamp flere artikler der om at spillerne hadde skjerpet seg og bla, bla, bla. Det tror jeg ikke man gjør over natta slik. Akkurat som i 2005 dette.
Man ser tendensen. Vi kan vel alle begynne å tenke på når sist vi holdt nullen på bortebane. For det kommer til å bli lenge, lenge til. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.04.2011 16:56 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Merkelig at det alltid viser seg at jeg har rett. |
Hvordan ble det med Muri, Skiri, Ophaug og Solli egentlig? Ble de like store stjerner som du forutså? |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 07.04.2011 16:58 Post subject: |
|
|
@TomH: Pjuuuk.
Wangberg er god nok, men Larsen er blitt hentet inn og Bjærsmyr har must-play-klausul. Høiland er også en Jönsson-favoritt. Da er det mest hensiktsmessig for Wangberg at han får mer spilletid i 1.div. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.04.2011 17:06 Post subject: |
|
|
Ignorer TomHs Napoleons kompleks. Der er vel få herinde som har taget mere fejl end han. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 07.04.2011 17:08 Post subject: |
|
|
Enda godt han lånes ut bare frem til mai. Tipper Høiland-Larsen danner vårt midtstopperpar fram til da. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 07.04.2011 17:14 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Bjærsmyr har must-play-klausul. |
Skutle sa han ikke hadde det på medlemsmøtet. Men han svarte vel ikke om det ble dyrere å låne hvis han ikke ble brukt. Det er uansett en skandale at mannen fremdeles er i klubben og sprer dårlig stemning. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2011 18:43 Post subject: |
|
|
Det er ingen rett til å hente hjem spillere underveis på tre dagers varsel:
NFF i avtalen wrote: | - Utlånsperioden skal være minimum 28 dager, og utlånet kan maksimum vare til 31.12.2011. (Målvakter vil bli vurdert spesielt).
- Utlånet kan forlenges ved skriftlig avtale før utlånsperiodens utløp. Dersom NFF ikke har mottatt ny avtale om forlenget utlån minst 3 dager før avtaleperiodens utløp, går spilleberettigelsen tilbake til utlånsklubben etter vanlige utlånsregler.
- Tilbakegang til utlånsklubben før utlånsperiodens utløp, kan kun skje som ordinær overgang i overgangsvinduene og dersom avtalepartene er enige.
- Spilleren kan lånes ut og/eller tas tilbake til utlånsklubben i periodene 1./4 - 31./8 2011. I perioden 1/9 til sesongslutt kan ikke spilleren verken lånes ut eller tas tilbake.
- Godkjenning av utlånet er betinget av at landslagstreneren bekrefter overfor NFF at spilleren er meget aktuell for ”hans/hennes” landslag i 2011.
- Spilleren er først spilleberettiget for låneklubben når skriftlig beskjed foreligger fra NFF. Spilleberettigelsen gjelder kun deltakelse i nasjonale klubbkonkurranser. |
Last edited by 2mas on 07.04.2011 18:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2011 18:43 Post subject: |
|
|
Skutle eller Bjärsmyr? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.04.2011 19:01 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det er ingen rett til å hente hjem spillere underveis på tre dagers varsel: |
Min påstand om 3 dager kom fra en artikkel om godset. Men det gjaldt en keeper da... |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 07.04.2011 19:21 Post subject: |
|
|
Vi får satse på at Wangberg får mye spilletid, slik at formkurven hans peker oppover igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.04.2011 19:26 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Ignorer TomHs Napoleons kompleks. Der er vel få herinde som har taget mere fejl end han. |
Hehe, TomH er en fin tilvekst her inne men at han har et Napoleons/ Mussolini kompleks er det vel liten tvil om.  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2011 20:42 Post subject: |
|
|
joakleis wrote: | christianm wrote: | Men før han kan hentes hjem på tre dagers varsel, må han vel minimum ha vært i Ranheim i 28 dager? Det er i alle fall slik jeg tolker det ut fra artikkelen til Ranheim.
http://ranheimfotball.no/...il-Ranheim |
Setter en tusenlapp på at dette vet ikke Erik Hoftun.
Tror jeg nøyer meg med en tusenlapp i første omgang, selv om jeg sikkert kunne veddet mer. ...
...Hva om tre forsvarsspillere blir langtidsskadde i løpet av et par uker. Hva gjør vi da, Hoftun? |
Tør ikke vedde i mot.
Hva vi gjør om vi trenger forsvarsspillere? Vi har jo en glimrende sportsdirektør å sette inn på banen. Å ha vært sportsdirektør må vel være en god kvalifikasjon for å bli stopper på Rosenborg. Eller motsatt? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2011 21:02 Post subject: |
|
|
"Eller kanskje Rosenborg tar feil. Tror det er mer sannsynlig her."
VGSvea på twitter. |
|
Back to top |
|
 |
Jack L. Junior
|
Posted: 07.04.2011 22:52 Post subject: |
|
|
Helt klart mye å kritisere med Rosenborgd spillerlogistikk, men nekter å tro at Jönsson lar seg styre når det gjelder laguttak. Her mener han tydelig at Wangberg ikke er blant de to beste midtstopperne, og det etter at Simen fikk spille alt som var i sesongoppkjøringen. At en VG-journalist mener noe annet enn de som ser gutten hver dag på trening tar jeg ikke så tungt.
Forhåpentligvis vil tillit i Ranheim hjelpe Wangberg inn på rett spor igjen. Blir sannsynligvis større behov for han til sommeren enn akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.04.2011 22:57 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: |
SSH(Skutle,Svendsen og Hoftun) sitter nok på brakka og skåler litt single malt over den kjempe dealen de har rodd i land.
RBK(Rar ballklub) |
JJ har nok mye mer med denne avgjørelsen å gjøre enn Skutle og Svendsen. Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.
Har aldri blitt sånn vilt imponert over Wangberg, men med den "konkurransen" så burde han hvertfall vært et tredjevalg, og dermed hatt store muligheter for spilletid, da vi ikke har noen klar og fast duo bak der. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.04.2011 23:12 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.
|
Uavhengig alt annet er det dette jeg også sitter igjen med. Det er vel generelt inntrykket jeg sitter igjen med av JJ så langt. Feig! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.04.2011 00:07 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Simen trenger et lite mellomsteg fra 2. div til TL. Han sliter med markering og posisjonering når han spiller på RBK1. Kanskje bedres dette med litt spill i AL...? |
Og hvem av stopperne i A-stallen er det som ikke sliter volsomt med markering og posisjonering etter hva vi har sett både i sesongoppkjøringen og de to første seriekampene?
Jeg sier ikke at Wangberg hadde vært så mye bedre, men det skal godt gjøres å være så mye verre. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.04.2011 07:47 Post subject: |
|
|
longines wrote: | JJ har nok mye mer med denne avgjørelsen å gjøre enn Skutle og Svendsen. Er nok lettere å sette Wangberg bak i køen enn etablerte spillere som Bjars, Lago og Høiland. Feig avgjørelse.
Har aldri blitt sånn vilt imponert over Wangberg, men med den "konkurransen" så burde han hvertfall vært et tredjevalg, og dermed hatt store muligheter for spilletid, da vi ikke har noen klar og fast duo bak der. |
Vil nok anta at du har rett i at Wangberg er et 3. valg. Så kan du jo kalle det feigt i gi en ungdom mulighet til 4 ekstra treningskamper for kanskje å ta steget opp som nr. 1 eller 2, eller du kan si at JJ er tøff som tar sjansen på at det er nok med 2 reservestoppere.
Ut i fra at de faktisk har gitt Wangberg mye spilletid i vinter, og nå også gir han muligheten til å spille 4 kamper til i stedet for å råtne på benke, tyder vel heller på at de både tror på og satser på Wangberg for fremtiden.
Last edited by PerO on 08.04.2011 08:03; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|