View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 04.04.2011 11:39 Post subject: Rosenborg - Lillestrøm |
|
|
Rosenborg - Lillestrøm
vs.
Dato: 10.04.11
Kl.: 20:00
Stadion: Lerkendal Stadion
Kanal: TV2
5 siste tilsvarende oppgjør:
25.04.2010 Rosenborg-LSK 0-0
26.07.2009 Rosenborg-LSK 2-1
16.05.2008 Rosenborg-LSK 4-0
21.06.2007 Rosenborg-LSK 1-1
30.07.2006 Rosenborg-LSK 3-1
Tabellen i Tippeligaen:

Last edited by Zeno on 04.04.2011 22:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 04.04.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Se nr 1,2 og 14 på tabellen.
Flere enn meg som tenker 2005?
 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.04.2011 12:10 Post subject: |
|
|
Ja tankene går fort dit. Men jeg var faktisk mer redd etter brann-kampen, for det var virkelig råttent. Der fortjente vi å tape syns jeg. Gårsdagens kamp fortjente vi virkelig å vinne. Vi faller litt ut av det på tampen av første omgang, men dominerer kampen ellers. Vi skulle fått straffespark, kanskje to ganger. Headinga til Prica er scoring om den ikke ved en tilfeldighet treffer bakhodet på en stabækspiller. Ene målet til Stabæk er offside, og det andre er elendig instilling av gutta våre fordi de er sikre på at ballen er ute.
Så mange tilfeldigheter som går mot oss i samme kamp er uflaks. Det kan ikke brukes som noen unnskyldning, men det er en forklaring på hvorfor jeg ikke syns vi har havnet i noen krise.
Nå er det absolutt ikke sikkert vi tar gullet, men jeg føler meg veldig sikker på at vi tar medalje i denne elendige ligaen selv med det skralle spillermaterialet vi har idag.
Vi kommer til å starte å vinne kamper igjen, det er jeg sikker på. Selv om det garantert dukker opp endel smeller her og der. Så får vi bare se hvor gode Enga klarer å være gjennom 30 kamper.
Morsomt å se DFH tilbake, men det tar nok en måeds tid før han er i fotballslag. Han var rusten igår syns jeg.
Ciljan syns jeg faktisk spiller en meget god fotballkamp. Veldig deilig å se han i såpass godt slag.
Lustig hadde mange hårreisende dårlige pasninger igår, sendte ihvertfall 5 pasninger rett i beina på motspiller. Hvis han ikke klarer å ha huet i Rosenborg i 90 minutter 1 gang i uka så kan han sitte på benken.
Prica virker ikke det minste interessert i å vinne verken dueller eller kamper, her må noen komme med en alvorsprat.
edit: glemte etterhvert som jeg skrev at vi var i lillestrøm-trådeno g ikke kamptråden... Bare å flytte innlegget. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.04.2011 12:12 Post subject: |
|
|
JJs meritter er da klare. Han må ned i adecco et år for å få fart på sakene.
Men fra spøk til revolver; Jeg tror vi vinner mot LSK. Vi dominerte i går og hadde fortjent poeng ut fra sjanser og spill. Men så var det den effektiviteten både offensivt og defensivt, da. Måtte den bli god.
Stabæk-kampen viste også en del Jønsson spesial i angrep, med mye overhopp og flikk-flakk-flukk hit og dit. Kanskje litt i meste laget for de teknisk ubegavete spillerne vi har, men det trenger vel bare litt tid, forhåpentligvis. |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 04.04.2011 12:18 Post subject: |
|
|
Var helt sikker på at vi kom til å vinne mot Stabæk. Tenkte at det pinlige tapet i Bergen var bare et en-gangs-tilfelle..
Usikker på denne kampen. Det kommer an på hvordan resultatet blir i kveldens kamp mot Brann.
Håper på en seier.. men hvem gjør ikke det? Satser på 1-0 eller 1-2. Dommern er sikkert fra Molde denne kampen også  |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 04.04.2011 14:12 Post subject: |
|
|
Mener å huske at Jimbo er omskolert fra DM til stopper. Ville ikke Jimbo kunne bli brukt i en DM-rolle, så flytter vi PCS ut på kanten for Åsen og lar Henriksen ha den offensive rollen på midtbanen? |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 14:17 Post subject: |
|
|
Ikke lett å sette opp lag om dagen, men jeg håper på noe slikt mot Lillestrøm:
Mikael XXX---Jon Inge Høiland---Jim Larsen---Mikael "Diva" Dorsin
-----------PCS------------Markus Henriksen--------Fredrik Winsnes
-----------------------------------DFH
--------------Mushaga Bakenga-----Rade Prica _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.04.2011 14:21 Post subject: |
|
|
Kunne kanskje vært en idé å bruke Jim i Riseth-rollen fra 2006 ja. Vi hadde ikke noe spesielt bra lag da heller. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 14:25 Post subject: |
|
|
Problemet med det vil være at Mattias Hengemhyr er tilbake i startelveren  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.04.2011 14:26 Post subject: |
|
|
Det er nok XXX og "Hengemyhr" nå, vollrik. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 04.04.2011 14:48 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Problemet med det vil være at Mattias Hengemhyr er tilbake i startelveren  |
Et alternativ er jo å bruke Høiland og Wangberg, men de blir vel fort for like. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 04.04.2011 15:03 Post subject: |
|
|
Har Wangberg noen gang blitt matchet som DM. Ikke at det er særlig aktuelt til LSK-kampen, men det kan jo være et alternativ på sikt om spillertilgangen blir som den har vært.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.04.2011 15:09 Post subject: |
|
|
Vi får håpe vi tar poeng i denne kampen. La oss for guds skyld håpe at Lillestrøm ikke virkelig er 7 mål bedre enn Stabæk ihvertfall. Skulle de slå Brann med 7 mål i dag så blir jeg bekymret! 
Last edited by Barney on 04.04.2011 15:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.04.2011 15:10 Post subject: |
|
|
Må ærlig innrømme at jeg ikke har trua på noen av de treige stopperne våre (Jim, Wang, Bjärs, Høiland, Nordberg. Ja det var vel gjerne alle, det.) som DM. Kvikkhet i beina er jo noe av det aller viktigste i den rollen. De blir nok alle seende ut som Demi i Parken. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.04.2011 15:25 Post subject: |
|
|
ambiguous wrote: | Mener å huske at Jimbo er omskolert fra DM til stopper. Ville ikke Jimbo kunne bli brukt i en DM-rolle, så flytter vi PCS ut på kanten for Åsen og lar Henriksen ha den offensive rollen på midtbanen? |
Kan se den, ikke minst fordi han også har en bra skuddfot som vi kan trenge lengre frem på banen. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.04.2011 15:35 Post subject: |
|
|
Örlund
Lustig - Høiland - Larsen - Dorsin
Winsnes
Skjelbred - Henriksen
DFH
Bakenga - Prica
Dette er i mine øyne den optimale måten å spille på for RBK med dagens tropp. I mangel av kvalitet på kantene må vi spille smalt på midtbanen og heller satse på at backene kan tilføre den offensive kvaliteten vi behøver langs sidene.
Midtbanekomposisjonen er ikke optimal. Winsnes har aldri vært å foretrekke, og jeg er usikker på matchformen til DFH. Men jeg sliter virkelig med å finne riktige alternativer til disse to. Uansett hvordan man setter sammen midtbanen til RBK i dag så blir det aldri 100%. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.04.2011 16:28 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Vi får håpe vi tar poeng i denne kampen. La oss for guds skyld håpe at Lillestrøm ikke virkelig er 7 mål bedre enn Stabæk ihvertfall. Skulle de slå Brann med 7 mål i dag så blir jeg bekymret!  |
Så ikke kampen, men rapportene sier vel at Stabæk var det klart dominerende laget over en omgang.... men at forsvaret hadde en svart dag så Lillestrøm traff med omtrent alle forsøk.... Litt som oss i går... |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.04.2011 18:07 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Ikke lett å sette opp lag om dagen, men jeg håper på noe slikt mot Lillestrøm:
Mikael XXX---Jon Inge Høiland---Jim Larsen---Mikael "Diva" Dorsin
-----------PCS------------Markus Henriksen--------Fredrik Winsnes
-----------------------------------DFH
--------------Mushaga Bakenga-----Rade Prica |
Bytt Høiland med Wangberg, og Winsnes med Åsen så har vi en deal.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.04.2011 20:09 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | BjarneS wrote: | Vi får håpe vi tar poeng i denne kampen. La oss for guds skyld håpe at Lillestrøm ikke virkelig er 7 mål bedre enn Stabæk ihvertfall. Skulle de slå Brann med 7 mål i dag så blir jeg bekymret!  |
Så ikke kampen, men rapportene sier vel at Stabæk var det klart dominerende laget over en omgang.... men at forsvaret hadde en svart dag så Lillestrøm traff med omtrent alle forsøk.... Litt som oss i går... |
Du mener akkurat som mot oss bortsett fra at vi ble presset tilbake nesten hele første omgang etter målet vi scoret? |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 04.04.2011 20:33 Post subject: |
|
|
Ser at Lillestrøm etterlater store rom bakover mot Brann, særlig på venstresiden. Forhåpentligvis får Bakenga og Lustig vist seg fra sine beste sider i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.04.2011 20:40 Post subject: |
|
|
Kampbildet blir nok ikke veldig likt. Iallefall ikke fra start av. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:12 Post subject: |
|
|
Det er på tide at Prica snart finner formen nå. I vinter og i de to første TL-kampene så har vi ikke sett den farlige og effektive Rade, ennå.
En Prica i form hadde satt den headinga han hadde igår tilbake til det hjørnet innlegget kom fra. Mål.
Håper Rade er der om søndagen mot LSK. |
|
Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 04.04.2011 22:14 Post subject: |
|
|
Hei,
Kunne dette funka?
---------------------------Ørlund------------------------------
Lustig-------Høiland---------------Larsen------------Dorsin
--------------------------Skjelbred---------------------------
-------------Henriksen--------------Olsen-------------------
------------------------Fredheim Holm-----------------------
-------------Bakenga-----------------Prica-------------------
Uvant rolle for PCS men han er en terrier og med trening trur eg han hadde fiksa rolla bra.
Problemet er jo at det er masse bra midtbane spelara på dette laget men alle er offensive.
Har vel brukt en slags 4-4-2 i siste kampane men då bør backane være meir defansive enn de er idag og kvalitetane til Dorsin og Lustig ligger minst like masse framover i bana.
Så må JJ finne On knappen til Prica.... |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:16 Post subject: |
|
|
ikke for å være frekk, men Olsen som indreløper? _________________
|
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.04.2011 22:47 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Du mener akkurat som mot oss bortsett fra at vi ble presset tilbake nesten hele første omgang etter målet vi scoret? |
Feil, vi hadde alt for lavt press i 10-15 min, og da fikk Stabæk være litt med. Resten av kampen dominerte vi stort |
|
Back to top |
|
 |
|