View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 31.03.2011 16:32 Post subject: |
|
|
Moldskred og Goa spiller mest sannsynlig ikke.
Quote: | Moldskred har slitt med lysken den siste tiden, mens Goa fikk en vridning i kneet på fredagens trening, og strakk et leddbånd på utsiden av kneet, sier Schwabe til adressa |
Quote: | - Det er en liten, ørliten, mulighet for spill, sier Schwabe. |
http://fotball.adressa.no...196572.ece |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 31.03.2011 16:50 Post subject: |
|
|
Med Moldskred ute starter nok Holm og Åsen på kantene. Svekker oss nok ikke veldig mye. Synd at Boti er ute, han hadde vært et alternativ til Bakenga. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.04.2011 00:01 Post subject: |
|
|
Har ikke mulighet sjøl, men regner med at noen tar turen på treninga på lørdag kl. 10.30 og ser hva laguttaket blir.  |
|
Back to top |
|
 |
6sierra Junior
|
Posted: 01.04.2011 03:33 Post subject: |
|
|
Håper RBK er totalt nullstilt mentalt etter Bergenskampen, og flere spillere på midtbanen tar tak for alvor. Gutta må gå i bresjen hver og en, og ikke vente på sidemannen. Sliter litt uten et "kapteinsemne" på midten.. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.04.2011 11:06 Post subject: |
|
|
Med de spillerne vi har til disposisjon så vil nok en 4-3-1-2 formasjon være det beste mot Stabæk.
----Mikael XXX----Jon Inge Høiland----Jim Larsen-------Mikael Dorsin
----------Markus Henriksen--Fredrik Winsnes---Per Ciljan Skjelbred
-----------------------------Daniel Fredheim Holm
------------------Mushaga Bakenga---------Rade Prica _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.04.2011 12:21 Post subject: |
|
|
No offense, Vollrik, men med den elleveren blir det tap. Jeg har desverre ikke noe bedre forslag selv. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
6sierra Junior
|
Posted: 01.04.2011 12:40 Post subject: |
|
|
-----------------------------------ørlund
----------lustig---------høiland------------wangberg--------dorsin
-----------------------------------jimmy(?)
------------------henriksen------Winsnes-------------PCS/Holm
-----------------------------bakenga-------prica
Nå er ikke laget drillet slik overhodet, men kanskje noe a la dette er det som må til uten en tydelig DM i laget? Ha jimmy bak midtbanen, samt trykke midten høyere opp... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2011 12:40 Post subject: |
|
|
@vollrik:
Ikke for å henge meg opp i detaljer, eller ta ting i feil tråd, men "Mikael XXX"?
Det får være måte på hvordan en spiller som har vært en super deal for oss skal behandles. Vi kjøpte ham for nesten ingenting, han er en av de som virkelig har stått fram som en nøkkelspiller for oss de siste sesongene, han har spilt her i to og et halvt år nå, og gjennom sine prestasjoner spilt seg inn på det svenske landslaget. Og bidratt mye til to seriegull på rad for oss.
Han har signalisert en stund nå at han kunne tenke seg å spille for en større klubb, i likhet med de fleste av lagkameratene på landslaget, men han har likevel åpnet for å forlenge kontrakten hvis ikke gode nok tilbud fra utlandet kom på bordet. Norge er en bakgårdsliga, det er bare å innse at utenlandske landslagsspillere ikke kommer hit for å gjøre permanente trøndere av seg. Gjennom sine utspill har det vel vært rimelig tydelig at han kunne vært interessert i en kontraktforlengelse mot en uoffisiell overenskomst om å slippe ham mot et godt tilbud.
Hvis han ikke er god nok mot topp motstand, so what? Det er da vel ikke hans feil? Da er det jo heller ingen krise hvis han må selges?
Feilen ligger jo, igjen og som vanlig, hos klubben som ikke klarer å se at profilerte, unge spillere som slår igjennom på landslagsnivå må påregnes å selges eller fornyes med en stund før det blå lyset begynner å brenne. Det er derfor vi pådrar oss "ufullstendig lag-syndrom", og det er derfor spillere selges billig eller går på Bosman.
Forøvrig fins det flere spillere i den elleveren som tidligere har ytret at de ikke forlenger kontrakten sin. Enkelte har kanskje allerede gått gratis fra klubben tidligere. Kanskje de heller ikke har bidratt så mye som Lustig, i enkelte tilfeller? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 01.04.2011 12:49 Post subject: |
|
|
xxxxxxx
Last edited by Hentesveis on 03.04.2011 21:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.04.2011 12:53 Post subject: |
|
|
Mitt lag:
Örlund
Lustig/Høiland - Larsen - Wangberg/Lago/Høiland - Dorsin
Olsen/Jamtfall - Skjelbred/Winsnes - Henriksen - Olsen/Ã…sen/Skjelbred/Holm
Prica - Bakenga/Olsen/Holm |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2011 12:56 Post subject: |
|
|
Det tror jeg heller ikke stemmer. Da burde det være tog av fotballspillere inn portene på Al-Ahly og Al-Ain, og ikke bare sånne som er langt over middagshøyden eller ikke helt har slått til i Europa.
Hvis jeg hadde vært profesjonell fotballspiller, så er det klart jeg gjerne hadde villet spille i en så stor klubb som mulig, selv om lønna ikke skulle være særlig bedre. Det eneste som, for meg, hadde kunnet konkurrere med den prestisjen, hadde vært muligheten til å være klubblegende i min egen klubb. Lustig er svensk, ergo er ikke det særlig sannsynlig. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.04.2011 13:21 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Mitt lag:
Örlund
Lustig/Høiland - Larsen - Wangberg/Lago/Høiland - Dorsin
Olsen/Jamtfall - Skjelbred/Winsnes - Henriksen - Olsen/Ã…sen/Skjelbred/Holm
Prica - Bakenga/Olsen/Holm |
//// Det der ser mer ut som seks lag. Hvilket velger du? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.04.2011 13:28 Post subject: |
|
|
Var nok mer en kommentar til de som alltid garderer seg med skråstreker her og der når de skal ta ut en 11-er. Når selv folk på forumet her synes det er vanskelig å ta et valg, må det jammen meg være en tilnærmet umulig oppgave for trenerne. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2011 13:46 Post subject: |
|
|
Ja, men du har jo valgt formasjon, i det minste
Mitt lag:
Lustig - Høiland - Larsen - Dorsin
Holm - Henriksen - Skjelbred - Olsen
Prica - Bakenga
Dette forutsatt at Wangberg virkelig har såpass formsvikt at det var fornuftig å velge Bjärs sist, hvis ikke: Wangberg - Larsen. Når Holm er helt tom for gass, går Åsen inn sentralt, og Skjelbred ut til høyre. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.04.2011 14:25 Post subject: |
|
|
Tipper:
Örlund
Lustig - Wangberg* - Jimbo - Dorsin
Holm - Henriksen - Skjelbred - Ã…sen
Prica - Bakenga
* Høiland inn for Simen, hvis formen ikke er som den skal. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.04.2011 14:33 Post subject: |
|
|
@ Zaphod81
Ikke så værst oppstilling det der, men jeg tror den ville fungert bedre hvis Jim Larsen hadde blitt flyttet fram mellom forsvarslinja og midtbanen.
-----------------Ørlund
-------Lustig---Høiland---Dorsin
-----------------Larsen
--Holm--Skjelbred--Henrisken--Olsen
------------Prica-----Bakenga
Risikabelt så klart, men hvordan skal vi ellers kunne klare å vinne en duel på midtbanen? Ergo så er ikke Johanson, Farnerud, mix og Hauger den midtbanefireren som skremmer meg mest på det med duelstyrke. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.04.2011 14:47 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Ikke så værst oppstilling det der, men jeg tror den ville fungert bedre hvis Jim Larsen hadde blitt flyttet fram mellom forsvarslinja og midtbanen. |
Bare nysgjerrig - hvilke forutsetninger har du for å mene det?
Jeg tror det er best med det beste stopperparet vi kan mønstre og kanskje en 4-2-3-1-variant hvor en av de to defensive/sittende midtbanespillerene har litt mer offensiv frihet enn den andre.
Kanskje Ciljan og Henriksen, med en litt friere rolle for Ciljan. Ikke ideelt det heller, men uten Annan(erstatter) spiser fanden fluer. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 01.04.2011 16:05 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | @ Zaphod81
Ikke så værst oppstilling det der, men jeg tror den ville fungert bedre hvis Jim Larsen hadde blitt flyttet fram mellom forsvarslinja og midtbanen.
-----------------Ørlund
-------Lustig---Høiland---Dorsin
-----------------Larsen
--Holm--Skjelbred--Henrisken--Olsen
------------Prica-----Bakenga
Risikabelt så klart, men hvordan skal vi ellers kunne klare å vinne en duel på midtbanen? Ergo så er ikke Johanson, Farnerud, mix og Hauger den midtbanefireren som skremmer meg mest på det med duelstyrke. |
Jeg tror kanskje at en 3-5-2 med Holm og Olsen som kantspillere er noe i retning av totalt selvmord, hvis dette betyr at det er midtstopper Larsen som skal være midtbanens defensive trygghet.
Egentlig var lagoppstillingen min bare ønskede spillere inn i en antatt 4-4-2-formasjon, jeg personlig tror det hadde vært sikrere å spille med tre sentrale midtbanespillere når vi mangler en ballvinner:
Örlund
Lustig - Høiland - Larsen - Dorsin
Ã…sen - Henriksen - Skjelbred
Holm - Prica - Olsen
men den midtbanen ser spinkel og uerfaren ut uansett hvor mange de blir. Kanskje er
Henriksen - Skjelbred
Bakenga - Holm - Olsen
Prica
bedre. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.04.2011 16:36 Post subject: |
|
|
Det er skremmende, men uansett hvordan folk setter opp laget så ser det dårlig ut, og det er ikke fordi folk her ikke kan sette opp lag, men fordi stallen rett og slett er for dårlig. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.04.2011 17:32 Post subject: |
|
|
Korrekt. Stallen/laget mangler to spillere for å være noenlunde dynamisk sammensatt; en hurtig midtstopper og en bikkje på def. sentral midt. Dessverre er det sytten timer for sent å gjøre noe med. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 01.04.2011 19:47 Post subject: |
|
|
Noen her som veit om det finnes noen som streamer denne kampen? Om det pleier å finnes stream til hovedkampen i TL?
Skal til Skottland på søndag, så jeg håper det finnes noe.. |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 01.04.2011 19:56 Post subject: |
|
|
Om du skal bruke Sumo må du skaffe deg VPN ettersom Sumo bare sender til norske ip-adresser. Er du student burde det ikke være noe problem. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 01.04.2011 20:03 Post subject: |
|
|
Sikker på at det gjelder tippeliga-streamene? Jeg så seriestarten mot VIF for et par sesonger siden i Manchester, men ting kan selvsagt ha endret seg siden den tid. |
|
Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 01.04.2011 20:04 Post subject: |
|
|
Nei, det kan være jeg tar feil. Kanskje det bare gjelder for andre programmer? |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 01.04.2011 20:08 Post subject: |
|
|
Ja, det er en mulighet. Det er for eksempel tvilsomt at en kan se PL via Sumo i England, siden det er noen andre kanaler som har rettighetene der. Send en mail til TV2, SondreRBK.
Vet også at livesport247 for mellom 20-30 kroner i uka sikkert kommer til å streame den. |
|
Back to top |
|
 |
|