| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 28.03.2011 18:44 Post subject: |
|
|
| snakker du om de samme forberedelsene og barnelærdommen som får Silkeborgs trener til å uttale at "Jeg vet at RBK scouter meget godt", eller er det en antagelse basert på manglende resultat, men helt uten innsikt i hva som faktisk foregår? |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.03.2011 18:57 Post subject: |
|
|
http://www.youtube.com/wa...UENTly3vWw
Kan dette være han??
EDIT: etter å ha sjekket opprinnelsestedet til videoen så kan jeg opplyse at den er fra Senegal. _________________ I'm Awesome
Last edited by Awesome on 28.03.2011 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 28.03.2011 18:59 Post subject: |
|
|
| andost4 wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=zUENTly3vWw
Kan dette være han?? |
Vi får håpe han er like spretten som sprettrumpa si i så fall. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 28.03.2011 19:03 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Noe sånt, ja.
Nå minner sportslig avdeling om en Severin Suveren-reklame, hvor flaks og uflaks overstyrer forberedelser og "barnelærdom". |
Når spillerkjøp de siste årene har vært ca 50/50 suksess og fiasko, må man tro at flaks og uflaks er det som styrer ja. Får håpe det bedrer seg nå som pengepungen er slunken. Men på en annen side har vi heller ikke råd til å la være å satse på talenter med videresalgspotensial, og da vil vi kanskje oppleve feilkjøp til tider. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 28.03.2011 19:37 Post subject: |
|
|
| Ganske interessant å faktisk hete Gammel til fornavn, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Elling Junior
|
Posted: 28.03.2011 19:45 Post subject: |
|
|
| andost4 wrote: | | Kan dette være han?? |
hehe, det er nok ikke han nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.03.2011 22:24 Post subject: |
|
|
Foreslår lån fram til sommeren med opsjon på kjøp hvis han 'har noe ved seg' og virker som et interessant framtidsløfte. På den måten får vi sett ham i aksjon på trening lenger, har muligheten til å teste ham i kamp og samtidig foreta en grundigere og bedre kvalitetssikring. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.03.2011 22:45 Post subject: |
|
|
| andost4 wrote: | | Er klipp fra han på trening i linken over. Ser ikke så mye at jeg blir blåst av stolen, han er ikke rask eller kjempe god en mot en. Men det er første trening, får håpe han er eksepsjonelt dyktig. |
Wow!..
Du bruker faktisk noen få sekunder film på å vurdere spilleren, bra jobba mann. Hvis man først skal legge vekt på de sekundene med film, så bør man få med seg at i løpet av de få sekundene så ser man faktisk at han setter igang et 4-5 trekks angrep som han selv setter i mål, og senere presser han en angriper ut til en håpløs posisjon på kanten. Også sier du at han er treig, hvis du har spillt fotball 4 mot 4 noen gang på liten bane så vet du kanskje at en defensiv midtbanespiller på en så liten bane først og fremst bør slå korte pressise pasninger samt presse motspillere ut på kanten? Alle disse tingene innfrir han på de sekundene du har vurdert, Toppfart kan vi vurdere først da spilleren spiller på en større bane. Så hvis man skal vurdere ham på de sekundene med film så sier jeg løp og kjøp! Men sanheten er den at 20-30 sekunder film er litt tynn vurdering for å si det mildt! |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.03.2011 22:51 Post subject: |
|
|
| Jepp, 30 sekunder på film er alt for lite vurderingsgrunnlag. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Det eneste jeg fikk ut av klippet var at han virker veldig flink og ivrig på å orientere seg. Han kaster jo blikket rundt seg i det han ser muligheten for å være et pasningsalternativ. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 22:58 Post subject: |
|
|
| Synes også han har en fin førstetouch. Bevegelsen mottak/medtak/slå ballen videre virker veldig naturlig og avslappet. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 29.03.2011 02:06 Post subject: |
|
|
Jeg sier bare én ting: "Kjøp han!"
Hvem vet hvor lang tid det kommer til å ta før en Adecco-klubb finner en annen spiller som er til salgs til oss?
Bra jobbet av Hoftun i vinter. Vi vet jo alle at Annan og Saré var to av de fem defensive midtbanespillerne som finnes her i verden.
Problemet er jo at det ikke er nok mennesker som har lyst til å spille fotball, særlig ikke om de kan leve fett av det.
Mora mi har større fotballnettverk enn Rosenborg, og hun tror at offside har noe med tilskuerne å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.03.2011 09:05 Post subject: |
|
|
| andost4 wrote: |
Vi ble anbefalt han fra Kåre Ingebritsen etter at han har vært en uke på prøvespill hos Glimt, men av ulike årsaker fant de ikke plass til han.
|
Herregud, jeg elsker slike små lysglimt som får dagen til å starte med latter!
| vingback wrote: | | Regner med at det var en grunn til at han ble anbefalt. Samtidig må det være en grunn til at han ikke havnet i Bodø. Har de god nok dekning på den plassen og/eller ville han bli for kostbar? | Evt mener Ingebrigtsen at vi erså desperate.
Han har et poeng i så fall...
| Hedon wrote: | | Gode lag har flaks. Det vet vi jo. |
Nettopp, Hedon... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.03.2011 10:46 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Foreslår lån fram til sommeren med opsjon på kjøp hvis han 'har noe ved seg' og virker som et interessant framtidsløfte. På den måten får vi sett ham i aksjon på trening lenger, har muligheten til å teste ham i kamp og samtidig foreta en grundigere og bedre kvalitetssikring. |
Bra forslag, Jonas. En leiekontrakt på feks 3 mnd koster sikkert heller ikke all verden. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 29.03.2011 10:54 Post subject: |
|
|
Et lån er vel umulig all den tid Sané er uten kontrakt eller?
Måtte i såfall bli et forlenget prøvespill. Hvordan er det med signering av free transfer-spillere? Kan man gjøre det kun i transfervinduet? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 11:00 Post subject: |
|
|
Free transfer-spillere kan så vidt jeg vet signeres når som helst. Dette blir vel i såfall en utvidet prøvespill-ordning. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 29.03.2011 11:09 Post subject: |
|
|
For meg blir det urealistisk å tro at man vet hva en spiller står for uten å ha kampreferanser å vise til. Treningsopphold er derfor for meg kun komparentopplysninger ifht vurderingen av en spillers kvalitet. Hvis han viser kvaliteter på trening blir det gamble å kjøpe spilleren utelukkende på bakgrunn av dette, men hvis man låner han og matcher han med 2.lags fotball og noen innhopp i Tippeligaen, da først kan man gjøre en slags helhetsvurdering av fotballspilleren Sané. ¨
Skulle spilleren vise kvaliteter på trening er lån med kjøpsoppsjon forsvarlig. Kjøp på nåværende tidspunkt er jeg helt mot. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2011 13:58 Post subject: |
|
|
Hvem skal man låne ham fra? Handler vel heller om korttidskontrakt om man vil se ham en periode først. Men da kommer vel NISO på banen... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 29.03.2011 14:06 Post subject: |
|
|
Korteste kontraktslengde er vel minimum en kampsesong for profesjonelle spillere tror jeg. Men det er vel ikke store kostnaden hvis han er lovende  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 14:13 Post subject: |
|
|
Det stemmer nok ikke, PerO. Lillestrøm hentet nylig Youssef Sekour - og han skrev under en kontrakt som binder han til LSK frem til 1. august.
Det tragikomiske i dette, er jo at Sekour dagen etterpå spilte treningskamp mot Odd. Etter bare noen få minutter på banen, rev han av et korsbånd - og er nå ute til tidligst.... August! |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 29.03.2011 14:35 Post subject: |
|
|
Ah ok, da foreslår jeg at kjøp 1 sesong med opsjon på 4 nye år. Årslønn 350.000 kr og mulighet for ny lønnsforhandling etter 1 år.
Done deal. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
lillegutt Junior
|
Posted: 29.03.2011 14:41 Post subject: |
|
|
| Problemet er at vi må betale utdanningskompensasjon på 1,5 mill uansett om vi signerer han for en uke eller 5 år. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 29.03.2011 15:02 Post subject: |
|
|
Ok. Da er det bare å glemme kjøp. Jeg er skeptisk. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.03.2011 15:26 Post subject: |
|
|
| Uti fra det lille klippet, fikk jeg inntrykk av at han er trygg med ball. Viker også som han har god fotballforståelse, og et godt blikk for spillet. |
|
| Back to top |
|
 |
|