| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 23:29 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Enligt svensk teve hade Danmarks andratränare sagt före matchen att lagen var jämna förutom på målvaktsplatsen. |
Hvem bryr seg om hva de mener? Det finnes sikkert hundre tusen nordmenn som er bedre egnet til å identifisere sterke og svake punkt på det norske landslaget, enn den danske andretreneren og svensk TV. Det er lett å peke på Jarstein når han er den eneste skikkelige reserven fra norsk liga som starter kampen.
Er forøvrig helt sikker på at skuddet hadde føket inn bak Jon K også. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.03.2011 23:34 Post subject: |
|
|
| En förutsättning för att ta den bollen är att som Senador säger att målvakten hopper opp i lufta og stiger till vers och inte som Jarstein detter som en potetsekk. Det är svårt att bedöma om en målvakt med bra spänst hade tagit bollen. Jarsteins sekkahopp ger inget underlag för en bedömning. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.03.2011 23:41 Post subject: |
|
|
| Det finns tydligen delade meningar bland oss norrmän om Jarsteins kvaliteter. Jag för min del är allergisk mot tabbemålvakter utan spänst. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 23:44 Post subject: |
|
|
| Du har da vært positiv til Örlund, som har betydelig dårligere spenst og rekkevidde. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.03.2011 23:50 Post subject: |
|
|
| Ørlund er i beste fall middelmådig langt ifra å være blant de bedre keeperne i tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.03.2011 23:52 Post subject: |
|
|
| Oenig igen. Örlund är inget spänstfenomen, men har bättre spänst än Jarstein. Och han är på alla sätt en mer stabil målvakt än Jarstein. Jag tycker dock att Örlunds prestationskurva är dalande. Han var bättre i Fredrikstad och i AIK sista säsongen. Förklaring: Jamtfallseffekten! Norra Europas sämsta målvaktstränare? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 23:58 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Örlund är inget spänstfenomen, men har bättre spänst än Jarstein. Och han är på alla sätt en mer stabil målvakt än Jarstein. |
For noe vås. Har du ikke sett en eneste Rosenborg-kamp de siste ni måneder? Han var ok helt i starten i Rosenborg, men utover sommeren og høsten i fjor var han elendig, og har fulgt opp dette til nå i år. En tyngre og mindre atletisk keeper kan jeg ikke huske å ha sett i RBK-drakt. Null spenst og bevegelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.03.2011 23:59 Post subject: |
|
|
@ Svensken
Du må ikke glemme at Rosenborg er gutteklubben grei. Hoftun som SD og Jamtfall som keepertrener
Men når det gjeler Ørlund, det hjelper ikke å ha god spendst når man ikke evner å plassere seg riktig på streken. dog har han ikke merkverdig god spendst heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 00:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Peter Storey wrote: | | Örlund är inget spänstfenomen, men har bättre spänst än Jarstein. Och han är på alla sätt en mer stabil målvakt än Jarstein. |
For noe vås. Har du ikke sett en eneste Rosenborg-kamp de siste ni måneder? Han var ok helt i starten i Rosenborg, men utover sommeren og høsten i fjor var han elendig, og har fulgt opp dette til nå i år. En tyngre og mindre atletisk keeper kan jeg ikke huske å ha sett i RBK-drakt. Null spenst og bevegelighet. |
OK, du bestämmer. Jarstein är en fantastisk målvakt och Örlund är en nolla. Slutdiskuterat. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| Glemte helt å ta hensyn til at du er åtte år, og at kun sammenligninger med noe Manchester United-relatert er å anse som gode argumenter... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.03.2011 08:18 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Herregud Senador og Peter Storey, Rommedahl sitt skudd er noe av det bedre langskuddet jeg har sett på lenge og jeg vet om to keepere som vertfall aldri hadde tatt den, og de heter Lars Hirchfeldt og Daniel Ørlund. Hadde det vært tegn på en Jarsteintabbe så hadde media hakket på ham med en gang og snakket om "savnet" av Jon Knudsen. |
Han hadde et godt treff. Et hardt skudd som gikk mot mål. Men ser vi på hvor langt ballen faktisk treffer under tverligeren, så skyldes målet at Jarstein ikke kan kaste seg. Han var ikke i nærheten av ballen engang. De fleste GKer med ok spenst har hvertfall vært på ballen, om den hadde gått i mål pga hardheten i skuddet så er det greit, men det er ikke situasjonen her. Vi har en GK som knapt er en halvmeter i lufta når han kaster seg. Det er ikke godt nok. Jeg har snakket om dette flere ganger også i RBK da han viste elendig spenst. F.eks hjemmekampen mot Valencia der han ikke klarte å hoppe og fiste ballen over tverrligeren.
Spensten gjør at han har dårlig rekkevidde. Ørlund er veldig lik akkurat på dette området. Det er bare å legge en lumper mot sidene, så har ingen av dem sjans til å ta ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.03.2011 08:25 Post subject: |
|
|
Det er greit nok at dere ikke er Jarsteins største fans, men å kritisere ham for Rommedahl-målet blir for dumt. Hva er ok spenst for en gjennomsnittelig keeper? Det finnes vel naturligvis keepere som kunne ha tatt skuddet, men de heter Joe Hart, Van der Saar, Peter Cech, Iker Casillas og Emanuel Neuer.
Rommedahl sitt skudd var en drømmevolley og hvis det var noen som helst på Norge sin feil så var det Brede Hangeland som klarerte elendig! _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 08:54 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Glemte helt å ta hensyn til at du er åtte år, og at kun sammenligninger med noe Manchester United-relatert er å anse som gode argumenter... |
I jämförelse med en retorisk gigant som dig framstår alla som småbarn.
Nejda mitt repertoar är större: Malmö FFs och Sveriges tredjemålvakt Johan Dahlin har utmärkt spänst och hade haft möjligheter på Rommedahls skott. Studera honom och jämför med din idol Jarstein! Dahlin har förövrigt utvecklats till en nordisk toppmålvakt under MFFs målvaktstränare Jonnie Fedel (580 matcher för MFF o 2 landskamper). Sverige har således för tiden minst tre bra målvakter (alla med bra spänst) och Norge ingen. Wiland är nog bättre än Isaksson, men "problemet" är att Isaksson i princip aldrig gör några dåliga landskamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 10:53 Post subject: |
|
|
| Ja, nå har du på kort tid klart å presse inn skryt av både Manchester United, Malmö og det svenske landslaget - i en tråd som omhandler en landskamp mellom Norge og Danmark. Har du ikke snart utspilt din rolle på rbkweb-forumet? Det er liksom ingen troverdighet igjen i karakteren din, og da er vel mye av poenget borte. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 11:34 Post subject: |
|
|
| För mig är det en gåta hur en av de mest osakliga och yttrandefrihetsfientliga användarna på forumet har blivit forumschef. Är kanske kravet för att bli ny forumchef att man är fanatisk anhängare till ytterst mediokra spelare - du (Jarstein) och Knerten (Storflor)? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 11:38 Post subject: |
|
|
Du holder deg aldri til saken. Tråden er en kamptråd mellom Danmark - Norge, og du sitter og snakker om alt annet (United, MFF, Sverige, Dahlin, svensk TV, bla bla bla). Det er bare for deg å gjøre noen forsøk på å holde deg innenfor trådenes tema, så skal du se at du får mer respons på det du skriver om. I forhold til aktivitetsnivå, er du den som overlegent oftest forsøker å ødelegge nivået i tråder du deltar i.
Hvis du har noe å utsette på det jeg gjør som forumsjef, så kan du ta det i private meldinger til meg eller 2mas. Du trenger ikke å nevne hvor fælt det er hver gang du er innom forumet. Du fremstår sutrete nok som det er, om ikke du skal gjøre dette til noen big deal også. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 11:46 Post subject: |
|
|
Den som spårar av tråden med osakligheter är du. Du är absolut inte vuxen att vara moderator på forumet.
Jag har förstått att forumet främst är för gnällspikar som är kritisk till 90% av allt som har med RBK att göra. Jag passar inte riktigt in i den målgruppen. Men jag förbehåller mig rätten att yttra mig när jag har något på hjärtat trots motstånd från meningsmotståndare och sensurivrare som dig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.03.2011 11:51 Post subject: |
|
|
xxxxx
Last edited by Hentesveis on 10.04.2011 20:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 11:53 Post subject: |
|
|
Og der setter vi punktum rundt gnällspiker, Manchester United, Malmö, det svenske landslag, dårlig moderering og andre svenskeligheter. Innlegg blir heretter flyttet til mer relevante tråder.
Tidligere RBK-aktuelle Troels Bech er aktuell som ny landslagssjef i Danmark etter at Morten Olsen går av: http://www.bold.dk/nyt/Av...Us-favorit |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.03.2011 12:10 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | För mig är det en gåta hur en av de mest osakliga och yttrandefrihetsfientliga användarna på forumet har blivit forumschef. |
Som jeg skulle sagt det sjæl - bare på norsk selvsagt. Forskjellen mellom deg og meg, Peter, er at jeg har vett nok til å i hvert fall spare slikt til en mer egnet tråd, hvis jeg i det hele tatt skriver det.
Et godt eksempel på avsporingshyppigheten din kan du jo få av meg: Jeg er som du kanskje har fått med deg sosialist, for likestilling, ytringsfrihet og hele pakka. Jeg holder ut med de fleste innlegg, til og med Storflor-onaneringen til Knerten lar jeg passere uten å irritere meg alt for mye over det. Deg, derimot, har jeg brukt greasemonkey på, sannsnynlgvis som den eneste jeg noensinne kommer til å bruke det på her inne, nettopp for å unngå de enorme avsporingene du kan få til.
For å holde meg til saken: Kampen mot Danmark beviser tydelig at det norske landslaget fortsatt savner enkelte spillertyper som nok desverre ikke er å oppdrive med norsk pass, mye fordi den norske filosofien hindrer oss i å dykre dem frem, kombinert med at Drillo viser en latterlig liten evne til å slippe frem de få som kanskje kan utvikle seg til disse spillertypene, så lenge de er såpass unge at de kan spille på ett eller annet U-lag.
Det kan fort bli norges bane i denne kvaliken. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 29.03.2011 12:21 Post subject: |
|
|
Selv om skuddet til Rommedahl var et godt treff er jeg enig med Senador at Jarstein har elendig spenst. Men nok avsporing.
Synes ikke Danmark kjørte over oss i denne kampen. Vi er gode i forsvar som vanlig, men på midten mangler det mye og Moa er ikke helt god nok til å erstatte Carew enda. Et rettferdig resultat, og Huseklepp har blitt en veldig viktig spiller for oss. Vi burde hatt flere spillertyper som han. Mohammed Fellah, anyone? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 12:26 Post subject: |
|
|
| Rättvist resultat? Jag trodde de flesta var eniga om att Danmark var det bästa laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.03.2011 12:28 Post subject: |
|
|
| Ingen lag fortjente å vinne denne kampen. Både Norge og Danmark endte kampen med stusselige to skudd på mål. Rett og slett en elendig kamp, med to meget svake lag. Vanskelig å si så mye på at det ble uavgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.03.2011 12:30 Post subject: |
|
|
Fellah, Ciljan og Tettey hadde nok hjulpet et godt stykke på vei, men vi ville uansett ikke hatt en sikkelig ving, f.eks. I hvert fall ikke all den tid Gamsten stort spiller ræva på landslaget.
Moa funker absolutt som enslig spiss han, men da må spillet bygges opp på en annen måte enn med Carew på topp. Det ble ikke gjort mot Danmark.
Når det er sagt er jo Carew uansett litt oppskrytt, det er jo lange tider siden han spilte en virkelig god landskamp, og han har et alt for dårlig scoringsnitt på landslaget sett ift. hans tilitt og rolle på landlsaget. I denne kvaliken har han vel ikke mer enn ett mål, f.eks. Det er rett og slett opp. og vedtatt at han er landslagset virkelig store spiller, og nærmest alene den suksess for laget avhenger av - og uten at han egentlig har gjort noe som helst for å bevise det. Jeg kan ikke huske sist det avr Carew som scoret en avgjøredne og viktig scoring i en kamp med flagget på brystet.
Nei, gi meg Øyvind Hoås, så kan det kanskje begynne å svinge på topp selv med "Carew-taktikk", også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.03.2011 12:35 Post subject: |
|
|
Danmark hade i vart fall det bästa passningsspelet.
Hoås, där är du inne på något Bakklandia. Han imponerade stort i andra halvlek (såg bara den) mot Molde, med en osannolik bra teknik för en 2-metersman att vara. |
|
| Back to top |
|
 |
|