| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 14:28 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...196340.ece
Bekreftes der at Glimt ikke hadde pengene, selv om de ønsket han. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Elling Junior
|
Posted: 28.03.2011 14:30 Post subject: Re: Om Diambars |
|
|
| Hedon wrote: | | Elling wrote: | | Men fotballdelen tas også 100% prosent seriøst med treninger daglig fra de er 12 år. Med godt utdannede trenere. Så å si at de har fotball som valgfag er en drøy påstand. |
Det har ikke akkurat kommet stjerner ut på løpende bånd derfra, for å si det mildt.
Diambars er et helt strålende opplegg og konseptet er supert. Det er likevel ingenting å stikke under en stol at resultatene rent sportslig ikke har levd opp til den årelange hypen rundt dette akademiet. Folk som kjenner talentmarkedet i Senegal forstår lite av hva de driver med på det akademiet. Virker som inntaket er helt tilfeldig - altså er det ikke særlig spisset i forhold til talent. |
Inntak gjøres kun på fotballferdigheter og holdninger. Senegal spilte U23 landskamp i går, de elste spillerene som har gått på Diambars-skolen er 21 år. 5 av 11 spillere på banen kommer fra diambars. Dette må vel indikere at Diambars sitter på den høyeste konsentrasjonen av talenter som Senegal har å by på. Kanskje en litt kraftig påstand, men noe må det jo bety. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 14:32 Post subject: |
|
|
Elling = Stig Torbjørnsen?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2011 14:35 Post subject: |
|
|
Elling = Per Christian Ellefsen  |
|
| Back to top |
|
 |
Elling Junior
|
Posted: 28.03.2011 14:37 Post subject: |
|
|
Jatakk begge deler
(ps: er det bare jeg som ser sitatene mine som bare masse tekst, og ikke i egne "sitat-bokser"? Hva gjør jeg galt?) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.03.2011 14:40 Post subject: |
|
|
Du har 3 åpninger av quote (i starten) og bare 2 lukkinger Da blir ikke koden rett for å få quotebokser. Tror det skal bli riktig (i forhold til hvem som sier hva) hvis du fjerner den andre [quote="Hedon"]
Last edited by Hedning on 28.03.2011 14:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 14:41 Post subject: Re: Om Diambars |
|
|
| Elling wrote: | | 5 av 11 spillere på banen kommer fra diambars. Dette må vel indikere at Diambars sitter på den høyeste konsentrasjonen av talenter som Senegal har å by på. Kanskje en litt kraftig påstand, men noe må det jo bety. |
De største talentene fra Senegal forsvinner jo fra landet normalt en god stund før de er 21 år. Det kan jo bli interessant å følge med i årene fremover hvor mye som kommer fra Diambars, men de har foreløpig ikke levert all verden.
To av de fem var vel Kara/Cisse og spillere på eller under denne standarden. Gode spillere, for all del, men langt ifra det beste Senegal har levert.
Last edited by Hedon on 28.03.2011 14:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.03.2011 14:41 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en pølse med alt!
Forøvrig så har du mistet ALL kontroll, ALL kontroll sier jeg deg!
hehe, neida.
Men for å sitere trykker du på "Sitér" knappen, så skal det ordnes av seg selv. Jeg ser også dine innlegg som kun tekst. _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.03.2011 14:50 Post subject: |
|
|
På spørsmål om Sané kan være aktuell som erstatter for Anthony Annan, vil ikke Jönsson si noe sikkert.
– Dette er ikke en spiller som går rett inn i en startellever. Men la oss se litt på ham, og se om det kan være interessant, mener svensken. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.03.2011 14:57 Post subject: |
|
|
| For en høydare det ville vært om dette var en klassespiller. Har ikke troa, men håpe kan man. In Kåre we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.03.2011 14:59 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Stiller meg utelukkende positiv til prosjektet. Endelig er verktøyet prøvespill også tatt i bruk hos oss. (Kudos til Hoftun for dèt.)
Dette er tydeligvis en spiller med sine styrker i Annans tidligere rolle. Defensiv midtbane som også kan være stopper, tyder på defensiv spisskompetanse. Alderen er også fin.
Det eneste aberet er om folket på brakka skulle panikkhandle i mangel på noe annet/bedre alternativ. Men initiativet med å ta inn spillere på prøve som potensielt kan fylle en plass på banen vi ikke har gode alternativer er jeg helt for. Tror og håper at kompetente folk står for vurderingen, som trenerteam og Torbjørnsen, og at dette ikke blir et rent Hoftun-prosjekt. |
Samtidig hadde det hele fremstått en anelse mer flatterende om det hadde vært et resultat av planlagt aktivitet og systematisk arbeid, og ikke den tilfeldige "vi hørte om en random fyr som tilfeldigvis var på prøvespill i Glimt - som tilfeldigvis ikke har råd til å hente ham - der vi tilfeldigvis har en venn i Kåre Ingebrigtsen". Litt for mange contingencies der, etter min smak.
Prøvespill har sin funksjon, for enkelte typer spillere. Dette kan være et slikt tilfelle. Aller helst foretrekker jeg at vi speider spillere med en slik grundighet og kvalitet at vi ikke trenger invitere dem på prøvespill.
Men alt dette har vel vært diskutert med jevne mellomrom i forumet noen år nå, så det er vel ikke noe å resirkulere videre. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 15:11 Post subject: |
|
|
Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, Torbjørn. Men, som du også sier, dette kan være et enkelttilfelle hvor dette er lurt.
Vi trenger en spesifikk type spiller - en type speideren vår tydeligvis ikke har på blokka nå, ei heller har tid noktil å finne - og når man da får tips fra en mann med en viss kompetanse og hjertet i klubben er dette bra.
Dette virker tross alt å være langt mer seriøst enn denne svensken Hoftun tok inn på prøve etter en prat med agent Dahlin på La Manga, eller hva det nå var. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.03.2011 15:35 Post subject: |
|
|
Basert på TV2s intervjuer høres Jönsson optimistisk ut, og ser nytteverdien i en spiller som kanskje ikke nødvendigvis går rett inn i laget, men som kan være et utviklingsprosjekt, mens Hoftun svarer nei og nja på samtlige tåpelige spørsmål fra Wolden. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 28.03.2011 15:49 Post subject: |
|
|
Jeg er absolutt positiv. Dette er en klassespiller.
(fy faen, jeg er optimist..) |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 28.03.2011 16:18 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | "vi hørte om en random fyr som tilfeldigvis var på prøvespill i Glimt - |
Hehe, dette er nok ikke tilfeldig nei. Glimt er jo selve definisjonen på Hoftun sitt nettverk. |
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 28.03.2011 16:35 Post subject: |
|
|
Jeg leste en artikkel skrevet av en som har litt peiling, tror det var Thor Kristian Karlsen, der han kunne fortelle at spillere som sitter på benken i Afrika gjerne kan funke bedre i Europa enn spillere som i Afrika vurderes som bedre.
Dette grunnet at den afrikanske fotballkulturen er annerledes, ofte verdsettes spillere som kan gjøre ting på egenhånd høyere enn spillere som glir godt inn i kollektiv. Derfor blir det å trekke fram prestasjoner i Senegal av Diambars e.l. som bevis for eller mot Sanés talent og muligheter i Europa, noe upresist.
Han går nok ikke rett inn og gjør en førstelagsjobb på noen måneder, både fordi det er en veldig sentral posisjon, men ikke minst fordi han ikke snakker godt engelsk (ref: Boti Goa måtte være tolk). |
|
| Back to top |
|
 |
Elling Junior
|
Posted: 28.03.2011 16:43 Post subject: Re: Om Diambars |
|
|
| Hedon wrote: | De største talentene fra Senegal forsvinner jo fra landet normalt en god stund før de er 21 år. Det kan jo bli interessant å følge med i årene fremover hvor mye som kommer fra Diambars, men de har foreløpig ikke levert all verden.
To av de fem var vel Kara/Cisse og spillere på eller under denne standarden. Gode spillere, for all del, men langt ifra det beste Senegal har levert. |
er enig i at dette ikke er det beste Senegal har produsert, men det kommer heller ikke verdensstjerner fra Senegal i hvert årskull. Diambars har som sagt kun hatt 2 kull som har blitt uteksaminert. Det er et ferskt prosjekt og man kan ikke forvente at de har superspillere ved hvert årskull. Produserer de spillere på Kara sitt nivå ved hvert årskull, og et gullkorn en gang iblant. Kan jeg ikke skjønne annet en at de må regnes som en skole som leverer spillere av høy kvalitet.
EDIT: Her har jeg da bare en åpning og lukking, må bare beklage at det blir rotete, men er litt grønn på forum. (trykket bare på "siter" knappen denne gangen
Du må fjerne haken for "Disable BBCode in this post" under innlegget ditt, så fungerer klaffene dine bedre. Har rettet det opp for deg.
- Hedon
Last edited by Elling on 28.03.2011 16:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.03.2011 16:46 Post subject: |
|
|
Senegal i sin helhet produserer jo ikke verdensstjerner i hvert årskull. De hadde flaks med kvaliteten på generasjonen som deltok i VM i 2002, men etter det har det vært tynt med nye sengalesiske stjerneskudd.
Og en spiller på et kvalitetsnivå lik Sengal-fødte Vieria har vel landet aldri vært i nærheten av. Så det Diambars har fått til hitil er sånn sett særdeles lovende. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.03.2011 16:55 Post subject: |
|
|
Hater prøvespill. Det ligger en følelse av at spilleren tilfeldigvis var i nærheten, og ingen egentlig vet noe om han hver gang jeg hører det ordet.
På den annen side kan det godt være at jeg får slike assosiasjoner, kun pga av Dario Zahora... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.03.2011 17:26 Post subject: |
|
|
| Nå er Hoftun så hjelpesløs på overgangsmarkedet at vi må satse på flaksen! Kjøp! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 28.03.2011 17:30 Post subject: |
|
|
Flaks er en undervurdert egenskap  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 17:38 Post subject: |
|
|
| Gode lag har flaks. Det vet vi jo. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.03.2011 18:15 Post subject: |
|
|
Dette er ikke Annan-erstatteren, men et mulig utviklingsprospekt. Med tanke på at vi er i manko på midtbanespillere, og kan risikere at Skjelbred reiser i sommer, kan denne spilleren, som bedømt av Jönsson ikke er god nok for førstelaget ennå, være bankers i august.
På kort sikt et betydelig nivåfall, så får flaksen vise om nivåfallet kan reduseres noe dersom han vokser seg inn i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 28.03.2011 18:30 Post subject: |
|
|
Enig i det jeg tror du sier her. Sané (eller tilsvarende) skulle vært her på prøvespill i fjor sommer. Da begynner vi å snakke proaktiv ledelse. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.03.2011 18:37 Post subject: |
|
|
Noe sånt, ja.
Nå minner sportslig avdeling om en Severin Suveren-reklame, hvor flaks og uflaks overstyrer forberedelser og "barnelærdom". |
|
| Back to top |
|
 |
|