| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 28.03.2011 12:37 Post subject: |
|
|
Med Sané i troppen blir det enklere å få Kara til RBK. Lurt taktisk grep av Hoftun Så sendes Sané til Ranheim for å hjelpe dem, samt utvikle seg på en mer tilpasset matcharena pdd |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 28.03.2011 12:38 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen om Sané:
"Timinga gjorde at det ikke passet for oss. Det handler både om økonomi og at det er viktigere å få inn en annen spillertype for oss akkurat nå, forklarer Glimt-trener Kåre Ingebrigtsen.
Vi kunne gjerne ha tenkt oss han, men nå var det ikke mulighet for det. Hvis han skal blomstre noen annen plass enn i Bodø/Glimt så er det i Rosenborg, sier Ingebrigtsen.
Han ble imponert over det senegaleseren viste fram på Glimt-treningene.
Ifølge Ingebrigtsen er Sané en spillertype som minner veldig om Tromsøs Kara, en spiller som Rosenborg har vist stor interesse for.
– Det er noe med han som sier meg at han har et voldsomt potensial. Hvis han bare får litt tid, så kan dette bli veldig bra. Han holder et nivå som gjør at han i hvert fall ikke kommer til å ødelegge treningene til Rosenborg, mener Ingebrigtsen."
Last edited by WildRover on 28.03.2011 12:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.03.2011 12:40 Post subject: |
|
|
| Vel, vel, en typisk utviklingsspiller......,dem har vi allerede nok av i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 28.03.2011 12:41 Post subject: |
|
|
| Jeg tror iallefall Kåre har såpass mye hjerte i RBK at han ikke med viten og vilje lurer på Hoftun noe skrap. Jeg er nøtkern optimist, mest fordi jeg er naiv, men likevel... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 12:43 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Vel, vel, en typisk utviklingsspiller......,dem har vi allerede nok av i RBK. |
Ikke på defensiv midtbaneplass. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2011 12:47 Post subject: |
|
|
| Vi har vel denne unge Fredrik Winsnes der. En typisk utviklingsspiller som kan bli god om fem år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.03.2011 12:57 Post subject: |
|
|
Det er mye med dette som gjør at det kan virke tvilsomt, men jeg er så sulteforet på nyheter om aktuelle spillere i den defensive midtbanerollen, at jeg klarer ikke annet enn å se positivt på det!
Jeg tar det som gitt at Kåre Ingebrigtsen ikke anbefaler noe til Rosenborg som han ikke mener kan bli god nok for oss, og det fremstår som åpenbart at det ikke er slik at han ikke var god nok for glimt. Det er andre faktorer som medfører at de ikke kjøper han nå. Vet det høres panisk ut, men jeg er tilbøyelig til å si at vi bør kjøpe dersom det er det minste tegn på at han kan bli god nok i den defensive midtbanerollen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2011 13:12 Post subject: |
|
|
| Samtidig skal vi ikke automatisk kaste oss på et kult navn og en utlending hvis vi har like gode spillere i klubben allerede. Sané bør eksempelvis være vesentlig bedre enn Jonas Svensson hvis det skal være verdt å signere ham. Vi snakker jo om en spiller uten videre erfaring her også. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 28.03.2011 13:14 Post subject: |
|
|
Alt er en nedtur fra Annan. Hadde denne Sane vaert like sensasjonell som Annan, hadde det poest paa rykter om denne spilleren i de enkelte inside-fotballmiljoe etter proevespill i Bodoe. Husker mine Start-bekjente var fra seg av begeistring etter Annan-proevespill, de hadde - for foerste gang siden Erik Mykland - sett en verdensklassespiller i Start, og trodde de hadde sett syner. Lar denne Sane vente paa seg, lar han blir varm i troyea, men tror ikke dette er en juvel. Dessverre. Ryktene kommer nok fort fra Lerkendals treningsfelt om dette er noe aa satse paa. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud
Last edited by sau1 on 28.03.2011 13:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 13:15 Post subject: |
|
|
Positiv når jeg leser kommentaren fra Kåre, negativ når jeg leser her inne. Men når var det vi sist handlet en spiller som prøvespilte?
Må vel være Zahora, og det gikk jo kjempe bra!
Om han koster 1.5 mill så har ikke glimt råd, det sier seg selv. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven
Last edited by RÃ¥nny on 28.03.2011 13:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 28.03.2011 13:16 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Vi har vel denne unge Fredrik Winsnes der. En typisk utviklingsspiller som kan bli god om fem år. | Da mener du vel som lege?  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 13:18 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...196336.ece
JJ fikk et godt førsteinntrykk. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.03.2011 13:19 Post subject: |
|
|
Hehe, ja.
Prøvespillere i RBK kan det ellers leses mer om i prøvespiller-tråden. Der er det oversikter over tidligere prøvespillere i RBK:
http://rbkweb.no/forum/vi...fedc66a6aa |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.03.2011 13:38 Post subject: |
|
|
Er klipp fra han på trening i linken over. Ser ikke så mye at jeg blir blåst av stolen, han er ikke rask eller kjempe god en mot en. Men det er første trening, får håpe han er eksepsjonelt dyktig. _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 28.03.2011 13:43 Post subject: |
|
|
| Quote: | Jan Jönsson:
- Han gjorde et positivt inntrykk. Vi er få folk på trening i starten av uka, så vi tok denne sjansen for å se nærmere på han. Og jeg synes det ganske interessant ut etter første trening |
|
|
| Back to top |
|
 |
Elling Junior
|
Posted: 28.03.2011 13:46 Post subject: Om Diambars |
|
|
| Hedon wrote: | | josinho wrote: | | Er spillere fra dette akademiet dyre eller rimelige i innkjøp? |
De er rimelige. Og de er dårlige. Kanskje det mest hypede og mest omtalte akademiet i Afrika de siste årene, har ikke produsert noe som helst. Kara er det nærmeste en stjerne det akademiet har produsert på ti år, og det med store budsjetter og drahjelp fra blant annet Patrick Vieira. Dette er mer som en random videregående-skole med fotball valgfag på timeplanen. |
Ikke så rart at de ikke har fostret så mange stjerner på 10 år når Diambars ble opprettet for ca 10 år siden. Og Kara er ikke største stjernen de har produsert, da de har en spiller som har spilt fast i Europaleague for Lille, som ikke gjør det direkte dårlig i fransk serie for tiden. de har også flere spillere i fransk liga, men som ikke har markert seg nevneverdig. Alle disse spillerene er fra første kullet Diambars tok inn. Yngre kull har nettopp fått lov til å reise ut fra skolen, for som du sier, fokuserer Diambars like mye på utdanning og at de skal bli skolerte, som på fotballen. og må bli på skolen til er fylt 19 år. Det er på mange måter mer et veldedig utdanningsprosjekt som skal delfianansieres gjennom å produsere fotballspillere, enn et fotballakademi. Men fotballdelen tas også 100% prosent seriøst med treninger daglig fra de er 12 år. Med godt utdannede trenere. Så å si at de har fotball som valgfag er en drøy påstand. Diambars sier selv at visjonen er å bruke barns lidenskap for fotball/sport som et verktøy til utdanning.
Skolen har heller ikke store budsjetter, Riktig at skolen får/har fått litt drahjelp av Patrick Vieira ettersom han var med å grunnlegge prosjektet, men hans personlige lønning er selvsagt ikke det som finansierer prosjektet.
Spillerene blir også fulgt opp av Diambars lenge etter endt skolegang for å unngå at de blir lurt av agenter osv. (Og at de som ikke blir fotballspillere finner seg arbeid). Rbk kan være trygge på at det ikke er noe agentkluss, ettersom skolen selv opptrer som agent. Og de er fullstednig profesjonelle.
Men om Sané er god nok for Rosenborg kan man nok stille et spørsmålstegn bak. Det skal også sies at Dette er første prøvespill Sané har gjort. og han har aldri spilt for et europeisk lag før. Så at Kåre syns han gjør det så bra må jo være et godt tegn. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 13:46 Post subject: |
|
|
Kjipern for Kara da. Først får han ikke spille for favorittklubben sin, også henter vi bestekompisen istede. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.03.2011 13:46 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Positiv når jeg leser kommentaren fra Kåre, negativ når jeg leser her inne. Men når var det vi sist handlet en spiller som prøvespilte?
Må vel være Zahora, og det gikk jo kjempe bra!
Om han koster 1.5 mill så har ikke glimt råd, det sier seg selv. |
Eller det kan gå som med Konè eller Karl Petter Løken... |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.03.2011 14:04 Post subject: |
|
|
| Dette lukter middelmådighet lang vei... |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.03.2011 14:06 Post subject: |
|
|
| også interessant å merke seg at andost4 klarer å se på et par sekunders videoklipp at han ikke er spesielt rask og at han ikke er god en mot en. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 28.03.2011 14:09 Post subject: |
|
|
På samme måte klarte du å se at det luktet middelmådighet lang vei... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.03.2011 14:20 Post subject: |
|
|
Veldig ydmyk mann, virker veldig stolt over å prøvespille for RBK. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 14:25 Post subject: Re: Om Diambars |
|
|
| Elling wrote: | | Men fotballdelen tas også 100% prosent seriøst med treninger daglig fra de er 12 år. Med godt utdannede trenere. Så å si at de har fotball som valgfag er en drøy påstand. |
Det var vel ikke akkurat min påstand at Diambars hadde fotball som valgfag. Det var mer en spissformulering i angående produktiviteten deres i forhold til etablerte fotballspillere. Det har ikke akkurat kommet stjerner ut på løpende bånd derfra, for å si det mildt.
Diambars er et helt strålende opplegg og konseptet er supert. Det er likevel ingenting å stikke under en stol at resultatene rent sportslig ikke har levd opp til den årelange hypen rundt dette akademiet. Folk som kjenner talentmarkedet i Senegal forstår lite av hva de driver med på det akademiet. Virker som inntaket er helt tilfeldig - altså er det ikke særlig spisset i forhold til talent. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.03.2011 14:27 Post subject: |
|
|
Stiller meg utelukkende positiv til prosjektet. Endelig er verktøyet prøvespill også tatt i bruk hos oss. (Kudos til Hoftun for dèt.)
Dette er tydeligvis en spiller med sine styrker i Annans tidligere rolle. Defensiv midtbane som også kan være stopper, tyder på defensiv spisskompetanse. Alderen er også fin.
Det eneste aberet er om folket på brakka skulle panikkhandle i mangel på noe annet/bedre alternativ. Men initiativet med å ta inn spillere på prøve som potensielt kan fylle en plass på banen vi ikke har gode alternativer er jeg helt for. Tror og håper at kompetente folk står for vurderingen, som trenerteam og Torbjørnsen, og at dette ikke blir et rent Hoftun-prosjekt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|