View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 20.03.2011 23:55 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Iziba Jaja wrote: | Dette er 2005 om igjen, et lag uten noe struktur ... |
Nei, det er derimot VÆRRE enn 2005: på den tida hadde vi midler og vilje til å satse for å komme tilbake på topp, nå derimot har vi ikke midler til å hente de vi bør hente. Dette er som i filmen 2012, full apokalypse, Trondheim går under. |
Og som om ikke det var nok vurderes det visstnok å sette inn ei ferje ved navn 'Moldefjord' på Flakk - Rørvik-sambandet... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 20.03.2011 23:57 Post subject: |
|
|
Herregud, mye negativitet ute å går her inne. Her har vi over 100.000 fans på facebook, så sitter det en gjeng her å kaster skit. Smil folkens. Imårrå får vi en tilhenger til. |
|
Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 20.03.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Iruretagoyena wrote: | Herregud, mye negativitet ute å går her inne. Her har vi over 100.000 fans på facebook, så sitter det en gjeng her å kaster skit. Smil folkens. Imårrå får vi en tilhenger til. |
Ja for det er på facebook tippeligaen vinnes  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 20.03.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Det er sjelden jeg kan si jeg er glad for at RBK ikke er representert i landslagstroppen, men denne gangen trur jeg jaggu det bare er bra for laget.
At Lustig forsvinner en ukes tid i tillegg er vel heller ikke ett onde, kan hende han har godt av et besøk hos Erik "Attityd" Hamren. Det kan neppe bli verre en det re nå, i hvert fall.
Nå skal det selvsagt også sies at banen var fordel Brann i dag, slik et hvert hjemmelag på ett slikt underlag alltid vil ha siden de jo får mer tid til å bli vant med det. Men det er ingen unnskyldning for innsatsen til gutta i dag. Dette var omtrent som å se en FM-kamp hvor maskina har bestemt seg for at den skal vinne. Da rygger også spillerne unna alt som heter dueller.
Og midtbanen vår er for fyskisk veik, det er det ikke noe poeng i å diskutere engang! Det er det største savnet med Annan - fysikken hans. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.03.2011 23:59 Post subject: |
|
|
StranderGUD wrote: | Tror alle her skal roe næpa 15 hakk. Se på hva som har skjedd ellers denne runden!
Lillestrøm vinner 7-0 på telenor arena og Sarpsborg senker Molde på eget gress.. Hallo. dette er tippeligaen og rosenborg har den beste stallen. Fy faen resten av norge har rett når de sier RBK har medgangssupportere. Svartmaler hele brakka etter et tap, som JA, var ufattelig tragisk osv. Men tippeligaen er som navnet tilsier, Bingoliga nr 1. Alle slår alle. Det mest stabile laget vinner og det blir RBK i år også.. Blir serriøst flau over mange her som sitter å suttrer! |
De fleste som kommer med seriøse innlegg her inne, og det er en del, har påpekt strukturelle problemer i driften av klubben i over et år. Også da vi vant serien uten tap. Da handler det ikke om å være medgangssupporter, men om å bry seg. Å være god supporter har ingenting med fravær av kritikk å gjøre.
Mer Ja-kultur rundt brakka og klubben er det siste RBK trenger. Skrev et innlegg i fjor høst da jeg var livredd for at NAEs seriegull ville føre til en kunstig trygghet når det gjelder stallens kvaliteter og de siste tiders overgangsstrategier, ut i fra hypotesen om at vi ikke hadde klart gull med FEKS Hamrén ut hele sesongen. Det er vel omtrent dette man har fått bekreftet(kunstig trygghet). Man droppet å forsterke før CL, helt uforståelig, og man dropper å erstatte Annan før til sommeren. Med vår posisjon i Norge skal vi være HAUK og ikke due, og det finnes ingen unnskyldninger for kraftig nedselging, ferdighetsmangler både når det gjelder kreativitet/offensive ferdigheter og duellkraft/defensive ferdigheter og dyre reserveløsninger i mange vinduer på rad.
Last edited by abjoern on 21.03.2011 00:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Ja so? jeg må da vel få mene hva jeg vil jeg også da. Og utfordre de som mener den andre veien?
Uansett er det trist å se at ingen greier se framover. Det er første serierunde den 20. mars i Norge, I Bingoligaen over alle Bingoligaer, i en serierunde me flere merkelige resultat. Rosenborg var før kjent for å suge i starten uten at det endte med nedrykk som det skrikes om her. La det nå bli en tendens før vi dømmer dem ned! makan til hylekor! Ikke bekreft inntrykket av at RBK har medgangssupportere _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
larse65 wrote: | puckno wrote: | Iziba Jaja wrote: | Dette er 2005 om igjen, et lag uten noe struktur ... |
Nei, det er derimot VÆRRE enn 2005: på den tida hadde vi midler og vilje til å satse for å komme tilbake på topp, nå derimot har vi ikke midler til å hente de vi bør hente. Dette er som i filmen 2012, full apokalypse, Trondheim går under. |
Dette var noe jeg forventet, med de valgene som har blitt gjort.
Det verste var at man fornektet den som skapte suksessen og hans suksessformler. Man slapp han aller nådigst til et halvt år, bundet på hender og føtter, før man fikk inn en mann som til de grader beviste i fjor at han ikke aner noe om hvordan han skal snu en negativ trend. Laget framstår helt hjelpeløst, uten struktur. |
Min redigering. Hvorfor ikke bare kalle en spade for en spade, Larse? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
Henning wrote: | Det verste med dagens stall er at jeg liker nesten ingen av spillerne med tosifret antall A-kamper. |
Helt enig, faktisk så misliker jeg sterkt flere av de som skal være de bærende elementene i laget. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2011 00:01 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Henning wrote: | Det verste med dagens stall er at jeg liker nesten ingen av spillerne med tosifret antall A-kamper. |
Helt enig, faktisk så misliker jeg sterkt flere av de som skal være de bærende elementene i laget. | Velkommen i klubben, boys.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2011 00:01 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Helt enig, faktisk så misliker jeg sterkt flere av de som skal være de bærende elementene i laget. |
Som sagt så nektet jo spillerne å ha NAE videre, fordi han stiller krav til dem. Skandaløst. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:03 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | longines wrote: | Helt enig, faktisk så misliker jeg sterkt flere av de som skal være de bærende elementene i laget. |
Som sagt så nektet jo spillerne å ha NAE videre, fordi han stiller krav til dem. Skandaløst. |
Og enda mer skandaløst av ledelsen å godta det. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.03.2011 00:04 Post subject: |
|
|
Akkurat dette mener jeg ikke er ledelsen sin skyld. Ledelsen kan ikke ansette en trener permanent som spillergruppa ikke ønsker. Kan ikke bytte ut hele spillergruppa over natta heller (dessverre). |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.03.2011 00:05 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg Kroksæter rett har han en tåpelig kronikk i morgen med tittelen "Derfor tar Rosenborg gull i år" |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:10 Post subject: |
|
|
beyondlogic wrote: | Er Dorsin kaptein enda? Hvordan kan det ha seg at den mest rævjævlige fettnissen vi har skal ha kapteinsbåndet? Synes ikke det eneste kriteriet burde være ansiennitet.
PerO: vi hadde før denne kampen tapt én kamp på to sesonger, det er ikke spesielt vanlig en nyere årgang av RBK å starte sesongen sånn. |
Det er korrekt at det har vært slik i 2 sesonger. Iflg svært mange... 2 sesonger med drit kjedelig defensivt spill....
Vi hadde en sånn sesong med Hareide også....
Velger uansett å være en som er positiv til klubben min. Tror det heter supporter..... |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 21.03.2011 00:11 Post subject: |
|
|
Jeg var ikke spesielt optimistisk, men ikke engang i mitt mørkeste mareritt kunne jeg forestille meg noe slikt!
Den Larsen fyren minner meg om den tidligste Stadsgaard, bare mye mer stabilt utrygg, og jeg frykter, med mindre potensial.
Booty Goa kommer fra et et lag i Hvorerdenstan, altså hvem bryr om han scoret masse i ett 1.kvalikklag. Er han den som skal erstatte Steffen?!
Henriksen+Skjelbred er en utålelig tam duo i midten... Uinspirerte og uinspirerende i høyeste grad.
Samme med Åsen... skal han vel oppbevares til neste sesongens åpningskamp? Det håper jeg... Hvis han er vår beste ving, ikke overraskende at Olsen, Moldskred, Bakenga og til og med Høiland vikarierer i den rollen.
Bakenga har ikke imponert meg særlig mye, mål eller ikke... Bedre enn Prica, men det var ikke vanskelig å bli bedre enn Prica i kveld.
Vi trenger én skikkelig god midstopper, en ny Annan, to ving og én goalgetter som holder nesten-europeisk nivå.
Ellers bør vi bare satse på at serien blir enda dårligere enn i fjor... og selvsagt melde oss ut av Mesterliga før det blir så ydmykende at Qarabaq skal da se respektabelt ut... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.03.2011 00:13 Post subject: |
|
|
"RBks har ikke tapt en seriepremiere på ni år" - TV2 Fotball Xtra.
Dette er, offisielt, verre enn i 2005, altså! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 21.03.2011 00:20; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
vingback wrote: | Det smarteste som er skrevet her på ei stund, Ibiza. Vi som klarer å se bak resultatet ser et lag med store problemer. Strukturen i laget var som et sammenrast korthus og til tider preget av panikk og total hodeløshet. I tillegg har man store mangler i alle ledd.
- Forvaret lider av at Bjæsmyr er totalt fraværende, mens Dorsin og Lustig ikke henger med. Det strekkes i leddet og man står nakne, klare til hugg.
- Midtbanen skriker etter balanse - både i fysikk og psyke. Det trengs en spiller med muskler, pasningsfot og tøft hode.
- I angreper er det flere spennende typer, men det må spilles, ikke sparkes opp og rundt i blinde. Tempo, løp og strekking av motstanders forsvar er det som trengs. |
En mye kjappere forklaring : Seriestart |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
|
|
Veldig kjipt på stadioen i kveld.
Fy faen så udugelige spillerne var i første omgang! Det var helt elendig. Klarte ikke å ha mer enn tre pasninger etter hverandre før ting kollapset totalt!!
Andre omgang, som mange andre har nevnt, var mye bedre. Hadde vi bare vært mer effektive mot mål ved de 5 første min hadde vi kaaanskje fått 1 poeng. Men Brann var også veldig inneffektive foran mål... det var to i tverliggern?
Godt jeg ikke er venn med noen super Brann-supportere. Det hadde vært veldig kjipt..! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.03.2011 00:14 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Velger uansett å være en som er positiv til klubben min. Tror det heter supporter..... |
Naiv, kalles det. Man må stille kritiske spørsmål til klubben sin om man ønsker å bidra til utvikling. Nøyer man seg med å helt ukritisk støtte sine ledere, sitter man plutselig der og blir bombet av FN. Så mye for å være supporter... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:18 Post subject: |
|
|
Inn med Vegard Heggem som ny sportsdirektør!
Erik Hoftun var en fantastisk spiller og er en bra fyr, men som sportsdirektør passer han ikke. Håper han ser det selv og ikke tviholder på stillinga. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:18 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Velger uansett å være en som er positiv til klubben min. Tror det heter supporter..... |
SÃ¥ vi som er kritiske til laget og det som skjer i klubben vi er ikke supportere? Herregud!
Å være kritisk er en del av det å være supporter. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 21.03.2011 00:19 Post subject: |
|
|
SondrMan: Ojo hadde 3 i tverrliggeren, så her hadde vi heldigvis marginene på vår side. _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.03.2011 00:20 Post subject: |
|
|
snegle wrote: | Inn med Vegard Heggem som ny sportsdirektør! |  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 21.03.2011 00:21 Post subject: |
|
|
Én ting skal laget ha - de møtte opp til kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.03.2011 00:25 Post subject: |
|
|
det er liksom hoftun sin feil at laget ikke får til å sentre altså.. jaha ja.. huff.. jeg må ringe styreledern i min lokale klubb å kefte fordi jeg ikke er spiss på liverpool! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
|