| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 18.03.2011 08:59 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Klubben har stor egenkapital, så det er nok mer driftskostnadene over kontraktstiden og vurderingene av potensialet for gevinst ved videresalg som styrer beløpsgrensene. |
Hehe. Ja, det er mye som tyder på at dette er et sentralt kriterium. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.03.2011 09:03 Post subject: |
|
|
Var vel en grunn til at det var andre argument, ikke første Kostnadene er nok viktigst, og det bør de også være. Ser jo stadig at spillere ikke ønsker å forlenge, og kommer det da ikke aktuelle klubber på banen før kontrakten er utløpt, så blir de jo desverre bosman..... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.03.2011 09:44 Post subject: |
|
|
| Fordi en skrev for kort kontrakt i utgangspunktet og/eller ikke begynte re forhandlinger på et bra tidspunkt. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.03.2011 12:37 Post subject: |
|
|
Ja, eller at spilleren ikke var interessert i å forlenge, eller at spillerens krav var for høyt.
Har vel tidligere tatt til orde for at klubben bør være tøffere med de som ikke forlenger. Blir de ikke solgt når det er 1 år igjen, må benking vurderes seriøst. Aktiv salgsmarkedsføring bør også vurderes. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.03.2011 13:59 Post subject: |
|
|
| Jeg fatter fremdeles ikke hvorfor man valgte å ikke aktivt søke utlån (eller aller helst salg) på Lago i hans siste kontraktsår. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.03.2011 19:06 Post subject: |
|
|
Da er det et faktum at man ikke får hentet en erstatter for Annan. Midlt sagt en katastrofe. Dette koster oss både gull og CL-kvalikk.
Tenker skrekk og gru over Jamtfall, Olsen, Winsnes som ikke er i nærheten av å holde et nivå som er godt nok. Et hull defensivt som straffer seg. Det er ikke mange alternativer foruten disse. I tillegg blir treningskvaliteten svekket. Vi trenger en ny Jimbotype på midtbanen også, ikke bare i forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.03.2011 23:24 Post subject: |
|
|
| Det er et overgangsvindu i sommer også, så vi får se. Blir lite tid til å sammenkjøre en eventuell erstatter med laget før hele CL-greia skytes igang da desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 19.03.2011 00:16 Post subject: |
|
|
| Tror Hoftun at Torbjørnsen er på ferie i Sør-Amerika...? Fortsatt 13 dager igjen av vinduet, jeg venter ihvertfall til da før jeg konkluderer med noe som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2011 00:21 Post subject: |
|
|
For min del må ST gjerne ta med seg Fredy Thompson hjem. Guatamala-kaptein, defensiv midtbanespiller, som for noen år tilbake var aktuell både for Inter og Manchester United. Hadde han vært fra ett bedre fotballland enn Guatamala, hadde han nok vært i europeisk storklubb også, for han er mer enn god nok til det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.03.2011 01:35 Post subject: |
|
|
Ser lyst på livet like før seriestart.
Vi har ikke handlet oss til total dominans i TL eller til et lag å rekne med i Europa.
Men vi har et ungt spennende lag med masse uforløst potensiale.
Resignering av Skjelbred og resignering eller erstatting av Lustig blir de viktigste faktorene de nærmeste uker.
En midtbanesjef inn i sommervinduet,gjerne i dette vinduet vil være konge,men situasjonen til PCS kan være en bremsekloss for denne satsinga.
PCS og Markus med vekslende bidrag offensivt og defensivt kan bli gode greier slik jeg ser det. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.03.2011 01:40 Post subject: |
|
|
Enig i at det blir viktig med resignering i de kommende ukene!
Tror vi kan resignere Ciljan, men Lustig tror jeg dessverre ikke er villig til å resignere. Så ny høyreback må etterhvert inn. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 19.03.2011 09:49 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | Tror Hoftun at Torbjørnsen er på ferie i Sør-Amerika...? Fortsatt 13 dager igjen av vinduet, jeg venter ihvertfall til da før jeg konkluderer med noe som helst. |
Husk at dette var TV2 da...hvis Hoftun i en bisetning i et 30 min langt intervju har sagt noe som kan tolkes som at man kanskje ikke får inn noen, vil jo det naturligvis være hovedoppslaget og artikkelens hovedinnhold.... hvordan skal de ellers klare å lage interessante saker??
Med Torbjørnsen på laget, så stopper nok aldri jakten på nye spillere .... spørsmålet er vel mer om man rekker det nå, eller om det blir forberedelse til sommervinduet... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 19.03.2011 09:50 Post subject: |
|
|
| Zeno wrote: | Enig i at det blir viktig med resignering i de kommende ukene!
Tror vi kan resignere Ciljan, men Lustig tror jeg dessverre ikke er villig til å resignere. Så ny høyreback må etterhvert inn. |
Har ikke Ciljan sagt at resignering er uaktuelt? |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.03.2011 10:44 Post subject: |
|
|
| Hmm, nei han har vel ikke det? Men utlandet frister sikkert noe veldig. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 19.03.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Møtte supporterne
"Jan Jönsson tok så over mikrofonen, og etter en grundig presentasjon av seg selv kom spørsmålene på rekke og rad. Alt fra hans forhold til Wenger og Arsenal til hans tanker rundt press i en klubb som Rosenborg ble besvart grundig, og treneren lettet også litt på lokket i forhold til hans tanker rundt dagens stall og spillerjakten. Der ble han også akompangert av Erik Hoftun, som også svarte på det som kom av spørsmål"
http://www.rbk.no/incomin...195573.ece
Noen som var på Kjernens Kickoff på Downtown i går som kanskje kan dele litt av det mest interessante med oss på forumet? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.03.2011 11:28 Post subject: |
|
|
Nå når vi trolig ikke får tak i en defensiv midtbanespiller, ser jeg det slik at mye står og faller på Jim Larsens kvaliteter. Hvis han er en ledertype med høy kvalitet og høy aksjonsradius, så kan dette fungere. For offensivt har vi en meget god og spennende midtbane i Henriksen og Skjelbred.
Dersom Larsen ikke er bedre enn nivået til våre andre midtstoppere, altså godt tippeliganivå, ja så tror jeg vi får oss en del smeller utover våren. Er litt mildt skeptisk til laget nå, men har egentlig stor tro på Larsen, men spørsmålet er om han er så god at han klarer å dekke rom bak en midtbane som åpenbart har for dårlige defensive egenskaper.
Kanskje kan det også bli aktuelt å flytte Larsen opp på midtbanen? Noen som vet hvor lenge det er siden han spilte i den posisjonen? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.03.2011 12:29 Post subject: |
|
|
Er det noen som vet hvilke juniorspillere som er på Rosenborgs talentliste ? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2011 12:47 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske enkelt å tenke seg til etter hvem som har sluppet til i trenings- og cupkamper.
Midtsjø, Svensson, Barli + to til, tenker jeg. Oviasu, sannsynligvis, hvis han fortsatt holder aldersgrensa men det går jeg ut i fra at han gjør. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.03.2011 12:58 Post subject: |
|
|
| Hvis ikke Åsen får tillit i år fra start av begynner jeg virkelig å lure. I mine øyne en spiller som fort kan vise seg som like bra som Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.03.2011 13:09 Post subject: |
|
|
Har ikke Barli a-lagskontrakt?
Svensson, Midtsjø, Riksvold, Selnæs og Skjerve kanskje.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.03.2011 13:11 Post subject: |
|
|
| Åsen får vel plass på kanten regner jeg med, ettersom at Skjelbred er lovet plass sentralt (i hvertfall mot Brann) |
|
| Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 19.03.2011 13:12 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Det er vel ganske enkelt å tenke seg til etter hvem som har sluppet til i trenings- og cupkamper.
Midtsjø, Svensson, Barli + to til, tenker jeg. Oviasu, sannsynligvis, hvis han fortsatt holder aldersgrensa men det går jeg ut i fra at han gjør. |
Fikk ikke Barli proffkontrakt? Oviasu er det vel liten vits i å ha på denne listen da han er i Ranheim (og har vel også fått ett-års kontrakt som Barli?) |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.03.2011 13:14 Post subject: |
|
|
| Oviasu har kontrakt til 31.12.2011, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.03.2011 13:17 Post subject: |
|
|
| går til ranheim = ikke god nok. Sannsynlighten for at man blir god nok gjennom 1div spill i en sesong er 23,45%. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2011 13:24 Post subject: |
|
|
| olaola80 wrote: | | Bakklandia wrote: | Det er vel ganske enkelt å tenke seg til etter hvem som har sluppet til i trenings- og cupkamper.
Midtsjø, Svensson, Barli + to til, tenker jeg. Oviasu, sannsynligvis, hvis han fortsatt holder aldersgrensa men det går jeg ut i fra at han gjør. |
Oviasu er det vel liten vits i å ha på denne listen da han er i Ranheim |
Stemmer det, det haddde jeg glemt! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|