English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 18.03.2011 08:59    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Klubben har stor egenkapital, så det er nok mer driftskostnadene over kontraktstiden og vurderingene av potensialet for gevinst ved videresalg som styrer beløpsgrensene.

Hehe. Ja, det er mye som tyder på at dette er et sentralt kriterium.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 18.03.2011 09:03    Post subject: Reply with quote

Var vel en grunn til at det var andre argument, ikke første Smile Kostnadene er nok viktigst, og det bør de også være. Ser jo stadig at spillere ikke ønsker å forlenge, og kommer det da ikke aktuelle klubber på banen før kontrakten er utløpt, så blir de jo desverre bosman.....
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.03.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

Fordi en skrev for kort kontrakt i utgangspunktet og/eller ikke begynte re forhandlinger på et bra tidspunkt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 18.03.2011 12:37    Post subject: Reply with quote

Ja, eller at spilleren ikke var interessert i å forlenge, eller at spillerens krav var for høyt.

Har vel tidligere tatt til orde for at klubben bør være tøffere med de som ikke forlenger. Blir de ikke solgt når det er 1 år igjen, må benking vurderes seriøst. Aktiv salgsmarkedsføring bør også vurderes.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.03.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter fremdeles ikke hvorfor man valgte å ikke aktivt søke utlån (eller aller helst salg) på Lago i hans siste kontraktsår.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 18.03.2011 19:06    Post subject: Reply with quote

Da er det et faktum at man ikke får hentet en erstatter for Annan. Midlt sagt en katastrofe. Dette koster oss både gull og CL-kvalikk.

Tenker skrekk og gru over Jamtfall, Olsen, Winsnes som ikke er i nærheten av å holde et nivå som er godt nok. Et hull defensivt som straffer seg. Det er ikke mange alternativer foruten disse. I tillegg blir treningskvaliteten svekket. Vi trenger en ny Jimbotype på midtbanen også, ikke bare i forsvar.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 18.03.2011 23:24    Post subject: Reply with quote

Det er et overgangsvindu i sommer også, så vi får se. Blir lite tid til å sammenkjøre en eventuell erstatter med laget før hele CL-greia skytes igang da desverre.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Tror Hoftun at Torbjørnsen er på ferie i Sør-Amerika...? Fortsatt 13 dager igjen av vinduet, jeg venter ihvertfall til da før jeg konkluderer med noe som helst.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.03.2011 00:21    Post subject: Reply with quote

For min del må ST gjerne ta med seg Fredy Thompson hjem. Guatamala-kaptein, defensiv midtbanespiller, som for noen år tilbake var aktuell både for Inter og Manchester United. Hadde han vært fra ett bedre fotballland enn Guatamala, hadde han nok vært i europeisk storklubb også, for han er mer enn god nok til det.
toreinar
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 01:35    Post subject: Reply with quote

Ser lyst på livet like før seriestart.
Vi har ikke handlet oss til total dominans i TL eller til et lag å rekne med i Europa.
Men vi har et ungt spennende lag med masse uforløst potensiale.
Resignering av Skjelbred og resignering eller erstatting av Lustig blir de viktigste faktorene de nærmeste uker.
En midtbanesjef inn i sommervinduet,gjerne i dette vinduet vil være konge,men situasjonen til PCS kan være en bremsekloss for denne satsinga.
PCS og Markus med vekslende bidrag offensivt og defensivt kan bli gode greier slik jeg ser det.
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 01:40    Post subject: Reply with quote

Enig i at det blir viktig med resignering i de kommende ukene!
Tror vi kan resignere Ciljan, men Lustig tror jeg dessverre ikke er villig til å resignere. Så ny høyreback må etterhvert inn.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 09:49    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Tror Hoftun at Torbjørnsen er på ferie i Sør-Amerika...? Fortsatt 13 dager igjen av vinduet, jeg venter ihvertfall til da før jeg konkluderer med noe som helst.

Husk at dette var TV2 da...hvis Hoftun i en bisetning i et 30 min langt intervju har sagt noe som kan tolkes som at man kanskje ikke får inn noen, vil jo det naturligvis være hovedoppslaget og artikkelens hovedinnhold.... hvordan skal de ellers klare å lage interessante saker??

Med Torbjørnsen på laget, så stopper nok aldri jakten på nye spillere .... spørsmålet er vel mer om man rekker det nå, eller om det blir forberedelse til sommervinduet...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 09:50    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Enig i at det blir viktig med resignering i de kommende ukene!
Tror vi kan resignere Ciljan, men Lustig tror jeg dessverre ikke er villig til å resignere. Så ny høyreback må etterhvert inn.

Har ikke Ciljan sagt at resignering er uaktuelt?
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 10:44    Post subject: Reply with quote

Hmm, nei han har vel ikke det? Men utlandet frister sikkert noe veldig.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 11:22    Post subject: Reply with quote

Møtte supporterne

"Jan Jönsson tok så over mikrofonen, og etter en grundig presentasjon av seg selv kom spørsmålene på rekke og rad. Alt fra hans forhold til Wenger og Arsenal til hans tanker rundt press i en klubb som Rosenborg ble besvart grundig, og treneren lettet også litt på lokket i forhold til hans tanker rundt dagens stall og spillerjakten. Der ble han også akompangert av Erik Hoftun, som også svarte på det som kom av spørsmål"

http://www.rbk.no/incomin...195573.ece

Noen som var på Kjernens Kickoff på Downtown i går som kanskje kan dele litt av det mest interessante med oss på forumet?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

Nå når vi trolig ikke får tak i en defensiv midtbanespiller, ser jeg det slik at mye står og faller på Jim Larsens kvaliteter. Hvis han er en ledertype med høy kvalitet og høy aksjonsradius, så kan dette fungere. For offensivt har vi en meget god og spennende midtbane i Henriksen og Skjelbred.

Dersom Larsen ikke er bedre enn nivået til våre andre midtstoppere, altså godt tippeliganivå, ja så tror jeg vi får oss en del smeller utover våren. Er litt mildt skeptisk til laget nå, men har egentlig stor tro på Larsen, men spørsmålet er om han er så god at han klarer å dekke rom bak en midtbane som åpenbart har for dårlige defensive egenskaper.

Kanskje kan det også bli aktuelt å flytte Larsen opp på midtbanen? Noen som vet hvor lenge det er siden han spilte i den posisjonen?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 12:29    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvilke juniorspillere som er på Rosenborgs talentliste ?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.03.2011 12:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske enkelt å tenke seg til etter hvem som har sluppet til i trenings- og cupkamper.

Midtsjø, Svensson, Barli + to til, tenker jeg. Oviasu, sannsynligvis, hvis han fortsatt holder aldersgrensa men det går jeg ut i fra at han gjør.
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.03.2011 12:58    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke Åsen får tillit i år fra start av begynner jeg virkelig å lure. I mine øyne en spiller som fort kan vise seg som like bra som Henriksen.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 13:09    Post subject: Reply with quote

Har ikke Barli a-lagskontrakt?

Svensson, Midtsjø, Riksvold, Selnæs og Skjerve kanskje..
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 13:11    Post subject: Reply with quote

Åsen får vel plass på kanten regner jeg med, ettersom at Skjelbred er lovet plass sentralt (i hvertfall mot Brann)
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 19.03.2011 13:12    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Det er vel ganske enkelt å tenke seg til etter hvem som har sluppet til i trenings- og cupkamper.

Midtsjø, Svensson, Barli + to til, tenker jeg. Oviasu, sannsynligvis, hvis han fortsatt holder aldersgrensa men det går jeg ut i fra at han gjør.

Fikk ikke Barli proffkontrakt? Oviasu er det vel liten vits i å ha på denne listen da han er i Ranheim (og har vel også fått ett-års kontrakt som Barli?)
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 19.03.2011 13:14    Post subject: Reply with quote

Oviasu har kontrakt til 31.12.2011, ja.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 19.03.2011 13:17    Post subject: Reply with quote

går til ranheim = ikke god nok. Sannsynlighten for at man blir god nok gjennom 1div spill i en sesong er 23,45%.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.03.2011 13:24    Post subject: Reply with quote

olaola80 wrote:
Bakklandia wrote:

Oviasu er det vel liten vits i å ha på denne listen da han er i Ranheim

Stemmer det, det haddde jeg glemt!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 85, 86, 87  Next
Page 33 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb