English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Celso Borges
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 00:41    Post subject: Reply with quote

Hvor kom denne Borges-ronkinga fra? Har ikke hørt Alsaker nevne ham før..
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 00:45    Post subject: Reply with quote

xxxxx

Last edited by Hentesveis on 10.04.2011 21:32; edited 1 time in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 00:46    Post subject: Reply with quote

Tv2sporten på sitt beste Wink
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 17.03.2011 01:05    Post subject: Reply with quote

registrerer at intervjuet er på Verdensspeilet.. DAMN for noe gode drikkevarer en kan få der! Beste jeg vet! Very Happy Very Happy Celso har god smak i allefall.. jeg har ikke skrinlagt drømmen om han enda btw.
Erik
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 01:16    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
jeg har ikke skrinlagt drømmen om han enda btw.

Bra andost!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longines
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 01:19    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Hvor kom denne Borges-ronkinga fra? Har ikke hørt Alsaker nevne ham før..

Alsaker skal vel snakke opp prisen tenker jeg.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 17.03.2011 01:22    Post subject: Reply with quote

FFK ga han en cognac + en caffe latte på Verdensspeilet for å heve prisen hans.
Robert81
Rutinert

PostPosted: 17.03.2011 01:25    Post subject: Reply with quote

Hehe Smile

Nei, jeg mener også enda at Borges er en så god spiller som man kan håpe på å få til RBK, og da skal man i utgangspunktet ha skikkelig flaks med en ukjent perle fra en litt ukjent klubb i en mindre kjent liga.

Hadde han vært norsk ville han vært selvskreven på landslaget.

Jeg vet ihvertfall hva jeg hadde gjort om jeg var Hoftun.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sau1
Proff

PostPosted: 17.03.2011 02:01    Post subject: Reply with quote

Alsaker sier dette for aa faa TKK-cred paa twitter. Ikke et ukjent fenomen. Tror ikke Alsaker har sett Borges mer enn 3 ganger.
ace
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 11:51    Post subject: Reply with quote

Alsaker har null peiling, største hypern som finnes og kaster seg etter alt som er hett i media.
Borges kommer ikke nå, kanskje til sommeren, garantert til neste år om han ikke drar utenlands.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2011 12:38    Post subject: Reply with quote

Alsaker er egentlig den perfekte representanten for TV2, synes jeg. Lett å begeistre, veldig polemiserte og fastlåste oppfatninger, dårlig eller selektiv hukommelse, tvilsom intelligens, høy stemme og smått med fagkunnskaper, til tross for relativt lang erfaring.
larenim
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 15:43    Post subject: Reply with quote

Ja, men likevel mye lettere å forholde seg til enn f.eks Lersveen som er en sånn halvteit fyr med større selvbilde enn han har godt av, som med mikken i hånda og kamera i ryggen tror at det er han som setter grensene for hvordan ting skal være. Eller Ivar Hoff som med full bæsjebleie sitter og lirer av seg banaliteter. Mathiesen skal jeg ikke trekke frem av åpenbare grunner, dessuten tror jeg mitt største problem med ham var mitt personlige forhold til Kristiansand-dialekt. Det er noe ved den som gjør at folk mister 10 IQ-poeng med en gang.
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 15:52    Post subject: Reply with quote

FFK har vel kanskje hentet erstatteren for Borges i dag?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.03.2011 15:59    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje mest sannsynlig et supplement.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 16:03    Post subject: Reply with quote

Ganske dumt å kjøpe supplement til spillere som maks er i klubben ut året. Men det kan godt være at de blir der sammen til neste vindu ja. Jeg vil uansett tro at de håper han skal bli erstatteren på sikt.0
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.03.2011 16:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel det som er tanken ja, at det henter han nå, så han kan lære av den han skal erstatte, slik at overgangen blir så smertfri som mulig.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2011 16:07    Post subject: Reply with quote

Ja, det er lov å være proaktiv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 16:59    Post subject: Reply with quote

xxxxx

Last edited by Hentesveis on 10.04.2011 21:28; edited 1 time in total
Back to top
ffk-Raymond1
Junior

PostPosted: 17.03.2011 17:47    Post subject: Reply with quote

Hei kjære Rosenborgere - jeg har med interesse fulgt denne tråden en god del dager, for ikke å si uker. Det er riktig at Borges er inne i sin siste sesong med FFK. Derfra til at han blir Rosenborg spiller er nok veien uanstendig lang. Hittil i overgangsvinduet har FFK kun mottatt useriøse tilbud. Useriøse hva overgangsbeløp angår. Det er Fredrikstad spillerinvest som sitter på rettighetene for spilleren. Han ble entet for utrolige 1 mill. Spillerinvest sitter på 50%, FFK på 40% og andre investorer på 10%. Hvorvidt en overgangssum havner hos FFK eller spillerinvest er ikke så viktig, da spillerinvest ville reinvestert i andre FFK spillere eller nyervervelser. Når RBK forsøker å kjøpe en spiller med en normalverdi på 10-15 millioner for 3,75 millioner kroner blir ikke det vurdert som seriøst. Mange her inne hevder at FFK må selge all den tid han har sagt han ikke vil forlenge med FFK. Saken er nok at FFK kun kan selge hvis spilleren selv ønsker å gå til den aktuelle klubben. Borges ønsker seg til en større liga enn tippeligaen. Jeg er ganske sikker på at en mulig champions leage kvalifisering ikke er nok for han. Det mest sannsynlige er at Borges blir solgt i sommervinduet til en klubb i Frankrike, England, Italia eller Spania. Det er i dag rundt 10 klubber fra de nevnte land som følger spilleren mer eller mindre permanent. At Borges sier han blir smigret over at RBK ønsker hans tjenester kommer mest av at han er en meget høfflig person. Han ville uttalt det samme uansett hvilken klubb som hadde vist interesse. FFK får dra nytte av hans innstilling og profesionalisme i minst ett halvår til og etter den tid befinner han seg nok hos en klubb på ett høyere nivå enn tippeligaen.

Lykke til med sesongen 2011
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2011 17:54    Post subject: Reply with quote

Hei, og velkommen hit. Stiller meg stort sett bak alt du skriver, men dette med at ti klubber "følger han permanent" er nok en typisk illusjon. Ikke i den forstand at han ikke blir fulgt, men at det å følge noen i internasjonal fotball ikke nødvendigvis betyr det samme som her hjemme. Klubber i PL, La Liga, Serie A og andre store ligaer "følger" hundrevis av spillere. Altså er de kartlagt. Det er svært langt derfra, til at det faktisk er noen konkret interesse.

Sier ikke at Borges ikke kan finne seg en klubb i utlandet, men tror heller ikke at han ville vært direkte avvisende til et opphold på et par sesonger i Rosenborg. Men prisen er, om du sier, høy. Må sikkert opp i 7-10 millioner før de selger nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2011 17:59    Post subject: Reply with quote

Raymond:

Tja, det kommer jo alltids an på hva som kommer inn av bud. Vi har - og har hatt - flere spillere som har blitt fulgt av storklubber over tid, uten at det har kommet seriøse bud (i enkelte tilbud ikke bud i det hele tatt) på dem.

Eierkabalen er fin og fargerik den, men det er fortsatt et faktum at Borges er i sitt siste kontraktsår og flørter med andre klubber - også så "små" som Rosenborg.

Husk også på at Rosenborg har et tyngre navn internasjonalt enn hva de fleste i Norge er klar over. Vi selger fortsatt mange spillere til store ligaer for ganske voksne summer (og har også levert noen gratis).

Dersom Borges skulle komme til oss nå, hadde overgangen lignet en del på den med Annan. Annan var latterlig god i norsk målestokk, viste seg frem på det sjarmerende topplaget Stabæk var i 2008, og viste seg frem med bravur på det relativt høyt rangerte landslaget til Ghana. Allikevel havnet han hos oss.

Velkommen til forumet, forresten. Og lykke til med sesongen!
Erlendr
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 17:59    Post subject: Reply with quote

Jaja, alle får lov til å ha en mening. At han er smigret av RBK utelukkende pga høflighet er nok en sannhet med modifikasjoner Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.03.2011 18:00    Post subject: Reply with quote

Hvis han hadde vært så interessant for så mange store europeiske klubber er et betimelig spørsmål, hvor er budene? En sådan spiller burde en jo prøve å sikre seg tidligere for å unngå konkurranse. Hvor var budene når Fredrikstad var i adecco? Det er helt utrolig hvor mange superstjerner som spillere i mindre norske klubber som store utenlandske klubber bare venter på sjansen for å hente samtidig som disse klubbene er truet av skifteretten.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.03.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

ffk-Raymond1 wrote:

Hittil i overgangsvinduet har FFK kun mottatt useriøse tilbud. Useriøse hva overgangsbeløp angår. Det er Fredrikstad spillerinvest som sitter på rettighetene for spilleren. Når RBK forsøker å kjøpe en spiller med en normalverdi på 10-15 millioner for 3,75 millioner kroner blir ikke det vurdert som seriøst.

Normal verdi?

Hvis det du sier er riktig så har Borges en markedsverdi på 3-5 mill, at FFK vil ha mer er helt forståelig men kanskje litt urealistisk.
FFK håper at godt spill i CONCACAF Gold Cup skal øke verdien hans og igjen er det forståelig men samtidig veldig naivt.

Hvis budene var så dårlig at de ble sett på som useriøse nå med 12 måneder igjen, hvordan tror du budene kommer til å være om 6 måneder?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Awesome
Rutinert

PostPosted: 17.03.2011 18:29    Post subject: Reply with quote

ffk-Raymond1 wrote:
Hentesveis wrote:
Ikke i RBK vel, Hedon? Vi har ikke tradisjon for slikt i RBK - finnes ingen postulater som nevner proaktivitet, så vidt jeg vet Wink

Hei kjære Rosenborgere - jeg har med interesse fulgt denne tråden en god del dager, for ikke å si uker. Det er riktig at Borges er inne i sin siste sesong med FFK. Derfra til at han blir Rosenborg spiller er nok veien uanstendig lang. Hittil i overgangsvinduet har FFK kun mottatt useriøse tilbud. Useriøse hva overgangsbeløp angår. Det er Fredrikstad spillerinvest som sitter på rettighetene for spilleren. Han ble entet for utrolige 1 mill. Spillerinvest sitter på 50%, FFK på 40% og andre investorer på 10%. Hvorvidt en overgangssum havner hos FFK eller spillerinvest er ikke så viktig, da spillerinvest ville reinvestert i andre FFK spillere eller nyervervelser. Når RBK forsøker å kjøpe en spiller med en normalverdi på 10-15 millioner for 3,75 millioner kroner blir ikke det vurdert som seriøst. Mange her inne hevder at FFK må selge all den tid han har sagt han ikke vil forlenge med FFK. Saken er nok at FFK kun kan selge hvis spilleren selv ønsker å gå til den aktuelle klubben. Borges ønsker seg til en større liga enn tippeligaen. Jeg er ganske sikker på at en mulig champions leage kvalifisering ikke er nok for han. Det mest sannsynlige er at Borges blir solgt i sommervinduet til en klubb i Frankrike, England, Italia eller Spania. Det er i dag rundt 10 klubber fra de nevnte land som følger spilleren mer eller mindre permanent. At Borges sier han blir smigret over at RBK ønsker hans tjenester kommer mest av at han er en meget høfflig person. Han ville uttalt det samme uansett hvilken klubb som hadde vist interesse. FFK får dra nytte av hans innstilling og profesionalisme i minst ett halvår til og etter den tid befinner han seg nok hos en klubb på ett høyere nivå enn tippeligaen.

Lykke til med sesongen 2011

Bedre å få han hit for hans egen del. Slik at utenlandske storklubber får se han spille i et godt lag, og forhindre at han blir en ny Tarik. en spiller med et mareritt helvette i utlandet. Du vil vel det beste for spilleren som er så sympatisk?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 52, 53, 54  Next
Page 10 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb