|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.03.2011 12:03 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Det som irriterer meg med denne debatten er at mens Örlund-siden viser til konkrete problemer rundt Jarstein (kjempetabbene, temperamentet, timingen) så kommer Jarstein-siden med rene spekuleringer rundt hva som ville skjedd dersom vi hadde beholdt Jarstein og hvis-og-dersom-atte Jarstein hadde nådd sitt enorme potensial så hadde vi hatt den nye Thorstvedt i målet vårt. |
Du leser nå tydeligvis det du vil lese du også. Jeg har selv kommet med en rekke helt konkrete ting Örlund er for svak på, mens blant anent Vollrik har kommet med en liste på 11 feil helt spesifikke feil fra forrige sesong. Tror ikke dere på Jarstein-siden skal påberope dere å være så mye mer grundig i argumentasjonen, for det samsvarer dårlig med virkeligheten. Så det er ingenting å irritere seg over. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.03.2011 12:08 Post subject: |
|
|
Bare for å avslutte diskusjonen. Begge Gkene er for dårlige. Ingen har rekkevidde. Begge har spenst som en potetsekk. Ferdig med den saken. RBK bør kjøpe en ny GK med spenst og rekkevidde. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2011 12:35 Post subject: |
|
|
Örlund er ingen Arason, men imo er det likevel ikke keeperplassen som skriker mest etter forsterkninger. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2011 13:08 Post subject: |
|
|
Arason på sitt beste var bra for oss. Men det er en stund siden. Jeg mener Jarstein er den beste som har vært i klubben siden den gang, uten at det trenger å si all verden.
I den norske eliteserien finnes det nok ikke keepere som er så veldig mye bedre enn Örlund og Jarstein i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.03.2011 17:38 Post subject: |
|
|
Sorry at jeg drar opp denne tråden igjen, og flytt om ønskelig.
PÃ¥ generelt grunnlag mener jeg at norske keepere holder alt for lav kvalitet, og har gjort det i lang tid. Vi har vel ikke eksportert en god nork keeper siden Myhre, og Ramovic, Gustavsson og Lindegaard er vel de eneste fra TL i det hele tatt som er solgt til brukbare (eller gode) internasjonale klubber etter det.
Har vi eksportert flere norske keepere i "moderne tid" som har gjort det brukbart i utlandet enn Myhre, Grodås og Thorstvedt? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ekriL Junior
|
Posted: 18.03.2011 18:13 Post subject: |
|
|
SondreRBK wrote: |
Nei, jeg har forståelse for at du og andre heller vil ha Jarstein. Og jeg mener selv at jeg har en viss peiling på keepere uten at det gjør at andre ikke har peiling. Man kan ha vel så god peiling på keepere selv om man ikke har vært keeper selv. Men litt peiling bør man ha når man selv har vært det. |
Med tanke på at du har vært keeper, bør du jo faktisk evne å se at Jarstein er en bedre keeper enn Ørlund. Ørlund skal ha for at han redder 90% 1-mot-1, men han duger faktisk ikke til så mye annet.
Og med tanke på at du er en keeper, så bør du vel kanskje være klar over at en keepers jobb er mer enn bare å stoppe skudd? At jarstein er overtent er kanskje sant, men som hedon sier: Ørlund virker jo totalt uinteressert. Jeg vet ikke helt hva som er best en keeper som jobber med utviklinga si og stadig tar nye steg, eller en gammel keeper, som virker utbrent. Jarstein er den beste keepern rbk har hatt, han var det rbk trengte: en sweeper og en som hadde kontroll i feltet. Synd med tabbene. Og jeg skal ikke forsøke å bortforklare de.
Forresten så er Jarstein et potensielt angrepsvåpen også, han plukker i feltet og har utspill som er veldig presise. Noe jeg ikke helt ser hos ørlund. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |