English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 124, 125, 126  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Awesome
Rutinert

PostPosted: 01.02.2011 10:10    Post subject: Reply with quote

Er veldig usikker på han, men er sikker på at han kan slå igjennom når som helst. Men jeg er usikker på kvalitetene hans forran mål.
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg overbeviser meg selv om at Bakenga kun er litt het i toppen og trenger matching. Han har en spesiell evne til å være der man skal være for å score i hver eneste kamp. Om gjennombruddet kommer i år eller ikke kommer helt an på spilletid, men jeg tipper Jönsson velger det trygge, etablerte valget (som Hoftun skal kjøpe inn ila. to mnd.) ved seriestart.

Dermed blir det med 10-15 minutts innhopp i år også. Det vil selvfølgelig gjøre han utrygg og presset på han kommer til å vokse med tiden om han ikke snart popper. Jeg personling håper JJ kan gi han startplass i hjemmekamper mot de 6-8 dårligste lagene. Det bør la seg gjøre å vinne uansett spissmakker til Rade.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2011 11:10    Post subject: Reply with quote

Enig med du, knækk.

Mush har det meste som skal til for å bli en knallspiss, bortsett fra ro i avgjørende øyeblikk på dette nivået og her og nå. Han har scoret mange fine mål og vist avslutningsegenskaper og målteft på lavere nivåer. Mål- og banestørrelse og mål er rimelig identisk på begge nivåer, så det er bare å finne roen blandt de store gutta, så har vi en god til formidabel spiss.
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 11:19    Post subject: Reply with quote

Ser det er få som tør avskrive ham helt.
Spørsmålet er vel heller om man kan stole på at det løsner allerede i år.
Beste matching vil nok være å spille noen kamper med Prica i form ja.
Er nesten like bekymret over at vi ikke har noen direkte vikar for Prica.
Mange som kan skape uro der framme, men ser ikke noen alternative oppspillspunkt foruten Prica.
abjoern
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 11:32    Post subject: Reply with quote

Vel..jeg skulle helst ønske vi kunne legge fra oss oppspillspunkt-tanken. Midtbanen skal være så ballsikker at man ikke trenger spillere dedikert til å barrikadere ballen med fysikken sin.

For all del, positivt med store og sterke spisser, men jeg ser ikke problemet med Bakenga som spydspiss. Sålenge han er hurtig og det tekniske nivået er godt nok, trenger det ikke å være noen ferdighetsmangler i det hele tatt.

Når det gjelder nivået hans, ser jeg ingen grunn til å vente med å spille han inn. Han er ikke på et stadium der tiden, isolert sett, jobber for han. Han trenger spilletid, selvtillit og flyt, og jeg føler meg trygg på at Jönsson er i stand til å gi han det. Jeg tror også det vil bli rimelig klart i løpet av denne sesongen eller neste om han har en fremtid i RBK eller ei. At han har en fremtid er jeg sikker på, men dessverre er det mye vanskeligere å slå igjennom over tid i RBK enn i klubber som Aafk og SIF.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 11:41    Post subject: Reply with quote

Asbjoern, jeg leker faktisk med tanken.
Ballsikre og fotrappe spillere i alle offensive posisjoner kan være spennende nok.
Tradisjonelt bør man ha en hodesterk murbrekker som binder opp et par forsvarere slik at det skapes plass for de andre.
Ser for meg at vi kan spille ut de dårligste lagene på ren fotrapphet og teknikk, men at det er mere behov for en target-spiss mot bedre motstand.
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.02.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

En annen problemstilling vi kan stå ovenfor er jo alle juniorene som skal (eller må?) spilles inn samtidig. Hvor lurt det er å for eksempel spille inn både Wangberg og Bakenga i samme tidsrom? Alt da lukter det juniorpreg. Samtidg er det ikke bankers at Markus følger opp fjorårssesongen pluss at spilere som Jerry og Jamtfall jr. m.fl skriker etter spilletid.

I kveldens kamp mot SM spiller vi med midtbanefireren Jamtfall(23), Ã…sen(19), Henriksen(18), Skjelbred(23). Rimelig ungt mannskap.

Nå er jo dette et prøveprosjekt fra JJs side der målet vel er å fordele spilletid på flere spillere, samtidig som Jamtfall skal testes i kantrollen. Får håpe den nye midtbanespilleren dukker opp snart.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.02.2011 14:07    Post subject: Reply with quote

Prica: - Har klokkertro på Bakenga

Det har jeg også RBK
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 25.02.2011 14:19    Post subject: Reply with quote

Bakenga kan bli god han, men bør ennå ikke være bra nok for elleveren. Pricas uttalelser er uansett totalt uinteressante. Han får spørmål fra media, hva han synes om Bakenga, og om han er god nok som spissmakker. Skal ikke mye iq til for å svare ja på det spørsmålet. Men for all del, håper virkelig Bakenga blir en hit i år.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.02.2011 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Mush' bevegelser, kanskje spesielt sammen med Prica, er fantastisk lovende. I går var han millimetre fra å bli tremålsscorer - først da han tvilsomt ble avblåst for en offside hvor han startet veldig riktig og var kald alene med keeper, og andre gang da han forsøkte å sette ballen mellom bena på Grytebust (fantastisk etternavn på keeperen). Den ble reddet på en brukbar parade, men her burde uansett Mush klart å "bomme på" keeper. Men bevegelsene i forkant var uansett knall.

Tror dette, som med så mange, har med å få hull på byllen og selvtillit som målscorer å gjøre. Tilogmed Bratbakk hadde en slik periode rundt da han rundet 160 mål, så det handler bare om å få det til å løsne.

Etter det jeg forståer er Bakenga meget seriøs og jobber aktivt med å bli bedre også på egenhånd. Alt ligger til rette for at han kommer opp på bra Tippeliganivå, og kanskje også bedre enn det.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 25.02.2011 15:59    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt...kampen mot Aalesund er vel den første kampen i år hvor han faktisk leverer positivt?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2011 03:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes å ha sett tendensene en del tidligere også. Men han hadde absolutt av sine friskeste opptredner mot AaFK synes jeg. Mulig han fikk mer rom en vanlig mot et kamprustent og ikke alt for imponerende Aalesund-forsvar, men jeg synes han ofte lå veldig riktig.
sau1
Proff

PostPosted: 26.02.2011 12:45    Post subject: Reply with quote

I hans alder er ikke det viktigste at han absolutt maa ligge paa rett sted til riktig tid, altsaa score maal. Det har han bevist at han kan gjoere paa gutte- og juniornivaa. Det viktigste er at han gjoer riktige ting med ballen og at det tekniske sitter.
LarsG
Veteran

PostPosted: 26.02.2011 13:53    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
I går var han millimetre fra å bli tremålsscorer - først da han tvilsomt ble avblåst for en offside hvor han startet veldig riktig og var kald alene med keeper,

Når ca minutt i kampen var dette? Det er jo ikke med i høydepunktene så da må jeg sjekke det ut manuelt på TV2 sumos opptak.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 26.02.2011 16:07    Post subject: Reply with quote

Hva med Dag Alexander Olsen spiller for Valencia B ?
Awesome
Rutinert

PostPosted: 26.02.2011 17:14    Post subject: Reply with quote

"Nye spillere" tråden Smile
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.02.2011 02:20    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Når ca minutt i kampen var dette? Det er jo ikke med i høydepunktene så da må jeg sjekke det ut manuelt på TV2 sumos opptak.

Den siste jeg nevnte skal være med i sammendraget. Den første var litt uti kampen. Ganske fort etter 4-2-scoringen.
Hedley
Veteran

PostPosted: 08.03.2011 07:30    Post subject: Reply with quote

Vil forlenge kontrakten

Jønsson har gitt Hoftun beskjed om at det bare er å forlenge kntrakten. Tommel'n opp!

JJ wrote:
– Jeg har signalisert at jeg vil at klubben kommer i gang med det så snart som mulig. Bakenga er en spiller jeg ser for meg har en fremtid i Rosenborg, og det gjelder å være i forkant
Back to top
Brandy
Proff

PostPosted: 08.03.2011 07:55    Post subject: Reply with quote

... Og Hoftun ser for seg at kontrakten bør være på mer enn ett år. Godt tenkt!
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 08.03.2011 09:38    Post subject: Reply with quote

Greit å vente med forlengelse til sommeren, slik at han kan gjøre seg attraktiv for andre først.
Rocky83
Veteran

PostPosted: 08.03.2011 10:00    Post subject: Reply with quote

Godt vi har en trener som tenker litt mer langsiktig i forhold til sportsdirektøren. Han ønsker forlengelse med Åsen også. Jönsson ser potensialet, men tenker kanskje at lengre kontrakter vil gi de mer trygghet i forhold til å blomstre. Det blir kniven på strupen vs trygghet over tid, hvor det virker som Jönnson er glad i sistnevnte kategori.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 08.03.2011 10:01    Post subject: Reply with quote

Gi ham 5-Ã¥rskontrakt! Samme med Gjermund Ã…sen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.03.2011 10:05    Post subject: Reply with quote

Jönsson har vel friskt i minne hvordan Stabæk brant seg Rogne. Uansett ble det påpekt her allerede ifjor at Henriksen, Åsen, Wangberg og Bakenga burde ha blitt tilbudt lange kontrakter.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 08.03.2011 10:11    Post subject: Reply with quote

JohnnyCash wrote:
Gi ham 5-Ã¥rskontrakt! Samme med Gjermund Ã…sen.

Aldri i verden om noen av dem godtar en 5 års kontrakt. Maks 3 år uten at agenten steiler fullstendig.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 08.03.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Dummeste jeg har hørt. Klart de aksepterer 5-årskontrakt. Ingen av de har vist noe som helst i tippeligasammenheng. Det er ikke de to uetablerte 18-19-åringene som skal være kjempen ved forhandlingsbordet pdd. Om sommeren kan situasjonen være annerledes.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 124, 125, 126  Next
Page 13 of 126

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb