English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nin
Rutinert

PostPosted: 10.02.2011 15:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke sant at alle trenere får frihet til å velge spillere, og det er hele grunntanken bak rollen som ofte kalles director of football eller sportslig direktør.

Den gjennomgående trenden i Europa er at trenere sjelden er i samme klubb mer enn 2-3 år og at valg av spillestil/spilletyper/trener styres av en klubb sin langsiktige strategi. Denne strategien bestemmes av dof/sd. En trener kan fremme behov og ønsker for forsterkninger, men spillerkjøp bestemmes i stor grad av dof/sd i samarbeid med speidersjef.

Det er selvfølgelig et samarbeid mellom dof/sd og trener, men siden det er åpenbart at klubbens økonomiske og langsiktige interesser ofte ikke sammenfaller med treners mer kortsiktige krav om suksess bør ikke trener ha full frihet på dette området.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Disse nettmøtene gir meg sjeldent noe som helst. Bare drittspørsmål og intetsigende svar. Jeg synes at Janne, i likhet med Nils Arne og Hamrèn burde bli invitert til "Stjerneklart" på NRK P1, veldig interessant program hvor man blir skikkelig kjent med gjestene. Det er jo et portrettprogram, og vi vet vel ikke så mye om PERSONEN Jönsson.

2mas, du må legge press på NRK på vegne av rbkweb. Men regner med det skjer før eller siden uansett, all den tid programmet spilles inn på Tyholt og man har hatt både Nils Arne, Hamrèn, Ola By, Ulseth og Gøran Sørloth som gjester tidligere.

nrk.no wrote:
I dag kommer den nye Rosenborgtreneren til God formiddag Trøndelag. Har du spørsmål til Jan Jönsson - kjør på! Og få svar på P1 mellom 11.03 - 12.59.

Mail: trondelag@nrk.no
SMS: 1987 med kodeord trønder
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 11.02.2011 12:51    Post subject: Reply with quote

Skremmende amatørmessig P1 trøndelag fremstår. Får vibber fra nær-radio fra midten av 80-tallet, sendt fra en kjeller i "suburbia"
Solo
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 12:54    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i det.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 13:50    Post subject: Reply with quote

Har nå sittet å hørt på P1 Trøndelag i en halvtime. Det eneste temaet de har hatt er et par som vistnok har opplevd forsvarets taktiske flyvning med hercules som skremmende. Hvor ble det av Janne?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2011 13:53    Post subject: Reply with quote

Han var vel der den første timen da, sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Ja, sikkert. Sad
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 15:50    Post subject: Reply with quote

Du kan høre den første timen her:

http://www.nrk.no/nett-tv...pp/710648/

Ble ikke akkurat noen "højdare" etter min mening - skulle ønske det hadde vært en annen programleder... Confused
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 16:04    Post subject: Reply with quote

Haha, hva faen.. etter 14:30 ca. Programleder spiller av noe greier av Eggen, og ber rett etterpå Janne om å herme etter Eggen. Han svarer høflig: "Nei, jag tror inte det". Confused
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 16:36    Post subject: Reply with quote

Haha, særs pinlig seanse, det der, også mtp sekundene med klamhet like etterpå.
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 16:37    Post subject: Reply with quote

Pinlige saker. Norsk lokalradio på sitt beste dette.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 11.02.2011 16:41    Post subject: Reply with quote

"eeehhhm eeeehhm eeehm, ka va d æ sku si no eeeh"...

Haha, alt gikk vel ikke som planlagt der nei.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.02.2011 12:47    Post subject: Reply with quote

[b]Lederstil

Først vil jeg si at jeg har stor tro på jønson som trener og at jeg synes at han fremstår som veldig sympatisk. Men et lite forbedringspkt synes jeg at han har. Jeg kunne tenke meg at han var tydeligere når han uttaler seg. Slik jeg ser så er det ikke så lett å få tak i hva han står for/hva han egentlig mener. Et eksempel som viser hva jeg tenker på. Etter kampen er treningskampen mot Ålesund i går er uttalesen fra rekdal krystallklar: 3 lettvinte og en gavepakke. Det vil si han er veldig tydelig på at han ikke er fornøyd med eget forsvarsspill. Når det gjelder Jønson blir det hele mer ullent/mer generelt: En del av spillet lover godt, sier han. Jeg vil gjerne høre konkret hav han er fornøyd med og hva som må forbedres.

Forøvrig synes jeg denne måten å uttale seg på begynner å bli for vanlig irbk. Klubben skal ha som motto å være folkelig, for meg betyr dette at man er mer ertt frem og kaller en spade for spade. Kanskje medierådgiveren i klubben er på villspor?
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 25.02.2011 13:22    Post subject: Reply with quote

Det er vel først og fremst spillerne han bør være tydlige ovenfor, og det er han helt sikkert. På medlemsmøtet som var sist så snakket han klart og tydlig om sin filosofi.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 25.02.2011 13:32    Post subject: Reply with quote

ja, tydelig overfor spillerne må han selvsagt være. Men jeg forventer også tydelighet overfor media. Alt for mange som uttaler seg grått overfor media. Og det blir helt uinteressant for meg i alle fall. Fint å høre at tydeligheten var der på medlemsmøtet. Jeg har et håp om at det ikke blir sånn at man må medlemsmøte for å få tak i de konrete tingene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.02.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med Cris. Hvem gidder vel høre på pjattet deres før og etter kampene lenger. De er jo totalt uinteressante de folka som så vidt åpner kjeften.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.02.2011 14:03    Post subject: Reply with quote

Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg synes ikke akkurat at Rekdals "I serien i år har vi bare sluppet inn tabbemål, og det er fordi spillerne ikke gjør som jeg har sagt"-strategi er noe å trakte etter heller.

Det er forskjell på å kalle en spade for en spade og å være et gigantisk oppblåst rasshøl. Der syns jeg for eksempel Eggen var (stort sett) flink til å balansere, men det er kanskje fordi jeg er Rosenborg-fan..
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.02.2011 14:20    Post subject: Reply with quote

Tja, å plassere skylden for det første målet på en spiller (Wangberg) kan vel sies å være tydelig.

Men Jönsson er nok en gjennomført diplomat i sine uttalelser og virker forsiktig med å si noe som støter noen.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 26.02.2011 17:34    Post subject: Reply with quote

Synes ivertfall Jønsson opptrer bedre i media enn Eggen og Hamren/Hoftun. Eggen la ut om både taktikk, laguttak og kritikk om enkeltspillere, mens Hamren/Hoftun ikke uttalte seg i det hele tatt. Virker som Jønsson har profesjonaliteten til Hamren, og er mer moderne enn Eggen..
abjoern
Veteran

PostPosted: 26.02.2011 17:51    Post subject: Reply with quote

Det har litt med kultur- og mentalitetforskjeller. Vi er vel historisk sett godt vant med typer som Eggen, Drillo og Hareide som gjerne snakker åpent om filosofi og valg og diskuterer slikt offentlig.

Hamrén og Jönsson er vel mer kontinentale i den forstand at alt som har med det faglige gjøre tas på bakrommet og i hvert fall ikke med media og journalister. Kjipt for oss som er veldig interessert.

Trenger vel ikke å være negativt for laget.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 27.02.2011 01:06    Post subject: Reply with quote

Det er nok best for laget ja. Fotballen har nok utviklet seg en del etter Eggens tid, og husker selv hvor skeptisk jeg ble når Eggen ga både laget og taktikken til media før den viktige FCK kampen. Derimot mener jeg Jønsson svarer bedre for seg i intervju med både rbk tv og andre kanaler enn det Hamren gjorde. Er generelt meget fornøyd med Jønsson som person frem til nå
larse65
Veteran

PostPosted: 27.02.2011 01:14    Post subject: Reply with quote

Hans personlighet er null verdt om han ikke skaffer resultater. Det er det eneste en trener skal dømmes etter.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 27.02.2011 02:24    Post subject: Reply with quote

Eggen kom til et dekket bord denne gangen, laget var det beste i serien.
Men hadde Eggen lært seg å holde kjeft før FCK kampen så kunne det vært oss som spilte i CL. Alle sier at FCK var mye bedre i første omgang og selvsagt var de det, de viste nøyaktig hva Eggen hadde planlagt og kunne lage en plan for hvordan de skulle komme seg rundt den. Ser vi på andré omgangen så var vi mye bedre fordi Eggen ikke gikk ut med pause taktikken. Så skal vi gå ut ifra det du sier så kan vi si at Eggen feilet i sin siste periode fordi vi ikke nåde gruppe spillet i CL.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.02.2011 02:38    Post subject: Reply with quote

Vi feilet i Parken fordi FCK hadde et bedre lag enn oss, og fordi vi måtte sette en av verdens beste defensive midtbanespillere på tribunen. Eneste kritikken jeg har mot Eggen i forbindelse med FCK-kampen i parken er at Demidov ble flyttet opp på defensiv midtbane. Vi tapte alle muligheter med det trekket.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.02.2011 02:43    Post subject: Reply with quote

Om vi ikke vinner ligaen i år, så er ikke det Jönsson sin skyld hvert fall. ( Noe Larse vil mene )

Vi har mistet begge stopperne våre, Annan, Sare og Iversen.

Inn har to rollestolbrukere kommet.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 381, 382, 383  Next
Page 85 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb