| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 10.12.2005 21:25 Post subject: |
|
|
| Eneste jeg har sett er reklamen for at han skulle være på den konkuransegreia, men skall sjekke "sumpen" når den kommer på mandag. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.12.2005 11:21 Post subject: |
|
|
Man prater om Tettey som midtstopper og midtbanespiller. Men, er det mulig at han kan bli en god høyreback? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 11.12.2005 11:28 Post subject: |
|
|
Jeg han kan konsentrere seg om bare 1 posisjon, da blir han mye bedre. Og personlig håper jeg da at han kan konsentere seg om posisjonen, som sentral midtbanespiller. Som en ballfordeler og duellspiller.  |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 11.12.2005 12:21 Post subject: |
|
|
Det er ikke vits i at flere spillere mestrer mange posisjoner greit, det er mer nødvendig at flere spillere spiller veldig bra i en posisjon. _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 11.12.2005 12:25 Post subject: |
|
|
| Personlig kunne jeg tenkt meg Tettey som midtstopper, han er vel en av de raskeste i troppen; og synes ikke han har stor nok kreativitet som midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 11.12.2005 12:35 Post subject: |
|
|
| Kunne hvertfall vært en tanke å la ham slippe til som høyreback i et par kamper, ikke nødvendigvis for å omskolere ham til back, men for å la Tettey venne seg til tempoet og det høyere nivået før han får sjansen på den mer krevende sentrale midtbaneplassen. Så vidt jeg husker spilte bla Steven Gerrard mye høyreback i begynnelsen av karrieren sin, og han har jo hatt en bra utvikling som sentral midtbanespiller siden den gang. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 11.12.2005 13:01 Post subject: |
|
|
| Høyreback er også en posisjon han kan passe i. God fart, ok teknikk, men hvordan er innleggsfoten hans? han har jo gått tilslag på kula, scorte fra distanse med Skeid vel. Men kommer til å ta en stund før han kommer inn i posisjoneringsspillet som back, og lærer løpsmønstret. |
|
| Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 11.12.2005 13:41 Post subject: |
|
|
| Har sett Tettey som back i en omgang for RBK2 p.g.a mange "førstelagsspillere" som var tilbake fra skade på hans "plass" på midtbanen. For å si det sånn, det holdt med en omgang! Banens dårligste den omgangen, mens en av banens beste da han ble flyttet opp på midtbanen! Tettey passer best sentralt der han kan gjøre en enkel og grei defensiv jobb sammen med de mer offensive Skjelbred og Strand/Solli. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 11.12.2005 15:54 Post subject: |
|
|
| Han spillte en knall kamp spm midtstopper, sammen med Hoftun mot et Moskva-lag (enten Spartak eller Dynamo) på la manga før seirestarten '05, det er derfor jeg nevner han som midtstopper, men jeg ser han helst i "skammelsrud rollen" på midtbanen.... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 11.12.2005 16:12 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Personlig kunne jeg tenkt meg Tettey som midtstopper, han er vel en av de raskeste i troppen; og synes ikke han har stor nok kreativitet som midtbanespiller. |
Tettey er vel ikke mer enn 180, ikke er han spesielt kraftig heller. I Tippeligaen og norsk fotball er det behov for stoppere som tåler en støyt og helst er ganske storvokste alle veier. Ikke vet jeg om Tettey har noe særlig til spenst heller. Men hurtigheten hans vil helt klart komme til nytte som midtstopper, som i alle andre posisjoner på banen... |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.12.2005 20:49 Post subject: |
|
|
Det er pga manglende høyde jeg fullstendig utelukker Tettey som midtstopper.
Stor hurtighet er heller ikke noe must på sentral midtbane, den utnyttes best i backrekka eller i angrepet. Da Tettey i tillegg er god med ball og har et godt tilslag, har han, ihvertfall på papiret, flere av de viktigste grunnleggende ferdighetene som en back bør ha. Løpsmønster og posisjonering kommer raskt.
Jeg tror han kunne blitt en meget god back - om han fikk muligheten til å spesialisere seg der (men det må sies at jeg har sett ham lite. Det er kun på papiret jeg ser at han kunne passe). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.12.2005 23:10 Post subject: |
|
|
Jeg er skeptisk til å omskolere Tettey på noen måte. Har ikke sett han så voldsomt mye i aksjon, men juniorcupfinalen snakket vel egentlig mye for seg selv. Der fremsto han jo som en glimrende ballfordeler, samtidig som han var en god ballvinner.
Jeg liker dårlig å flytte han ned i backrekka. Dessuten ser jeg at vi kan ha bruk for en spiller som Tettey på midten, bak Per, i årene som kommer. La Ørjan coache ham på den sentrale rollen, evt. lån ham ut til Perry i Aalesund, evt. Glimt, for å matche han jevnlig på et høyere nivå enn andredivisjon der. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 11.12.2005 23:15 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | (...)Tettey er vel ikke mer enn 180(...)Ikke vet jeg om Tettey har noe særlig til spenst heller(...) |
Har egentlig sett på Tettey som ganske lang, men 180 var mindre enn jeg trudde. Spensten hans er vel ganske gjennomsnittlig, så da må jeg vel si meg enig med at han ikke er noen stopper type. Men fart er veldig viktig for forsvare, og da er vel back en fin posisjon for han. Han har god teknikk, fart og gjør ting enkelt og er stand til å bli en god back. Men da må han plasseres i den posisjonen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.12.2005 08:41 Post subject: |
|
|
| Henning Berg er ikke stort høyere, kanskje 2 - 3 cm |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 13.12.2005 04:04 Post subject: |
|
|
| Tenkte jeg bare skulle si ifra at det ikke sto noe om Tettey og aafk i "sumen" idag |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 13.12.2005 14:15 Post subject: |
|
|
Sunnmørsposten og Skuseth er ikke akkurat kjappe i avtrekkeren/pennen....
Kommer Bruttern så kommer vel flere.... _________________

Last edited by LitjEggen on 13.12.2005 19:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.12.2005 14:58 Post subject: |
|
|
Hvem er "Bruttern"?
Sjekket det, og fant det ut.  |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 13.12.2005 15:12 Post subject: |
|
|
| Ayala, som i sin tid var ansett som kanskje verdens beste stopper og fortsatt er en bauta i Valencia er vel ikke mer enn 177 (mener jeg å huske).. men han har tross alt helt rå spenst som oppveier ekstremt mye.. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 13.12.2005 19:35 Post subject: |
|
|
| Cannavaro er 175 cm, Montero er 180 cm... |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.12.2005 22:31 Post subject: |
|
|
| 1.80 er ikke så lavt, hvis man klarer å kompensere litt for d, med spenst, overblikk o.s.v |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 13.12.2005 22:42 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | Ayala, som i sin tid var ansett som kanskje verdens beste stopper og fortsatt er en bauta i Valencia er vel ikke mer enn 177 (mener jeg å huske).. men han har tross alt helt rå spenst som oppveier ekstremt mye.. |
Kanskje den beste hodespilleren i verden på sitt beste.
Hvor høy er egentlig COrdoba på Inter? Ser for meg at han ikke er så høy jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 13.12.2005 22:57 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | 1.80 er ikke så lavt, hvis man klarer å kompensere litt for d, med spenst, overblikk o.s.v |
Timing, spenst, aggresivitet, heade-teknikk, balanse, og riktig beregning av ballbanen er også faktorer. Det er sjelden at en spilller slår en annen i lufta kun på bakgrunn av høydeforskjellen. Er en lavere så må en derimot være bedre på en av de andre faktorene....og spørsmålet er vel om Tettey er god på hodet, ikke om han er høy.
Foreløpig er han ikke spesiellt god på hodet...men han kan bli det OM HAN VIL. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.12.2005 09:23 Post subject: |
|
|
For de som trenger eksempler på Litjeggens faktorer, se Fabio Cannavarro. Har alltid vært en gigant i hodedueller. Vel, fyren er 1.75! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 14.12.2005 15:40 Post subject: |
|
|
| Det blir i allfall spennende å se hva som skjer med Tetty, han er et bra talent.. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.12.2005 18:41 Post subject: |
|
|
| erlendmf wrote: | | Hvor høy er egentlig COrdoba på Inter? Ser for meg at han ikke er så høy jeg. |
Nei, det stemmer det... Han er faktisk ikke mer enn 1.73.
http://www.inter.it/aas/s...ne=2005/06 |
|
| Back to top |
|
 |
|