View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 31.01.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Det som skjer nå er vel at Thorstein Helstad gir Brann et muntlig ja i morra, også signerer han for oss på Torsdag  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.01.2011 13:35 Post subject: |
|
|
Flott at han endelig blir proff. Helt ærlig må jeg si det er for gæli dersom han har spilt såpass bra for Brann på en amatørkontrakt. Dette var jeg faktisk ikke klar over. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 31.01.2011 13:37 Post subject: |
|
|
Men nå får vi vel ikke brukt ham på landslaget lenger? Uttakskomiteen har jo lagt ned forbud mot proffspillere. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 31.01.2011 13:42 Post subject: |
|
|
Ja, jeg hørte at Huseklepps kollega i den italienske ligaen, Arne Kotte, også var uaktuell for videre landslagsspill. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 31.01.2011 14:18 Post subject: |
|
|
Er det sant?  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.01.2011 17:12 Post subject: |
|
|
http://www.tv2sporten.no/...03243.html
Og da går Jaiteh på lån til Danmark. Hvis Brann bare jobber like effektivt fram til 31 mars så klarer de kanskje kunstykket å ha byttet ut hele stallen sin før seriestart ...  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2011 19:07 Post subject: |
|
|
Fornuftig av Brann. En helt tragisk dårlig spiller. Husker da Brann var ute og hevdet at han ikke var til salgs for under 20 millioner kroner. Det er bare 18 måneder siden, tror jeg. Snakk om å være fjern. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.01.2011 21:14 Post subject: |
|
|
Ja, Jaiteh skulle jo være et sykt talent god nok til å gå til toppklubber i toppligaer innen få år.
Synes generelt Brann har vært bortimot dårligst i klassen når det gjelder spillere fra andre kontinenter de siste årene. Austin er ok (bortsett fra slakter-innstillingen) men langt ifra verdt prisen. Han kostet vel Brann omtrent det samme Sapara kostet oss? I tillegg har verken Jaiteh vært i nærheten av å innfri, og Deemba-Nyrén oste ikke akkurat klasse han heller, til tross for at prisen var 8-9 mill om jeg husker rett. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 31.01.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Må vel tilbake til Olof fra fana før man har en udiskutabel suksess fra en annen verdensdel? |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 01.02.2011 00:00 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Fornuftig av Brann. En helt tragisk dårlig spiller. Husker da Brann var ute og hevdet at han ikke var til salgs for under 20 millioner kroner. Det er bare 18 måneder siden, tror jeg. Snakk om å være fjern. |
Jaiteh har alltid vaert overvurdert. Aldri sett han spille en sikkelig god match. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 01.02.2011 01:55 Post subject: |
|
|
[quote="sau1"]Jeg forstaar godt at Huse velger Italia-eventyr./quote]
Italia-mareritt tipper jeg...
Huseklepp skal vende hjem i sommer og han kan være tilfreds med seg selv om han ikke driter seg helt ut i Bari...
Egentlig det beste som kan skje er å ta en "Berget" og ikke spille et eneste minutt i ligaen.
Brann kan hente ham tilbake i august, og kanskje vi skal slippe å høre ytterligere Huseklepp-love i media.
P.S. ikke at jeg ikke stoler på Huseklepp sin talent, men Bari er et forferdelig valg. Helt enig med Karlsen her... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.02.2011 02:43 Post subject: |
|
|
Hente ham billig foran CL-kvalikken? Det ville sikkert vært populært mellom de syv fjell. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2011 14:38 Post subject: |
|
|
Det er nok utelukkende et stikk til Brann. |
|
Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 01.02.2011 23:03 Post subject: |
|
|
[quote="RBKalle"] sau1 wrote: | Jeg forstaar godt at Huse velger Italia-eventyr./quote]
Huseklepp skal vende hjem i sommer og han kan være tilfreds med seg selv om han ikke driter seg helt ut i Bari...
Egentlig det beste som kan skje er å ta en "Berget" og ikke spille et eneste minutt i ligaen.
Brann kan hente ham tilbake i august, og kanskje vi skal slippe å høre ytterligere Huseklepp-love i media.
P.S. ikke at jeg ikke stoler på Huseklepp sin talent, men Bari er et forferdelig valg. Helt enig med Karlsen her... |
Du ville takket nei til Serie A?
Huseklepp har alt aa vinne. Imponerer han, finner han seg en ny klubb i Serie A/annen liga. Serie B er heller ingen daarlig utviklingsarena. At du trekekr inn Berget her vitner om mangel paa fotballforstaaelse og kunnskap.
Bari er bedre enn hva han kunne forventet. Det er en droem aa spille i Serie A. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2011 23:06 Post subject: |
|
|
Da kan vi vel nesten bare sette penger for henholdsvis Norg - og brannretur for enten Bjørn Runström eller Demba-Nyrèn til Brann vel hehe
Begge spillerne har blitt fristilt av OB og er derfor gratis. Brann har råtten økonomi og en råtten sportsdirektør. Ligger i lufta. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2011 23:49 Post subject: |
|
|
Runström har jo kun 10 klubber på samvittigheten og har det med å score flotte mål i serieåpninger. I hvert fall i Molde. Så vi må kanskje passe oss. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2011 01:17 Post subject: |
|
|
Brann har vel alltid vært glad i islendinger. Hva med Gunnar Heidar Thorvaldsson som er fristilt fra OB?
http://fotball.adressa.no...191647.ece
Slo aldri skikkelig til i Vålerenga, men synes han var bra i FFK da jeg så noen kamper mot slutten av fjoråret. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.02.2011 01:20 Post subject: |
|
|
[quote="RBKalle"] sau1 wrote: | Jeg forstaar godt at Huse velger Italia-eventyr./quote]
Samme TKK som mente at Hannover ville være et dårlig valg for MOA, ser ikke ut til å bli sånn så langt. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.02.2011 11:49 Post subject: |
|
|
Heh? TKK har da altid ment at Hannover var et bra valg for Moa. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.02.2011 12:56 Post subject: |
|
|
Vel, jeg kan ikke se at han hverken mente det var et spesielt bra eller dårlig valg.
http://fotball.aftenposte...177446.ece
Quote: | - Martin Kind er en herskesyk eier som blander seg inn i den minste detalj av alt som skjer i klubben. Han skaper frykt og uro i organisasjonen, sier Tor Kristian Karlsen til Aftenposten.
Han jobbet som speider i klubben fra 2004 til 2006. Han tror Mohammed Abdellaoue fort får problemer om han ikke slår til fra start i det Karlsen omtaler som en «kaosklubb».
- Kind blir personlig fornærmet for ethvert spillerkjøp som ikke slår til. Han anser pengene som investeres som sine egne. |
Terje Liverød også skeptisk, om enn av andre grunner:
Quote: |
- Jeg blir betenkt når kanskje den beste spilleren i eliteserien går til en klubb som Hannover. Jeg synes det er litt trist, egentlig, sier Liverød han til Aftenposten.
Liverød mener klubb og spiller har vært for utålmodige. Med litt mer is i magen kunne Moa gått til en betydelig bedre klubb enn Hannover.
- De er en parentes i internasjonal fotball. Det har vært veldig mye turbulens i klubben de siste ti årene, og trenerskiftene har vært hyppige. De er en av flere dumpekandidater i ligaen i år, og har hatt mer enn nok med å holde seg i Bundesliga de siste årene. Liverød er overbevist om at Moa har ferdigheter som kunne tatt ham til en større klubb i Bundesliga. |
|
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.02.2011 13:54 Post subject: |
|
|
Han hoppet vel ikke i taget af glæde, men jeg synes det skinder tydeligt i gennem at han synes det var et positivt valg:
Quote: | Enda mer usikker blir jeg på gangsynet til deler av det norske fotballpublikumet når jeg leser rapporter i hjemlig media som nesten bakgårdsklubb-stempler Moas nye klubb. Jo visst, Vålerenga er en herlig, kul klubb med fantastiske supportere som Moa sikkert forlater med tungt hjerte. Men vedkommende som har et problem med å forstå klubbvalget oppfordres til å reise en helg til Hannover. Der vil man oppleve et fantastisk stadion, randfylt til hovedsakelig samtlige hjemmekamper med et lidenskapelig publikum som selv Klanen ville kjempet hardt for å synge ut. Og da har jeg heller ikke nevnt den detaljen om at Moa vil kunne legge seg opp nok penger fra den nysignerte kontrakten til at han kan ta seg av seg selv og de han bryr seg om i nær og halvfjern fremtid. For ikke å nevne den opplagte sportlige utfordringen som ligger i å bryne seg mot motstandere av mye høyere standard i en ramme som er langt mer attraktiv enn den trause Tippeliga-realiteten. Med respekt å melde: man må lete lenger nord (eller øst) på Europa-kartet enn Hannover for å finne den virkelige bakgården.
Jeg ser ingen grunn til at Moa må rettferdiggjøre noen ting som helst ved å forlate norsk fotball til fordel for 1. Bundesliga. Tross alt, Tippeligaen topper ikke akkurat den darwinistiske næringskjeden i europeisk klubbfotball.
Lykke til i Tyskland, Moa! |
http://tkkarlsen.tv2blogg...942679.ece _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.02.2011 15:40 Post subject: |
|
|
Fin twitring av Davy Wathne:
Quote: | TV2Davy Når Brann-treneren frykter de skal bli rundspilt av Winterthur (nr. 11 i sveitsisk 2. divisjon), begynner omsider alvoret å gå opp for ham! |
|
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 02.02.2011 16:07 Post subject: |
|
|
"Lørdag ankommer Erlend Storesund treningsleiren i Tyrkia. Det kan bli comeback i Brann-drakt.
Etter samtaler med Løv-Hams trenere og ledere, samt med spilleren selv, er det nå bestemt at 26-åringen blir med på siste halvdel av treningsleiren. Det gir ham muligheten til å trene med A-troppen, kanskje spille den siste kampen og ikke minst ha samtaler med trenerteamet.
Resultatet av dette kan bli at Storesund igjen blir Brann-spiller."
Fra Brann sine hjemmesider, så gidder ikke linke. Erstatter for Jaiteh. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
|
Back to top |
|
 |
|