| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.01.2011 20:57 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Av dagens tippeligapisser tror jeg kun det er Huseklepp og Prica jeg rangerer foran ham. |
Koné: 30 mål på 63 kamper.
Prica: 30 mål på 50 kamper.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.01.2011 21:10 Post subject: |
|
|
Men hva blir det neste? at Solskjær snapper opp Saré? _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 28.01.2011 21:28 Post subject: |
|
|
Som dere alle - meget skuffet. Meget skuffet.
Jeg håper som Knerten sier at de har strukket seg så langt de kan i forhold til alternativene. Enten har de andre spillere i kikkerten som gir mer for pengene, eller så går de ikke for noen nye spisser.
Jeg mener man skal strekke seg meget langt for "gratis" kvalitetsspillere som hever laget, kontra å betale høy lønn til squadspillere (og administrasjon for den del). |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.01.2011 21:31 Post subject: |
|
|
Kjempeskuff, men det finnes helt sikkert flere Koner rundt omkring.
Hoftun har et budsjett å forholde seg til når det kommer til innkjøp, og enten så hadde han ikke mer penger i bingen og mistet Kone av den grunn. Eller så vurderte mann at Kone var verdt en viss sum og ville ikke strekke seg lengre. La oss håpe grunnen var den siste.
I Adressa står det at han ikke ble veldig dyr, og koster rundt to mill i året. Det kan jo tyde på at det var andre grunner til at han valgte Vif en det økonomiske. Bortsett fra en stor sign-onfee da kanskje. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 28.01.2011 21:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 28.01.2011 21:38 Post subject: |
|
|
Vi fikk DFH, de fikk Kone. Jeg vet ikke. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2011 21:42 Post subject: |
|
|
| De som mener vi bør satse på teknisk gode spillere bør i hvert fall foretrekke DFH foran Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
VÃ¥lerenga Junior
|
Posted: 28.01.2011 21:48 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | PauloSilas wrote: | | Av dagens tippeligapisser tror jeg kun det er Huseklepp og Prica jeg rangerer foran ham. |
Koné: 30 mål på 63 kamper.
Prica: 30 mål på 50 kamper.
 |
Koné: 35 kamper fra start
Prica: 46 kamper fra start
 |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 28.01.2011 21:48 Post subject: |
|
|
Absolutt, Kristobal, men skadene til DFH er et usikkerhetsmoment. Konè er en mer effektiv spisstype, så VIF har dessverre fått det de trenger mens vi har fått den tekniske typen vi trenger. Så om det var en enten eller situasjon så var dette en grei løsning. Vi har forsåvidt også Bakenga i bakhånd så det er ingen krise at Konè ikke kom.
Jeg er likegyldig til at Konè ikke kom til Rosenborg, men frykter at han blir en forsterkning for VIF. I utgangspunktet er sterke utfordrere bra for RBK, men sånn som situasjonen er nå er vi også sterkt svekket dersom ingen flere kommer inn i dette vinduet. En Sarè inn ville løst mye.
Skulle vært spennende å vite lønnskostnadene til DFH kontra Konè. Eller enda bedre; Jamtfall kontra Konè: for av de to er det ingen tvil om hvem jeg ville hatt. Klart om Konè koster 2 mill mer i året blir det igjen et tvilstilfelle. Får vel svaret om et år. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2011 22:04 Post subject: |
|
|
Nå har ikke Koné spilt siden august han heller da, og har visstnok et par uker igjen av opptrening etter skade fortsatt.
Stoor har ikke spilt noe særlig på førstelaget på flere år.
Ellers har Vålerenga fått tak i et par spillere fra førstedivisjon og et par unggutter ikke så mange av oss vet så mye om hva står for.
Greit, det kan bli bra, men om RBK hadde hentet Stoor så hadde garantert forumet hatt sine "Hva skal vi med en spiller som hadde en halv god sesong i RBK og ikke har spilt fotball på flere år"-kommentarer.
Virker som om at det de andre gjør automatisk er litt bedre, kanskje fordi man ikke tenker mulige konsekvenser men bare muligheter når man ikke har tatt en risiko selv. |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 28.01.2011 22:53 Post subject: |
|
|
Sitat Adressa.no: "Yssouf Koné scoret 16 mål på sine 44 seriekamper for Rosenborg, og 15 på 51 seriekamper for Cluj."
Altså hvilket tap skal dette liksom være? Fyren scorer jo nesten ikke mål. Til tross for at han spillte for laget som vant serien både i RBK og Cluj, noe som tilsier at det er gode medspillere som gir spissene gode sjangser til å score mål. Da ser jeg heller at vi satser på Mushaga Bakenga og utvikler han, en å "kuppe" en middels spiss på snart 29 år... |
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 28.01.2011 22:57 Post subject: |
|
|
| På den positive siden virker det ikke som VIF har så mye større fantasi enn Hoftun når det gjelder rekrutteringsarbeidet. I tillegg sier det ikke så rent lite om mindreverdighetskomplekset når enhver tidligere RBK-er som hentes av andre norske klubber hylles som et kjempekjøp. Sannheten er jo at Koné stort sett presterte på det jevne for oss. Han ville forsterket laget sånn som situasjonen er i dag, men han er ikke noen spiller som avgjør gullstriden. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 28.01.2011 23:00 Post subject: |
|
|
Like greit at han ikke kom til oss. Du verden hvor mye jeg rev meg i håret over hans ferdigheter. Slettes ingen komplett spiss, og når ikke Fall til anklene en gang _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 28.01.2011 23:01 Post subject: |
|
|
| Det eneste som gleder meg med denne overgangen er at VIF-spillerne går ut og sier at nå tar de gull. Håper forventningene rundt laget skrus i taket, av både, fans, media og klubben selv. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2011 23:05 Post subject: |
|
|
siNch wrote:
| Quote: | | Altså hvilket tap skal dette liksom være? Fyren scorer jo nesten ikke mål. |
Jeg har listet opp tidligere i tråden om bakgrunnen for tallene hans i TL for oss. Halvparten av kampene han spilte for oss var kamper han kom inn som innbytter i 80 minutt og ut. Han scoret mål pr 127 minutt for oss i TL, noe som er veldi bra. Og tallet er ikke helt rettferdig med tanke på alle gangene han kom inn i 85 minutt og senere. Ikke store sjansene å gjøre det på da.
Hvis han hadde holdt det målsnittet over en hel sesong hvor han hadde spilt samtlige 90 min i alle kamper så ville han scoret over 21 mål på en sesong...
Tallene fra Cluj kan jeg ikke si noe om, men d |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.01.2011 23:08 Post subject: |
|
|
| Det største irritasjonsmomentet med Konè i RBK var for meg de evinnelige forsøkene på saksespark og brasse på halvparten av de brukbare innleggene. Men du som sier at han nesten ikke scoret mål på tross av at han spilte på det beste laget i Norge; til deg vil jeg si at da gullet ble tatt i 2006 var Konè omtrent ubenyttet innbytter. Tror nesten ikke han startet en kamp overhodet. Satt på benken for Iversen hele høsten, og på våren var det Johnsen og Helstad å konkurrere med i tillegg. Det drøyde vel før det ble fart på sakene i 2007 også, men i andre halvdel hadde han nokså gode tall, og dette var en ganske slett utgave av RBK. Så kan man diskutere om det statiske, idèløse og til tider ufarlige angrepsspillet nettopp skyldtes Yssouf, som da spilte sammen med en forholdsvis dorsk Ivers. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.01.2011 23:09 Post subject: |
|
|
| Vålerenga wrote: | Koné: 35 kamper fra start
Prica: 46 kamper fra start
 |
Prica er nok bedre. Men bra forsøk  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.01.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Svar til Delfinen: Nå kan du bare prise deg lykkelig over at Hoftun tar lønnsbegrensnings-strategien på ramme alvor.  |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.01.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| Hører at Kone får litt over 2 mill i året i VIF. + sign on fee. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2011 23:14 Post subject: |
|
|
| På jobben spøkte vi i hvert fall med at Kone og Ivers var spissPAR i ordets rette forstand, da de var tidvis svært lite bevegelige og opererte i samme rom. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2011 23:15 Post subject: |
|
|
Jeg priser meg lykkelig for det Konesseur. Jeg priset meg lykkelig for det når Demidov krevde latterlig lønn, og jeg priser meg lykkelig for at Iversens monsterlønning er borte, og jeg priser meg lykkelig for at vi ikke sitter med Kone til 3-5 millioner i året.
Spillere som ikke vil spille for Rosenborg når de blir tilbydt over 2 millioner kroner er ingen vits å ha. Da får man gå etter andre.
Det er mer enn nok gode spillere som er villige til å tjene 2.5 eller mindre. Det handler om å ha et nettverk som finner oss gode spillere istedenfor å "måtte" gå for Iversen til topplønn, eventuelt kjøp av Farnerud som har fantasilønn i stabæk og ikke vil ned i lønn etc. |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.01.2011 23:18 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | | Hører at Kone får litt over 2 mill i året i VIF. + sign on fee. |
det var jo ikke all verden det... han fikk nok en fin sign on fee..
men på tiden å legge denne diskusjonen død? han kommer ikke hit uansett? folk ville ha han hit, andre ville ikke, han gikk til enga, end of story? _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Vålerenga har jo ingen administrasjon å bruke pengene på, så de bruker dem på 11-ern, samt på backupene Riseth og Thomas Myhre.  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.01.2011 23:48 Post subject: |
|
|
| Vi får satse på at Kone tar straffene for VIF i år! |
|
| Back to top |