| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.01.2011 12:50 Post subject: |
|
|
Jeg kunne ha levd med den banklogoen, men det blå merket på brystet er jo bare dritstygt!  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.01.2011 14:52 Post subject: |
|
|
Spillernavn obligatorisk på draktene fra 2011, dette i følge Branns hjemmeside, så ta det med en klype salt:
| Quote: | NFF har opplyst klubbene at spillernavn blir obligatorisk på trøyene i Tippeligaen 2011.
Navn på spillertrøyene er ikke uvanlig i norsk fotball, selv om de fleste spiller uten navn på ryggen. Klubber som Lyn, Lillestrøm, Molde og Tromsø har brukt spillernavn på trøyene de senere år.
I norsk fotball er det som kjent tillatt å selge draktreklame på ryggen over spillernummeret og denne plassen er i dag Chess sin. Det vil den fortsette å være.
Plassen under draktnummeret, og dermed under spillernavnet kommende sesong, er fortsatt forbeholdt utelukkende ikke-kommersielle, veldedige organisasjoner.
Dette er noe Brann og de andre klubbene individuelt tar stilling til foran hver sesong. Dermed trenger ikke denne plassen å gå på bekostning av spillernavnet. |
Dette kommer litt som lyn fra klar himmel, men jeg mener dette i utgangspunktet må være en positiv nyhet. Direkte estetisk blir det imidlertid ikke, når man fortsatt skal ha reklame på toppen av ryggen, dernest nummer, så navn og den der "vi skal redde verden"-ideelle logoen nederst. På sikt må man søke å bli kvitt reklamen på baksida av drakta, ellers blir jo alle seende ut som de superstygge draktene til Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.01.2011 15:05 Post subject: |
|
|
| Hvorfor synes du det er positivt? |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 21.01.2011 15:08 Post subject: |
|
|
| navn under tallet er så jævlig talentløst og amatørmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.01.2011 15:19 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Hvorfor synes du det er positivt? |
Det henger sammen med resten av resonnementet mitt. Min positive holdning forutsetter at man på sikt får erstattet draktreklame på ryggen med spillernavn, noe som vil resultere i betydelig penere drakter. Et slikt krav kan selvfølgelig ikke innføres nå, siden klubbene har forpliktet seg til å profilere sponsorer på baksida av drakta for et varierende antall år framover. Målet må være at drakta på sikt forbeholdes én attraktiv hovedsponsorplass på forsida, mens reklame for øvrig selges på stadion. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.01.2011 07:30 Post subject: |
|
|
Helt enig med Bolgebah, CL-draktene med navn bak er sykt mye penere en TL-draktene.
Hadde vært en drøm om dette hadde gått i orden, da selvsagt med navn øverst for deretter nummeret. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|