| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.12.2005 16:25 Post subject: |
|
|
| Raem wrote: | Tja det spørs vel hva du mener med kjent det....
Ifølge din definisjon burde vel også Shaktar Donesk(sp?) også være et kjent navn i europa da de også er med i cl kvalikk/gruppespill år etter år.... Hvor mange spillere kjenner du derfra og hva vet du om deres finansielle muskler ? |
Matuzalem, Rat, Stoican, Agahowa, Lastuvka.. De har sykt mye penger, kan minne om mafiaklubb. De har et sykt bra treningssenter til verdi over 1 milliard.. Matuzalem valgt Shakhtar framfor Barcelona pga. treningsanlegget!
Hva vet du om RBK? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 16:34 Post subject: |
|
|
| Krøvel Vellevold wrote: | | joko- wrote: | | vi skal jo ikke ut i Europa engang neste sesong jo. |
Det er nå ikke sikkert. Og det skal nå ihvertfall ikke Mainz.
Forøvrig kom jeg med mange andre gode argumenter. |
hvorfor er ikke det sikkert? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.12.2005 16:39 Post subject: |
|
|
Jeg tror dere her i forumet bør stoppe å dagdrømme. Det er lite sannsynelig at Zidan vil til oss og at Bratseth vil ham hit!
Vårt store problem NÅ er midtbanen! Situvasjonen er nå slik:
Fredrik Winsnes - Blir sansyneligvis solgt!
Roar Strand - Vår kaptein, men begynner å bli gammel!
Ørjan Berg - Enda en gammlig, blir nå 38år.
Jan Gunnar Solli - Ugjev i presentasjonene, men er fast under Høgmo.
Sebastián Eguren - Blir leid ut, skuffende!
Per Ciljan Skjelbred - VÃ¥r "Lille-Per".
Alexander Tettey - Blir også tolig leid ut!
I verste fall vil stallen se slik ut (midtbane):
Fredrik Winsnes
Roar Strand
Ørjan Berg
Jan Gunnar Solli
Per Ciljan Skjelbred
Etter min mening trenger vi 1 kanskje 2 nye midtbanespiller! |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
Posted: 05.12.2005 16:40 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Raem wrote: | Tja det spørs vel hva du mener med kjent det....
Ifølge din definisjon burde vel også Shaktar Donesk(sp?) også være et kjent navn i europa da de også er med i cl kvalikk/gruppespill år etter år.... Hvor mange spillere kjenner du derfra og hva vet du om deres finansielle muskler ? |
Matuzalem, Rat, Stoican, Agahowa, Lastuvka.. De har sykt mye penger, kan minne om mafiaklubb. De har et sykt bra treningssenter til verdi over 1 milliard.. Matuzalem valgt Shakhtar framfor Barcelona pga. treningsanlegget!
Hva vet du om RBK? |
Hva er poenget ditt ? jeg er ikke shaktar tilhenger... Du nevner 4 spillere og at de har mange penger ? Hvordan spiller de, hva er startoppstillingen, hvordan har det gått i den nasjonale cupen?
Skal du først svare på et innlegg så vær vennlig å ikke ta det ut av sammenheng..... Det eneste du har gjort nå er å underbygge ponget mitt i den posten du quoter.... Så hvis det var meningen å hjelpe Krøvel så graver du både din og hans grav..... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 05.12.2005 16:43 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: |
I verste fall vil stallen se slik ut (midtbane):
Fredrik Winsnes
Roar Strand
Ørjan Berg
Jan Gunnar Solli
Per Ciljan Skjelbred
Etter min mening trenger vi 1 kanskje 2 nye midtbanespiller! |
Dette er alt for lite når det gjelder antall spillere i midtbaneleddet. Jeg tror Winsnes vil forlate Rosenborg slik at det er bare 4 stk igjen. Det vil si at det må minst 2 stk inn. Kanskje 3. Og som man ser så er 2 av de over 35 år og mest sannsynlig slutte etter neste sesong. Rosenborg MÅ ut å hente 2 stk kvalifiserte midtbanespillere. Og det vil koste penger. Skal en få tak i skikkelig gode midtbanespillere vil det koste 10 mill eller mere. Og det må også Bratseth forstå. Men virker ikke som om han har gjort det enda. Er skuffende lite rykter i media om spillerinnkjøp til Rosenborg for tiden. Enten så gjør Rosenborg en meget god jobb og klarer å holde kortene tett intill brystet ellers er det liten akrivitet. Jeg frykter at det er det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.12.2005 16:44 Post subject: |
|
|
| Bernier håper jeg selv på. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 16:49 Post subject: |
|
|
Jeg ser bare ikke for meg noen ny spiss til Rosenborg.. Når Frode Johnsen, Thorstein Helstad og Harald Martin Bratbakk skal bli.. så kan jeg ikke se hvordan vi skulle kunne ha 4 spisser i stallen som ingen er fornøyd med benken. Helt utrolig at Frode Johnsen og Brattbakk i det hele tatt er i planene for neste år.
Når det gjelder midtbanen, så må man for guds skjyld si takk og farvel til Ørjan Berg.. ser ikke poenget med å ha en 38 åring på hell på midtbanen. Men også han skal de ha med videre, ... de har ikke baller til å kvitte seg med noen! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.12.2005 17:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jeg tror dere her i forumet bør stoppe å dagdrømme. Det er lite sannsynelig at Zidan vil til oss og at Bratseth vil ham hit! |
Jeg må bare spørge, er det ikke du som vil have en klassespiss? Hvis Zidan er så urealistisk, hvilke klassespisser, mener du, er realistiske for os?
EDIT:
| Quote: | | Jeg ser bare ikke for meg noen ny spiss til Rosenborg.. Når Frode Johnsen, Thorstein Helstad og Harald Martin Bratbakk skal bli.. så kan jeg ikke se hvordan vi skulle kunne ha 4 spisser i stallen som ingen er fornøyd med benken. Helt utrolig at Frode Johnsen og Brattbakk i det hele tatt er i planene for neste år. |
Pointet med og hente Zidan er jo netop at han er bedre end de 3/4 vi allerede har. HMB har vel bare en sesong tilbage og forhåbentlig har Frode Johnsen det samme, så står vi tilbage med kun Helstad og evt. Braaten. Og hvis de skulle bitche over at skulle sidde på bænken fordi der er en spiller der er bedre end dem, så kan de fin de en anden klun. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 17:34 Post subject: |
|
|
| skjønner jo det Harald, men det virker som om Høgmo er fornøyd med spissene.. hadde han vært på jakt etter en ny spiss, hadde han aldri beholdt Johnsen, Helstad og Brattbakk.. han hadde vell kvitta seg med en eller to. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.12.2005 17:52 Post subject: |
|
|
| Han vil jo selvsagt ha de til en erstatter er klar! Tror du han sparker spillerne før han har fått tak i nye? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 17:57 Post subject: |
|
|
| han sier jo ganske tydelig at Helstad, Brattbakk og Johnsen skal være med videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.12.2005 18:11 Post subject: |
|
|
| Han har sagt at Helstad ikke skal selges til noen konkurrenter. Han lar også Brattbakk avslutte karrieren her (antageligvis grunnet et sterkt personlig ønske fra spillerens side og det at han har gått med på å være "superreserve"). Hvis du mener at det er å si "ganske tydelig at Helstad, Brattbakk og Johnsen skal være med videre" vet jeg ikke om mange er enige med deg. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 18:52 Post subject: |
|
|
| vent å se.. ingen av de tre kommer til å forlate klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.12.2005 19:05 Post subject: |
|
|
Det er flere i Sverige som har kommet tilbake fra Italia bla i ung og relativt ung alder. Se på MFF alene så har man flere. Daniel Andersson er bare 27. Osmanovski, Boateng i AIK født -83, Runström i Bajen født -84, Selakovic i IFK kom hjem som 27 åring. Eldre enn Zidan, men ungt for å vende hjem.
Hovedcluet her, Raem, er uansett at Zidan selv sier at BIF og FCK er aktuelle for utlånsavtaler. Ta også og se den dokumentarfilmen og se hvor mye han sjøl har å si mot agentene sine mtp klubbvalg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.12.2005 19:13 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en klassespiss, men jeg inser nå at det er meget vanskelig å få en klassespiss! Med den sesongen vi har hatt er det en nesten en umulighet! Vi spiller tross at ikke i CL neste år, og da blir det meget vanskelig! Desverre!
Den spissen jeg kan tenke meg nå er Rune Lange, tror han under Høgmo og kan gjøre det meget bra!
Sry Stano_11, det var egentlig det jeg mente!
Med kun 4 midtbanespiller så Må Rbk ha minst 2 kvalitets midtbanespillere!
Men jeg tror Høgmo har en plan med å omskloere FJ til en midtbanespiller, men er negativ til dette også! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 05.12.2005 19:35 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: |
Men jeg tror Høgmo har en plan med å omskloere FJ til en midtbanespiller, men er negativ til dette også! |
Ja.. vi kan ikke risikere at Frode ikke er på banen |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 05.12.2005 20:05 Post subject: |
|
|
Skader ikke å prøve seg på Zidan, det verste som kan skje er at han sier nei.
Synes Rosenborg har blitt fryktelig passive på overgangsmarkedet de siste 3-4 årene. Tidligere var vi langt mer aggressive, hentet Carew for rekordsum,bød ekstremt mye for Rune Lange, vi hentet spillere med en gang de slo gjennom i tippeligaen. Da vi sleit litt i serien i 2001 hentet vi Rushfeldt på lån. Nå sitter vi bare på sidelinja og ser på at unge talenter forsvinner til andre klubber, vi nekter å gå i forhandlinger med klubber som ikke aksepterer det første budet vårt. Merkelig. Når vi for en gangs skyld viser interesse for proffspillere som skal hjem, så er det annenrangs spillere som Mattias Svensson i fjor sommer f.eks. Samtidig sitter vi helt passive og ser på at spillere som Anders Svensson, Tobias Linderroth,Markus Allback og Daniel Anderson vender tilbake til skandinavia. Og Steffen Iversen? Ikke min favoritt verken som spiller eller person, men du verden så mye bedre enn Frode Johnsen han kunne vært. Såvidt jeg husker kunne vi fått ham, men man ønsket ikke å hente ham fordi Iversen kun ville ha en 6mnd kontrakt, i ettertid må det vel sies å ha vært en aldri så liten tabbe. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.12.2005 20:26 Post subject: |
|
|
Det var gode gammledager det!
Håper Høgmo gjør noe slikt. Han skal få tiden fram til overgangsvinduet er stengt før jeg vil svartmale situvasjonen. Jeg tror at Høgmo vil starte neste sesongs spillerkjøp, når Lyon-kampen er over.
HÃ¥per jeg da!  |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.12.2005 20:57 Post subject: |
|
|
Jepp, Høgmo bør hente inn 2-3 nye spillere til neste år, samt kvitte seg med ett par.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.12.2005 20:59 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Jepp, Høgmo bør hente inn 2-3 nye spillere til neste år, samt kvitte seg med ett par.. |
Og da er vel debatten vel konkludert...og vi starter opp på nytt og kjører hele greie en gang til  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.12.2005 21:01 Post subject: |
|
|
Jepp og Litjeggen må vel skrive ett par hundre innlegg til med spørsmål. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred-FÆN Junior
|
Posted: 05.12.2005 21:07 Post subject: Nye SPille |
|
|
lalala _________________
SKJELBRED  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.12.2005 21:31 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Jepp og Litjeggen må vel skrive ett par hundre innlegg til med spørsmål. |
I det mindste er de indlæg konstruktive. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.12.2005 22:28 Post subject: |
|
|
Og i det minste på Norsk. _________________