View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 17.01.2011 16:49 Post subject: |
|
|
dette er good |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 17.01.2011 16:52 Post subject: |
|
|
Konè er en helt grei signering, men det bekrefter vel bare inntrykket om Hoftuns begrensede kjennskap til spillere utenfor RBKs umiddelbare omgangskrets.
Bør ikke bli for dyr i drift dog. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.01.2011 17:00 Post subject: |
|
|
Er litt overrasket over negativiteten her, må jeg innrømme. Da Koné var i form for oss, var han ligaens beste spiss. Antakeligvis en spiller vi ville ha siklet greit på om han for eksempel hadde spillt i Hammarby, Brøndby eller lignende. Koné har en offensiv punch vi har bruk for, gitt at han er i god fysisk form. Han er jo et beist, med bra fart og grei teknikk. Prica og Koné vil nok være et mareritt å møte for de fleste norske midtstopperpar. Han var jo faktisk så god her en periode, at både norsk og engelsk media seriøst spekulerte i at han var aktuell for Chelsea. Det var naturligvis bare bullshit, men man må jo markere seg en del for å i det hele tatt bli nevnt i en sånn sammenheng. |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 17.01.2011 17:22 Post subject: |
|
|
enig med Hedon. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 17.01.2011 17:30 Post subject: |
|
|
Jatakk gjerne, men dessverre lukter det ikke bare sommer av ham.. synd vi ikke er rå nok klubb til å kjøre på med pay as you play-kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.01.2011 17:31 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke problemet med spissparet Kone/Prica. Selv om de er like som spillertyper, betyr ikke det at de ikke kan spille sammen. MEN, det stiller naturligvis større krav til gode vinger. For Prica/Kone er avhengig av service, hvis de skal levere. Iversen var god på å slå stikkere. Kone er rå på å score mål. Det betyr at vi må legge opp spillet deretter. Men har vi en fornuftig trener, så bør det gå bra. Er Jönsson en dyktig trener, så er han ikke avhengig av en Gunnarson-type/Iversen-type for å få det offensive til å fungere. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 17.01.2011 17:34 Post subject: |
|
|
Jeg stiller meg veldig postiv til Koné. Han var absolutt en av de bedre spissene her i landet når han var i form. Ja takk sier jeg. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 17.01.2011 17:58 Post subject: |
|
|
Enig. Koné hadde vært en meget god signering, gitt at han kommer seg i form. Et fysisk beist som har grei fart, er god på hodet og langt mer gjennombruddskraft enn de vi allerede har å velge mellom. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 17.01.2011 18:04 Post subject: |
|
|
Håper dette går i orden!
Et flott spisspar, som sikkert blir en håndfull for de fleste tippeliga stopperene.  _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.01.2011 18:15 Post subject: |
|
|
Dette kan vel kanskje funke hvis Skjelbred klarer å triple antallet assist i løpet av en sesong:
-------------------------Henriksen--Annan--Nordkvelle
------------------------------------Skjelbred
---------------------------------Kone------Prica |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.01.2011 18:41 Post subject: |
|
|
JA!  |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 17.01.2011 18:46 Post subject: |
|
|
man blir jo nesten litt småkåt av denne nyheten. Ja sier jeg bare. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 17.01.2011 19:08 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Dette kan vel kanskje funke hvis Skjelbred klarer å triple antallet assist i løpet av en sesong:
-------------------------Henriksen--Annan--Nordkvelle
------------------------------------Skjelbred
---------------------------------Kone------Prica |
Bytt Nordkveile med Sare så snakker vi...!!(og ja, jeg vet Annan/Sare problematikken) |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.01.2011 19:22 Post subject: |
|
|
Helt ening med deg i det, men det er mer realistisk med Nordkvelle så lenge Annan er i klubben. desuten så tror jeg Jønson kan få mer ut av Nordkvelle en det Ronny Deila har klart. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 17.01.2011 19:32 Post subject: |
|
|
Jeg er positiv. Et spisspar der Koné og Prica er i form kan bli kanon, dersom Jönsson får dem til å fungere sammen. På et vis bekrefter det at Hoftuns registert kanskje ikke er spesielt stort, men vi vet i det minste i større grad hva vi får.
Redd han går til VIF eller noe hvis vi ikke slår til. |
|
Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 17.01.2011 20:01 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | åhhh... jeg er glad vi ble kvitt Kone... han blir en flopp i Cluj! |
du hadde rett med at han ble en flopp. Han er nok ikke god nok for en klubb som cluj som fikk masse penger for å ta CL med storm. Men som rbk spiss og i god form ser jeg for meg at Kone i to spann med Prica vil bli en suksess. Begge har litt av det Nannskog har, og kanskje Janne får litt mer ut av de to enn med bare èn.
Forresten, hvor mye kjøpte vi og videre solgte Kone for? Tjente vi eller tapte vi penger? Uansett, om han kommer hit uten overgangs sum, så syns jeg ikke det er negativt. Men vil ikke gi Kone Ivers lønn heller. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 17.01.2011 20:07 Post subject: |
|
|
Konè - Prica blir et villt bra spisspar!!! Og med geniale spillere som Skjelbred, Henriksen og Nordkvelle/Riise/whatever bak seg, så kan begge 2 komme opp mot 15-20 mål i årets Tippeliga.  |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 17.01.2011 20:12 Post subject: |
|
|
Prica var jo også en flopp før han kom til Norge, så dette er jeg meget positiv til. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.01.2011 20:14 Post subject: |
|
|
micke wrote: | Forresten, hvor mye kjøpte vi og videre solgte Kone for? |
Mener vi kjøpte ham for 4 mill og solgte han for 4.5 mill med 4-5 måneder igjen av kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.01.2011 20:17 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | åhhh... jeg er glad vi ble kvitt Kone... han blir en flopp i Cluj! |
Ja...Flopp i cluj... flopp hvis han kommer hit... sann mine ord. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.01.2011 20:28 Post subject: |
|
|
I kone vet vi hva vi får sånn cirka. Og Kone vet hva han går til og. Hadde vært en bra signering med sin råskap foran mål.
En god Kone er nettopp hva vi trenger.
Pling! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.01.2011 20:50 Post subject: |
|
|
Micke,
det er tøv at Kone kan minne om/ har litt av det Nannskog har. Nannskog var en smart spiller, med særdeles gode posisjoneringsløp. I tillegg var han en svært god bakromsspiller. Kone er IKKE en hurtig, bevegelig og smart spiss!
Kone irriterte meg mye med sin stasjonære spillestil. Det samme har Prica gjort. Vi kommer evt til å ha to store, trege spisser, som et hvert stopperpar med god luftstyrke enkelt vil ta ut av kampene.
Dette spissparet har ingenting å gjøre internasjonalt!
Hvem skal dempe pasningene for dem?!
Begge er jo trelegger!
Nei takk, til Kone! _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.01.2011 20:53 Post subject: |
|
|
Der Nannskog og Gunnarsson bommet i Stabæk sin CL kvalikk der skjøyt Kone Rosenborg inn i gruppespillet 0,5 i målsnitt sist han var her. Mer enn velkommen tilbake hvis helsa er bra da det vanskelig for oss å finne ett bedre alternativ med våre begrensninger. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 17.01.2011 21:01 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Der Nannskog og Gunnarsson bommet i Stabæk sin CL kvalikk der skjøyt Kone Rosenborg inn i gruppespillet 0,5 i målsnitt sist han var her. Mer enn velkommen tilbake hvis helsa er bra da det vanskelig for oss å finne ett bedre alternativ med våre begrensninger. |
(Y) |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.01.2011 21:05 Post subject: |
|
|
Keenoir,
problemet er at vi har en helt lik spiss fra før av. Det eneste som kreves av en stopper for å stoppe RBKs spisser (om Kone kjøpes) er at de kan heade! Alle internasjonale lag har stoppere som matcher disse i lufta. Til og med de fleste TL-lag har det.
Tenk bare på hva slags spisser som f.eks FCK har! Våre stoppere var verken gode nok i lufta, hurtige nok i løpsdueller, eller gode nok langs bakken!
Hadde RBK f.eks hatt Gunnarsson, ville et Kone kjøp vært helt OK.
Jeg er helt sikker på at det finnes bedre spisser tilgjengelig for RBK, som ikke er etablerte på et så høyt lønnsnivå som det Kone er.
Jeg er også litt i mot at RBK skal kjøpe flere "gamle" spillere som ikke har videresalgspotensiale. Hvorfor ikke gjøre som forbildet FCK - og "bare" kjøpe spillere med videresalgspotensiale? _________________ Takk.
Last edited by TomH on 17.01.2011 21:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|