| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
eporkg Proff
|
Posted: 13.11.2010 13:33 Post subject: |
|
|
| Moss skal vel være klare favoritter i den gruppen, med KFUM som outsidere. Ganske morsomt egentlig, siden jeg har gått på skole med mange av de som spiller for KFUM. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.11.2010 13:54 Post subject: |
|
|
| Det der er jo ei vanvittig hard pulje. Steike ta. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 13.11.2010 15:54 Post subject: |
|
|
| Yes! RBK 2 til Ekeberg, det hadde vært sykt digg! Håper pulja blir slik, Julegrisen. Er du sikker? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.11.2010 16:15 Post subject: |
|
|
Avdeling 1:
Byåsen
KFUM
Kvik Halden (Fra 3.div)
Levanger
Lørenskog
Moss (Fra Adeccoligaen)
Nardo
Nesodden (Fra 3.div)
Rosenborg 2
Stabæk 2
Steinkjer
Strindheim
Tiller (Fra 3.div)
Ull/Kisa
Avdeling 2:
Brumunddal
Bærum
Follo (Fra Adeccoligaen)
Elverum (Fra 3.div)
FF Lillehammer
Frigg
Herd (Fra 3.div)
Jevnaker (Fra 3.div)
Kristiansund
Manglerud Star
Molde 2
Raufoss
Valdres
Aalesund 2
Avdeling 3:
Austevoll (Fra 3.div)
Fløy
Førde
Mandalskameratene (Fra 3.div)
Nest Sotra
Notodden
Odd 2
Pors
Vard
Vidar
Viking 2 (Fra 3.div)
Vindbjart
Ålgård
Ã…sane
Avdeling 4:
FK Tønsberg
Fram Larvik
Harstad
Hasle/Løren (Fra 3.div)
Kjelsås
Mjølner (Fra 3.div)
Senja
Skarp (Fra 3.div)
Skeid
Strømsgodset 2
Tromsdalen (Fra Adeccoligaen)
Tromsø 2
Ørn Horten
VÃ¥lerenga 2
Fair Play Ligaen 2011 |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 14.11.2010 04:08 Post subject: |
|
|
| Råttent å ikke få noen Trondheimslag, men artig oppsett lell. Bør være gode muligheter å berge seg her. Opprykkskampen i pulje 2 virker svak. Follo fra Adecco, Raufoss blir vel nærmeste utfordrer. Kristiansund gjorde det bra i år, men mange unggutter som i en hardere pulje skulle vært sjanseløse. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.11.2010 11:02 Post subject: |
|
|
Dævven knerten, det der var vel ikke noe drømmeoppsett for Tiller akkurat?
Edit: Nei, ser at du allerede har konstantert det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.11.2010 06:57 Post subject: |
|
|
Cupfinalisten kan fremdeles gå konkurs
Cupfinalisten har en netto gjeld på 6 millioner kroner, og kan gå konkurs i løpet av de neste ukene. Follo er imdlertid i dialog med kreditorer og investorer, noe som gjør at summen som nå må til for å berge klubben er 2,1 millioner kroner. Follo ønsker ikke å fokusere på hva som har gått galt, men setter nå alle kluter til for å redde klubben eksistens, melder pressetalsmann Henning Sverdrup.
Tiltak:
Valgkomiteens Christian Petersen foreslo Jan Thomas Birkeland som ny styreleder for Follo Fotball, et forslag som utløste trampeklapp under det ekstraordinære årsmøtet. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 07.01.2011 17:08 Post subject: |
|
|
Fortsatt ingen avklaring om Balstad spiller for oss neste sesong. Unggutten skal visstnok være ganske kresen på de leilighetene klubben har tilbytt han...
Terminlista for 2.divisjon er uansett ute på fotball.no nå  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2011 19:39 Post subject: |
|
|
| Sikkert ei ledig tyskerbrakke på Terningmoen. Dusja sammen med maur da jeg bodde der. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 09.01.2011 01:22 Post subject: |
|
|
Hi hi, stakkars deg om du ble tvangssendt til Terningmoen. For ordens skyld vil jeg påpeke at byen er mer enn bare Basthjørnet, Elgstua og Soppen.
Når det er sagt tror jeg Ulrik Balstad vil få en ny virkelighetsoppfatning om han virkelig tror at vi har et sportslig engasjement i byen vår, slik han sa til Østlendingen. Mon tro om ikke lagkamerat i Strindheim - elverumsgutt Martin Busk - har smørt på litt akkurat der.
Hva gjelder vår avdeling er nok vi klare nedrykksfavoritter, sammen med Lillehammer, Herd og Jevnaker. Usikker på hvor gode Frigg er, men de resterende skal være for gode til å rykke ned. Spørsmålet er heller om noen egentlig har lov til å rykke opp. Både Raufoss og Follo har blitt tvunget ned i andre pga dårlig økonomi tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 08.04.2011 21:16 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...197525.ece
Dagen før seriestart trekker SFKs trener seg
Faren hans hoppet faktisk etter Wirkola (i bakken), mens sønnen ikke klarer å ta over etter "selveste" Ivar Selnæs  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 21.05.2011 17:18 Post subject: |
|
|
Jaja, ny seier for Elverum. Fire i tallet. En mer enn hva vi greide i hele 2004-året, da vi rykket ned. Ingen tvil om at dette har vært en utrolig åpning. 4-2-0 for en nedrykksfavoritt.
Slo Valdres 4-1 borte i serieåpningen, 1-1 hjemme mot Raufoss i kamp to. Her skulle vi vunnet, da keepern deres ble utvist etter en time. Tre poeng på Sunnmøre etter 1-0 mot Aalesund 2, hjemmeseier i toppkamp mot Bærum. Bare 1-1 i Lillehammer sist, tross brent straffe av oss. 2-1 hjemme mot Jevnaker i dag.
Adecco 2012  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2011 20:11 Post subject: |
|
|
| Har eks-RBKer Balstad vært bra for Elverum? |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 22.05.2011 08:55 Post subject: |
|
|
Har bare sett én av de seks første, men såvidt jeg vet har han ikke startet så mange av de første kampene. Spilte hvertfall fra start i Ålesund, men kommer som regel innpå i 2. Har ikke scoret enda. Utfra det jeg vet er han hvertfall godt fornøyd med solstudioet i byen.
Last edited by Troilonge on 15.07.2012 22:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 22.05.2011 10:42 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | | Utfra det jeg vet er han hvertfall godt fornøyd med solstudioet i byen. |
Høres ut som en bra observasjon  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 22.05.2011 10:53 Post subject: |
|
|
Hvem rykker opp fra trønderpulja egentlig? Lørenskog? Moss virker jo kjørt, selv om de slo Tiller i går. Er det lov å håpe på Byåsen i år?
Virker som Steinkjer "endelig" får nedrykket sitt også. Har vel aldri vært på nivå 4 før. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.05.2011 15:04 Post subject: |
|
|
Burde jo være håp for å gjenopplive det klassiske innherredsoppgjøret da (Verdal - Steinkjer). Skjønt du skal jo se at nå når Steinkjer endelig rykker ned, klarer Verdal å rykke opp... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 22.05.2011 21:35 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | | Hvem rykker opp fra trønderpulja egentlig? |
Tiller tar dem på kondisen.
Men først skal den blå plage sendes hjem fra Tonstadmyra med skammen utenpå drakta. 3-0, etter mål av Berbatov x2 og Myrbekk. Sann mine ord, denne spådommen er sikrere enn Kristobals. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2011 18:28 Post subject: |
|
|
Byåsen har virkelig imponert i starten av årets 2. divisjon og topper nå avdelingen. Veldig jevnt, men likevel imponerende. Tore Fredlund har gjort et godt arbeid og de har et solid lag over hele fjøla. Spesielt eks-RBKer Lars Martin Husby, en spiller jeg skulle ønske RBK ga større tillit, har vært meget god i innledningen i årets liga.
Tiller har vært gode hjemme, dog møtt svak motstand i Strindheim, Steinkjer og tidenes yngste RBK2-lag, og svake borte. Nardo har slitt litt i åpningen, men har reist seg noe og ligger sammen med Tiller på 9 poeng. Levanger som var bra i vinter har også slitt, men begynner å ta seg sammen. Strindheim går det som forventet dårlig med med et veldig ungt lag og uten flere sentrale spillere fra i fjor. Har i tillegg slitt med skader.
Steinkjer er så godt som rykket ned om ikke noe sinnssvakt skjer og Gary Hogan, Olav Råstad og Kokken virkelig tar ansvar mot høsten og berger skuta... Tvilsomt. Håper virkelig både Nardo, Strindheim, Tiller og Levanger klarer seg, men minst en av dem må nok dessverre ned. Byåsen ser ut til å være solide nok til å kunne kjempe i toppen i årets 2. div.
Det er i 2. div man virkelig ser hvilken påvirkning Eggen fikk på trøndersk fotball Alle lag spiller 4-3-3 (varierende om Ven på midten er snudd eller ei) med oppspill på spiss og gjenlegg til indreløper i mellomrom før man dobler på kant, samtidige bevegelser, hurtig overgangsspill etc. Det er på en måte styrken og svakheten til de trønderske 2. divlaga: de kan 4-3-3 inn og ut, men alle andre vet jo (ikke minst vet alle trønderlagene hvordan hverandre spiller) at de spiller slik. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.06.2011 18:31 Post subject: |
|
|
For rekrutteringens og spredningens del i trønderfotballen får vi håpe at Levanger klarer seg, eller står jo nord-fylket uten 2. divisjonslag i 2012. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.06.2011 18:35 Post subject: |
|
|
| Verdal kan fort finne på å rykke opp. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2011 18:43 Post subject: |
|
|
Tja, det antar jeg at uansett ikke skjer, ettersom jeg ser på Stjørdals/Blink, Verdal og Frøya som de 3 største favorittene for opprykk fra 3. Blink har riktig nok hanglet i starten og sleit nok med at de i vinter prøvde altfor hardt å fremstå som et 2. divisjonslag i stedet for å innse at man er i 3. og skal prøve å jobbe seg opp derfra. Kevin Ingebrigtsen, tild. RBK G16-trener har skrevet en glimrende kommentar om Blinks noe feilaktige satsing i vinter her: Blinker det for Blink - anbefales.
Verdal har hentet Trond-Viggo Thoresen og satser steinhardt på spillerutvikling med teknisk skolerte spillere. De har i mange år hatt veldig mange lag i toppen av aldersbestemte serier og det virker å ha bært frukter. Frøya er jo hovedsakelig finansiert gjennom laksepenger og satser hardt på et opprykk og det er mulig de får det denne sesongen, selv om entusiasmen der kanskje ikke er allverden med lite lokale spillere. Hadde uansett vært småsykt med toppfotball på Frøya.
3. divisjon i år er mer spennende enn noen gang etter at seriesystemet ble lagt om og nivået hevet betraktelig. Å ta steget fra 3. til 2., altså per NFF-definisjon fra bredde- til toppfotball, er vanskelig og krever langsiktig, målrettet arbeid. Blink sparket merkelig nok treneren sin etter fjorårssesongen, noe som har skapt reaksjoner.
Måten Tiller, som har 2. divisjons laveste budsjett, gjorde det på er egentlig etter læreboka: treneren kom for 5 år siden og sa at om 5 år skal klubben være i 2. div. Startet med 2 treninger i uka, økte til 3, 4 og 5, beholdte hele tiden den samme stammen i laget og fylte opp med noe utenfra. Laget ble bedre og bedre sakte men sikkert og etter fire-fem år var det godt nok for opprykk - og de ser ikke ut til å gjøre seg bort heller.
Kontinuitet er altså utrolig viktig, men man må vite at det er de riktige personene. Kontinuitet får selvsagt null verdi dersom det ikke er de riktige personene som er med hele veien. Men har man en solid stamme med spillere og trenerapparat som har ambisjoner og vilje, og samtidig henter nye impulser jevnlig, så kan man komme veldig langt i fotball. Bare se hva Nils Arne Eggen greide med RBK... |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 14.06.2011 17:57 Post subject: |
|
|
Molde 2 - Elverum 0-1
Ubeseiret etter ni kamper og tabelltopp (både Valdres og Bærum hakk i hæl med en kamp mindre). Fem seiere, en mer enn hva vi hadde i vår forrige visit i divisjonen tilbake i 2004.
Har riktignok bare scoret 12 mål. Ikke akkurat avdelingens festfotballag. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 11.08.2012 13:40 Post subject: |
|
|
Han turte ikke drømme om opprykk før sesongstart, men nå begynner det å gå opp for Ulrik Balstad at Elverum Fotball har hoppet på en karusell som meget vel kan spinne hele veien til Adeccoligaen.
– Det er klart jeg tenker mye på om vi kan rykke opp. Men det er ikke negativt. Snarere tvert om. Nå har vi 11 «cupfinaler» igjen, og det er kun opp til oss sjøl hva vi får ut av det, konstaterer Ulrik Balstad.
Trønderen kom til Elverum fra Strindheim i januar 2011, og angrer ikke et sekund på valget.
– Jeg er veldig glad for at jeg brøt opp fra det gamle livet mitt i Trondheim og tok sjansen på å dra hit. Nå spiller jeg for en klubb som har mulighet til å ta seg til Adeccoligaen, i et lag der samholdet er helt fantastisk i en by som er akkurat passe stor. Det blir ikke så mye bedre enn det, gliser trønderen som har spilt både kant og back for Elverum Fotball denne sesongen.
- Spinnvilt at vi topper tabellen |
|
| Back to top |
|
 |
|