English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abikom
Rutinert

PostPosted: 08.01.2011 17:19    Post subject: Reply with quote

vegviks wrote:
Bra

Nei.
Awesome
Rutinert

PostPosted: 08.01.2011 17:51    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Prince Tagoe, Morten Rasmussen, synes jeg burde være litt realistisk.

Prince Tagoe ifølge transfermarkt.de har en verdi på ca 5-8 mill.
Morten Rasmussen skal være på ca 2 Mill euro.

I slekt med Joseph "Bobby Short" Tagoe som var på prøve spill?

Og Adrian Mutu, Jeg sier jatakk jeg Smile Dårlige holdninger i klubber med høy lønn, her hadde han tjent en norsk lønn, da hadde han sikkert etterhvert skjønt at han ikke kan kaste rundt om seg med penger, men om han er interessert i å komme hit er en annen diskusjon...

Men jeg vil ha Alanzinho og Cooper, burde ha signert stoor og tarik også.

Også burde Hoftun kontakte TKK synes jeg og forhøre seg om hvilke spillere han har på blokka! Norges beste fotballspiller ekspert!

Forøvrig bør vi speide ENORMT i Argentina! Her finnes spillere som er mye bedre enn norges beste tilgjenglig omtrent gratis, og de finnes i bøtter og spann!
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 08.01.2011 18:24    Post subject: Reply with quote

Spilt litt vel mye FM nå kanskje? Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 08.01.2011 18:25    Post subject: Reply with quote

Og leter man langt nok sør i landet så finner man vel folk som er vant til kaldt vær også.. Argentina er et fint land å lete i.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 08.01.2011 18:30    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Spilt litt vel mye FM nå kanskje? Smile

At jeg har sansen for Argentinske spillere har overhode ingenting med FM å gjøre Smile Argentina er FAKTISK ett land som vi kan kalle det "nye" Brasil, altså stor eksport på unge meget talentfulle spillere. Jeg har en hobby av å følge med på hva som skjer i Argentina, og jeg har en rekke spillere på blokka.

og som Erlendr sier, så er det ganske kalt sør i Argentina, så de tåler kulda Smile Dog de beste spillerne finnes i varmere strøk, og de fleste har basert seg i Buenos Aires.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 08.01.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

andost4 wrote:
og jeg har en rekke spillere på blokka.

Ut med de! Smile
Awesome
Rutinert

PostPosted: 08.01.2011 19:17    Post subject: Reply with quote

Topp 5 Argentinske talenter etter min mening. (tror nok de er litt way out of RBK's league)

1. Erik Lamela
2. Leonel Galeano
3. Manuel Lanzini
4. Rogelio Funes Mori
5. Agustín Marchesín

Men som sagt, dette er kun min mening.

Kan jobbe litt med å spesifikt finne spillere som er i RBK's prisklasse, men da trenger jeg litt mer tid.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.01.2011 20:25    Post subject: Reply with quote

Den lista der lukter det SVIDD av.

Tviler på at noen av de der hadde vært aktuelle for RBK, og om de var så hadde nok enkelte agenter kjent sin besøkstid i forhold til honorar.

Derimot er jeg meget nysgjerrig på det du nevner at det er flust med nesten gratise spillere i argentina som besitter kvaliteter vi kunna hatt enorm bruk for.

Om du skulle gå litt grundigere til versk og kommet med et par foslag, da gjerne med litt utfyllende roller.
Da tenker jeg ikke bare teknisk, men også i Martin Palermo klassen. Altså duelsterke spillere med nese for mål.

Palermo er et unikum. Madde tidligere trodd Maxi Lopez skulle fylle hans sko, men bommet grovt der.

SÃ¥ shoot!!!jeg venter, i SPENNING!

Over til det norske markedet så tror jeg Tarik har vært uaktuell temmelig lenge. Tror Hoftun sjekket ham ut for lengst og har fått beskjed om at FFK er eneste alternativ for en permanent overgang.

Nordkvelle på vei. Glimrende squadplayer med et stort potensiale, og tror det er akkurat det alternativet vi trenger for å hvile ciljan/Henriksen mere.

Da føler jeg mere akkurat nå på en sterk defensiv midtbane med litt mere playmaker egenskaper en annan.

Samt en sterk spiss som alternativ til Prica. Cooper er nevt og jeg er meget enig i det, men temmelig sikkert uaktuelt selv om Amerikanere har vist de passer godt inn i norsk forball.

Venter i spenning så lenge vinduet er på vidt gap!

Og forøverig, Alanzinho... "drooooole" <--- kunne like gjerne vært messi vi gikk for...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.01.2011 20:29    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Palermo er et unikum. Madde tidligere trodd Maxi Lopez skulle fylle hans sko, men bommet grovt der.

Med Madde, mener du da pricessan Madeleine? Visste ikke at hun hadde oversikten over argentinske fotballtalent.

Edit: Mulig du har et godt poeng med å dra inn den svenske kongefamilien. Sakset fra artikkelen om Silvia av Sverige i Wikipedia:

Quote:
Hun arbeidet en tid på Argentinas konsulat i München
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 08.01.2011 22:43    Post subject: Reply with quote

Med mange fra Nazi-tiden som enda hadde en oppegående puls, og Argentina som det landet kanskje flest av nazistene flyktet til etter krigen, regner jeg med at den argentinske ambassaden i Tyskland på den tiden var en noe spesiell arbeidsplass.

Spesielt når beileren hennes, nåværende konge av Sverige, hadde en oldefar (daværende konge) og far som sosialiserte med nazistene før andre verdenskrig. I 1941 skrev til og med den daværende svenskekongen et takkebrev til Hitler.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.01.2011 01:54    Post subject: Reply with quote

Ganske spesielt å spille vennskapskamp med Tyskland i det nevnte år 41, også...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 09.01.2011 14:55    Post subject: Reply with quote

Nevnte oldefar hadde veldig stor sympati for nazistene, men sosialisering tviler jeg på at han drev med.

sosialisere
1 overføre privat eiendom, bedrift til statens eiendom el. kontroll s- tungindustrien, bankvesenet
2 innordne, tilpasse i samfunnet
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 09.01.2011 17:35    Post subject: Reply with quote

Rimelig OT her nå Rolling Eyes
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.01.2011 23:45    Post subject: Reply with quote

Hedon, er det Andrè Zenghor? Han skal visst presenteres på en pressekonferanse i morgen i Molde, sammen med Eikrem og Angan. Denne Andrè Zenghor skal visst være vissnok være stor som Fall og rask som Mame Diouf og med mye bedre avsluttningsegenskaper enn Angan

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.01.2011 23:59    Post subject: Reply with quote

Step1 på VGD ser ut til å være sikker på det du skriver, Rånny:

Quote:
Han var faktisk kompisen til Mame, ett år eldre, spilte og trente sammen. De to var ganske outstanding typer, en dro til Norge, en til Gulfen.

Om noen kan matche Mame, så er det han.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2011 00:04    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hedon, er det Andrè Zenghor?

Tja... Senghor med S.

At han er klar for Molde allerede nå? Litt tvilsomt, men mulig. Som sagt har de vist klart mest interesse hittil, mens vi har stått mer på sidelinja og observert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.01.2011 11:29    Post subject: Reply with quote

Du som er virker relativt godt oppdatert på denne saken Hedon, er vi reelt inne i kampen om denne Senghor? Hvis det virkelig er en klassespiss så er det trist om han forsvinner til molde.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.01.2011 11:52    Post subject: Reply with quote

Angan har jo også et enormt potensiale - når han blir kaldere i avslutningsøyeblikkene.

Molde virker (evt) å ha en meget god plan i hva de henter av nye spillere. Kanskje RBK burde ta en studietur?
smeboe
Proff

PostPosted: 10.01.2011 11:58    Post subject: Reply with quote

Spennende mann... Men lurer på hva Molde skal med ham, de har jo gode spisser fra før av (Pape, Mota), og med Angan blir det enda flere?

Tror RBK kan se langt etter ham hvis Molde er på banen, andre Senegalesere og Man.U-linken avgjør sikkert den saken.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 10.01.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Har Fall dratt tilbake til Moskva?

Han MÅ jo være en aktuell mann for oss? Prica og Fall på topp hadde vært et av tidenes beste spisspar i norsk fotball.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.01.2011 12:03    Post subject: Reply with quote

smeboe wrote:
Quote:
Tror RBK kan se langt etter ham hvis Molde er på banen, andre Senegalesere og Man.U-linken avgjør sikkert den saken.

For det første så mener jeg denne "united-linken" er litt overdrevet, men det er klart det hjelper litt på.

På vår side så er vi serievinnere og tapte ikke en eneste kamp i fjor, vi spiller i Europa og har sjans til å kvalle til CL. Det pleier som regel å være et stort trekkplaster. molde er tross alt ikke noe topplag og burde ikke være noe førstevalg å gå til selv om de har solgt en spiller eller to til utlandet og har skaffet seg en ung, uerfaren og umerittert trener.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 10.01.2011 12:18    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:
Har Fall dratt tilbake til Moskva?

Han MÅ jo være en aktuell mann for oss? Prica og Fall på topp hadde vært et av tidenes beste spisspar i norsk fotball.

Fall krever visstnok opptil 7-8mill i året så tror nok ikke han kommer desverre..

Han hadde jo vært en fin Iverserstatter men jeg vil heller ha en annen type spissmakker til Prica.

Mer a'la Jeppe Curth når Prica spilte i Aalborg.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 10.01.2011 12:45    Post subject: Reply with quote

Men det er forresten mulig vi kan hente noe annet "billig" ifra det kalde øst.

Både Amkar Perm og FC Saturn har måttet tvangsflytte seg ned pga økonomiske problemer og jeg regner derfor med at spillerne er fristilt?

Slavica Ristic og Solomon Okoronkwo kan i så måte være aktuelle for prøvespill nedpå spanskekysten om ikke noe bedre har materialisert seg før den tid.

Ristic har hatt relativt god scoringsprosent hvor enn han har spilt. Okoronkwo's tall lyver litt, siden han ikke har spilt en eneste hel kamp for Saturn pga. uenigheter med klubben. Kun korte innhopp.

Ikke noe vi bør kjøpe usett, men prøvespill skader kanskje ingen?
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 10.01.2011 13:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
smeboe wrote:
Quote:

For det første så mener jeg denne "united-linken" er litt overdrevet, men det er klart det hjelper litt på.

På vår side så er vi serievinnere og tapte ikke en eneste kamp i fjor, vi spiller i Europa og har sjans til å kvalle til CL. Det pleier som regel å være et stort trekkplaster. molde er tross alt ikke noe topplag og burde ikke være noe førstevalg å gå til selv om de har solgt en spiller eller to til utlandet og har skaffet seg en ung, uerfaren og umerittert trener.

Det kommer an på om han ser en evt overgang til en norsk klubb som en ordentlig fremtid eller bare et steg på veien. Ser han for seg at han trenger flere sesonger i Norge for å kunne komme seg videre, er jeg enig i at RBK er det mest naturlige valget.

Har han selvtillit nok til å tro på bare èn-halvannen sesong i TL før han er klar for et høyere nivå, ville jeg personlig valgt Molde. Senghor er som sagt senegalesisk, og det er nok lettere å tilpasse seg når det er en del senegalesiske spillere i klubben fra før av, og er et viktig positivt argument for romsdølene.

Mitt inntrykk er at Molde er flinke til å selge spillere når de er gode nok, mens RBK ofte holder på de lenger enn nødvendig er, fordi dere skal være best i norden - vil man videre fort, kan RBK være et risikabelt valg, spesielt for en 24-åring(?) som ikke har mange årene på å nå toppen.
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 10.01.2011 13:12    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
smeboe wrote:
Quote:

Nå har jo Ole Gunnar stående invitasjon til når som helst å ringe Sir Alex, så United-linken er i aller høyeste grad til stede. Tror ikke det er så veldig mange sterkere linker enn det. Denne linken gjør det også mulig for Ole Gunnar (om han ønsker det/det passer) å låne inn spillere fra United dersom det trengs mot slutten av overgangsvinduet. Sir Alex stoler på Ole Gunnar, og dersom Ole mener en spiller han har kan være aktuell, så vil nok Ferguson vite om det. Døren går nok to veier her.

Det er jo argument både for og imot. Det er helt klart en fordel for RBK, som en gultrot, at man har mulighet for å kvalifisere seg for CL. I tillegg har RBK vunnet serien.
Men for en spiller langveis fra, som først og fremst ønsker å gjøre seg bemerket i Europa, er han ikke nødvendigvis avhengig av en hypotetisk sjanse for å spille i CL mange måneder frem i tid for å vise seg frem. Om man er litt kritisk, så kan man også se at økonomien kanskje er litt anstrengt i RBK, og at flere spillere kan være på vei ut. I tillegg vil nok fokuset på Molde og Ole Gunnar være vel så stort i internasjonale medier som RBK (tipper jeg).

Da kan det kanskje være bedre å fokusere på treningshverdagen, uke inn og uke ut. At han skal lykkes, krever at han skal trives, og når han kan få et senegalesisk nettverk rundt seg, så er muligheten for dette en del større. Han vil også allerede ha beviste klassespillere (Pettersen, Forren, Johansson, Thioune, Hoseth, Pape) rundt seg som kan gjøre ham god, f.eks delikate målgivende pasninger fra følsomme pasningsføtter a la Thioune, Hoseth, og sikker Eikrem (og det kan jo komme flere, inkludert ham selv). Det er en Ole Gunnar og Manchester United-link som kan åpne dører til England om han spiller seg inn på landslaget fast. Dette er nok lettere å få til med spill i en europeisk klubb...og både Thioune og Mame har gjort dette som Moldespillere. Han vil også ha en viss trygghet på at dersom han presterer, så vil Europa og større klubber enkelt kunne se det (det er vel knapt noen kamper det ikke er representanter på tribunene for å se spillere i Molde).

Tror en type som Andre Senghor vil kunne gjøre det stort i Molde, dersom han kommer. Om det blir "budkrig" mellom RBK og Molde så aner ikke jeg hvem som vil gi mest, annet enn at Gjelsten brukte store ord etter Solskjærs ansettelse. RBK har jo også en "stor og sterk" spiss i Prica fra før. Kanskje ikke like hurtig som denne Senghor, men likevel.

Jeg ser for meg at Senghor har ambisjoner utover tippeligaen, og at et Molde i jubileumssesong og satsing vil kunne friste under legenden Solskjær (kanskje eneste nordmannen denne Senghor har hørt om?). Etter et par sesonger drar han kanskje videre om han har spilt på seg noen flere landskamper (kanskje nok til å få innpass i England?). Med god salgsmargin, og win-win situasjon. Molde er tradisjonelt heller ikke "så vanskelige" i overgangssaker som kanskje RBK har fått rykte på seg å være for enkelte, men det spørs om denne Senghor har hørt om dette, eller om han blir fortalt dette.

Last edited by Brumle on 10.01.2011 13:51; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 260, 261, 262  Next
Page 66 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb