| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abikom Rutinert

|
Posted: 07.01.2011 10:25 Post subject: |
|
|
Her sier man altsaa, ikke direkte men det er lett aa tolke, at avtalen om klausul i overgangen gikk ut ved sommervinduet. Brann har tydeligvis ikke faatt med seg at dette var ulovlig.
Dette blir bare bedre og bedre. VG er ogsaa paa saken naa.
http://www.vg.no/sport/fo...d=10037130 _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.01.2011 12:41 Post subject: |
|
|
| Celtic er vel ikke SÅ interessert i en norsk "toppspiss". TL= fotballens bakgård |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 07.01.2011 12:53 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | Naa har Brann VIRKELIG rotet det til. Denne artikkelen oser av ulovligheter og kaos. Jeg tar forbehold om at alt dette ikke stemmer. Herre min gud og skaper hva er det Brann har gjort naa? Kan bli morsomt fremover.
http://fotball.aftenposte...189522.ece | Vi har gjort akkurat det samme som VIF gjorde med Moa. Gjort en avtale med Huseklepp om ikke vi ikke skulle kreve mer enn en viss sum i sommervinduet. At media bruker ordet klausul betyr ikke at det faktisk er en klausul, media er som alltid unøyaktige og som alltid glemmer de hva de selv skrev for noen månder siden. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.01.2011 13:13 Post subject: |
|
|
Tja, dere gjorde akkurat det samme som VIF gjorde helt fram til greia med å innrømme/snakke om det. VIF har da hele tiden nektet for at en slik avtale har funnet sted, og poengtert at noe slikt ville vært ulovlig. Brann derimot snakker om avtalen og det gjør også tidligere agent.
Den avtalen er i beste fall i gråsonen. Uansett så kan Huskelappen skylde seg selv. Ville han på død og liv kommet seg til utlandet så burde han droppa åsignere ny kontrakt. Når det er sagt så syns jeg det er råttent av Brann og ikke la han gå for 15 millioner kroner etter avtalen som partene tydeligvis er usikre på hvordan var. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.01.2011 14:18 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Celtic er vel ikke SÅ interessert i en norsk "toppspiss". TL= fotballens bakgård |
Hvem vet. Rogne er fast på laget som 20-åring. Ville sikkert vært det da han var 19 også hadde det ikke vært for skader. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 07.01.2011 14:41 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Den avtalen er i beste fall i gråsonen. Uansett så kan Huskelappen skylde seg selv. Ville han på død og liv kommet seg til utlandet så burde han droppa åsignere ny kontrakt. Når det er sagt så syns jeg det er råttent av Brann og ikke la han gå for 15 millioner kroner etter avtalen som partene tydeligvis er usikre på hvordan var. |
Skylde seg selv, jeg vil nærmest se det motsatt. Brann skal være glad for at han signerte en ny kontrakt som åpenbart vil gi penger i kassen. Da bør de også se litt på bakgrunnen for at han skrev under kontrakten, og da var sikkert denne "klausulen", "gentlemans agreement", "whatever" viktig for Huseklepp. Risikoen for Brann er at når en annen spiller kommer i en tilsvarende situasjon (vil nok gå en stund med de spillerne) så vil de ikke skrive ny kontrakt.
Stort sett så hyller vi jo spillere som skriver ny kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.01.2011 14:42 Post subject: |
|
|
| En slik avtale er da fullt lovlig. Man kan love hva man vil, men den er ikke juridisk bindende. Så Brann kan sette seg på bakbena. Men dersom de gjør det ofte så vil man jo få et dårlig rykte på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.01.2011 14:44 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ lenge det bare er en avtale har Brann skrevet det i kontrakten med Huseklepp finnes det hjemmel for at Huseklepp eller Brann kan si opp kontrakten da den er ulovlig. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.01.2011 14:47 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Den avtalen er i beste fall i gråsonen. Uansett så kan Huskelappen skylde seg selv. Ville han på død og liv kommet seg til utlandet så burde han droppa åsignere ny kontrakt. Når det er sagt så syns jeg det er råttent av Brann og ikke la han gå for 15 millioner kroner etter avtalen som partene tydeligvis er usikre på hvordan var. |
Skylde seg selv, jeg vil nærmest se det motsatt. Brann skal være glad for at han signerte en ny kontrakt som åpenbart vil gi penger i kassen. Da bør de også se litt på bakgrunnen for at han skrev under kontrakten, og da var sikkert denne "klausulen", "gentlemans agreement", "whatever" viktig for Huseklepp. Risikoen for Brann er at når en annen spiller kommer i en tilsvarende situasjon (vil nok gå en stund med de spillerne) så vil de ikke skrive ny kontrakt.
Stort sett så hyller vi jo spillere som skriver ny kontrakt. |
Som jeg skriver, så oppfører Brann seg rimelig elendig i denne saken. Men poenget mitt med "skylde seg selv" er at han har ønsket å komme seg ut veldig veldig lenge, men det har blitt stoppet av at han blitt for høyt priset flere ganger. Så som jeg skriver: Hadde han ønsket på død og liv å komme seg til utlandet så burde han ikke skrevet ny kontrakt, han burde bare dratt. Brann har aldri vist noen vilje til å selge Huseklepp for annet enn høyere pris enn noen var villige til å gi. Han burde sett dette problemet komme.
Uansett så ender Brann med et elendig rykte. Hvis man overtaler spillere til å underskrive ny kontrakt for å sikre at klubben får penger, så burde klubben ta ansvaret som følger med dette og selge spilleren.
Men Tromsø med Reginiussen og Brann med Huseklepp, de "lurer" spillerne til å underskrive nye kontrakter og avslår bud som kommer. Elendig oppførsel. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2011 15:04 Post subject: |
|
|
Det ender vel fort med at Brann har ham ut kontraktstida, blir vakende midt på tabellen med en missfornøyd Huseklepp på topp, for så å miste ham som Bosman.
Er det noen som aner hvor mye HardBall skal ha ved en overgang? Etter det jeg forsto ved forrige signering, skulle de vel ha ganske mye. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.01.2011 15:23 Post subject: |
|
|
| De skal etter det jeg vet ha signonfien på 5 millioner + 50% av overgangssummen? også skal vel moderklubben ha sin del av kaka, pluss agenten. Skjønner jo at Brann priser han høyt, de kommer ikke til å sitte igjen med en dritt med mindre han går for over 20 millioner. Men det er jo tross alt dem selv som har kjørt seg inn i den dritten der ved å la eksterne investorer ta utgiftene de pådro seg ved slett styring. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.01.2011 18:51 Post subject: |
|
|
Moldestad ønsker å fortsette i Brann
Brann-supporterne rasler med sablene, jfr. kommentarfeltet. MÃ¥l: velte sittende styre. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.01.2011 23:40 Post subject: |
|
|
| Og det gjøres nok en gang med å skrive på bannere at "styret må gå"? Forferdelig vanskelig det der med medlemsklubb og årsmøte... |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.01.2011 00:24 Post subject: |
|
|
Huseklepp ønsket av en russisk klubb, og dette ble skrevet i et av kommentarfeltene:
"Dersom budet blir mellom 25-30 mill så er det kanskje riktig å selge"
Gråte eller le?
Også dette kommentarfeltet her er helt på bærtur:
http://fotball.adressa.no...191185.ece
Herrefred.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.01.2011 13:41 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...191452.ece
Da ser det ut som Huseklepp forsvinner til Bari. Bare å gratulere Brann med nedrykk i 2011 da.?
Edit:
Et fantastisk innlegg på vgd om Bruun Hanssen. Hvis det stemmer så må man jo bare le seg ihjel
| Quote: | Foran Glasgow-reisen ble han(Bruun) visst nok bedt å ta med seg "han Terje" (Martinsen, controller i Brann). Han misforstod og tok med seg Terje Reistad (gartneren) i stedet. Høres helt utrolig ut, men han som sa det på bataljonen.no er ikke kjent for å dikte opp ting.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 13:47 Post subject: |
|
|
| Hehe, spørs ja. Endrer ikke på nedrykkstipset mitt fra november foreløpig i hvert fall. Greit nok at de har fått inn noen spennende spillere og erstattet en del tungt med ungt, men tror det kan bli manko på noen som går foran. At de i tillegg har en trener jeg ikke har trua på gjør ikke saken bedre. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.01.2011 14:08 Post subject: |
|
|
| Har ikke satt opp noe tips enda, "tør" ikke før de fleste overgangene er gjennomført. Men når det kommer til akkurat Brann så kom jeg med en, som du ville kalt det "spådom" for omtrent ett år siden hvor jeg sa at bånnlagene rett og slett var for dårlige til at Brann skulle rykke ned i 2010, men de har gode muligheter til nedrykk i 2011. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.01.2011 14:08 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Et fantastisk innlegg på vgd om Bruun Hanssen. Hvis det stemmer så må man jo bare le seg ihjel
| Quote: | Foran Glasgow-reisen ble han(Bruun) visst nok bedt å ta med seg "han Terje" (Martinsen, controller i Brann). Han misforstod og tok med seg Terje Reistad (gartneren) i stedet. Høres helt utrolig ut, men han som sa det på bataljonen.no er ikke kjent for å dikte opp ting.
|
|
Var flere som lurte på dette da Bruunen var i Glasgow, hvorfor i alle dager han hadde tatt med seg gartneren. Det er ingenting som kan overraske meg med det som skjer i Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.01.2011 14:14 Post subject: |
|
|
Flere som kan bekrefte at gartneren var med, iallefall.
http://www.ba.no/sport/fo...465887.ece
| Quote: | | Det var da Roald Bruun-Hanssen og Terje Reistad rett over nyttår var i Glasgow for å forhandle med Celtic om et mulig salg av Erik Huseklepp interessen fra hardtsatsende QPR dukket opp. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2011 14:24 Post subject: |
|
|
En en bekreftelse: – Muntlig avtale utløpt
| Quote: | | Han var i Skottland sammen med den nylig oppsagte Stadion-sjefen Terje Reistad. |
Husker jeg sjøl stusset på dette faktum den gang, men trodde Brann hadde sine grunner.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.01.2011 14:58 Post subject: |
|
|
Hehe, herlig. Håpet kanskje på drivhuseffekten da??
Enkelte kritikkverdige ting i RBK, ja, men så ille som ting virker å være i Bergen kan det vel ikke være.
Hva har de drevet med der nede siden 2006, som vel egentlig var det siste året hvor klubben ble drevet rimelig godt både administrativt og sportslig? Da de tok gull i 2007 var vel feilgrepene allerede godt i gang. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 30.01.2011 17:31 Post subject: |
|
|
| Det verste er at de har ansatt en ny sportslig ansvarlig(usikker på stillingens tittel.) men han tok de ikke med. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.01.2011 11:20 Post subject: |
|
|
Huseklepp til Bari
| Quote: | Serie A-klubben Bari er enig med Brann om en overgang for Erik Huseklepp, melder TV 2.
Brann og investorgruppen Hardball får 15,4 millioner kroner for landslagsangriperen. Huseklepp har sagt fra seg 1,9 millioner kroner i sign-on-fee for endelig å få oppfylt proffdrømmen. |
Da forsvinner siste snev av X-faktor fra Brann, dersom ikke Guastavino skulle begynne å levere jevnt over natta. Hardball skal vel ha brorparten av pengene for overgangen også, slik at Brann sitter igjen med for lite til å hente noen etablert erstatter.
Brann fremstår nå som et utrolig kjedelig lag, og Skarsfjord skal få sitt å stri med for å ikke havne i nedrykksstrid slik jeg ser det. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 31.01.2011 11:34 Post subject: |
|
|
Jeg forstaar godt at Huse velger Italia-eventyr. Synes mer synd paa Brann. NAA, ja NAA, NAA er de i nedrykksfare. Spent paa hva RBH kommer opp med naa, kanskje en Jo Inge Berget? _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
|