| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abikom Rutinert

|
Posted: 06.01.2011 20:31 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | NÃ¥r Zahora flopper, er det Zahora som flopper og ikke Slovenia eller ikke-Skandinavia. |
Ikke overvurder mennesket.
Stoor er helt greit gaar til VIF, en god signering for dem, men hadde blitt skuffet om han hadde kommet til RBK. Opptur fra Nouri/Santos i hvert fall.
Solli? Ikke det stoerste talentet. Denne afrikaneren derimot er jeg spent paa. Kult at VIF tar sjanser paa en unggutt etter gode rapporter fra sikre kilder. _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.01.2011 20:35 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vollrik wrote: | Under Hoftuns tid har vi signert 3 ikke skandinaviske spillere:
Anthony Annan(knallbra)
Bakary Sare(knallbra)
Dario Zahora(Flopp) |
Berisha?
Savolainen?
Miller?
Flopp, flopp, flopp. |
Som sagt før - minst like viktig er hva han ikke har signert. Vi kunne hatt mye kvalitet i laget som vi mangler i dag, og det til en billig penge også. Og det kommer ikke av at Hoftun prøvde men ikke fikk til, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 06.01.2011 20:48 Post subject: |
|
|
han nye spilleren virker som han har beina på jorda.
- Jeg vil karakterisere meg som et sted mellom Samuel D'Eto og Didier Drogba, svarer unggutten fra Benin når han skal karakterisere seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2011 20:48 Post subject: |
|
|
I know. Måtte bare balansere det litt enkle oppsettet til Vollrik. Som abjoern sier så er det sjelden noen særlig sammenheng mellom hvor spillere kommer fra og hvor gode de blir.
Problemet til Hoftun er at han ikke tør å ta sjanser. Alt skal være så traust og sikkert. Det holder ikke i lengden, når utvalget vi har å velge mellom er så labert. |
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 06.01.2011 23:48 Post subject: |
|
|
Av en eller annen grunn tar jeg meg alltid tid til å lese innleggene dine Vollrik, selv om de ofte er de lengste. Det er den blandingen mellom gode analyser, rimelig god kjennskap til historien og godt språk som gjør at det er verdt å lese hele uten å skumme igjennom.
Akkurat her må jeg dog arrestere deg når du skryter av mitt VIF, vi har ingen stor og stolt historie når det kommer til å ta imot utlendinger og få de til å funke i et system. Luton Shelton brukte halvannet år og en leieperiode i Aab, Ogude som kom i høst har ikke spilt særlig mye. Zajic gikk riktignok greit inn, men den mannen er noe for seg selv. Keeper Troy Perkins dro som kanskje dere ikke har fått med dere, hjem pga hjemlengsel, og det gode laget vårt i -04 og -05 var stort sett tidligere TL-spillere.
Jeg må minne om at alle de utenlandske navnene i VIF er nordmenn, bortsett fra de jeg nå har nevnt. Jeg kan helt ærlig ikke komme på én spiller fra Afrika eller andre land langt unna som har kommet rett til oss og lyktes. Det måtte i så fall bli Ogude, lykkes han i å spille seg inn på laget i år(til fordel for Fellah, Singh eller Hæstad), vil jeg kalle ham en suksesshistorie, og den første av den typen.
Her er det hovedsaklig Lyn som i alle år har gjort en kjempejobb. Molde også de siste årene, og historisk sett er RBK relativt bra de også. Det virker vel kanskje som om afrikanerne i Lyn og Molde er bedre samspilt med resten av laget enn f.eks. Kone, Konan osv.
Når det er sagt, er Oslo den klart letteste byen for en innvandrer å finne et hjem og en sosial omgangskrets, det overrasker meg om ikke VIF nå driver en prossess for å skaffe Oussou en fransktalende afrikansk omgangskrets i hovedstaden - i innvandrermiljøer har klubben etterhvert et stort nettverk gjennom Vålerenga mot rasisme og Jobbsjansen. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 06.01.2011 23:52 Post subject: |
|
|
| smeboe wrote: |
Det måtte i så fall bli Ogude, lykkes han i å spille seg inn på laget i år(til fordel for Fellah, Singh eller Hæstad), vil jeg kalle ham en suksesshistorie, og den første av den typen. |
Ogude. Alt jeg har sett av han har vaert elendig. Stemmer det? _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.01.2011 00:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Problemet til Hoftun er at han ikke tør å ta sjanser. Alt skal være så traust og sikkert. Det holder ikke i lengden, når utvalget vi har å velge mellom er så labert. |
Det er det jeg også mener om Hoftun. på den måten at han helst vil signere lokale talenter, trøndere og norske bosmannspillere evnt billige nordmenn for å styrke stallen. Eller utenlandske kjenninger som Roy Miller eller John Pelu fra adecco. Det å hente en god spiller fra en fremmed kultur er, vertfall for RBK uten nevneverdig integreringsevne, å ta en sjangse, en sjangse Hoftun ikke tør å ta. Når det gjelder de dyre kjøpene så var vel Hoftun sikker på at Annan, Prica og Olsen skulle bli hitter, to av dem ble det. ergo han tok ingen sjangser. på en annen side så er det også greit at vi ikke tar store sjangser på dyre kjøp slik som Feks Viking og LSK har gjort, men jeg skulle likt å sett at vi tok en sjangse på Bolanos, Marcus Pedersen eller Helstad før kampene mot FCK.
En ting jeg ikke tok med i forrige innlegg som jeg burde tatt med, er at det er fadene overganger fra fasene, skandinavisk, europeisk, resten av verden. Som Hedon sier så er ikke Juska Savolainen skandinavisk, men han er ikke langt unna. Finland er vel noe av det nermeste vi kommer både kulturelt og geografisk.
Når det gjelder Berisha så viste han at han kunne være effektiv. han scoret 3 mål på 8 kamper og det er ok+ med tanke på at han ble enten byttet ut eller inn i de kampene han spilte. etter min mening var han verken hit eller flopp men en mellomting. han var uansett bare en spiller som klubben leide inn for å kjøpe seg tid i jakten på en ny spiss som vi senere fikk i Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2011 01:14 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | smeboe wrote: |
Det måtte i så fall bli Ogude, lykkes han i å spille seg inn på laget i år(til fordel for Fellah, Singh eller Hæstad), vil jeg kalle ham en suksesshistorie, og den første av den typen. |
Ogude. Alt jeg har sett av han har vaert elendig. Stemmer det? |
Husker jeg rett ble han prøvd og veiet for lett av både FCK og LSK(!), så noen instant hit blir det neppe. Har ikke sett så mye av ham selv, men det lille jeg har sett, er ikke all verden. Bedre kan han selvsagt bli, dog. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.01.2011 02:53 Post subject: |
|
|
Flotte innlegg Vollrik!
Men du må snart innse en ting, å det er at Hoftun er en idiot. En idiot vi må leve med i lang tid fremover!
Først sier han (akkurat som du sa) at prioriteringslisten går som følger, trøndere, nordmenn, skandinavere, europeere, og til slutt resten av verden*, for så å si noen uker senere at nordmenn er for dyre og at vi må se utenlands.
* Dette ble også brukt som argument for at vi ikke trenger en fast ansatt speider.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 07.01.2011 12:47 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Husker jeg rett ble han prøvd og veiet for lett av både FCK og LSK(!), så noen instant hit blir det neppe. Har ikke sett så mye av ham selv, men det lille jeg har sett, er ikke all verden. Bedre kan han selvsagt bli, dog. |
FCK-koblingen vet jeg ikke noe om, men jeg vet at både Molde og LSK måtte strekke våpen av økonomiske grunner. At han ikke ble noen instant hit, vet vi allerede, siden han ikke spilte så mange kamper fra start de to månedene han var i Enga forrige sesong.
Personlig har jeg stor tro på ham; han har god teknikk og balanse, bra driv med ballen og ser lure pasningsalternativer. I fjor hadde han dog plasseringsproblemer, men det er lov i nytt lag med nytt system, særlig for en midtbanespiller. VIF spilte ikke akkurat "spark og løp"-fotball, så da er midtbanen en veldig vanskelig lagdel å spille seg inn i - sånn sett bra at den forsterkningen kom allerede i høst.
Når det er sagt, avventer jeg til mai med å begynne å lovprise ham, men ser ikke bort fra at han kan gi både Fellah og Singh god kamp om plassen på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2011 14:46 Post subject: |
|
|
Plasseringsevnen nevner du, smeboe, men jeg synes også pasningsvalg og -kvalitet var godt under pari det jeg så av ham i fjor. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2011 20:45 Post subject: |
|
|
Om Oussou i VG:
Da VIFs fysiske trener Eirik Bjørke kom ut fra den medisinske testen med Sidoine Oussou (18), hadde han kun to ord: - Fy faen.
(...)
- Jeg har sett ham naken - på et sykehus. Så jeg er ikke direkte overrasket over utsagnet. Oussou ser ut som han er hogd ut av sten, sier Torbjørnsen.
(...)
Speider Torbjørnsen tror han har "funnet gull", som han kaller det. Og han fant det ved en tilfeldighet, med hjelp fra en times fotballspill og et sykebesøk.
- Dette var en turnering i Benin i november 2009. Og det var kamp mellom Benin og Togo. Jeg la merke til haan med en gang. Etter 60 minutter ble han skadet og kjørt til sykehus. Jeg hadde sett nok. Han er noe av det mest spennende jeg har sett av afrikanere, sier Torbjørnsen - som var en av de første som la merke til John Obi Mikel i sin tid.
- Oussou er mer ekstrem enn Mikel. Han er råere, hevder Torbjørnsen.
Etter timen på fotballstadion i Benin dro han rett til sykehuset og oppsøkte Oussou og fortalte den daværende 17-åringen at han ønsket å ta ham med til Europa etter at han hadde fylt 18 år. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 07.01.2011 22:23 Post subject: |
|
|
Det er slike kjøp jeg savner hos Rosenborg nå. Noe sånt i stedet for Jamtfall hadde gjort mye i forhold til å berge forrige overgangsvindu. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.01.2011 22:30 Post subject: |
|
|
Noen som vet om RBK fikk vite om denne karen fra ST?
Faen, her sitter jeg midt i VIF-provinsen (bor 231 meter fra matta på Valle), er ihuga RBK-supporter, og så seiler VIF opp som den store overgangsvindusmarkedsvinneren!
MAKAN!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.01.2011 22:37 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth har signert for VIF!
På spørsmål om hvem han håper vinner TL 2011 så ville han ikke svare!!!
POTTET OG PÆNG!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2011 22:38 Post subject: |
|
|
Ehm, hvordan kan du si at de er det? Vinduet har vært åpent i 6 dager, og det er nesten 3 mnd igjen. I tillegg har du jo ingen aning på hvordan disse spillerne vil prestere.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.01.2011 22:40 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg liker ham. Så åpenbart at han håper RBK vinner selv om han blir med i VIF-teamet
Greit at han dro videre da han ikke lenger var god nok for oss, men jeg savner ham litt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2011 22:41 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Vidar Riseth har signert for VIF!
På spørsmål om hvem han håper vinner TL 2011 så ville han ikke svare!!!
POTTET OG PÆNG!!!  |
Den eneste grunnen til at han ikke ville svare på dette, er jo fordi han heier på Rosenborg. Hadde han håpet på VIF hadde det jo vært enkelt for han å svare dette. Vidar som stopper i VIF blir spennende, det. |
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 07.01.2011 22:41 Post subject: |
|
|
Martin Andresen nevner i intervju med VIF-TV at han skal begynne å lære fransk for å kunne formidle de fotballeksjonene han ønsker til Oussou, og sier også at det vil ta et par måneder før de klarer å få så mye ut av treningene som de ønsker.
Tror det at MA lærer seg fransk er et positivt og viktig signal for "Sid", som han har fått som foreløpig kallenavn.
Zorac; Jo, det kan godt være du har rett i det. Jeg for min del husker best kampen mot dere, der han var en av de beste spillerne på laget da han kom inn i 2. omgang, og trædde noen flotte pasninger gjennom midtbanen deres. Fra andre har jeg hørt at dette nok var den beste kampen hans, men det viser i alle fall at han kan, så får vi se hvor stabil han blir. Martin snakker av og til om "rytmen i laget", og selv om jeg ikke vet hva det egentlig er for noe, kan det virke som Fegor ikke har funnet den enda. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2011 22:46 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Den eneste grunnen til at han ikke ville svare på dette, er jo fordi han heier på Rosenborg. Hadde han håpet på VIF hadde det jo vært enkelt for han å svare dette. Vidar som stopper i VIF blir spennende, det. |
Hvor har dere dette fra? Finner det ikke.
Skal vel ikke være spiller? Mannen har jo dårligere kropp enn Strand. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.01.2011 22:48 Post subject: |
|
|
| Det var på TV2-sporten nettopp. Hentet til Vålerenga "for å trene med andrelaget", hva nå det skal bety. Åpnet for comeback om skadeproblemene i VIF skulle bli store nok. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.01.2011 22:48 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Vidar som stopper i VIF blir spennende, det. |
Hehe, trodde vel det ville skje kun ved krise, men Dos Santos, Riseth, Muri, Nordvik baki der blir bra det  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.01.2011 22:52 Post subject: |
|
|
http://www.tv2sporten.no/...82825.html
Fant det ja!
Artig på slutten når han ikke vil svare på det. Vidar vil nok alltid være en RBKern  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 07.01.2011 23:00 Post subject: |
|
|
| Åh nei, har gullutfordrern våres fått tak i han som la opp som Kongsvinger-spiller i fjor? Åh nei. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.01.2011 23:01 Post subject: |
|
|
| Han får stille opp til ny "avskjedkamp" på Lerkendal i år. |
|
| Back to top |