| View previous topic :: View next topic | 

| Author | Message | 

| niccolai Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 17:47    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Trond Olsen. Hehe..  Trond Olsen. Hehe. 
 Hva skal man si om denne Ivo Caprino dukken?. Det man kan si, er at RBK kjøpte Trond Olsen til overpris. 7-8 mill for en slik spiller. Det er etter min mening helt synsykt. Jeg gjentar, synsykt!

Trond Olsen har teknikk som en 4-3 div. spiller, og eneste som fungerer på han er at han har en brukbar fart, og skyter hardt, men ofte uten presisjon. Trond Olsen har uten tvil klart å få det maksimale ut av sitt "talent". Det er rett og slett ikke mer å hente.

Trond Olsen er faktisk den spilleren med deisdert dårligste basisferdigheter jeg har sett i RBK drakten i min periode som RBK tilhenger.

Jeg er faktisk flau over at denne spilleren for lov til å dra på seg drakten og klubbfargene jeg elsker. Jeg er flau!.  Når jeg ser han vandre rundt på gossip som enn annen Ivo Caprino dukke blir jeg flau. Han bør heller dra heim å øve på teknikk..

Dette var et utbrudd, som jeg bare måtte få ut. Vel blåst..
 HÃ¥per det ikke bare er meg som har sett det samme som meg her..

Sitat fra Ivar Hoff..
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Macha Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:17    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Allikevel har gutten en evne til å skape ett eller annet hver gang han entrer banen. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| niccolai Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:19    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Tja,  som jeg sa.. han har på en eller anna rar måte fått det maksimale ut av sitt lille talent.. _________________
 "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| SunsetSalami Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:22    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Helt enig. Det er nesten utrolig å se hvor lite flyt og eleganse han har i bevegelsesmønsteret sitt, noe som har en stor sammenheng med teknikken. Den "norske kroppen" er jo typiske bondekropper, keitete og fysisk sterke. Hvis man ser på forskjellen til f.eks. Alexander Hleb (link) - som kanskje er den spilleren i verden med best kroppsbeherskelse, koordinasjon og nærteknikk (noe som er grunnen til at han er min favorittspiller). Og for de som tror det er derfor jeg nevner han: det sier litt når han, på tross av at han floppet fullstendig i Barca, i følge flere Barcelona-supportere var den med best nærteknkk i klubben (altså foran Messi og Iniesta). 
 En annen grunn til at jeg nevner Hleb, er at han var aktiv turner i sine yngre år. Nå betyr ikke turn teknikk (bare se på Kim Holmen), men jeg tror absolutt norsk fotball har mye å hente når det gjelder fysisk trening. Ser man videoen jeg linket til, vil ingen kalle Hleb en svak spiller, derimot vil jeg si han er svært sterk i kroppen, og samtidig smidig, god balanse etc. Når jeg leser at Trond Olsen er på treningsstudioet hver dag, greit, men er det der man blir en god fotballspiller?

Man blir ingen fotballspiller av å ha stor brystkasse og svære biceps. Olsen burde vært på feltet med ball, eller trent koordinasjon og kroppsbeherskelse - gjerne begge deler naturligvis. Storflor (beklager at jeg nevner han) var ofte på feltet med ball i følge ryktene, og var jo veldig varierende i Tippeligaen, men var bra i CL hvor kravene til teknikk, kroppsbeherskelse og tempo er høyere. I TL kan Trond Olsen få 10 mål og 13 målgivende på en sesong. Det burde si alt om ligaen.

Noe annet man kan spørre seg om, er om dette er det største fiaskokjøpet i klubbens historie (sammen med Morten Knutsen?). Gjennomgår man ingen tung vurderingsprosess før man kjøper en spiller? Ser man ikke på teknikk og basisferdigheter? Det køpet er så merkelig at jeg ikke finner ord, og det hjelper ikke ta ham pumper jern hver bidige dag. Man blir ingen god fotballspiller i et jævla styrkerom.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| niccolai Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:29    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Helt enig med knerten. Er mer uenig at han skaper alltid noe når han kommer innpå..
 Han er totalt evneveik internasjonalt, og har vel heller aldri vært i noe landslagsdiskusjon, i hvertfall aldri hvert karaktirisert som en landslagspiller.

Skandale å kjøpe noe slikt for 7mill. Skandaløst av en klubb som RBK

Sitat fra Ivar Hoff..
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Hedon Forumsjef

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:32    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Olsen var i landslagsdiskusjonen i 2008, og startet tilogmed landskampen mot Ukraina høsten før han kom hit. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| niccolai Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 18:33    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Var etter den gode sesongen i B/G. Sjekket ikke fakta der.. _________________
 "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Keenoir Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 19:16    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Mye av grunnen til at vi hentet han var vel for å redde Bodø Glimt fra konkurs. Ifjor bidro vi til å hjelpe Tromsø vekk fra samme fare med å betale vanvittige 4 millioner for Moldskred. For noen år siden hjalp vi Brann da vi signerte Karadas når de nærmet seg konkurs. Vi har bidratt med å redde mangfoldig klubber fra avgrunnen ved å betale overpris for deres oppskrytte spillere. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| vingback Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 19:52    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Samtidig spres ryktene om at klubbene tappes for de beste spillerne. Så Tromsø betalte fjorårets regninger med årets sponsormidler. Kanskje de må reddes ved å selge oss Kara eller Yttergård Jensen utpå sommeren... |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| v_olden Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 20:05    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg setter pris på trond Olsen, jeg. Han scorer jo en del og har en del assist. Det holder for meg. Man får ikke ekstrapoeng for å dra noen finter før assisten. _________________
 Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| SunsetSalami Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 20:18    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | v_olden wrote: |  	  | har en del assist | 
 Ja, 4 målgivende pasninger på 53 ligakamper for RBK de siste 2 sesongene er kjempebra. En myte at Olsen har mange målgivende, det er rett og slett en usannhet som folk må slutte å tro på. Fire målgivende som ving på to sesonger for Norges beste lag - wow. Husk også at geniet tar en del dødballer. Til sammenligning har den utskjelte dritspilleren Skrapflor 16 målgivende de to siste sesongene - for Godset...

Men Trond var sikkert verdt 8 mill han! Han skaper jo noe. Masse målgivende og greier.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| kristobal Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 20:30    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Involvert i 25 seriemål de siste to årene, ref min telling. 18 i fjor, kun sju i år, men med ganske lite spilletid. I år hadde han vel 4-3-0, altså tre førsteassist og fire mål. I fjor var det vel litt mer jevnt fordelt mellom mål, assist og andreassist - blant annet gjennom hans unike evne til å være den som la innleggene som motspillerne satte i eget mål   
 Synes han er en helt OK squad-spiller, men naturligvis ikke så nyttig for trenere som ikke bruker squad-spillere til å avlaste de ssm spiller mest.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| oxbailla Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 20:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Olsen er mye involvert, ja, og selv om han sjelden er en nytelse å se på, så er det rart at han med sin forunderlige effektivitet fikk så få sjanser i 2010-sesongen - spesielt i perioder hvor førsteelleveren var preget av slitasje og dårlig form. 
 I debutsesongen scoret han 8 ganger, og var vel nest sist på samtlige av selvmålene som gikk Rosenborgs vei (5 stk?). Om ikke disse regnes som selvstendige mål, burde de i hvert fall kvalifisere som assist.

I 10-sesongen ble det ifølge altomfotball.no 4 mål og fire målgivende i serien. Etter min mening er ikke det så galt på 975 spilte minutter.

Ifølge statistikken har han spilt 1789 minutter ligafotball i 2009 og 975 minutter i 2010, til sammen 2764 av totalt 5400 minutter ligafotball totalt på de to siste sesongene. Altså har han spilt halvparten.

12 mål og 9 direkte målgivende er da ok i det lyset, synes jeg. Et straffespark eller tre har han vel skaffet også?

Men han burde selvfølgelig hatt bedre stats. Som sine makkere i angrepet, og da spesielt Prica og Moldskred, har han sløst veldig med opplagte målsjanser.

(Moldskred stiller i særklasse, med Olsen ikke langt etter, når det gjelder å ødelegge sjansen til å komme til målsjanse, med sin evne til å gå i offside et tosifret antall ganger per kamp.)
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Macha Veteran

| 

|  Posted: 06.01.2011 21:47    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Syns det er bra han tar turen til trenigsstudio, da jeg synes han har blitt mye mindre, mindre robust, etter å ha kommet til Rosenborg. Syns det er en forskjell i biceps fra tiden i B/Ø og nå. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Hedon Forumsjef

| 

|  Posted: 06.01.2011 21:58    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Har vel sikkert noe med å gjøre at han trener mer riktig i Rosenborg enn han gjorde i Glimt. Det vil jeg iallefall tro, siden biceps er en helt meningsløs muskel for en fotballspiller. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| kristobal Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 22:01    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Var jo litt forskjellige de selvmålene i fjor, men mest meningsløst synes jeg definitivt det var at hans mål i "seriefinalen" ble regnet som selvmål. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| 2mas Sjef

| 

|  Posted: 06.01.2011 22:56    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Klart Olsen-mål, hevder jeg den dag i dag. Har egentlig NFF en offisiell "domstol" for sånt? 
 Jf. striden om et Ronaldo-frispark som gikk via en motstander, og dermed kan avgjøre toppscorertittelen i Spania.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Kjello Forumsjef

| 

|  Posted: 06.01.2011 23:29    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| De dømmer om media spør. Jf. Kovacs i 2009 som ble fradømt et mål. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| SunsetSalami Legende

| 

|  Posted: 06.01.2011 23:56    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | kristobal wrote: |  	  | Involvert i 25 seriemål de siste to årene | 
 At du krediterer Olsen for at han skyter dårlige  skudd som går via 3-4 spillere + et par tilskuere før de spretter i mål forandrer ikke at han på 53 ligaopptredener har 4 målgivende pasning som ving i Norges beste fotballag. Ikke mer enn 4 ganger har han klart å spille en ren pasning / slå et rent innlegg til en spiller som deretter har satt den i mål. Dette betalte vi 8 millioner kroner for. Bare 2 millioner per målgivende, greit det?
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| abikom Rutinert

| 

|  Posted: 07.01.2011 00:27    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Hedon wrote: |  	  | Olsen var i landslagsdiskusjonen i 2008, og startet tilogmed landskampen mot Ukraina høsten før han kom hit. | 

Et godt tegn paa hvor oppskrytt en spiller som Vaagan Moen og andre norske middelmaadigheter virkelig er.

| Back to top |  | 

|  | 

| kristobal Legende

| 

|  Posted: 07.01.2011 00:36    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Det er i hvert fall bedre enn Skjelbred, selv om jeg mener sistnevnte har mer fotball i seg og er mer verdt. Åtte mill var neppe noe utrolig bra kjøp, det har også jeg konkludert med etter hvert. Men du kan ikke ta fra Olsen at han er flink til å komme til målsjanser og skape uro hos motstanderen uansett hvor dårlig teknisk han er. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| SunsetSalami Legende

| 

|  Posted: 07.01.2011 00:43    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| For all del er jeg enig i det, men min fanesak er å bygge et lag fundamentert på teknisk gode fotballspillere som kan hevde seg i Europasammenheng. Da må man ha spillere med tempo og ballbehandling - og ikke minst tempo i ballbehandlingen. Hadde jeg trent RBK siden 2007, hadde laget sett slik ut i dag, antar jeg: 
 Rune A. Jarstein

Mikael Lustig - Andreas Nordvik - Simen Wangberg - Mikael Dorsin

Anthony Annan - Bakary Saré
 Øyvind Storflor - Per Ciljan Skjelbred - Didier Konan Ya

Rade Prica

Benk: Barli, Lago, Traorè, Henriksen, Bakenga, Oviasu, Åsen.

Mulig plassbytte på Ya/Storflor eller PCS/Storflor. (Please ingen ØS-diskusjon her). Henriksen inn for Annan dersom førstnevnte drar.

Hadde dette laget vært bedre rustet til å hevde seg i Europa enn det vi har i dag? Jeg tror helt klart det. Hadde dette laget vært dyrere å ha enn det vi har i dag? Neppe, om vi hadde droppet totale bomkjøp som Olsen, Moldskred (ikke et totalt bomkjøp dog), Miller, Savolainen etc. Når jeg ser på den elleveren jeg har satt opp, lurer jeg på: hva har vi drevet med de siste årene, og hva driver vi med per dags dato - og ikke minst: vil vi fortsette å drive så skrøpelig?

Jeg blir trist når jeg tenker på hvordan klubben drives. Forferdelig trist.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Bakklandia Legende

| 

|  Posted: 07.01.2011 01:04    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Postet du hele den greia der bare for å nok en gang kunne sette opp en RBK-oppstilling som inkludere Storflor? Høyst sannsansynlig! Get over it, for faen! _________________
 Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| SunsetSalami Legende

| 

|  Posted: 07.01.2011 01:09    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Prøv igjen. Tror du den elleveren hadde vært bedre rustet for en CL-kvalik enn det vi kan stille i dag? |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Jomer Rutinert

| 

|  Posted: 07.01.2011 01:10    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Spennende benk.  _________________
 ultras nidaros
 |  | 

| Back to top |  | 

|  |