| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 20.12.2010 21:11 Post subject: |
|
|
| Høiland har gjennom kamper på landslaget bevist at han ikke holder internasjonalt nivå. Da blir det for dumt å komme med erfaring. Da kan vi liksågodt gjøre som VIF-supporterne mente i sommer, da RBK hadde mulighet til å kvalifisere seg til CL og tjene store summer, vi kan drite i Europa og heller kun fokusere på TL. Slikt blir det utvikling av... Dette er patetisk, lavmål fra Hoftun, men også Jönsson. Har han en hemmelig agenda, vil han kanskje skakkjøre klubben? Useriøst nok det siste der, men allikevel... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.12.2010 21:21 Post subject: |
|
|
Dette var en tragisk nyhet å få servert. Rett og slett falitt!
Høiland har vist på landslaget at han er altfor dårlig. I tilegg er han 33 år, tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.12.2010 21:28 Post subject: |
|
|
Man skal ikke glemme at det alltid er lurt å hente back-upen først - og deretter den "store" signeringen. Gjør man det i omvendt rekkefølge, vil jo back-upen skjønne at han ikke får spille og således vrake tilbudet.
Man kan jo håpe at det er slik. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.12.2010 21:34 Post subject: |
|
|
| Må ikke glemme at det er Tom Schelvan som skal ha den største æren for kjøpene til Stabæk, ike JJ. Det sies at JJ kun har et nettverk som strekker seg til spillere han selv har trent. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.12.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke så mye i mot tanken om å hente billig back-up, akkurat som jeg ikke hadde så mye i mot tanken om å hente Winsnes i fjor, men dersom vi som i fjor kun ender opp med eldre spillere uten videresalgsverdi, da er det elendig. I tillegg kan jeg på ingen måte se at Høiland har noe som helst å bidra med. Det er aldri greit å hente spiller langt under standard, uansett hvor "billige" de er. Med tanke på hvor mye tyn vi gir spillere som Winses og Bjärsmyr tør jeg ikke å tenke på tilstanden på forumet hvis Høiland fortsetter den nedadgående trenden sin i RBK. Wangberg kan spille både på stopper- og backplass og gjøre en minst like god jobb. Ganske uforståelig signering i mine øyne. Og hva med Hedenstad? Det hadde vært en så ekstremt mye mer økonomisk overgang enn å gi halvannen mill i lønn til Høiland i tre-fire år.
For øvrig er det overraskende at så mange tror Jönsson er en overgangskonge. Rapportene fra Stabæk sier det motsatte, også hvis man korrigerer for ex-post-bitterheten. Der gikk det mye i Landskrona-spillere. Det Jönsson er fantastisk god til er å få det meste ut av spillerne han har til rådighet, spesielt spillere med gode individuelle ferdigheter som har uforløst potensiale når det gjelder effektivitet, spilleforståelse og det å være en del av et lag. Denne egenskapen gir kanskje et feilaktig inntrykk av at Jönsson også er mannen som oppdager disse juvelene. Det er han bare ikke.
Til den oppgaven trenger vi kvalifiserte personer som kun jobber i RBKs interesse. Å bruke agenter til den slags er skandaløst uprofesjonelt, og Hoftun har vel allerede bevist at han ikke er den flinkeste til å oppdage offensivt talent.
Last edited by abjoern on 20.12.2010 21:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.12.2010 21:46 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Man skal ikke glemme at det alltid er lurt å hente back-upen først - og deretter den "store" signeringen. Gjør man det i omvendt rekkefølge, vil jo back-upen skjønne at han ikke får spille og således vrake tilbudet.
Man kan jo håpe at det er slik. |
Interessant. Jeg tenkte det motsatte. Det er mulig du har rett, men jeg tror Hoftun og Jönsson spiller med åpne kort overfor Høiland når det gjelder hvilken rolle han er tiltenkt.
Jeg tenker som så at Hoftun gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å gjøre unna alle de kjipe signeringene først. Da blir det uro og mistillit fra første sekund i dette overgangsvinduet, fjorårets tatt i betraktning. Dersom han allerede hadde hentet to-tre spillere som forsterker oss, hadde vi neppe hatt så mye i mot Høiland-signeringen. Jeg har også inntrykk av at det er slik det jobbes i de fleste klubber. Men så er det heller ikke sikkert at det var meningen at Høiland-overgangen skulle bli kjent først.
Last edited by abjoern on 20.12.2010 22:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 20.12.2010 22:01 Post subject: |
|
|
| Uff, så trist dette er. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.12.2010 22:01 Post subject: |
|
|
| Lurer på når Adressa skal begynne å lage nyhetssaker basert på mine tweets. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.12.2010 22:08 Post subject: |
|
|
| Trasig, trist og grå signering :'( |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.12.2010 22:12 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Lurer på når Adressa skal begynne å lage nyhetssaker basert på mine tweets. |
Når du har prestert det samme på fotballbanen som Heggem? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.12.2010 22:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Lurer på når Adressa skal begynne å lage nyhetssaker basert på mine tweets. |
Hva heter du på twitter? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.12.2010 22:23 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Når du har prestert det samme på fotballbanen som Heggem? |
Vi har begge vært nødt til å legge opp pga skader. Det er da iallefall noe.
georg: Navnet mitt. Mange her som kan det, og den gale pistolfreaken v_olden har greasemonket meg, men jeg står over å legge det ut her likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 20.12.2010 22:27 Post subject: |
|
|
Skjønner jeg godt du, tenk om noen fra VGD får nyss i hvem du er!
Når det gjelder Høiland så er jeg litt på gjerdet altså, grei backup, men liker ikke utviklingen i spillere inn. MM, DÖ og FW er ikke spillere vi får solgt for en fin slump penger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.12.2010 22:29 Post subject: |
|
|
Siden jeg vet hvem du er, så har jeg lagt deg til på lista mi nå.
Nok OT. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståendespiss Junior
|
Posted: 20.12.2010 22:34 Post subject: Skuffende |
|
|
Er bare en ting å si: Skandale.
Høiland er vel den backen med mest tabber i Stabæk. Hadde troa når Jønsson uttalte å hente en back som stod godt til Lago. Endelig litt action i midtforsvaret og ei god og stabil backrekke, men nå er jeg usikker. Får håpe han kun skal brukes som et 3 valg bak evt fremadstormende juniorer..
Meget skuffet. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 20.12.2010 22:45 Post subject: |
|
|
Kan aldri tenke meg at Høiland er hentet som midtstopper. Er ikke mange dagene siden Jønsson gikk ut å sa at prioritet 1 var en ny hurtig midtstopper.
Kan aldri tenke meg at Høiland var det han da mente.. Enhver skjønner at en midtstopperrekke med:
1: En som ikke akkurat er på vei oppover-> høiland
2: En som ikke var god nok for 2'laget denne sesongen-> lago
3: En som ikke akkurat har blomstret på lån-> bjärsmyr
4: En som kommer rett fra 1.div-> nordberg
5: En som er skadeplaget og har minimalt med a-lagserfaring-> wangberg
ikke duger.. en stabil combo? ja, forsåvidt. Men er dette en rekke som duger utenfor Norge.. Tvilsomt!
Har på følelsen at noen rykker i Lustig, og at Høiland som erstatter gjør at Jönsson får midler til det han sikler etter. Nemlig en stopperbauta med fart som kan hjelpe oss i å hindre noen av de latterlig enkle målene vi slipper inn når vi er ute på tur i europa. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 20.12.2010 22:49 Post subject: |
|
|
"Påtroppende RBK-trener, Jan Jönsson, har tidligere uttalt at han ikke ønsket å kjøpe Stabæk-spillere til klubben.
Dette hadde han å si om den saken mandag kveld:
– Jeg har sagt at jeg ikke vil hente spillere som kan svekke Stabæk."
Er det meningen av vi skal få vrakgodset og benkesliterne fra Stabæk Jönsson? Hoftun sier vel ja takk til begge deler.
Stiller meg helt uforstående til overgangen. Hører ikke hjemme noen sted. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 20.12.2010 23:04 Post subject: |
|
|
| Hæ?!? Hva er det for slags svar? Han sier jo helt åpenbart at vi har kjøpt en spiller som ikke er noe tap for Stabæk... steike, så dumt! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.12.2010 23:10 Post subject: |
|
|
| Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Høiland forlater Stabæk uansett om han signerer for oss eller ikke, derfor svekker ikke dette Stabæk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 20.12.2010 23:21 Post subject: |
|
|
Hei,
Det JJ nok sikter til er at JIH ikke er Stabækspiller lenger. JIH røk uklar med IAO om størrelsen på lønn under kontraktsforhandlingene tidligere i høst og dermed ble man ikke enige om en forlengelse.
Sportslig var han, til tross for tidvis uinspirert spill og slurv, Stabæks beste forsvarsspiller i 2010. (Uten at det kanskje sier så mye, men forsvarsporblemene våre var stort sett knyttet til elendig organisering av midtbaneleddet) Han er også garantert langt bedre enn erstatteren i Blaa drakt - Haris Skederovic. Så vi har svekket oss selv.
JIH er neppe hentet av JJ for å være backup. En av mine første tanker da JJ uttalte at han ønsket en kjapp stopper, var at nå signerer han sikkert Høiland. Det er ingen overraskelse at JJ henter spillere fra gamleklubben, det har han gjort hele veien i Stabæk. Det at Høiland også kan spille back er kun en ekstra bonus dersom man skulle trenge en midlertidig erstatter for Lustig. En motivert Høiland i form vil være en tilgang også for RBK.
GG |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.12.2010 23:35 Post subject: |
|
|
Hvis Rosenborg presterer å handle kun aldrende bosmanspillere i år igjen, samtidig som de slipper Anthony Annan uten å tjene grovt med penger på det, så krever jeg faktisk hele administrasjonens samlede hoder på et gigantisk fat.
Det der er faktisk oppskriften på å kjøre hele den sportslige gjenoppbygginga av klubben i dass, og hvis dette er det eneste de makter der borte, så tror jeg faktisk man kunne satt inn det sportslige støtteapparatet til Trondheims/Ørn og det gamle økonomiske styret i TIK inn, og de ville faktisk gjort det bedre.
Det lukter et giktisk lag som kriger om sjuendeplassen hjemme på REMA Arena om tre år nå, med Trond Henriksen som hovedtrener og Erik Hoftun som rutinert sportslig leder. Og en stinn bergenser som gnir seg i hendene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.12.2010 23:57 Post subject: |
|
|
Ikke svartmale for mye nå da...
Hvis 1-forsvarfirer skal hvile i enkelt kamper, så skjer det ikke i Europa-cup kamper, men i Tippeligaen og 1-3 rude i NM, der passer Høiland perfekt, han er en av de beste høyrebackene i TL, og har grei rutine som midtstopper.. Han kan være en god backup i 3 av 4 forsvarsplasser.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.12.2010 23:59 Post subject: |
|
|
| Poenget er bare at en klubb som oss ikke skal handle backups på 33. |
|
| Back to top |