| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2005 23:12 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Har noen i klubben nevnt ham? |
Ja, forsåvidt:
- Han er altfor dyr. Alle spillere som er interessante for utenlandske storklubber blir for dyre for oss. Noen mener kanskje at vi burde ha kommet Hamburg i forkjøpet, men de sover ikke, de heller. De har gjerne fulgt spilleren i lang tid før de signaliserer interessere, sa Bratseth i mai 2004.
Les mer: - Ingen på «ønskelista» er aktuelle
- Nei, han er ikke aktuell for oss, så er det 100 prosent på det rene, sa Perry i januar.
Les mer: - Vi kjøper ikke Zidan
Sistnevnte sak var for øvrig bare tull:
| 2mas 03.01.05 wrote: | "Zidan til RBK" er nok oppspinn fra ende til annen, skapt av brukeren "forza Forza FCM forever" på forumet til FC Midtjylland-fansen klokka 00.34 i natt:
| Quote: | Af meget sikre kilder sider Jens Ørgård i aften til forhandlinger med norske Rosenborg og forhandler om Vores Zidan
De regner med og blive enig over natten
SÃ¥ det ser ud som om Zidan skal til Trondheim
Kan sige at min kilde selv så Jens Øregård gå ind i klublokalet til rosenborg sammen med Rune Bratset som er sportsdirektør i rosenborg. |
I morges "stjal" EgyptianPlayers.com like godt hele saken. De ble sett på som en "sikker kilde" av VG og Adresseavisen, og "rabalderet" var i gang.
RBK tilbakeviste tidlig hele greia, og nå gjør FCM det samme. Lokalavisa Herning Folkeblad skriver følgende:
«Ifølge hjemmesiden egyptianplayers.com har Jens Ørgaard været til hemmelige forhandlinger hos Rosenborgs sportsdirektør Rune Bratseth. Disse forhandlinger fandt ifølge hjemmesiden sted så sent som i aftes.
- Det kan ikke rigtigt lade sig gøre, for i aftes lå jeg på min sofa, griner Jens Ørgaard.» |
|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2005 23:22 Post subject: |
|
|
liker denne:
Enkelte røster mener at Rosenborg selv bør ansette egne talentspeidere. Dette er ikke Rune Bratseth enig i.
- Vi trenger ikke et eget speidernettverk. Vi har heller ikke råd til det. Det er nok av agenter som hele tida tipser oss om spillere. Telefonen ringer i ett kjør for å fortelle om hvem som er tilgjengelig. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 30.11.2005 23:25 Post subject: |
|
|
| Zidan er en klassespiller. God fart, dribleferdigheter, avsluttningsferdigheter og teknikk. Men har på følesen av at han vil slite med å tilpasse seg våres 4-3-3 formasjon(i likhet med Ødegaard). Noe som jeg synes er synd. Men i Per sin posisjon kan det hende han passer. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 30.11.2005 23:53 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Totto_Dahlum wrote: | | Ebbe Sand er vel ganske bra i lufta? Tomasson er heller ikke håpløs i hodedueller. Uansett så ligger nok den danske formasjonen nærmere 4-4-2 en Høgmo's system. Hvertfall så lenge Skjelbred har den offensive midtbanerollen. |
Åhh nei. Hvis der er noget dne ligger tæt på er det en diamant formation med Gravesen som defensiv Ebbesand Offensiv(ja vi snakker ikke om formationen de har nu, men om den de havde før) Og med Romedahl/Jørgensen på vingene. Og det er ikke særlig langt fra Høgmos ide. Og Tomasson er altså langt fra en god hovedspiller. Ebbe Sand derimod er en utrolig god Targetman som du selv fremhæver, men mion pointe er at han jo netop ikke spillede på top. |
Kanskje vi kan få en parallell i Rosenborg med Zidan på topp og Frode Johnsen som hodesterk offensiv midtbane
Mener likevel at i de fleste tilfeller har lag som spiller med en spiss en relativt fysisk sterk spiller i denne rollen. Tror også det er noe Høgmo ønsker, ut fra de spillerene vi har signalisert interesse for. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.11.2005 23:58 Post subject: |
|
|
Det hadde vært Drit kult, å få en ny spiller ala John Carew!
Men slike spisser vil vel alle klubber ha! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.12.2005 00:00 Post subject: |
|
|
| No shit, captain obvious! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 01.12.2005 00:04 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Danmark spillede da med Jon Dahl Tomasson på top og Ebbe Sand som hængende spiss, da de var på deres bedste. Faktisk skiftede de rundt på de to, men Tomasson var fortrinsvis på top. Og det er vel lidt det samme system Høgmo bruger, bare i en 4-2-3-1 model. |
Litt off-topic og flisespikkeri, men er ikke det feil Harald? Var det ikke Sand på topp og Tomasson som hengende spiss? Og det store problemet var at mange mente Tomasson var bedre på topp(at han scorte flere mål), så de ikke kunne bruke de to sammen. Og så vraket de Sand noen ganger og satte inn Claus Jensen som H S og satte Tomasson på topp.
Poenget er altså at jeg mener de spilte med Sand på topp og Tomasson som offensiv midtbane når de to spilte sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.12.2005 00:19 Post subject: |
|
|
Som jeg tidligere har skrevet byttede de rundt på pladserne. Men da det kørte som bedst(Og det var over en ganske lang periode) Var Tomsasson netop på top, netop fordi har er en god boksspiller, selv oim hans hovedstyrke er begrænset. Men som sagt de har byttet meget rundt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.12.2005 10:10 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: |
Mener likevel at i de fleste tilfeller har lag som spiller med en spiss en relativt fysisk sterk spiller i denne rollen. Tror også det er noe Høgmo ønsker, ut fra de spillerene vi har signalisert interesse for. |
Titta du på videoen til harald, han spratt ikke akkurat unna i duellene Zidan. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 01.12.2005 10:18 Post subject: |
|
|
Karadas tilbake?
Noensom har noe formeninger om det? Vil vi overhode ha han hjem? _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.12.2005 10:19 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Junker er en typisk målscorer, en person som "altid står på det rigtige sted", men han er en alt for lik Helstad, til at jeg finder ham interessant. Specielt når man tænker på at Helstad også præsterer i UCL. |
Harald, er det noen klubber som har vist interesse for Junker? Har det evt blitt sagt om noe om pris på han?
Selv om han er lik Helstad mener jeg at han bør hentes. Vi trenger flere spisser som han. Skikkelige goalgettere. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.12.2005 10:20 Post subject: |
|
|
| Mathiasman wrote: | Karadas tilbake?
Noensom har noe formeninger om det? Vil vi overhode ha han hjem? |
Old news, men selvsagt. Bytt han ut med "storscorern" FJ. |
|
| Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 01.12.2005 10:20 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: | Kanskje vi kan få en parallell i Rosenborg med Zidan på topp og Frode Johnsen som hodesterk offensiv midtbane |
Eller vi har denne linja:
Storflor Helstad Braaten
Vaagan Moen Solli Skjelbred _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
| Back to top |
|
 |
iKing Junior
|
Posted: 01.12.2005 10:21 Post subject: |
|
|
Synes med fordel vi kan kvitte oss med en spiss som vinner ca halvparten av hodeduellene og er udugelig ellers(Johnsen) med en spiss som skaper målsjanser ut av løse lufta(Zidan). Synes ikke det så ut som Zidan var så liten og puslete som mange vil ha det til. Tror han kan bli god sammen med helstad og braaten på topp!
Men hva må til for å få Bratseth til å åpne lommeboka? |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.12.2005 11:29 Post subject: |
|
|
Zidan er under kontrakt med W.Bremen ut 2008 og med Mainz til 30.06.2006.
Han kan derfor tidligst bli tilgjengelig når W.Bremens og Mainz leiekontrakt går ut. Årsaken til at han er leid ut er at han er ikke-EØS spiller samtidig som at W.Bremen har 5 andre spisser.
Tidsperspektivet er forøvrig riktig dersom Rune Bratseth begynner å bearbeide W.Bremen og Zidan/Zidans agent nå...og bruker tiden fram til juni på å finne en løsning både Zidan og W.Bremen finner fristende...
Zidan har IKKE skoret noe særlig for Mainz enda, så det er ikke garantert at Mainz ønsker å beholde Zidan etter 30.06.2006.
Sitiasjonen med ikke-EØS spillere i W.Bremen vil være avgjørende for om det er plass til Zidan i W.Bremens tropp. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.12.2005 11:34 Post subject: |
|
|
Men er det noen rykter om at Rosenborg skal være interessert i han eller er det bare løse tanker blant forumbrukerne her?
Ville vært genialt å fått han til Rosenborg. Det er det ingen tvil om. Han er en spiller vi ville ha fått veldig mye nytte av. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.12.2005 11:39 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | Men er det noen rykter om at Rosenborg skal være interessert i han eller er det bare løse tanker blant forumbrukerne her?
Ville vært genialt å fått han til Rosenborg. Det er det ingen tvil om. Han er en spiller vi ville ha fått veldig mye nytte av. |
| Quote: |
"Jeg vil gerne vende hjem igen. Bare ikke lige nu. Tingene fungerer godt nok i Tyskland og jeg spiller fast for Mainz," siger Zidan til Onside.dk.
Dog regner han med at tage tilbage til Werder Bremen til sommer, for at se om han kan tilkæmpe sig en plads på førsteholdet, hvilket han har haft svært ved. Egypteren giver ikke op.
"Hvorfor give op? Jeg er kommet til udlandet som jeg altid gerne har villet, så der er ingen grund til at virke opgivende," siger egypteren.
Zidan afviser dog ikke at han kan være på vej til endnu en lejeperiode med et nyt hold, hvis det ikke kommer til at fungere i Bremen til sommer. Han afviser heller ikke at han tager et gæstevisit tilbage til Danmark.
"Hvis det ikke går i Bremen igen, så kan det være jeg skal lejes ud til sommer, til en ny klub. Brøndby og FCK er to store danske klubber, og de er altid interessante, men jeg kunne ikke tænke mig at blive købt. Kun lejet," siger boldkunstneren og fortsætter. |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.12.2005 11:40 Post subject: |
|
|
2mas: har du mulighet til å spørre Bratseth om dette? Det vil jo ikke virke søkt ettersom han har vært diskutert før _og_ er i kontrakt med Werder, Runes gamleklubb.
Zidan er spilleren vi trenger for å være tilbake i toppen om to år. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.12.2005 12:17 Post subject: |
|
|
La oss for all del unngå Karadas. Han er like mye trefot som Johnsen. Jeg var så glad da vi solgte ham.
Jeg har sagt det før og sier det igjen - KARADAS ER INGEN MÅLSKÅRER!
Spissen vår må kunne skåre mål (feks Friend, Lange, Årst, Rushfeldt og gjerne Zidan - om han skårer mål). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 01.12.2005 12:50 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med deg, angående Karadas!
Men jeg må si at jeg heller ikke er så gira etter å få Zidan til Rbk.
Jeg vil heller ha Rune Lange, tror han kan både erstartet FJ og gjøre det veldig bra med Rosenborg. Han scorer også jevnt og trutt!  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.12.2005 13:24 Post subject: |
|
|
...vel, om han er skadefri. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.12.2005 13:35 Post subject: |
|
|
Selv er jeg jævlig gira på Karadas en spiller som altid kjæmper og med en utrolig duelstyrke så jeg gerne samme med en Zidan på top! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.12.2005 13:37 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: |
Harald, er det noen klubber som har vist interesse for Junker? Har det evt blitt sagt om noe om pris på han? |
Der har været noget snak om udenlandske klubber, men ikke noget konkret. Der er heller ikke nævnt nogen pris men jeg tror ikke han er i den dyre enden. Personli synes jeg dog vi kan få bedre end Junker! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2005 14:16 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Det rygtes at Morten Rasmussen fosrvinder fra AGF her i vinter. I mine øjne er han en perfekt erstatter for Frode Johnsen. Han har et utrolig godt hovedspil og han er en spiller som virkelig "blør for drakta! |
I kontrakten med AGF er der ifølge B.T.s kilder en klausul på, at klubben ikke kan sige nej til tilbud over 10 mio. kr., og den prisklasse er den 20-årige målmaskine uden problemer trådt ind i med et forrygende efterår.
- Jeg vil som sportschef ikke sælge »Duncan« til vinter, for jeg vil have sportslig succes, og der hører han med i opbygningen af vores nye hold. Men selvfølgelig kan vi blive nødt til at sælge ham, hvis vi får et godt tilbud, indrømmer AGFs sportchef Brian Steen Nielsen, men vil ikke kommentere klausulen.
(...)
AGF-angriberen er blandt andet et varmt emne for Borussia Mönchengladbach, men klubber fra flere lande har meldt deres interesse.
- Det er klart, at når det er gået så godt for Morten Rasmussen både på banen og nu også udenfor her i efteråret, så er der da kommet en markant større interesse for ham.
Læs mere: Prisloft på Morten: 10 mio. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.12.2005 16:58 Post subject: |
|
|
Noen som har tilgang til videoclips av skoringer av disse nevnte danskene ? Noen dansk utgave av nettavisen`s videomål ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
|