View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 07.12.2010 23:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | RBKalle wrote: | Tror dere FCK supportere bryr seg om hvems lommebok pengene kommer fra mens de jubler for Mesterliga advansement? |
Nei, selvfølgelig ikke. FCK har jo ingen historie eller stolthet i det hele tatt. De er bygd opp av plastikk, og da er det naturligvis mye enklere å svelge slike ting. |
Men neste alle klubber har hatt ingen historie eller stolthet når de først fikk sitt gjennombrudd!
Var Rosenborg sin historie og stolthet så stor før Eggenstida?
Quote: | Jeg ser heller til Barcelona enn Chelsea. Mulig Barcelona sin modell er helt utdatert, men de er like forbanna verdens beste fotballklubb, og lider ikke akkurat noen nød økonomisk heller. |
Barcelona er et unikum i fotball. Ajax er de som kommer nærmere, og de har hatt en 15-års lang nedtur [and counting...]
Umulig å imitere FCB, spesilt i en liten fotballnasjon som Norge.
Ingen storklubb i verden, bortsett fra Barça, som uansett bruker vanvittig mye penger for akademiet, kan overleve på høyt nivå, og på relativt høyt nivå uten en rik onkel. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2010 23:06 Post subject: |
|
|
Real Madrid er styrt på samme måte som Barcelona og alle de tyske toppklubbene foruten om Wolfsburg og Bayer Leverkusen er 50 % eller mer av aksjene eid av supporterne. Det er fult mulig å drive en klubb uten en sugar daddy og den dagen det ikke lenger er mulig er fotballen i mine øyne som sport død. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.12.2010 23:16 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Mulig Barcelona sin modell er helt utdatert, men de er like forbanna verdens beste fotballklubb, og lider ikke akkurat noen nød økonomisk heller. |
Skal ikke gå så altfor mye off-topic her, men du er klar over at Barcelona etter rapportene har en gjeld på snaut 4 milliarder norske kroner, hva? Tok også opp et lån på 1 milliard kroner nå i våres. Bare et spørsmål om tid før Barca må krype til korset og søke finansiell hjelp hos investorer. Hvis ikke kan de nok se langt etter en eventuell overgang for Fabregas f. eks. Om ikke den økonomiske dopingen fortsetter, da... _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 07.12.2010 23:18 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Real Madrid er styrt på samme måte som Barcelona og alle de tyske toppklubbene foruten om Wolfsburg og Bayer Leverkusen er 50 % eller mer av aksjene eid av supporterne. Det er fult mulig å drive en klubb uten en sugar daddy og den dagen det ikke lenger er mulig er fotballen i mine øyne som sport død. |
Real Madrid?!
Hvem er som kastet mer enn 3 milliarder kroner på bordet for Real sine overganger i de to siste åra?
Folk som "eier" klubben, eller en viss Florentino Perez?
At den rike onkelen kjøper klubben eller kjøper seg valget og rollen som sjef er vel likegyldig... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.12.2010 23:25 Post subject: |
|
|
Mesteparten er lån i spanske banker og Perez kan fremdeles kastes av klubbens medlemmer ved neste valg. Barcelona har enorme inntekter større enn noen klubb i verden og kan fint betjene et lån på 4 milliarder kroner. Hverken Real Madrid eller Barcelona kommer til å slite med økonomien de nærmeste årene da er det større grunn til bekymring for majoriteten av de privat eide klubben i EPL og Italia. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 07.12.2010 23:25 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | RBKalle wrote: | Tror dere FCK supportere bryr seg om hvems lommebok pengene kommer fra mens de jubler for Mesterliga advansement? |
Nei, selvfølgelig ikke. FCK har jo ingen historie eller stolthet i det hele tatt. De er bygd opp av plastikk, og da er det naturligvis mye enklere å svelge slike ting. |
De bygger jo historie nå... Akkurat som vi gjorde da vi begynte å lage historie! |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 07.12.2010 23:35 Post subject: |
|
|
FCK sin innsats nå, setter kanskje vår innsats i kvalifisering i litt bedre lys også? FCK er rett og slett et godt fotballag nå som nærmer seg det øvre sjikt i europeisk fotball.
Noe annet er vel at jeg er relativt svak i troen på at Solbakken blir norsk landslagtrener nå. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 07.12.2010 23:40 Post subject: |
|
|
FCK er et forbanna blaff. De har slått Panathinaikos og Rubin Kazan! Hva bruker de egentlig å vise til i Champions League? Grekerne er gode hjemme og kan av og til karre seg til neste runde, men det er lenge siden. De har vel ikke vært videre siden de nesten-slo ut Arsenal i vår gruppe for seks år siden. Og Rubin?
Er lov å putte ting litt i perspektiv og ikke ta helt av. Iløpet av de ti neste årene tipper jeg de vil gå videre like mange ganger som Ståle har hår på hodet. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.12.2010 00:03 Post subject: |
|
|
Escudos wrote: | Noe annet er vel at jeg er relativt svak i troen på at Solbakken blir norsk landslagtrener nå. |
I så fall en ufattelig hyggelig nyhet.
Boikotten vil da oppheves! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.12.2010 20:13 Post subject: |
|
|
Er han ikke bundet til kontrakten med NFF? Står han fritt til å takke ja til hva som helst innen den tid? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.12.2010 20:24 Post subject: |
|
|
Alt kan kjøpes for penger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.12.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Leste på en dansk nettavise i går at Zenit skal være klar til å by 75 millioner kroner for N'Doye, så mer penger skal det bli. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 09.12.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Forstår ikke helt denne hypen rundt Ndoye fyren. I begge kampene mot oss så var han helt elendig, og i de kampene jeg har sett av han i CL-gruppespillet så har han ikke vært noe spesielt. Men mulig jeg har vært uheldig med kampene... |
|
Back to top |
|
 |
Københavneren Junior
|
Posted: 10.12.2010 13:57 Post subject: |
|
|
Ja, jeg vil sige, at du har været ret uheldig med de to kampe, hvor han overraskende nok spillede meget skidt. Måske de to dårligste kampe i det her efterår, hvilket siger ret meget. Jeg kunne forestille mig, at N'Doye, som jo åbenbart har haft Rosenborgs interesse førhen) var blevet ret godt pakket ned af jeres stoppere. Derudover er han den mest scorende afrikaner, sammen med Eto'o, selvom den italienske Serie A måske er lidt bedre
Han har ikke været så dominerende i Europa, som han har været sidste år, bl.a. en pragtkamp mod Sparta Prag (http://www.youtube.com/watch?v=X2YHPU8u6to ), men har alligevel formået at score to mål i Champions League-gruppespillet - og burde også have scoret et par stykker mere, især da han ramt stolpen et par gange. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 12.12.2010 11:44 Post subject: |
|
|
FCK jakter Singh (versjon 2):
http://ekstrabladet.dk/sp...467955.ece
Det er tendenser til oppstandelse i VIF-leiren nå, fordi man innser at en klubb med penger som presterer bra faktisk kan stikke av med en av våre beste spillere. Haakonsen fremstår som om han ønsker en budrunde på Singh, og dette vil for VIFs del være å selge seg fra seriegull til medalje eller fra medalje til 6. plass. Faen ta, håper dette er bullsh*t. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.12.2010 13:56 Post subject: |
|
|
I motsetning til Rbk, så får vel ofte FCK de (gode) spillerne de ønsker seg. Regner med at Singh blir å se i kongens by neste år. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.12.2010 18:40 Post subject: |
|
|
Og i motsetning til RBK så blir vel VIF i norsk sammenheng plutselig mye dårligere når de mister en spiller eller to. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.12.2010 19:06 Post subject: |
|
|
Som de ble når de mistet Moa mener du? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 12.12.2010 19:14 Post subject: |
|
|
Tror de vil merke tapet av Moa langt mere neste sesong. I år så bare fløt de videre på den bølgen de var på når Moa forlot dem. Det blir noe annet når de starter fra scratch igjen.
Last edited by longines on 12.12.2010 20:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.12.2010 19:23 Post subject: |
|
|
Vålerenga i år hadde en effektivitet på nivå med den Sandefjord hadde i fjor. Det blir spennende å se hvordan det kommet til å gå når de begynner å få marginer mot seg. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.12.2010 19:26 Post subject: |
|
|
Det tror jeg også. Som nevnt flere ganger håper jeg faktisk at VIF kan etablere seg som et stabilt topplag sammen med oss. Men jeg har mine sterke tvil, og tror ikke VIF blir den hardeste utfordreren neste sesong. I min måte å se ting på vil det være overraskende om de blir det. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.12.2010 20:41 Post subject: |
|
|
Årsaken til at jeg tror Vålerenga har et bra grunnlag for å fortsette fremgangen neste sesong, er at de har turt å satse på en spillestil som er mer vanlig lengre sør i Europa. Selv om de lyktes bare så der den første tiden, har de vært trofaste mot stilen, og man så klare tegn i høst på at det er bygd et fundament i klubben mtp en definert spillestil.
Det er vel også slik at en possession-basert spillestil kommer dårligere ut i målsjanse-statistikken enn en mer direkte stil, og slik tror jeg man ikke skal se seg blind på effektivitets-statistikken. På 90-tallet ble også tapene mot RBK til stadighet forklart av motstanderens trenere med at 'de var mer effektive enn oss'.
Det som også teller til Vålerengas fordel er at mange av nøkkelspillerne ikke er så veldig gamle, og jeg tror de vil fortsette å utvikle seg neste sesong, spesielt med tanke på at spillestilen de står for legger et bedre grunnlag for individuell utvikling enn f.eks. slik Molde spilte i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.12.2010 22:00 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det tror jeg også. Som nevnt flere ganger håper jeg faktisk at VIF kan etablere seg som et stabilt topplag sammen med oss. Men jeg har mine sterke tvil, og tror ikke VIF blir den hardeste utfordreren neste sesong. I min måte å se ting på vil det være overraskende om de blir det. |
Javel, hvem blir så den sterkeste utfordreren? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.12.2010 22:55 Post subject: |
|
|
Vanskelig å si, men i det tidlige serietipset mitt fra 21. november satte jeg Viking som nummer to og Odd som nummer tre. Ikke noe endelig tips, men det er mer det at det er så store forandringer i toppen hvert år som gjør at jeg tror det, enn at eksakte andre lag har bedre forutsetninger. |
|
Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 17.12.2010 13:22 Post subject: |
|
|
FCK trakk Chelsea i åttendedelsfinalen
Da er det over og ut med de  |
|