| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 22.11.2005 14:49 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Of particular interest to the Asian audience was the presentation by Dr. Zerguini on the effects of Ramadan on football performance. With the clear proof of the performance falloffs during the fast, it became obvious that scheduling issues during Ramadan must be addressed." |
Haha. Fantastisk. Hadde aldri trodd at noen hadde gjort en slik studie. Siden jeg har vitenskapen i mot meg så får jeg nesten gi meg  |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 14:57 Post subject: |
|
|
De fikk nei men man kan ikke gi seg for det. Sier man ja på det første budet er man elendig forretningsmessig. Regner med at Rosenborg ikke tar et nei for et nei og fortsetter å by på han. Regner med at Rosenborg har snakket litt med agenten hans i forkant for å høre om han vil spille for Rosenborg. Tror ikke de legger inn bud på en spiller hvis han ikke vil.
Denne saken er ikke over enda tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.11.2005 14:58 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | | Hvor havner egentlig norsk lov på dette? Det er som kjent forbudt å diskriminere potensielle arbeidstakere på grunnlag av trosretning, men samtidig blir det problematisk hvis utøvelsen av trosretningen faktisk svekker arbeidstakerens evner til å utføre jobben. |
Det ble faktisk et problem i den franske toppserieklubben Troyes for noen år siden, mens dagens Postsmouth-manager Alain Perrin var der.
"Algerian internationals Farid Ghazi and Rafik Saifi look likely to leave
their club -Troyes - after a row over their religious beliefs. Neither
played in last week's 2-2 draw against Auxerre after a disagreement with
coach Alain Perrin over their observance of Ramadan, during which Muslims normally fast during the day. Perrin claimed that the players refused to play against Auxerre, while the Algerians say Perrin ordered them not to fast. Troyes president Daniel Vacelet is standing behind Perrin, stating: "I'm not afraid to say that the players have not been at their best, mentally or physically, this season. If they are looking for reasons to leave the club, we will not stand in their way." |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.11.2005 15:04 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | Fikk nei fra VIF ja..
Slo vel ikke ned som noen bombe dette.. |
Jeg tror dessverre det vil bli svært vanskelig for Rosenborg de nærmeste årene å kjøpe spillere fra andre norske lag med bra økonomi. Nå ser de andre lagene sitt snitt til å ta over hegemoniet i norsk fotball, og det innebærer å ikke selge til RBK, hvis vi da ikke byr overpris så det holder.
Skal vi kjøpe i Norge må vi nok gå til lag vi ikke direkte er i konkurranse med. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:06 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | De fikk nei men man kan ikke gi seg for det. Sier man ja på det første budet er man elendig forretningsmessig. Regner med at Rosenborg ikke tar et nei for et nei og fortsetter å by på han. Regner med at Rosenborg har snakket litt med agenten hans i forkant for å høre om han vil spille for Rosenborg. Tror ikke de legger inn bud på en spiller hvis han ikke vil.
Denne saken er ikke over enda tror jeg. |
Enig med deg. Kommer mer i denne saken. Vet dere om noen andre klubber i utlandet er ute etter han nå? Mulig at han vil vente på dem også...
Forøvrig er jeg også blant dem, som vil ha Gashi med i vår interessante midtbane. Hvor eksakt spiller Gashi? Spennende år fremover, med Ciljan, Tettey og kanskje Gashi. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 22.11.2005 15:08 Post subject: |
|
|
"...slik situasjonen er nå..."
Men VIF har nok satt en uforholdsmessig høy pris på fyren. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:21 Post subject: |
|
|
| Tror ikke det siste er sagt i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:21 Post subject: |
|
|
| Jeg er veldig glad for at Gashi ikke blir RBK-spiller, han virker uinteligent og usympatisk.. Er også skeptisk til at RBK vil ha Rushfeldt, han er 32 år år, og er vel ikke bedre enn han var da han var her sist. Han er en bra tippeligaspiss, men internasjonalt holder han ikke mål, for treig og for dårlig teknisk.. Jeg mener at RBK besitter større talenter en hva Gashi er, og det finnes bedre spisser i tippeligaen enn Rushfeldt. Occean er bedre mener jeg. Og et bytte Occean /Johnsen hadde vært max. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:27 Post subject: |
|
|
Spørsmålet om Ramadan og faste er pr tidspunkt IKKE interessant under denne topicen. Beklager. Fortsett diskusjonen et annet sted. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:52 Post subject: |
|
|
| Altså, å begynne å diskutere ramadan når det er snakk om en ny spiller som kanskje kommer og som kanskje er muslim den er litt drøy. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.11.2005 15:59 Post subject: |
|
|
Nå sier Bratseth at Gashi ikke er noe tema mere i Nettavisen. Det tror jeg ikke mye på.
Merkelig at ikke Adressa har skrevet noe om denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 29.11.2005 16:44 Post subject: |
|
|
| trur vi skaffer oss Gashi jeg.. går rykter om at både han og Siem er "uvenner" med Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 29.11.2005 17:03 Post subject: |
|
|
| Kilden din er en person med utrolige ett innlegg på voldsmennpånetts forum (vpn.no)? |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 29.11.2005 17:25 Post subject: |
|
|
Litt mere hvor nøyaktig sto det?
Eneste jeg fant var at de kunne bytta gashi med braaten, om de fikk penger i tilleg!! Helt på trynet.. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 29.11.2005 17:33 Post subject: |
|
|
Greit, om det er tillfelle er det ikke ikke mere pålitelig en at jeg sa at carew vill hjem til norsk fotball og spilel for oss  |
|
| Back to top |
|
 |
bob Junior
|
Posted: 02.12.2005 19:12 Post subject: |
|
|
| Den vi trenger aller mest er Gashi. Tror han kommer til å slite i Enga. Passer mye bedre hos oss. Og så er han trønder..... |
|
| Back to top |
|
 |
delay Junior

|
Posted: 02.12.2005 20:46 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ha inn Hæstad til rbk...ikke Gashi for man har allerede skrevet ny kontrakt med enga.... |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 02.12.2005 21:52 Post subject: |
|
|
Å ja? Så du tror det blir mye letter å få Hæstad til klubben, som nettopp har skrevet ny kontrakt med Start, har vært den beste landslagsspilleren siden debuten, og blir fulgt av storklubber ala Milan?
Hvis vi legger på bordet mellom 5 og 10mill så kommer Vålerenga til å selge, det er jeg sikker på. Men om jeg vil ha Gashi er jeg slettes ikke så sikker på... _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
bob Junior
|
Posted: 02.12.2005 22:33 Post subject: |
|
|
| får Gashi for 10 mill. Og da vet vi hva vi får. En en anvendelig spiller som gir alt.... |
|
| Back to top |
|
 |
delay Junior

|
Posted: 03.12.2005 09:19 Post subject: |
|
|
| mono wrote: |
Å ja? Så du tror det blir mye letter å få Hæstad til klubben, som nettopp har skrevet ny kontrakt med Start, har vært den beste landslagsspilleren siden debuten, og blir fulgt av storklubber ala Milan?
Hvis vi legger på bordet mellom 5 og 10mill så kommer Vålerenga til å selge, det er jeg sikker på. Men om jeg vil ha Gashi er jeg slettes ikke så sikker på... |
Tror ikke Hæstad kommer til AC Milan....for da blir han bare benksliter...for Milan har nok av gode spillere....Det er fult mulig å punge ut 10mill for Hæstad også..noe ikke rbk vil. andre vi kunne prøve å få tak i er vel...Patrice Bernier. Gashi synes jeg ikke er det beste valget... |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 11.12.2005 18:07 Post subject: |
|
|
Noen som har fått med seg noe mere om gashi?
Har jo strengt tatt ikke skjedd NOEN ting sia vi gikk ut å sa vi var intresert.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2005 18:15 Post subject: |
|
|
Det har da vitterlig skjedd litt:
- Det var noen samtaler. De har sondert litt. Men nå er vi ferdige med det. Det er ikke aktuelt å selge Gashi til Rosenborg slik situasjonen er nå, sier Lars Bohinen.
Etter det TV 2 Nettavisen erfarer skal det være stor forskjell på Vålerengas krav og Rosenborgs tilbud for den landslagsaktuelle midtbanespilleren.
Les mer: RBK fikk nei på Gashi |
|
| Back to top |
|
 |
|