| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 24.11.2010 15:20 Post subject: |
|
|
Konan Ya fikk så desidert nok av sjanser. Traore har vel kanskje ikke helt fått mulighetene.
Hovedproblemet er i mine øyne ikke at de ikke fikk muligheten, men at de aldri klarte å få ut sitt store potensial i klubben.
Jeg hadde vel også litt på følelsen av at Konan Ya straks han leverte fem-seks gode kamper på rad mentalt sett var i en større klubb og liga, og at det også var noe av grunnen til at han ikke klarte å fortsette å levere varene hos oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.11.2010 15:23 Post subject: |
|
|
Jeg er selv ingen stor fan av det Hoftun har gjort i jobben så langt, men det får være grenser hva man skal kritisere ham for.
Lavmål, Bakklandia. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.11.2010 15:28 Post subject: |
|
|
Delvis enig Bakklandia.
Men sportslig leder må ikke forveksles med manager.
Sportslig leder har vel masse flere oppgaver utenom treningsbanen enn en manager.
Med sterke personligheter som Hamren og Eggen feks., som trenere, vil jeg tro en fersk sportslig leder ligger litt lavt i terrenget.
Ser at du også tar et forbehold om hvor alvorlig de div. utenomsportslige tingene var med våre afrikanske venner.
Misforstå meg ikke. Jeg skulle gjerne krydret gampe-hverdagen med litt afrikansk magi. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Vi har jo ingen i manager i norsk fotball. Altså: den engelske rollen "manager" finnes ikke i norsk fotball - det nærmeste vi kommer er vel nettopp Sportslig leder.
For det er forskjell på manager og trener, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.11.2010 15:48 Post subject: |
|
|
Tro det eller ei, så er det forskjell på manager og manager og trener og trener også.
Hva som ligger i rollen er forskjellig fra klubb til klubb, og vil noen steder defineres av hvilken person som har rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2010 15:55 Post subject: |
|
|
Ja, det er klart. Men det er nok en ganske stor forskjell på f.eks. Manager Sir Alex Ferguson og Hovedtrener Nils Arne Eggen når det gjelder ansvar og arbeidsområder (selv om 90-tallets Eggen nok er det nærmeste norsk fotball har vært en tradisjonell engeslk manager-rolle, bare så det er sagt.) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.11.2010 16:09 Post subject: |
|
|
Managere overlater vel den daglige trenerjobben på feltet til spesielt dedikerte trenere som får i ansvar å utvikle laget slik manageren vil.
Nils Arne Eggen har vel sjelden vært den som har overlatt ansvar til andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 24.11.2010 16:21 Post subject: |
|
|
| Tja, Bjørn Hansen var jo defensiv trener tidligere. Det er vel kanskje det vi har manglet litt av i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 24.11.2010 22:07 Post subject: |
|
|
Solskjær blir en slags manager neste år for mfk, han har jo to trenere ved siden av seg som muligens vil stå for like mye "trenings-veiledning" som solskjær selv.
Forøvrig så stiller jeg spørsmålstegn ved Traore ikke fikk en sjanse til. Han har vist hvilke kvaliteter han har, og jeg er sikker på at han ville passet fint inn i systemet til Jønsson |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 24.11.2010 22:21 Post subject: |
|
|
| knækk wrote: | | Hva slags opsjon er det? |
Minner om da Eguren ble lånt ut til Hammarby, og vi så jo hvordan det gikk... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2010 22:27 Post subject: |
|
|
| Jornb wrote: | Solskjær blir en slags manager neste år for mfk, han har jo to trenere ved siden av seg som muligens vil stå for like mye "trenings-veiledning" som solskjær selv.
Forøvrig så stiller jeg spørsmålstegn ved Traore ikke fikk en sjanse til. Han har vist hvilke kvaliteter han har, og jeg er sikker på at han ville passet fint inn i systemet til Jønsson |
Det er også ett aspekt i det hele; Er Jönsson i det hele tatt spurt om han ønsket Traore med videre?
Hvis ikke er det nok ett eksempel på hvordan Hoftun sakte men sikkert ødelegger klubben innenfra. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.11.2010 22:35 Post subject: |
|
|
Det var ikke sportslig grunner til at Traore ikke ble tilbudt ny kontrakt. Så da trengte man ikke Jönsson sin vurdering av spilleres kvalitet og potensial.
Hoftun har kløna til mye for Rosenborg, han har vært en god utgave av Branns RBH, men dette syns jeg ikke han skal ha noe særlig tyn for. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.11.2010 03:24 Post subject: |
|
|
Det er nok mange grunner til at Traore nå drar, noe jeg synes er synd. Men nå går en gang kontrakten ut, han vil ikke forlenge og da stikker noen andre av med ham. At Hoftun som sportslig leder burde ha lagt bedre til rette for spillere fra andre kulturer er jo ingen hemmelighet, RBK har vist seg å være udugelig til det.. det er veldig opp til individet om de klarer å tilpasse seg RBK og Trondheim, noen fikser det, andre ikke. Men det har dessverre vært for mange som har mistrivdes hos oss, blant annet Traore, Konan, Sapara og mange fler.
Jeg tror at både Konan og Traore slet da "pappa" Kone dro til Romania, han holdt de to i ørene og ledet "gjengen"..
Så Hoftun har selvfølgelig rotet litt i denne saken, ansvaret er jo hans som øverste leder i det daglige, men tross alt har flere trenere hatt muligheten til å få ut mer av Traore.. så noe av ansvaret har tross alt spilleren selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 03:36 Post subject: |
|
|
Sapara mistrivdes i Rosenborg? Det er helt nytt for meg.
Synes uansett at det blir helt feil å gi Hoftun skylda for at Traore ikke har slått til. Jeg tror heller ikke at Traore har mistrivdes noe særlig i Rosenborg, men han hadde uansett vært i Rosenborg i godt over et år da Hoftun ble ansatt som sportsdirektør i klubben. Da skulle det meste av integrering vært på plass for lenge siden.
Jeg er glad smørbukken er borte fra klubben. Totalt useriøs type som har levd på Grandiosa og Prince Mild de siste par årene her i byen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.11.2010 12:51 Post subject: |
|
|
| Det ble aldri noen stor sak om Sapara, og ettersom han leverte bra sportslig for det meste så ble ikke det dratt frem. Hadde han slitt på banen ville det nok kommet frem i større grad.. men det var en del utspill og småting rundt det. Blant annet slet han med kommunikasjonen, og man vurderte jo å kjøpe en til slovak for å hjelpe ham sosialt. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.11.2010 13:18 Post subject: |
|
|
Steffen Iversen har vel også sagt at den første tida i Tottenham var veldig tung når han ikke hadde besøk fra Norge. Fordi han ikke kjente noen. Samme har jeg hørt fra folk som flytter utenlands for andre jobber også. Faktisk hørt det samme fra en som flytta til Finnmark en periode også. Folk som går på videregående langt hjemmefra bor på hybel fra de er 16.
Saken er at en må gjøre litt selv også for å få ett sosialt liv utenfor jobb.
Arbeidsgiver kan og skal selvsagt bidra, men de kan ikke gjøre alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 13:29 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | At Hoftun som sportslig leder burde ha lagt bedre til rette for spillere fra andre kulturer er jo ingen hemmelighet, RBK har vist seg å være udugelig til det.. det er veldig opp til individet om de klarer å tilpasse seg RBK og Trondheim, noen fikser det, andre ikke. |
Det er vel neppe tilfeldig at Traorè var på sitt beste i klubben rundt 2007. Da hadde han både Konan og Koné som kamerater i Trondheim, noe som garantert økte trivselen, og med det spille- og treningsglede. Trives man er det lettere å ta utfordringer, og omgangskrets fra samme kultur, er selvsagt bra for trivselen og humøret.
Sapara ble vel også spleiset med et slovakisk par da han kom hit, noe som sikkert gjorde tilvenningen lettere. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.11.2010 13:49 Post subject: |
|
|
| Jeg bodde i nabohuset til Sapara på Møllenberg, og han var iallefall i storform hver gang vi gikk inn i hverandre. Snakket også helt greit engelsk og tilogmed litt norsk. Jeg oppfattet det helt klart som at han hadde det fint i Trondheim, og at den sutringen vi var vitne til den siste tiden var relatert til at han ikke fikk bytte klubb (og femdoble lønna si). |
|
| Back to top |
|
 |
teskiLG Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.12.2010 16:18 Post subject: |
|
|
| Ikke akkurat noen bombe at han presterer godt i Polen som sannsynligvis er en liga som er minst på nivå med den norske. Hva er det vi driver med så ikke klarer å få ut talentet til sånne spillere? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.12.2010 16:26 Post subject: |
|
|
Kan jo starte med det at han iløpet av de siste tre sesongene bare spilte et dusin seriekamper fra start... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.12.2010 16:35 Post subject: |
|
|
| Et miljøskifte kan jo ofte være inspirasjon bare i seg selv, man skal ikke undervurdere effekten av en ny start. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 13.12.2010 16:36 Post subject: |
|
|
| Dette viser jo at Stig Torbjørnsen er en god Speider, og trenerene som hadde ansvaret til å få ut potensialet til Abdou og Konan Ya har totalt misslykkes :S |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.12.2010 17:52 Post subject: |
|
|
| eh, jaha ja.. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.12.2010 00:33 Post subject: |
|
|
Om noe så taler det jo til fordel for speiderevnene til Torbjørnsen, jeg kan overhodet ikke se hva som er galt med den påstanden. Faktum: både Kone, Konan og Traoré hadde potensiale til å bli gode spillere for Rosenborg. Faktum: de ble kjøpt billig. Faktum: de spilte seg aldri til fast plass på laget. Hvis det er noen som har ansvaret for det, ved siden av spillerne selv, så er jo det trenerne. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|