English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.10.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Dette er veldig håpløs konklusjon fra deg Kristobal. Selv om man tar sikte på å være en åpen klubb så skal ikke absolutt alt som skjer i klubben diskuteres i media.

Interne personalsaker har ingenting å gjøre i media, det er det kun media selv som mener/håper/ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2010 12:48    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Kristobal, som Moltisanti sa. Dette bør gjøres internt.

Jeg mener at sjefen må ha lov til å si at en av hans underordnede ikke opptrådte korrekt. Man bør ta det opp med den underordnede, men det er også viktig å ta avstand fra slik opptreden tidlig i prosessen.

Om en av statsrådene til Jens Stoltenberg kaller FrP et rasismeparti på direkten for eksempel, mener jeg Stoltenberg må ha lov til å gå ut og si at det tar partiet avstand fra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 12:51    Post subject: Reply with quote

Jepp. Men da er neste skritt å fjerne statsråden fra stillingen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2010 12:54    Post subject: Reply with quote

Det er jo graden av alvorlighet det da. Det var bare et eksempel.

Det er jo Eggen som bør ta mye av ansvaret for at dette ble en kjempesak. Han burde også holdt mer kjeft enn han gjør.

Jeg ser ikke helt hva galt Hoftun gjør i å si at rasismeuttalelsene ikke er en holdning klubben støtter. Skulle Hoftun i stedet ikke ha gjort noe som helst utad og latt det se ut som om at klubben syntes opptredenen var grei?

Last edited by kristobal on 05.10.2010 12:56; edited 1 time in total
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 12:55    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Det har vel for f ingenting å gjøre i media. At det skal være positivt å lufte private interne personalsaker i media er det kun en journalist som vil synes er bra. Håpløst.

Hvilken verden lever du i? Dette er ikke en "privat, intern personalsak" når Eggen kommer med skarpe uttalelser på vegne av klubben. Når uttalelsene ikke reflekterer klubbens syn, må ledelsen ut og korrigere.

Hensikten til Hoftun er jo ikke å ramme Eggen, men å forhindre et inntrykk av at Rosenborg gjemmer seg bak rasisme hver gang Annan gjør noe galt.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 12:55    Post subject: Reply with quote

Moltisanti wrote:

Ja, for rasist er det alvorligste man kan kalle noen i Norge. Rolling Eyes
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.10.2010 13:06    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:

Det har vel for f ingenting å gjøre i media. At det skal være positivt å lufte private interne personalsaker i media er det kun en journalist som vil synes er bra. Håpløst.

Hvilken verden lever du i? Dette er ikke en "privat, intern personalsak" når Eggen kommer med skarpe uttalelser på vegne av klubben. Når uttalelsene ikke reflekterer klubbens syn, må ledelsen ut og korrigere.

Hensikten til Hoftun er jo ikke å ramme Eggen, men å forhindre et inntrykk av at Rosenborg gjemmer seg bak rasisme hver gang Annan gjør noe galt.

Som jeg skrev tidligere i tråden så reagerer jeg på Hoftun sin uttalelse. Bestemt uttalelsen om at det er belastende å ha Eggen som trener.

At han går ut å sier at Rosenborg som klubb tar sterk avstand fra "rasismekortet" er bra og forventet. Men han kan slutte å snakke der.

Han fortsetter i intervjuet sin vurdering av en ansatt på flere områder og sier sin mening om ditt og datt. Det syns jeg er håpløst.

Jeg syns klubben burde tenkt nøye gjennom hva de skulle uttale. Og jeg syns at Hoftun burde kommet med kritikk av tv2 sin heksejakt mot enkeltspillere og at han har forståelse for at hovedtrener i klubben beskytter spillerne sine. Det er den verden jeg lever i eru.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Moltisanti wrote:

Ja, for rasist er det alvorligste man kan kalle noen i Norge. Rolling Eyes

Nei, men når du går ut å irettesetter en ansatt i media, og i tillegg sier at det er en belastning, er det naturlig å fjerne uromomentet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 13:13    Post subject: Reply with quote

Hoftun sier ingenting som Eggen ikke tåler å høre. Han vet meget godt hvordan han selv er, så bastant som han er i sine uttalelser.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 13:15    Post subject: Reply with quote

Så du mener det er sunn organisasjonskultur å ta skittentøyvasken i media?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.10.2010 13:17    Post subject: Reply with quote

At Eggen tåler å høre mye har vel ikke så mye å si egentlig. Poenget mitt er at mye i det intervjuet burde vært sagt bak lukkete dører til personen, ikke i media til en journalist.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 13:18    Post subject: Reply with quote

Skittentøysvaksen?
Hoftun uttaler seg i ikke akkurat gravalvorlig og i ondskapsfull manér. Han svarer noe som alle - og Nils Arne mest av alle - vet meget godt fra før, og som er temmelig ufarlig, samtidig som det skaper en viss avstand mellom klubben og Eggens uheldige uttalelser.

Å kalle dette skittentøyvask i media blir så overdrevent dramatisk at jeg har vondt for å ta det alvorlig.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 15:49    Post subject: Reply with quote

Stiller meg fullt bak Eggen og Annan i denne saken på alle fronter.

1. TV2 er veldig negative til Rosenborg og leter etter muligheter til å snakke negativt om klubben.
2. Andresen kaster stein i glasshus. Han var ikke så rent lite agressiv i sin spillende karriere.
3. Hoftun er vel ikke akkurat det man kan kalle ledertalent. Men han ser vel an muligheten til å få seg en jobb i TV2 etterhvert.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Eggen opptrådte barnslig. Ja, idiotisk av Martin å henge seg for mye opp i den situasjonen da det er den andre taklingen av Dos Santos som ødelegger kampen for dem, ikke den første.

Eggen vant denne kampen og burde oppføre seg som en god vinner. Hva med å si noe sånt som "vi tar avstand fra klyping og holding, men det er dessverre mye av slikt i feltet. Det er beklagelig om Annan gjør det, men la oss heller fokusere på kampen". Eller noe i den duren. Poenget er å avvæpne situasjonen. Jeg synes Eggen gjør helt, helt feil i den situasjonen. Ja så feil som man kan gjøre.

Jeg må si jeg gleder meg til å få inn (enda en) sindig svenske. Nils Arne Eggen tar for mye plass rett og slett. Enda jeg for all del ikke kan klage på hans resultater som trener for RBK det siste halvåret.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 16:35    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Jeg synes Eggen opptrådte barnslig. Ja, idiotisk av Martin å henge seg for mye opp i den situasjonen da det er den andre taklingen av Dos Santos som ødelegger kampen for dem, ikke den første.

Eggen vant denne kampen og burde oppføre seg som en god vinner. Hva med å si noe sånt som "vi tar avstand fra klyping og holding, men det er dessverre mye av slikt i feltet. Det er beklagelig om Annan gjør det, men la oss heller fokusere på kampen". Eller noe i den duren. Poenget er å avvæpne situasjonen. Jeg synes Eggen gjør helt, helt feil i den situasjonen. Ja så feil som man kan gjøre.

Jeg må si jeg gleder meg til å få inn (enda en) sindig svenske. Nils Arne Eggen tar for mye plass rett og slett. Enda jeg for all del ikke kan klage på hans resultater som trener for RBK det siste halvåret.

De vil bli enda bedre nå, når han har gitt blaffen i føringen om videreføring av Hamrens modell, og har gått for 4-3-3.
Hoftun fikk ha makta litt for lenge, desverre.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 16:36    Post subject: Reply with quote

Hvem har sagt at furtinga til Davy Watne, Martin Andresen, Kjetil Rekdal, Magne Hoseth, Morten Berre osv. er negativt for Rosenborg. Tvert imot er det en fryd å lese at de er frustrerte på Eggen og Annan. Fritt frem spør du meg til at Eggen og Annen legger ut enda litt mer i media.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.10.2010 16:45    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:

De vil bli enda bedre nå, når han har gitt blaffen i føringen om videreføring av Hamrens modell, og har gått for 4-3-3.

Kan ikke si jeg har sett så mye til noen omlegging. Vi spilte tilnærmet 4-3-3 også med diamanten, siden Annan fikk stort offensivt ansvar og Iversen oftest la seg høyt i banen. Eneste forskjell er vel egentlig at det er Iversen som opererer som kantspiller istedet Prica, som måtte trekke veldig mye ut da Iversen gikk i rommet som midtspissen egentlig hadde.

Noen Hamrén-modell har han aldri videreført. Det nærmeste var mot AIK på bortebane, helt til Winsnes kom innpå.

Eggen bestemte seg for å satse på diamantformasjonen (egentlig en avsagd diamant ala 4-3-1-2) fordi dette var en suksess mot et stasjonært Valencia-lag i 2007.

Tall er dessuten bare tall, det viktigste i det siste har vært at beina har blitt flyttet raskere i forsvarsarbeidet.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 17:13    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:

Fint at du alltid skal vende kappen etter vinden.
Back to top
Engamann
Junior

PostPosted: 05.10.2010 17:37    Post subject: Reply with quote

Hei. Kikket innom her for å lese deres synspunkt rundt denne saken, som åpenbart har gått for langt. Som mange andre her er jeg helt enig i Eggen kunne avblåst mye av det ihvertfall ved å opptre litt mer ydmykt og unnskyldene med en gang.

Ser dere nå krangler litt om Hoftuns innblanding. Tror dere ikke Hoftun umiddelbart etter å ha hørt rasismeutspillet ba Eggen selv trekke det tilbake?
En fortsatt oppspilt Eggen kan fort nekte å gjøre dette i første omgang. Dermed har vel ikke Hoftun noe valg. Naturligvis bare gjetning fra min side, men er ihverfall sånn jeg hadde handlet i Hoftuns sko.

Gratulerer meg et fortjent seriegull forøvrig.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 19:18    Post subject: Reply with quote

Engamann wrote:
Hei. Kikket innom her for å lese deres synspunkt rundt denne saken, som åpenbart har gått for langt. Som mange andre her er jeg helt enig i Eggen kunne avblåst mye av det ihvertfall ved å opptre litt mer ydmykt og unnskyldene med en gang.

Ser dere nå krangler litt om Hoftuns innblanding. Tror dere ikke Hoftun umiddelbart etter å ha hørt rasismeutspillet ba Eggen selv trekke det tilbake?
En fortsatt oppspilt Eggen kan fort nekte å gjøre dette i første omgang. Dermed har vel ikke Hoftun noe valg. Naturligvis bare gjetning fra min side, men er ihverfall sånn jeg hadde handlet i Hoftuns sko.

Gratulerer meg et fortjent seriegull forøvrig.

Takk for det! Smile

Etter min mening er dette bevisst spill fra Tv2 og Vålerengen for å fjerne oppmerksomheten fra at RBK var latterlig mye bedre enn Engen kampen sett under ett. RBK bør vurdere en boikott av TV2 snarest.

At Eggen føler behov for å forsvare en spiller som har fått et eget kamera tildelt av TV2 er på sin plass.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2010 19:21    Post subject: Reply with quote

Eggen gjør jobben sin og tar vekk fokuset fra Annan ,men dette forstår ikke Hoftun og begynner å slå sprekker i den samlede fronten utad. Svakt lederskap da utad skal klubben stå samlet.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 05.10.2010 19:26    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Eggen gjør jobben sin og tar vekk fokuset fra Annan ,men dette forstår ikke Hoftun og begynner å slå sprekker i den samlede fronten utad. Svakt lederskap da utad skal klubben stå samlet.

Tar fokuset vekk fra Annan ved å starte en flere dager lang debatt om nettopp Annan i media ved å opptre uklokt?

Håper jeg ikke behøver hjelp fra Eggen til å ta fokuset vekk noen gang... Smile

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2010 19:32    Post subject: Reply with quote

Det er da få snakker om Annan de det snakkes mest om er Rosenborg og Eggen selv.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 19:49    Post subject: Reply with quote

Men hva i h.....!!!!! Har de klart å dra inn Morten Pedersen i studio på Bakrommet igjen!!! Han slipper sikkert å stå til rette for uttalelsene sist også. Hva er dette for slags heksejakt?

...hvordan i svarte kan NRK gi han troverdighet i uttalelser om Rosenborg fortsatt?!?!
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

... også drar de fram den holdingen fra 1. divisjon og moldenseren som er programleder kaller det for "bare morsomt" og mener at man "bør skjønne at han holder" i grell motsetning til beskrivelsene av Annans holdning...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 101, 102, 103 ... 258, 259, 260  Next
Page 102 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb