English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

Abjoern, Ciljan ble byttet ut med det som trolig var en skade.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Bakklandia wrote:
abjoern wrote:
Herlighet bakklandia.

Poengsnittet til Eggen denne sesongen er utilnærmelig, og på nivå med de beste 90-årgangene.

Vålerenga har jo hittil hatt seriegull-snitt, men lå likevel 5 p bak før denne kampen.

Jopjo, for all del. Det holder lenge til nytt seriegull (i den svakeste Tippeligaen i manns minne - gidder du å ta med et i beregningen, eller?), så jeg klager ikke.

Han tar flere poeng enn Hamren gjorde! Han kom lenger i cupen enn Hamren gjorde! Han kvalifiserte oss for europa, noe Hamren feilet sist!

Det har skjedd negative ting også, men man kan ikke ta Eggen på tallene. De er utlinærmelige. Og Tippeligaen kan da ikke ha blitt så mye dårligere i år enn i fjor, og ivhertfall ikke fra 26 mai i år.... Rolling Eyes

Skal du virkelig dra frem storskytset? Okei, da, du ber om det.

Eggens RBK har allerede tapt like mange kamper som Hamrens RBK gjorde på halvannet år...

Hamren kvalifiserte ett mye dårlige lag enn fjorårets til E-cup, og fikk til og med laget til å vinne sin første europeiske turnering noensinne.

Hamren fikk ikke laget til semifinale i år nei, fordi han ikke jobbet i klubben på det tidspunktet cupkampene i de snere rundene ble spilt...

Og, laget holdt stå kurs mot seriegull allere da Hamren overlot laget til Eggen!

Har du mer? Razz

Last edited by Bakklandia on 03.10.2010 22:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:18    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Bakklandia sutrer like mye som Martin imo. Lite kledelig på kvelden vi sikrer seriegullet!

Fortsatt 12 poeng å spille om, og luka er bare på 8 poeng. Jeg bare nevner det...(jada, jeg veit det er såpass usannsynelig at det ikke komemr til å skje, men jeg bare sier det - seriegullet er ikke teoretisk sikkret ennå)
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:21    Post subject: Reply with quote

Bakklandia,

Når TL er så svak, hvorfor har Eggen økt poengsnittet så kraftig etter overtakelsen da?

Burde ikke Hamrén maktet det samme?

Antall tapte kamper er en helt utrolig upassende variabel å bruke. Fotball handler ikke om å unngå tap. Man får 3 p for seeir; ikke 3 p for å unngå tap.

Sånn rent bortsett fra det, så må du selvfølgelig ta med i betraktning hvilke motstandere man har hatt.

RÃ¥nny: Ok, takk for info om Skjelbred. HÃ¥per ikke det er alvorlig.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:22    Post subject: Reply with quote

Annan fikk jo gult kort! Hva faen snakker de om på Nachspielet? Temaet er jo om Dos Santos burde fått gult kort også.

Og straffen er soleklar, Frode Olsen.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:23    Post subject: Reply with quote

Neutral Du verden Bakklandia. Du er virkelig ikke sann. Eggen har tatt oss til et soleklart seriemesterskap i kveld, også drar du fram det der... jeg blir målløs... makan til smålighet og negativitet mot egen klubb og klubbens store legende. Jeg blir målløs...

nei, jeg vil heller hylle spillere og Eggen for det de har vist denne sesongen. Det er makeløst bra, og spesielt det siste krafttaket, hvor de har klart å reise seg etter en lliten bølgedal. FANTASTISK1 Jeg er er stum av beundring RBK

... og der skrudde jeg av TV2. Her settes ensidig negativ fokus på Rosenborg etter at klubben har avgjort serien fire serierunder før slutt...

Last edited by Hjelde on 03.10.2010 22:27; edited 1 time in total
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Neutral Du verden Bakklandia. Du er virkelig ikke sann. Eggen har tatt oss til et soleklart seriemesterskap i kveld, også drar du fram det der... jeg blir målløs... makan til smålighet og negativitet mot egen klubb og klubbens store legende. Jeg blir målløs...

Det er bare å la være å diskutere med han der, det er andre regler som gjelder på planeten han bor på.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Quote:
Skal du virkelig dra frem storskytset? Okei, da, du ber om det.

Eggens RBK har allerede tapt like mange kamper som Hamrens RBK gjorde på halvannet år...

Du er bra klovnete når du uttaler ting som dette Bakklandia. Du skjønner sikkert selv hvordan dette henger sammen uten at jeg forklarer deg det.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 03.10.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Gud bedre det er mye hat i studioet til TV2 nå.
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 03.10.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Møkka TV2. Møkkafolk. MøkkaDavy og MøkkaOlsen. Totalt blåst i hodet begge to. Det er så forbannet latterlig det de klarer å lire av seg på "Nachspiel". Herregud.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

Darius wrote:
Møkka TV2. Møkkafolk. MøkkaDavy og MøkkaOlsen. Totalt blåst i hodet begge to. Det er så forbannet latterlig det de klarer å lire av seg på "Nachspiel". Herregud.

Høres mer ut som ekstraordinært møte i Klanen enn programledere/kommentatorer på riksdekkende TV ja.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg blir flau over at enkelte idioter får snakke fritt på tv. Jeg tenker selvsagt på TV-Bergen sin ''Fotball Nachspiel''..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

Haha, ja det er jo ikke noe nytt at tv2 driter seg ut. DW er redd for å bli kalt rasist og operagaulern tyter på med rbk-hatet sitt.

Last edited by Hedning on 03.10.2010 22:41; edited 1 time in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

Herregud så mye usakligheter i fotballxtra.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 03.10.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

Enig! Gidder ikke engang kommentere Bakklandias rare negative utspill idag. Er ikke snakk om Eggen vs Hamren. Men snakk om Rosenborg vs resten av norge. Og vi vant i år igjen! Og man kan da umulig kritisere en trener for å "bare" lede tippeligaen med 8 poeng..
¨
Seriegull iår, og vi fikk se Martin Andresen sur og bitter på tv! Kan det bli bedre!?!Very Happy
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Sportsjournalistikken i Norge har tydelligvis nådd sitt lavmål. Hauge gir en adekvat forklaring på hva han hadde sett, og dermed hvilket grunnlag han dømte på.... men de er så opphengt i RBK- hatet at de hører ikke etter. Siste gangen jeg ser på det der... blir for dumt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Merker det at jeg skulle ønske Nilsen var ansatt i TV2. Sier mye bra!

- Torgeir Børven
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:33    Post subject: Reply with quote

Stjeler en link fra VGD som forklarer følelsen jeg satt med etter å ha sett "analysene" til Davy og Frode.

http://www.youtube.com/wa...7w64fbqYQY
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Bakklandia,

Når TL er så svak, hvorfor har Eggen økt poengsnittet så kraftig etter overtakelsen da?

Det var ikke sånn ment, det vaer mest det at du mente poengsnittet var helt på høyde med de beste 90-tallssesongene. Og da er det to ting du må huske å ta hensy til:

1. Antall kamper han har samlet poengene på denne gangen er betraktlig mindre, ergo er selvsagt snittet høyere eller like bra siden det kan deles på mindre.

2. Poengene er tatt mot dårligere motstand, og ergo er dte kanskje ikke "Jevngodt med de beste 90talls-årgangene", likevel?

abjoern wrote:
Burde ikke Hamrén maktet det samme?

Jo, men Men hva sammenlinger du med, da? Sammenlinger du hamrens halve sesong i år med Eggens halve seongen i år? Hva med å sammenlinge noe som linger mer på hverandre (begge to tar over midt i sesongen). Slik jeg ser det er det faktisk mest rettferdig for begge to at denne halvsesongen til Eggen sammenlinges med Hamrens første halve sesongen, og da tror jeg faktisk ikke snittene ligger så langt unna hverandre.

Når vi først snakker om det: Eggens RBK har snudd utrolig mange kmaper til sin fordel etter å først ha havnet under i denne peridoen. Uten Hamrens grunnlag, altså den enorme attytiden og vinnerviljen han har innprentet over tilsammen to seonger, er det faktisk ganske vanskelig å vite om poengsnittet ville vært like høyt.

abjoern wrote:
Antall tapte kamper er en helt utrolig upassende variabel å bruke. Fotball handler ikke om å unngå tap. Man får 3 p for seeir; ikke 3 p for å unngå tap.

Ja, det re vel det så lenge det går i disfavør av ditt syn. Jeg bare tar utgganspunkt i at nettopp det at laget "aldri" tapte, var ett av de punkten Hamren ble hyllet mest for, og at kommentatorene senest i dag gjorde et nummer ut av at RBK "rett og slett nekter å tape"

Dessuten - 70 mill tapt er 70 mill tapt, uansett hvordan du ser på det.

abjoern wrote:
Sånn rent bortsett fra det, så må du selvfølgelig ta med i betraktning hvilke motstandere man har hatt.

Skal vi se her, da, hvem har Eggen tapt mot:

Leverkusen - ikke et lag på en høyere hylle enn Valencia, i hvert fall.

FC København - Omtrent på nivå med Brøndby, som Hamren slo, og Hamren ungikk også tap mot FC København da han møtte dem.

Follo - Sannsynelig et lag som stengt tatt ligger en hylle under Quarabak kvalitetsmessig...

Og selv om det ikke er ett tap, kan vi jo legge på 0-0 mot et irsk amatørlag...

Hamren tapte mot St. Etienne, Valencia (sjansesløseri fra vår side, resulatat lyver ganske kraftig), Molde, Start (da gullet allerede var sikkret, uten at det egentlig betyr veldig mye) og Quarabak (Kristiansund, sier du? Nei, strengt att er ikke det ett tap, siden straffekonker ikke regnes med i offesielle statistikker. Det er en uavgjortkamp.)

(Okei da, Hamren tapte to kamper mer, men - mot gjennomsnittelig bedre motstand.)

Og, som nevnt: Uten Hamrens gode grunnlag er det ikke godt å si hvordan Eggen ville ha gjort det,

Og la meg få legge til: Jeg mener ikke Eggen har gjort en dårlig jobb (selv om dere liker å fremstille det på den måten), jeg mener rett og slett bare det at alt ikke har vært så feilfritt og bra som mange av dere skal ha det til, for - selv O store Eggen har faktisk sine feil. Jeg tør bare å påpeke det, til tross for hans status i klubben (og, det er dere som tvinger meg til å sette Eggen opp mot Hamren på den måten jeg gjør. Jeg har egentlig ikke noe uvanlig stort behgov for å sammenlinge dem å prøve å få Hamren (eller Eggen) til å prøve å frsmstå som bedre. det er bare det at det er visst kun ren sammenlingning som funker for å få frem det jeg prøver å si.

Og så får vi se, da, hva status blir etter seongen. Hamrens RBK tok gull med 13 poengs margin. Foreløpig har Eggens RBK "bare" åtte poengs margin...Men uansett tar dette laget også høyst sannsyneligvis gull, og det er faktisk det som teller!

Last edited by Bakklandia on 03.10.2010 22:50; edited 2 times in total
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

Jeg vurderte faktisk å svare på bakklandias siste innlegg - så kom jeg på bedre tanker.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

Før noen gidder å diskutere mer med Bakklandia, dere forstår at han kødder med oss? Han åpenbart en fyr som slenger ut argumenter og meninger han vet er helt på jordet for så å lene seg tilbake å se på reaksjonene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

Bakklandia: Ta dette i Eggen-tråden å slutt å forsøple denne!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.10.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Så du vil altså at jeg skal gå over til en tråpd som kommer til å holde se høyt opp i forumet (altså på forsiden) i stedet for å ta det i en tråd som høyst sannsyneligvisvil synke ned i glemmselen (forvsinne langt ned på forsiden, evt side 2) i løpet av ett par dagers tid?

Last edited by Bakklandia on 03.10.2010 22:53; edited 1 time in total
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Dere kan da seriøst ikke være overrasket over kommentarene til Wathne & co.? Akkurat i det øyeblikket jeg oppdaget at Hauge dømte straffe, skjønte jeg at "RBK får alltid straffe på hjemmebane"-snakket ville komme opp igjen. Det er typisk Davy Wathne og Frode Olsen å komme med slike uttalelser.

Men en ting jeg ble litt overrasket over, er at Terje Hauge insinuerer at den klypingen i baken egentlig burde vært rødt kort...
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.10.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Bakklandia de forsøkene dine på å argumentere er så far-fetched og latterlige at de best forbigås i stillhet... Snakk om å sykle på tynt vann med blylodd som oppdriftsmiddel ..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next
Page 15 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb