English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

Olsen og Moldskred koster oss tett opp i mot 15 millioner som er mye mer enn hva vi betalte for Konan, Konè og Traore og det er uten at vi tar med oss lønnsforskjellen hvor det kom klart frem at ivorianerne tjente langt mindre enn sine norske kolleger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 16:39    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Les en gang til det som PS skrev. "Inte alla..." Dvs. hvis Demidov uttaler seg kritisk, så betyr det at ikke alle spillerne stiller seg 100% bak Eggens taktikk. Minst èn er ikke enig. Det PS skrev betyr ikke at alle spillerne er mot Eggen.

Jeg leste det PS skrev flere ganger, men fikk likevel ikke med meg ordet "alle"...

Jeg beklager misforståelsen, kryper i det sure gresset, legger meg flat og strekker hendene i været Embarassed Embarassed Embarassed
Barney
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 17:09    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Det kan se ut som om RBKs suksess i stor grad er trenerbetinget, hvor klubben i perioder kan hevde seg og leke med de store, på tross av sitt utgangspunkt ifht. økonomi, befolkningsgrunnlag, vinterhalvår, og stor satsing på intern eller lokal rekruttering. Men noe realistisk mål om topp 30 bør man ikke ha før man har samme ressurser som de klubbene som opererer i det skiktet. Eller en NAE.

Enig i dette. Rosenborg vil aldri kunne konkurrere når det gjelder ressurser og må dermed være flinkere enn andre, spesielt på trenersiden. Da hjelper det ikke å ansette en god motivator som får laget til å holde tett bakover.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 17:11    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Olsen og Moldskred koster oss tett opp i mot 15 millioner som er mye mer enn hva vi betalte for Konan, Konè og Traore og det er uten at vi tar med oss lønnsforskjellen hvor det kom klart frem at ivorianerne tjente langt mindre enn sine norske kolleger.

Klart, sammenligner man med de dårligste kjøpene (?) vi har gjort de siste sesongene så ser det ut som at vi kan slippe unna ved å hente spillere fra Flatås IL som kan gjøre omtrent like god jobb, men som ikke skal ha mer enn kjøregodtgjørelse for å slippe til på lerkendalmatta Cool
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Enig i dette. Rosenborg vil aldri kunne konkurrere når det gjelder ressurser og må dermed være flinkere enn andre, spesielt på trenersiden. Da hjelper det ikke å ansette en god motivator som får laget til å holde tett bakover.

Den fällan har inte Sverige gått i (nordiska landslag är tydligen konkurrenter till RBK när det gäller tränare) och har anställt en tränare som har utvecklat anfallsspelet enligt samstämmiga sportsjournalister och supportrar och bibehållit en stark defensiv. Det gäller att hitta en tränare som hittar bra balans mellan anfall och försvar. Dom växer inte på träd. Sverige är att gratulera.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2010 18:27    Post subject: Reply with quote

Kan ikke du lage en svensk landslagstråd? Jeg synes ikke du skriver om noe annet enn "nye Sverige" for tiden, i alle tråder du er innom. Ganske irriterende i lengden. Sverige og Manchester United virker å være de eneste lagene du bryr deg om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 18:40    Post subject: Reply with quote

Sverige kommer nok tidsnok ned på jorda igjen. Kanskje hvis de møter Aserbajdsjan?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 14.09.2010 19:08    Post subject: Reply with quote

Man kan jo ikke forvente eller regne med at Sverige blir Europas beste lag selv om de har ansatt Hamrén, men jeg ser ingen umiddelbar grunn til å tro at de skal komme så mye ned på jorda hvis de i det hele tatt har lettet. Er det noen som vet å holde beina på jorda er det vel nettopp Hamrén.

Hamrén hadde et par skandaløst dårlige kamper mot Qarabág, slik alle trenere kan ha i løpet av en toårsperiode.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hamrén hadde et par skandaløst dårlige kamper mot Qarabág, slik alle trenere kan ha i løpet av en toårsperiode.

Og han var ikke en gang på banen...

Hvor lenge hadde Hamrén vært trener for RBK da kampene mot Qarabag ble spilt? Hadde han fått like god tid på seg til å "prege" laget som det NAE har fått pr. nå?
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 19:24    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kan ikke du lage en svensk landslagstråd? Jeg synes ikke du skriver om noe annet enn "nye Sverige" for tiden, i alle tråder du er innom. Ganske irriterende i lengden. Sverige og Manchester United virker å være de eneste lagene du bryr deg om.

Du förstod kanske inte BjarneS inlägg? Det var nämligen han som började hinta om en viss svensk landslagstränare. Ge BjarneS en uppsträckning!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2010 20:19    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
kristobal wrote:

Og han var ikke en gang på banen...

Hvor lenge hadde Hamrén vært trener for RBK da kampene mot Qarabag ble spilt? Hadde han fått like god tid på seg til å "prege" laget som det NAE har fått pr. nå?

1 1/2 år er mer enn nok tid til å prege laget Wink
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 14.09.2010 20:45    Post subject: Reply with quote

Jo, men Hamrèn fikk RBK til å prestere godt i Europa i 2008, på tross av at han tok over et jojo-lag midt i sesongen. Han hadde også gode resultater med Aalborg i Europa.

Taktikken burde nok ha vært annerledes mot Q, men mest av alt tror jeg spillere i feriemodus og en grov undervurdering av moststanderen, selv etter 0-0 hjemme, var hovedårsaken. Rosenborg anno 2009 var ikke dårligere enn i 2008. Vi har jo i ettertid også sett av Q kan å bite fra seg også mot andre lag på omtrent samme hylle som Rosenborg. Q har levert gode resultater i kvalik til EL to sommere på rad nå.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2010 21:02    Post subject: Reply with quote

Godt og godt.

2 flotte seiere over et heller middelmådig Brøndby. Hvorav vi i to av omgangene hadde store problemer.

0-0 i en dørgende kjedelig hjemmekamp mot Club Brugge. Som vel var nærmest seieren.

Kontret i senk av St. Etienne.

En svak kamp mot Valencia selv om vi hadde kun 0-1 til det stod 76 minutter. Etter det ble det stygt.

1-1 mot København hvor vi var heldige med at Lustig ikke ble utvist og FCK fikk straffe før vi scora. Vi hadde vel dessuten knapt 3-4 sjanser.

Det RBK presterte i Europa i 2008 var svakt. Men med situasjonen i Tippeligaen tatt i betraktning så var det likevel godt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 14.09.2010 21:44    Post subject: Reply with quote

Neida, det var ikke spesielt bra det vi presterte i 2008, men helt på det jevne, omtrent som i år hvor vi:

Spilte en forferdelig dårlig kamp borte mot Linfield og en noe bedre hjemmekamp hvor vi hadde rimelig bra kontroll uten å imponere.

To gode kamper mot AIK. Riktignok er AIK et bunnlag i en serie som ikke er veldig bra, men antakelig bedre enn den norske.

Og til sist en bra hjemmekamp mot FCK hvor vi dog var heldige som ikke slapp inn mål før vi gjorde, og en meget svak bortekamp hvor vi kunne hatt stygge sifre i mot midtveis, og hvor FCK også skapte mer enn oss de siste 45 minuttene.

Det er lett å se tilbake til 2007 og kampene mot Valencia og Chelsea. Samtidig var dette tre kamper i en lang sesong hvor vi presterte godt og muligens motstanderen undervurderte det femte beste laget i Norge noe. En skal heller ikke glemme at det var tidenes lucky trekning som førte oss til disse kampene. Jeg var selv i Tampere hvor vi faktisk var litt heldige som scoret først, og hjemmelaget løp over oss til tider fram til vi fikk 2-0.

Selve mesterligaen var egentlig over all forventning, men her hjemme var det jo fullstendig Hawaii det laget presterte. Rart hvordan 7-8 spillere på det laget framstod helt annerledes i kampene ute.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 14.09.2010 23:36    Post subject: Reply with quote

Quote:
Riktignok er AIK et bunnlag i en serie som ikke er veldig bra, men antakelig bedre enn den norske.

Beklager, men jeg kan bare unngå det, hva i all himmelens navn å rike er det som tyder på at Allsvenskan er bedre enn Tippeligaen? Det er kun en ting som er klart når det gjelder internt styrkeforhold mellom ligaene i Skandinavia og det er at dansk liga er best og det etterhvert ganske suverent. Det som har skjedd i Norge de siste 3-4 åra er vel at vi har fallt ned på nivået som Allsvenskan har lugget på ca 10-15 år i strekk med et enkeltunntak eller to hvis man måler det etter Europa innsats som er den beste malen man har. Selv de tre siste katastrofale sesongene for norsk klubbfotball har vi klart å gi Norge to gruppespilldeltakelser mens Sverige ikke har en eneste en.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.09.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel kanskje grunnen til at folk som Winsnes og Gashi fort blir årets spillere på andre siden av grensen. For å være helt alvorlig så tror jeg dessverre vi og tippeligaen har falt ned på allsvenskan nivå de siste 5 årene.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 14.09.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

Tippeligaen for øvrig har kanskje det. Men vi er nok fremdeles på et nivå over det.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.09.2010 08:16    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:
Beklager, men jeg kan bare unngå det, hva i all himmelens navn å rike er det som tyder på at Allsvenskan er bedre enn Tippeligaen?

Jeg tror den svenske ligaen er jevnere enn den norske. I toppen er vel de norske lagene vel så bra. Uansett var det et forsøk på å si at RBK leverte to gode kamper mot et habilt fotballag i kvalen til mesterligaen, mens vi mot Linfield og FCK leverte i høyden halvannen kamp til sammen som var gode.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.09.2010 08:39    Post subject: Reply with quote

Forsøket ditt var å senke prestasjonen i AIK-kampene mer enn nødvendig.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 15.09.2010 08:50    Post subject: Reply with quote

Synes de ble plassert ganske bra. Seirene over AIK var prestasjonsmessig omtrent på linje med å slå Brann eller Molde i to kamper, to bunnlag i den norske serien.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.09.2010 09:58    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Forsøket ditt var å senke prestasjonen i AIK-kampene mer enn nødvendig.

Hva slags grunnlag har du for å mene det? AIK var et bunnlag i svensk eliteserie, som jeg mener er bedre enn den norske. Bortekampen var bortimot perfekt, bortsett fra mot slutten etter at Winsnes ble satt inn. Jeg var selv på Råsunda, og hadde en flott tur med et godt resultat.

Hjemmekampen var også en kontrollert og god affære, hvor vi spilte på resultat og brukte muligheten til å underholde da kampen var avgjort utover i andre omgang.

I sum var AIK-kampene soleklart årets høydepunkt, to gode kamper mot rimelig grei motstand. Neppe så bra som de beste lagene vi møter her hjemme, men ut fra kampenens betydning og ramme så var det utvilsomt årets beste prestasjoner.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.09.2010 11:29    Post subject: Reply with quote

Jeg som leste posten din mer negativ enn den var Kristobal. Du skal slippe ubegrunnet tyn, sorry Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

Eggen til "frontalangrep" på Kroksæter med Ibsen-sitat på Viasat4 i stad:

"Hvor utgangspunktet er galest, blir tidt resultatet originalest."
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.09.2010 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Eggens idealisme, og jeg tror det vil betale seg i løpet av høsten. Derimot er jeg enig at man burde ha tatt større hensyn til at Annan var borte mot FCK i en så viktig enkeltkamp. Men verken vi eller Eggen spådde på forhånd at løpskapasiteten og ballbehandlingen (mangel på det ene setter større krav til det andre, og mangel på begge er katastrofe i Eggens system) var så laber den kvelden.

At Eggen ikke tenker forsvar i det hele tatt er feil. At han ikke er en maestro når det gjelder forsvarsdrilling kan kanskje stemme, men fosvarsdrillingen hans henger jo sammen med angrepet. Jeg liker det at man ikke setter et så voldsomt stort skille mellom forsvar og angrep. Det er Barcelona et godt eksempel på.

I enkeltkamper kan problemet være dårlig organisering og ubalanse, men jeg mener ikke at det er et systemproblem ved å spille på den måten Eggen ønsker å spille på. Problemet er etter min mening at angrepet ikke er godt nok. Spillerne er ikke gode nok med ball. Pasningsferdighetene er ikke gode nok. Det er alt for få som klarer å utfordre. Det fører i verste fall til både tannløst angrepsspill og ubalanse. Det har alltid vært baksiden av medaljen ved Eggen. Det kan kollapse, men de kollapsene har også vært nødvendige. Jeg tror ikke man får det ene ekstreme uten det andre ekstreme. Rett og slett. I så fall hadde fotball vært enkelt, og det er det ikke.

Men som sagt hele tiden. Det har blitt for liten tid, og da mener jeg ikke at Eggen ikke klarer å prege laget i løpet av få treninger. Det har han vist, at han gjør. Derimot handler det om stabiliteten i prestasjonene samt det at man ikke hadde trengt å trene så intensivt så ofte.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.09.2010 20:56    Post subject: Reply with quote

Hamrén sa at den viktigste forsvarstreningen han bedrev var pasningstrening.

Pasningskvaliteten har gått ned etter at Eggen kom, men det må også sees i sammenheng med at laget spiller med større risiko.

Eggen var flink tll å ta hensyn til den spillerstallen han hadde i glansdagene, og RBK spilte jo ganske ulikt under konstellasjonen Brandy/Sørloth med en offensiv sentral og møtende spiss, kontra Skammelsrud/Rushfeldt(Brattbakk)-konstellasjonen.

Det kan nok være at spillet i høst ikke helt har vært tilpasset spillerutvalget, men er enig i at heller ikke mange andre evnet å se at løpskraften og strukturen ville bli så dårlig mot FCK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 258, 259, 260  Next
Page 87 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb