| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 10.09.2010 11:16 Post subject: |
|
|
| Enig med Vedmundo, synes dette var en veldig bra artikkel. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.09.2010 11:24 Post subject: |
|
|
Jeg tror likevel det hadde vært mulig å få frem Bjärsmyrs kvaliteter uten å være så personlig og muntlig i språkstilen. Jeg setter selvsagt pris på å få tak i informasjonen om spilleren, men formmessig har det fint lite i en stor regionavis å gjøre. Hadde det vært en liten lokalavisa hadde det vært noe annet.
Men, nå har jeg jo aldri blitt veldig imponert over Oddekalvens journalistferdigheter heller, da. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.09.2010 17:26 Post subject: |
|
|
Dette er da i mine øyne det beste og mest fornuftige Kalven har skrevet noen gang, men jeg ser artikkelen har blitt endret, så kanskje det sto noe annet der før? Ser ihvertfall ikke noe galt i det som står der nå, selv om artikkelen er skrevet på mer kommentaraktig Truls Dæhli-inspirert vis. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 10.09.2010 17:49 Post subject: |
|
|
| Bjärsmyr ser bra ut. Gleder meg til søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.09.2010 21:04 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | Dette er da i mine øyne det beste og mest fornuftige Kalven har skrevet noen gang, men jeg ser artikkelen har blitt endret, så kanskje det sto noe annet der før? |
Ja, det er fjernet en lengre bit på slutten, bl.a. det attach siterte tidligere i denne tråden om finpuss på kommunikasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.09.2010 21:24 Post subject: |
|
|
| Ja, det første utkastet jeg leste så ut som om det var skrevet rett fra notatblokka hennes. En helt uryddig og dårlig kladd. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.09.2010 01:30 Post subject: |
|
|
Synes fremdeles det er en svak artikkel. Hun fremlegger flere fotballfaglige påstander som hun - i mine øyne - ikke har troverdighet til komme unna med. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 11.09.2010 08:26 Post subject: |
|
|
Gleder meg sinnsykt til søndag. det blir spennende å se de nyankommende.
Bjärsmyr spesielt. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 11.09.2010 08:28 Post subject: |
|
|
Den artikkelen, er vel en slags kommentar. I hvert fall så sto den nederst på en papirside i adressa som oppsumerte uken til Rosenborg. Så i papirutgaven oppfattet jeg det som en kommentar. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 12.09.2010 21:43 Post subject: |
|
|
| Klarte han seg bra i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 12.09.2010 21:49 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | | Klarte han seg bra i dag? |
Klarte seg helt greit, til å være debuten, men heller ikke no mere.
Tror han kommer til å bli bedre med et par kamper til i beina, pluss at midtbanen i dag var ræva, bortsett i fra annan da _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 12.09.2010 22:37 Post subject: |
|
|
| Ikke lett å overbevise i første kamp sikkert. Hvordan var hurtighete ? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.09.2010 22:48 Post subject: |
|
|
Tregere enn Stadsgaard, men en bedre fotballspiller.
Mye raskere enn Hoftun og like god fotballspiller.
Mye raskere enn Lago, og like god til å ta ut motspillerne med å gå i kroppen på dem.
Så langt virker han tilnærmet komplett hvis man tar i betraktning hvilken liga vi har lokket ham til. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.09.2010 22:55 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ du konkluderer med at han er bedre enn Stadsgaard allerede? Rett og slett merkelig toreinar. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.09.2010 22:59 Post subject: |
|
|
Formulerte meg litt uklart. Bedre fotballspiller forteller vel mere om totalen. Der vil jeg ikke konkludere.
Bedre "spillende" passer kanskje bedre, selv om det fortsatt er tidlig å konkludere. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.09.2010 23:00 Post subject: |
|
|
| Ok, da så. Synd Kris ikke ble mer spillende, da han utvilsomt hadde potensialet til det. Var vel Hamrén instrukser. Teknisk var han jo konge, med et bredere finterepertoar enn hele angrepsrekka vår. Nå sier det muligens mest om angrepsrekka, men. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 12.09.2010 23:08 Post subject: |
|
|
Husker jo hvordan Hoftun fikk drive fremover og være med på å skape overtall. Dette greide han utmerket til tross for manglende tempo.
Siden den gang har vi skaffet oss en av verdens beste "cover" for midtstoppere på avveie.
Håper Jønsson får gleden av å balansere sine offensive og defensive planer med Annan på plass. Men det er vel mere tvilsomt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 13.09.2010 13:21 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Hele artikkelen bærer preg av at Linekalven var klam i hakket da hun skrev det. Ser jo ut som et privat blogginnlegg og ikke en seriøs avisartikkel.
Men det stemmer selvfølgelig forhåpentligvis at Mattias er rågod. Krysser fingrene for det. |
Nok et eksempel at at Adressa (eller Oddekalv) ikke greier å skille meningsjournalistikk fra reportasje fra heiarop på sidelinja. Har sjelden sett en sånn samrøre av jeg-vinkling, reportasje og ned-på-knærne-rumpeslikking i en og samme artikkel.
Er Oddekalv blitt Adressas nye fotballkommentator?
Hvis ikke, har hun trampa langt over mandatet sitt og gitt oss lesere en subjektiv, nesegrus og på kanten til fordummende reportasje om Saré og Bjärsmyr. Subjektive vurderinger som dette har ingen plass i objektive reportasjer, og særlig ikke siden hun ei har kunnskapen eller autoriteten til å gjøre slike fotballfaglige bedømmelser:
| Quote: | | Svensken kommer til å gå rett inn i midtforsvaret mot Viking – og bli der sesongen ut. Nå er det overhodet ikke noe oppsiktsvekkende i det, all den tid Kris Stadsgaard er i Malaga. Men min påstand er at Bjärsmyr ville ha gått rett inn i det midtforsvaret uansett. |
Samme her også:
| Quote: | | Og med all respekt for Stadsgaard: Dette er noe RBK har savnet i sitt offensive spill de siste årene. |
Uansett om hun er inne på noe eller ikke her, så skal slike personlige vurderinger kun forfektes i meningsspalter a la Kroken sin. Det burde hun ha lært allerede første måneden på journalistskolen.
Men hun tok kanskje ikke den? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.09.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Jo, men den første måneden var hun sikkert opptatt med å rævsleike (les: ligge) seg til toppkarakterer resten av utdanningen.  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 13.09.2010 17:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.09.2010 16:23 Post subject: |
|
|
| Herregud har ni en sådan kvinnosyn i SV? Hade någon från SVs svenska systerparti, Vänstern (som har feminism och jämställdhet som en av de viktigaste punkterna på programmet), kommit med en sådan nedvärderande kommentar så hade den karriären varit slut. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 13.09.2010 16:59 Post subject: |
|
|
Kjenner dere til begrepet "ironi" i Sverige, Storey? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.09.2010 17:26 Post subject: |
|
|
Jeg synes Mattias imponerte i pasningsspillet, og lovende i plasseringer. Det som trakk ned litt for min del, er at han dro på seg en del frispark. Men en absolutt brukbar debut, og han kan bli meget god når han kommer litt mer inn i laget. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 13.09.2010 17:52 Post subject: |
|
|
| Veldig vanskelig kamp å dømme Bjärsmyr ut i fra. Virker som han er litt tregere enn Stadsgaard, men enda kaldere og smartere i spillestilen. Han kan umulig være dårligere i hodespillet enn dansken, og han viste også prov på evne til å forsere første pressledd. Gleder meg til fortsettelsen! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.09.2010 18:13 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Herregud har ni en sådan kvinnosyn i SV? Hade någon från SVs svenska systerparti, Vänstern (som har feminism och jämställdhet som en av de viktigaste punkterna på programmet), kommit med en sådan nedvärderande kommentar så hade den karriären varit slut. |
Nå er både SV og jeg politisk rosa så det holder, PS, men innimellom må det være lov å ha det litt morsomt. Jeg uttalte meg jo heller ikke som SV-representant (dette er ikke den type fora), det er faktisk også viktig å huske på!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.09.2010 18:14 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Det som trakk ned litt for min del, er at han dro på seg en del frispark. |
Dette har kun med timing å gjøre. At han ikke henger helt med, verken i hode eller kropp. Det er en typisk effekt av lite kamptrening. Det kommer seg garantert. |
|
| Back to top |
|
 |
|