English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Portugal
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 21:50    Post subject: Reply with quote

Drillo er magisk. Enough said.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 21:52    Post subject: Reply with quote

Fantastisk resultat, og det kunne jo faktisk vært enda bedre hvis presisjonen i kontringene hadde vært hakket mere på plass. Det er ingen tvil om at Drillos aggressive stil i forsvarsarbeidet fortsatt fungerer godt mot på-fot-spillende lag som Portugal.

Likevel har laget ganske mye å gå på i forhold til ferdigheter hos enkeltspillere. Backene våre idag holder overhodet ikke nivået teknisk, og spiller vel knapt en konstruktiv pasning mellom seg, og både Gamst, Huseklepp, Riise, Carew, Moa og Hauger gjør til tider enkle tekniske feil som man knapt bør se på dette nivået. Samtidig synes jeg også at spesielt Gamst og Huseklepp viser at de har ferdigheter og blikk til at vi kan lykkes med et kollektivt overgangsspill også mot gode motstandere.

Og til de som synes vi burde dominere hjemmekamper mot topp europeisk motstand: ta dere en kollektiv bolle. Portugals ballsikkerhet og spillestil gjør det nærmest automatisk til en balltrille vs overgang-kamp etter at vi får 1-0. Bedre enn det er vi altså ikke.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 21:55    Post subject: Reply with quote

Carew is on fire!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.09.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

toki wrote:
Bakklandia wrote:
Det passer vel egentlig fint hvis Drillo kan krone og avslutte trenerkarrieren med EM-sluttspill, som vel er det eneste han har igjen på merittlista.

For nå tror jeg faktisk det blir sluttspill, fem poengs luke til Portugal allerede nå kan jeg ikke skjønne annet enn at holder til minst andreplass i gruppa, og Danmark har Portugal som neste motstander...

så du tror ikke Norge kan avgi poeng mot Kypros eller Island og tape borte mot Portugal? God start av Norge, men det er nok noen par minutter igjen med soneforsvar og satsing på kontringer, for å forsvare en billig ledelse...

Tap i Portugal er absolutt sannsynlig. Poengtap mot Island hjemme tror jeg vi unngår. Island er ett av Europas sterkeste hjemmelag, og vi slo dem på Island. Da tar de oss ikke hjemme på "Fort Ullevaal."

Kypros kan nok alltids gi oss ett skremmeskudd på Kypros, men hjemme tror jeg vi vil ha god kontroll på dem.
Men det er klart, Danmark-kampene er uansett nøkkelkampene for oss, og taper vi seks poeng der, så er mye gjort for Portugals del...

Og de gjør nok jobben selv mot kypriotene og islendingene hjemme. Island borte derimot, kan fort bli en utfordring for dem.

Når det er sagt, Portugal er på langt nær så godt lag som i hvert fall TV2 skal ha det til. Til det er de alt for dårlig på midtspiss-plassen. Deter nok, som knerten vel var inne på, sannsynligvis det dårligste topp-seedete laget i kvaliken, ved siden av Krotia.

Last edited by Bakklandia on 07.09.2010 22:05; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 07.09.2010 21:57    Post subject: Reply with quote

Hehe, Huseklepp kniset så mye på TV2 at det nesten så ut som han tisset seg ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:03    Post subject: Reply with quote

Portugal sliter mest med keeperplassen spør du meg.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:03    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Synes ærlig talt at det er litt utidig å tukle med denne malurten nå, Brady.

Mulig, men er dessverre slik jeg føler det. På 90-tallet var jeg svært begeistret for fremgangene til landslaget, men de seirene vi fikk på hjemmebane den gang hadde jo mye bra offensiv fotball i seg. I dag følte jeg det som en bortekamp, og da blir det for meg ikke mye å finne noe stolthet eller glede i.

Man må også spørre seg hvor bra Portugal egentlig er for tiden. 4-4 mot Kypros var ikke noe kvalitetsstempel og det er mye uro innad i laget, noe som sikkert ble forsterket etter den bisarre keepertabben i dag.

Men for all del, jeg skal ikke være noen veldig stor gledesdreper, og vi har fått en veldig bra start på kvaliken.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:04    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:

Ja, ikke sant. Der er også et nærmet evigvarende problem for laget, i likhet med spissplassen (Portugal har vel egentlig ikke hatt en sikklig midtspiss siden Eusebio). Dårlig kvalitet i begge ender, altså.

Last edited by Bakklandia on 07.09.2010 22:18; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:07    Post subject: Reply with quote

Portugal sliter med keeperplassen som du sier ,men også veldig mye på å finne en god løsning på spissplass ( beste valget etter min mening er å bruke Ronaldo på den plassen ) og at dem ikke har en spesielt god trener på benken.

Argentina - Spania så langt har vært en fantastisk kamp hvor det nå står 3 - 0 til Argentina ,men også veldig flatterende; Spania har hatt 2 i stolpen og målene til Argentina skyldes store personlig feil av forsvaret og Reina. Uansett så ser en hvor mye bedre Argentina blir når dem har en ordentlig trener og ikke en kokainbaron på sidelinjen. Hjelper selvsagt også å få inn spillere som Cambiasso, Banega og Zanetti.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:08    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
This Is 50 wrote:

Ja, ikke sant. Der er også et nærmet evigvarende problam for laget. Dårlig kvalitet i begge ender, altså.

Enig. Quim, Ricardo og Eduardo oser ikke akkurat matchvinnerredninger. Almeida er god på hodet, men er en veldig simpel spisstype. Quaresma og Nani var til dels gode, men ble for alene.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg må muligens beklage, men jeg greier faktisk ikke å se at "Huseklæææppen" er så god som mange hevder i dag Embarassed
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Man må også spørre seg hvor bra Portugal egentlig er for tiden. 4-4 mot Kypros var ikke noe kvalitetsstempel og det er mye uro innad i laget, noe som sikkert ble forsterket etter den bisarre keepertabben i dag.

Kypros-kampen var et ran av dimensjoner. Sjansestatistikken viste 16-4 i sjanser til Portugal. At den ender 4-4 er sånn som skjer en gang hvert hundrende år.

Portugal er et meget solid lag. Hadde ikke tapt på 19 kamper før de tapte 0-1 mot Spania i VM. Slapp inn 4 mål på hele forrige kvalikk. Kan ikke skjønne at de har blitt så fryktelig mye dårligere siden den gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

For øvrig var det først nå jeg faktisk oppdaget at Kypros var seedet på ett høyere nivå enn Island da kvalikgruppene ble trukket...
bolgebah
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Ikke så fryktelig rart, vel? Kypros har da ikke tapt en landskamp på godt og vel et år, eller noe slikt. Slett ikke noe dårlig lag.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Nei, men det var det som overrasket meg litt. De må tydelgivis ha gjort det enda bedre i forrige kvalikk enn jeg trodde.
Brady
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Kypros-kampen var et ran av dimensjoner. Sjansestatistikken viste 16-4 i sjanser til Portugal. At den ender 4-4 er sånn som skjer en gang hvert hundrende år.

Slik som keepertabben i dag Wink

Portugal er et godt lag, men de har hatt uro innad og fremstår ikke like stødig nå som de gjorde i VM f.eks. Ser man på spillerne er de langt unna landslag som f.eks. Spania og Nederland i individuell kvalitet.

Jeg frykter at vi kan bli litt lurt av resultatet i dag, og at vi må på et mye høyere nivå når vi møter Portugal borte og i kampene mot Danmark. Hadde det vært bortekamp hadde jeg ikke vært så bekymret, men husk at vi på 90-tallet ikke la oss i forsvar på Ullevaal, selv når vi møtte lag som Nederland med van Basten, Overmars, Koeman og Bergkamp i spissen.

Det er spesielt midtbanen vår jeg syns er bekymringsverdig svak. Riise, Hauger og Grindheim når ikke Bohinen, Rekdal og Mykland til skuldrene. Og når vi setter innpå Yttergård Jensen er det til å grine av.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

Danmark kommer til å få svi for dette tapet. Ronaldo tilbake og et Portugal med kniven på strupen. Kan ikke se at Danmark skal klare å få med seg poeng fra den kampen.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:37    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hedon wrote:

Slik som keepertabben i dag Wink

Portugal er et godt lag, men de har hatt uro innad og fremstår ikke like stødig nå som de gjorde i VM f.eks. Ser man på spillerne er de langt unna landslag som f.eks. Spania og Nederland i individuell kvalitet.

Jeg frykter at vi kan bli litt lurt av resultatet i dag, og at vi må på et mye høyere nivå når vi møter Portugal borte og i kampene mot Danmark. Hadde det vært bortekamp hadde jeg ikke vært så bekymret, men husk at vi på 90-tallet ikke la oss i forsvar på Ullevaal, selv når vi møtte lag som Nederland med van Basten, Overmars, Koeman og Bergkamp i spissen.

Det er spesielt midtbanen vår jeg syns er bekymringsverdig svak. Riise, Hauger og Grindheim når ikke Bohinen, Rekdal og Mykland til skuldrene. Og når vi setter innpå Yttergård Jensen er det til å grine av.

Jeg er egentlig enig i hele analysen din, men i dag så er det bare å glede seg sanseløst over resultatet Very Happy Drillo er konge og en garantist for flaks - i dag synes jeg vi var heldige og spiller for spiller er dette laget bedre enn Norge i enda større grad enn Chelsea var mot Rosenborg på brua. Dette er et fantastisk resultat og (med forbehold om at jeg gikk glipp av noe under Hareide) det største siden Spania i 2000!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Portugal har noe svakere mannskap enn Nederland ,men Van Marjviik er en langt bedre trener enn Queiros. De beste mannskapene til rådighet mener jeg Spania, Argentina og Brasil har tilgjengelig resten er ikke i nærheten en gang. Nærmest kommer kanskje Tyskland.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 07.09.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

I tillegg kan det hende at Drillo hadde rett i at det var et gunstig tidspunkt å møte Portugal på, så tett etter VM.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Det som er det brilliante med Drillo er at han finner styrken til hver enkelt spiller, og får dermed nærmest samtlige spillere til å spille ut sitt register 100%. Han er helt ekstremt dyktig på dette, og det viser han gjennom sine resultater. Vi kan aldri spille ut Portugal med 1-2-spill langs bakken. Det sier seg selv, og vi har heldigvis en landslagssjef som skjønner dette, og utøver det hele til perfeksjon!

Jeg elsker Drillo for måten han får dette ekstremt middelmådige laget til å prestere mot antatt mye bedre lag. Han er et unikum.

Og dette er forøvrig noe han har bevist utallige ganger, så det er ikke en påstand noen trenger å etterkomme om vi ikke skulle kvalifisere oss til EM. Det er fortsatt en ekstremt lang vei dit, og vi skal ha mye mer hell før vi er klar for Polen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

Drillo er fantastisk til å få spillerne til å tro at de kan vinne. Man ser at det er en helt annen innstilling og tro hos spillerne nå enn hva det var under Hareide, der det mot slutten så ut som om vi hadde tapt før kampen startet.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

Grindheim overgikk seg selv i dag. Kvikk i beina og venn med ballen.
Kunne nok ønsket en Skjelbred og Tettey i storform inn i laget etterhvert.
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
men de seirene vi fikk på hjemmebane den gang hadde jo mye bra offensiv fotball i seg.

Du forventer kanskje at dine barn skal kunne løpe før de kan å gå? Sånn fremstår du hele tida. Wink

Drillo påpekte selv etter kampen at det er veldig mye å jobbe med offensivt. Tanken er ikke at det skal forbli slik bare fordi vi vinner allerede.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Huseklepp ser så sinnssykt snål ut.

Det er ikke mye internasjonalt snitt over de klyvene hans...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb