View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.09.2010 03:25 Post subject: |
|
|
Hva slags frukter er det for oss at Aas scorer en håndfull mål i Adeccoligaen? Han har blitt en voksen mann og har etter alt å dømme funnet sitt nivå. De eneste som har noe å vinne på at han gjør det bra er Ranheim. Sjansen for at han har en fremtid i RBK er lik null.
Ellers ser vi jo hvordan det har gått med Helland og Karlsen. Hadde de fått bedre utviklingsvilkår om vi fant andre 1. divisjonsklubber å leie dem ut til? Sannsynligvis. De har jo knapt fått spille.
Poenget mitt er at vi ikke vil ha noe problem med å finne adeccoligalag som mer enn gjerne tar slike spillere på lån. Skal vedde på at noen tilogmed er villige til å betale en del av lønna, i motsetning til Ranheim. En samarbeidsklubb er noe som kun har noe for seg om begge parter kan tjene noe på det. Nå har Ranheim fått alt på sølvfat, og når RBK for en gangs skyld vil ta ut litt utbytte (Jamtfall), går Ulseth & Co rett til media og sutrer som små snørrunger.
For min del har det blitt et problem å ha noe særlig sympati med Ranheim etter dette. Og denne avtalen, som jeg i lang tid har vært motstander av, har jeg nå bare enda mer til overs for. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.09.2010 09:25 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Nei, "av respekt for de andre klubbene som kunne miste en spiller rett før vinduet stenger". Tåpelig unnskyldning. |
Vel, de kunne neppe klagd særlig på RBK om de gikk hen og gjorde det samme selv.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.09.2010 11:39 Post subject: |
|
|
Her var det mye drittslenging mot Ranheim gitt. Jeg har ingen problemer med å forstå reaksjonen deres. Tror ikke at Rosenborg har gjort noe galt rent juridisk, men det moralske og etiske i det kan man absolutt diskutere.
Ranheim er en samarbeidsklubb som har fått Jamtfall i gang igjen slik at han nå spiller en sentral rolle på laget, i det som etterhvert (utrolig nok) ser ut som en kamp i toppen av adecco. Det første er å hente han tilbake midt i sesongen, som også er diskuterbart, men når det gjøres på den måten, hvor man tydligvis ikke har kommunisert noe om et slikt scenario på forhånd, og henter han så få timer før fristen at Ranheim ikke har mulighet til å hente en erstatter, synes jeg rett og slett Ranheims reaksjon er både forståelig og rimelig. Når man i tillegg er samarbeidsklubber, så er det merkelig å ikke legge opp til en mer forutsigbar måte å hente han tilbake på.
Jeg vet det er vanskelig, men prøv å se for deg at det hadde vært omvendt. Da tror jeg dette forumet hadde glødet av hatske tilrop mot klubben som gjorde noe sånt.
Dette er et resultat av paniske handlinger fra Hoftun fordi han har mislykkes på overgangsmarkedet. I akkurat denne saken synes jeg kritikken heller burde rettes den veien, enn mot Ranheims, etter mitt syn, fullt forståelige reaksjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.09.2010 12:56 Post subject: |
|
|
Synes det er veldig spesielt at noen kan forsvare reaksjonen til Ranheim. Hvis de synes dette er så fælt, annulerer de bare avtalen. Enkelt og greit. Da slipper de å oppleve at vi henter tilbake våre egne, selvlønnede spillere. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.09.2010 13:03 Post subject: |
|
|
Det er faktisk fullstendig sykt å høre om dette. En skulle jo tro at det var selvsagt at vi henter tilbake våre egne spillere som vi lønner når vi trenger dem.
Ranheim har ikke en dritt å sutre over. Vår spiller, vi som lønner. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.09.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Vel, jeg kan forstå at de blir sure. Det er bare det at de løper til alle landets media jeg reagerer så sterkt på. Hva er poenget med det? Hva faen er det for en samarbeidsklubb som bruker riksmedia til å æresskjelle og sverte sin samarbeidsklubb og dumsnille velgjører?
Blir fortsatt provosert av å tenke på det. Spesielt når det er klovnen Ulseth som står bak. For en ape! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 04.09.2010 13:23 Post subject: |
|
|
Personlig ville jeg ikke hatt noen sympati for Otto Ullsokk uansett hva Eggen hadde gjort mot han. Det inkluderer stjele lommeboka, knulle kjærringa eller danse på grava hans.
Den dagen Ranheim hentet inn Ullsokken som assistentrener var den dagen jeg mistet all tro på dette samarbeidet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2010 14:08 Post subject: |
|
|
Se for dere at PAO velger å hente tilbake Bjärsmyr 3-4 timer før overgangsvinduet stenger, da hadde nok vi også blitt provosert. Selv om det ikke er helt det samme selvfølgelig. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 04.09.2010 14:12 Post subject: |
|
|
Ikke helt det samme?
Vi betaler Panathinaikos, betaler lønna til Bjärsmyr, vi har ikke noe samarbeid overhodet og Panathinaikos har heller ingen rett til å kalle tilbake Bjärsmyr når de ønsker det. Leiekontrakten er tidsbestemt. |
|
Back to top |
|
 |
Ginillio Junior
|
|
|
Quote: | Hva slags frukter er det for oss at Aas scorer en håndfull mål i Adeccoligaen? Han har blitt en voksen mann og har etter alt å dømme funnet sitt nivå. De eneste som har noe å vinne på at han gjør det bra er Ranheim. Sjansen for at han har en fremtid i RBK er lik null. |
Nå er vel strengt tatt Aas yngre enn Jamtfall, så her synes jeg du blir i overkant spekulativ. Skal ikke begi meg ut på en spådom her, men synes du er vel rask med å avfeie fyren. Spesielt når det virker som du er ekstra rask fordi han spiller på nettopp Ranheim under ledelse av Perry og Ullsokken.
Quote: | Poenget mitt er at vi ikke vil ha noe problem med å finne adeccoligalag som mer enn gjerne tar slike spillere på lån. Skal vedde på at noen tilogmed er villige til å betale en del av lønna, i motsetning til Ranheim. En samarbeidsklubb er noe som kun har noe for seg om begge parter kan tjene noe på det. Nå har Ranheim fått alt på sølvfat, og når RBK for en gangs skyld vil ta ut litt utbytte (Jamtfall), går Ulseth & Co rett til media og sutrer som små snørrunger. |
Aas ble vel faktisk hentet hjem fra Moss fordi han hadde hjemlengsel, så her kommer jo lokalfaktoren til syne. Ikke at dette skal være et tungtveiende argument altså, men ser ikke bort i fra at framtidens RBK-talent som skal lånes ut heller vil gå til en klubb i Trondheim. Ikke alltid like kjekt å flytte fra familie/venner/kjæreste i slutten av tenårene.
Uansett ser jeg helt klart en fordel med å samarbeide med et trøndersk lag som kjører en trøndersk profil. På denne måten gjør Ranheim en god jobb med å lokalisere de nest beste trønderske spillerne, hvor de aller beste kan ta steget videre til RBK og gi lokal forankring, jf. Nordberg.
Heller ikke her kan man selvfølgelig garantere suksess, men som Jamtfall ble også Nordberg funnet god nok av Eggen og co, og da får man ha en viss tillit til den vurderingen.
Og nok en gang vil jeg presisere at jeg er helt uenig i måten Perry og Ulseth reagerer i media på. Dette burde vært holdt internt med RBK, så får heller media få en mer diplomatisk uttalelse. Som alle andre fotballinteresserte har jeg lite til overs for Otto, og ble lettere oppgitt når han ble hentet til Ranheim. Dog må jeg vel bite i meg kritikken så lenge Ranheim ligger der de gjør..
Men jeg synes det er synd og dumt at folk retter frustrasjonen over utsagnet til trenerteamet mot hele samarbeidsavtalen, da dette ikke gir et nyansert bilde emm. Viktig å skille snørr og bart her. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
|
|
Det er teknisk sett umulig at det hadde skjedd, så hvordan kan du trekke inn en slik sammenligning? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
RÃ¥nny wrote: | Se for dere at... |
Det kommer vel an på hvordan låneavtalen er utformet. Det er forskjell på en avtale slik Ranheim og RBK har, der spilleren kan hentes tilbake når som helst hvis den eiende klubb trenger ham, og en avtale der man låner en spiller i en fast tidsperiode og har opsjon på kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.09.2010 14:22 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det er bare det at de løper til alle landets media jeg reagerer så sterkt på. Hva er poenget med det? Hva faen er det for en samarbeidsklubb som bruker riksmedia til å æresskjelle og sverte sin samarbeidsklubb og dumsnille velgjører? |
Man kan jo lure på hva Hansen/Ulseth tenker med, eller om de i det hele tatt har tenkt gjennom hvilken effekt de ønsker å oppnå ved å gå ut slik som de har gjort.
Vil de sette et søkelys på at RBK behandler samarbeidsklubben sin på en dårlig måte, og dermed unngå at dette skal skje igjen i fremtiden?
Kanskje de lykkes med dette. Jeg tror RBK i fremtiden vil vegre seg mot å hente tilbake en utlånt spiller så sent i overgangsvinduet en gang til. Samtidig vil de nok også vegre seg med å leie ut spillere som man vurderer sterkt inn mot spilletid på RBKs A-lag. Dermed kan fremtiden for Ranheim være at de kun får lånt spillere som RBK er sikre på ikke har en fremtid i klubben.
Langtidseffekten av Hansen og Ulseths utskjelling/sverting vil med stor sannsynlighet være at Ranheim får tilgang på dårligere spillerkvalitet enn hva de har hatt og det de muligens var på vei til å få.
Har de i det hele tatt tenkt før de åpnet kjeften? |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.09.2010 14:56 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Se for dere at PAO velger å hente tilbake Bjärsmyr 3-4 timer før overgangsvinduet stenger, da hadde nok vi også blitt provosert. Selv om det ikke er helt det samme selvfølgelig. |
For det første er dette veldig langt ifra det samme. For det andre vil jeg påstå med skråsikkerhet at 99% av irritasjonen vår hadde vært rettet mot Erik Hoftun som ikke hadde ordnet en avtale som utelukket at noe sånt skulle skje. Det hadde vært hoderullingsfeber her, men kan ikke tenke meg at en sjel hadde kritisert Panathinaikos.
Men som sagt; det er overhodet ikke det samme. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 04.09.2010 17:05 Post subject: |
|
|
Vil ikke legge meg for mye borti diskusjonen, men vil gjerne dele mine 2 cents.
Etter min mening her, så var jo ikke problemet at Rosenborg hentet tilbake Jamtfall. Problemet oppstod når Rosenborg hentet han rett før overgangsvinduet stengte, når de hadde lovet Ranheim at han skulle få bli ut 2010.
Det er jo en litt spesiell situasjon, siden det er Rosenborg sin spiller, og Rosenborg som betaler lønna hans. Likevel synes jeg at Hoftun kunne hatt flere baller i lufta på en gang, og sagt det rett ut til Ranheim, at om det skar seg med de andre angriperovergangen (Bolaños m.m.), så måtte vi ha Jamtfall som en mulighet.
Dette er bare en enkel, men likevel viktig, kommunikasjonssvikt. At dette blir en mediesak synes jeg uansett er feil, og det er noe klubbene burde tatt opp seg imellom, istedet for å sutre i media (og da referer jeg til både Ulseth, Perry og Eggen.) |
|
Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 04.09.2010 17:16 Post subject: |
|
|
Er man en farmerklubb så må man finne seg i at spillere kan bli hentet, også på ugunstige tidspunkt.
Måten de gikk ut på i media sverter jo faktisk Rosenborg sitt ry. Hadde de tenkt seg om i to sekunder, hadde de vel skjønt at riksmedia sto klare til å kaste seg over en sak som kunne sette RBK i et dårlig lys.
Utakk er verdens lønn. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.09.2010 19:10 Post subject: |
|
|
Rosenborg gjorde en tabbe ved sin fremgangsmåte, Ranheim dreit seg ut med å gå til media fremfor å holde dette internet. Case closed. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.09.2010 19:26 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: |
Etter min mening her, så var jo ikke problemet at Rosenborg hentet tilbake Jamtfall. Problemet oppstod når Rosenborg hentet han rett før overgangsvinduet stengte, når de hadde lovet Ranheim at han skulle få bli ut 2010.
Det er jo en litt spesiell situasjon, siden det er Rosenborg sin spiller, og Rosenborg som betaler lønna hans. Likevel synes jeg at Hoftun kunne hatt flere baller i lufta på en gang, og sagt det rett ut til Ranheim, at om det skar seg med de andre angriperovergangen (Bolaños m.m.), så måtte vi ha Jamtfall som en mulighet.
|
Nettopp! Der har du grunnen til at Ranheims reaksjon er forståelig. Om den skulle fått sitt utløp i media eller ikke, kan man jo diskutere, men jeg kan kanskje forstå dette. Når dette skjedde på denne måten, kan Perry og Ulseth ha fått en avmaktsfølelse som gikk ut på at RBK driter i hva de sier... da er media nærliggende for å bli hørt... |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 04.09.2010 19:31 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Rosenborg gjorde en tabbe ved sin fremgangsmåte, Ranheim dreit seg ut med å gå til media fremfor å holde dette internet. Case closed. |
Du mener altså at de burde gått rett på internet med det?
Om du mener internt, så er jeg selvfølgelig helt enig. =p |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.09.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | Problemet oppstod når Rosenborg hentet han rett før overgangsvinduet stengte, når de hadde lovet Ranheim at han skulle få bli ut 2010. |
Stemmer dette? Hvorfor ble det ikke gjort skriftlig? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.09.2010 21:04 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Når dette skjedde på denne måten, kan Perry og Ulseth ha fått en avmaktsfølelse som gikk ut på at RBK driter i hva de sier... da er media nærliggende for å bli hørt... |
Vel, da kan de drite og dra. Enkelt og greit. De får finne seg en annen samarbeidsklubb og se om de synes at det er greit at de bruker media til svertekampanjer. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.09.2010 21:16 Post subject: |
|
|
Vel Hedon, det er vel heller ikke å trakte etter en samarbeidsklubb som er så uforutsigbar at de henter tilbake en utleid spiller på det mest ugunstige tidspunkt uten å si noe om det på forhånd. Hva er det for slags samarbeid da?
Jeg sier bare at jeg kan forstå gutta i Ranheims reaksjon, og jeg er også tilbøyelig til å forstå at de gir uttrykk for det i media, når det kan virke som om at de internt har møtt en overlegen og lite lydhør holding som ikke passer seg i et samarbeid. For det tror jeg faktisk, at de først har reagert på det internt. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.09.2010 21:34 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | det er vel heller ikke å trakte etter en samarbeidsklubb som er så uforutsigbar at de henter tilbake en utleid spiller på det mest ugunstige tidspunkt uten å si noe om det på forhånd. |
Hvor lenge på forhånd må man si noe, når avtalen er at han kan hentes tilbake når som helst? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.09.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Det kan jo selvsagt diskuteres, men for meg er det ihvertfall ikke noen tvil om at det å først love at spilleren skal være ut 2010, for så å hente han bare noen få timer før fristen uten å kommunisere om et slikt scenario på forhånd, er ALT for sent. Jeg er enig med Perry i artikkelen under, det tenderer til å være respektløst, og ikke opp til den moralske standard Rosenborg bør stå for. Til og med Hoftun forstår jo reaksjonen.
http://www.dagbladet.no/2.../13225202/ |
|
Back to top |
|
 |
|