English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Michael Jamtfall
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 51, 52, 53  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 02.09.2010 22:15    Post subject: Reply with quote

Dags wrote:
Jeg kjenner jeg blir mektig irritert hver gang landsbyidioten får taletid i media. Helvetes idiot. Synd han ikke ble igjen i Irak.

Amen. Som jeg skulle sagt det sjøl. Hva i h****e er det RIL og "klovner i kamp" Ullsokk og PJH er redde for ? At RIL ikke skal rykke opp ? Hvem mener at RIL hører hjemme i TL pr. idag ?
Ingen, ikke engang styret i RIL.
Ullsokk : Hold kjeft . Har du ikke annet å komme med enn å kaldkauke til dommere og media hver eneste helg, så filtrer det du har tenkt å si igjennom hjernen. Når du har passert 50 år skulle dette være enkelt . Som landsbyidiot bor du i feil by.....
Back to top
View user's profile Send private message
Trønder
Junior

PostPosted: 02.09.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Juridisk er muntlige avtaler like bindende som skriftlige, men tror nok ikke RIL ønskser å ødelegge samarbeidet mere enn det Eggen allerede har forsøkt å gjøre, så blir nok ikke mer ut av dette.

Meget godt jobbet av Eggen for å hindre videre suksess for Ranheim. Var vel ikke så lenge siden han angrep de som ikke tålte andres suksess.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

Trønder wrote:
Ingen grunn til å bry seg om Ranheim ?

Er de ikke Ranheims samarbeidsklubb da.

Samarbeidsklubb, ja. Ikke veldedighetsklubb. Hvorfor skal Ranheim dra alle fordeler av dette samarbeidet? De har fått så jævla mye på sølvfat så er de frekke nok til å sutre når vi vil ha noe tilbake. Finner ikke ord for å beskrive hvor idiotisk det er.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Trønder wrote:
Juridisk er muntlige avtaler like bindende som skriftlige, men tror nok ikke RIL ønskser å ødelegge samarbeidet mere enn det Eggen allerede har forsøkt å gjøre, så blir nok ikke mer ut av dette.

De ønsker ikke å ødelegge, fordi de vet at de er så jævla heldige som har fått all den hjelpen de har hatt behov for. Jeg sa det lenge før denne saken at denne er en forbanna drittavtale, og vi bør heller bare avblåse dette tullete "samarbeidet" så fort som mulig. Det er en ren utgiftspost for oss.

Så kan Ranheim bare sitte der og sutre så mye de bare klarer i 2. divisjon.

Utakk er verdens lønn!
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.09.2010 22:46    Post subject: Reply with quote

At hele samarbeidet er tullete kan jo diskuteres. Nå har jo endelig Ranheim gitt noe tilbake, ved å levere Jamtfall. Om Jamtfall noen gang ellers hadde kommet tilbake i RBK-trøya i den gryende formen han vistnok skal være i uten dette utlånsoppholdet får vi aldri vite.

Jeg håper de fortsetter å spille våre nest beste gode nok til at de tar steget inn i troppen vår.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 02.09.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

Uten Eggen hadde Jamtfall blitt i Ranheim. Synes ikke Hoftun har gjort noe galt her.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2010 22:48    Post subject: Re: DÃ¥rlig gjort av Eggen Reply with quote

Trønder wrote:
Dette viser vel bare Eggens dobbeltmoral.

Var raskt ute med smella når Solbakken hentet Bolanos foran nesa på Eggen og kritiserer andre lags trenere for ikke å håpe på at RBK kvalifiserer seg for CL.

Klarer ikke se sammenligningen her.

Rosenborg henter tilbake en spiller de fullt og helt eier, som har hjulpet RIL kraftig - helt gratis, da de ikke en gang har lønnsutgifter.

FCK snappet Bolaños foran nesa på Eggen fair and square i en prosess der RBK ikke hadde mye å stille opp med hverken økonomisk eller sportslig.

Som sagt er timinga for RIL uheldig, men de har ikke mye de skulle sagt. Og som det ble nevnt før i tråden - RIL hadde neppe hentet inn forsterkning dersom de fikk beskjed om at Jamtfall kanskje skulle tilbake til moderklubben.
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.09.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

@maradona:

Ehh, Eggen ba om forsterkninger offensivt. Det klarte ikke Hoftun å levere før siste dag, da han måtte velge å hente Jamtfall. Eggen har iallefall ikke gjort noe feil her.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.09.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

adressa.no wrote:
RBKs sportslige leder, Erik Hoftun, sa at han forsto kritikken.

Hovedtrener Eggen derimot, rister på hodet over hele greia:

- Dette var min avgjørelse, helt og holdent. Vi jobbet med å få inn en mer etablert offensiv tilvekst, men da vi ikke fikk til det, var vi nødt til å gjøre det på denne måten. Vi trenger angripere, sier Eggen

Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som har gjort noe galt. Den eneste grunnen til at Hoftun beklager, er fordi han er en større mann enn pygméen Ulseth, og er naturligvis ikke interessert i noe mediakløyveri med den såkalte samarbeidsklubben.

Ranheim har så til de grader misforstått sin rolle i dette samarbeidet. Det er da ikke i noen sin interesse at de rykker opp, så jeg fatter ikke at det går an å sutre over dette i media.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.09.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

Ja, vi klarte ikke å skaffe annet. Hvor elendig er ikke det?

Da velger såklart Eggen og dermed Hoftun å hente Jamtfall, fremfor å ikke hente noen. Eggen vil vinne serien, cupen og europaligaen. Det skjønner verken Hoftun, Ullseth eller Hansen.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 03.09.2010 03:42    Post subject: Reply with quote

Her er en uttalelse fra en" Fishsticks" på VGD:
" for guds skyld gjør dette til en juridisk sak. Ingenting hadde gledet meg mer. Da hadde vi en gang for alle fått avsluttet dette idiotiske samarbeidet.

Håper Rosenborg har lært at vi ikke skal inngå noen avtaler med sånne klubber i fremtiden. Ranheim har tydeligvis misforstått sin rolle her fullstendig. De er ikke i posisjon til å klage på at vi henter hjem spillere vi selv betaler lønna for. Hadde jeg vært Hoftun, skulle jeg tilbakekalt resten av spillerne som er på utlån og stoppet denne pengekrana en gang for alle, så kan de bare sitte der nede i fjæra og sutre over hvor fælt de har det. Tenk at det går an å være så sykt utakknemlig. Jeg er målløs.

Jeg tviler sterkt på at VG har noen interesse av å sjekke med Ranheim om hva de synes om at en noksagt som Jamtfall skifter klubb. Her er det mediemann og riksklovn Otto Ulseth som trekker i alle tråder. En tosk av dimensjoner".
Amen.
I tillegg, for egen del vil jeg tilføye : Hvorfor har RIL hentet inn bygdetullingen Ullsokk ? Sist gang han var nede i fjæresteinene ble han kjeppjaget av spillere og oppmenn. iI 3 . divisjon.......Hva er forandret siden den gang?Makan til landsbyidiot skal man lete lenge etter. Hva er egentlig den langsiktige strategien med RIL i Adecco ? Å etablere seg med en gjeng med snittalder på 28 år ? Hva med påfyll ? Er det slik at Christer basma skal ta ifra viktig spilletid for de unge talentene nede i fjæresteinene ? Steng pengekrana snarest.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2010 03:50    Post subject: Reply with quote

Fishsticks er her inne Wink Han får avsløre seg selv om han vil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel
Veteran

PostPosted: 03.09.2010 08:40    Post subject: Reply with quote

Hehe, er vel ikke så vanskelig å dra en konklusjon om hvem det er..
Back to top
Trønder
Junior

PostPosted: 03.09.2010 17:30    Post subject: Reply with quote

Les innleggene i Adressa når de gjelder denne saken, så ser dere hvor sympatien ligger. Den ligger såvisst ikke hos RBK og Eggen.
Eggen får det glatte lag. Ikke så rart for oss som prøver å være nøytrale.

Noe hverken lipstick eller hva det noe han heter greier å være i denne saken.

RBK og Ranheim hadde en muntlig avtale og den løper Eggen i fra i tolvte time uten mulighet for RIL til å hente ny spiller.
Det er det saken dreier seg om og ingenting annet.
Det som gjør det ennå verre er selvsagt at Ranheim og RBK er samarbeidsklubber.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2010 17:35    Post subject: Reply with quote

Du er Ranheim-tilhenger, så jeg ville ikke påberopet meg å være objektiv om jeg var deg. Alle innlegg du har skrevet på dette forumet har vært kritikk mot RBK i forbindelse med Nordberg(??)-overgangen og nå dette med Jamtfall. Alle fotball-innlegg du har skrevet under nicket Lurvas på VGD handler også om Ranheim.

Last edited by Hedon on 03.09.2010 17:38; edited 2 times in total
Back to top
Komatic
Proff

PostPosted: 03.09.2010 17:37    Post subject: Reply with quote

Tipper "Trønder" egentlig er Ulseth... Wink
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.09.2010 17:39    Post subject: Reply with quote

Tvilsomt at Fjottseth kunne skrevet noe så langt uten å bruke semikolon 5-6 ganger.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 03.09.2010 18:25    Post subject: Reply with quote

Trønder wrote:
Les innleggene i Adressa når de gjelder denne saken, så ser dere hvor sympatien ligger. Den ligger såvisst ikke hos RBK og Eggen.
Eggen får det glatte lag. Ikke så rart for oss som prøver å være nøytrale.

Noe hverken lipstick eller hva det noe han heter greier å være i denne saken.

RBK og Ranheim hadde en muntlig avtale og den løper Eggen i fra i tolvte time uten mulighet for RIL til å hente ny spiller.
Det er det saken dreier seg om og ingenting annet.
Det som gjør det ennå verre er selvsagt at Ranheim og RBK er samarbeidsklubber.

For å prøve å holde dette på et saklig nivå: du er ganske stygg du?

Til helvete med Ranheim, Perry, Ullsokken og alle landsbyidiotene. Denne "samarbeidsavtalen" (alias "parasittavtalen") tilfører oss ingenting som helst. Avslutt galskapen øyeblikkelig!

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.09.2010 19:05    Post subject: Reply with quote

Trønder wrote:

Rull inn littegrann nå da, Perry og Ulseth sier jo selv at de hadde mulighet til å hente inn en erstatter, men valgte å la være. Det faktum kommer fakitsk klart og tydelig frem i artikkelen.
Maradona
Veteran

PostPosted: 03.09.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

@ Knækk

Det er styret som gir Hoftun tilgang på midler, og når Start ikke er fornøyd med 5 millioner , som Hoftun etter sigende har bydd, noe som virker å være limiten til Rosenborg for Bolanos, så er saken grei. Uannsett hvem som er sportslig leder..

Forstår godt at Bolanos velger FCK, som var en bedre klubb over 2 kamper..
Recon
Legende

PostPosted: 03.09.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Rull inn littegrann nå da, Perry og Ulseth sier jo selv at de hadde mulighet til å hente inn en erstatter, men valgte å la være. Det faktum kommer fakitsk klart og tydelig frem i artikkelen.

Ja, fordi RBK ikke ga signaler om å hente på det tidspunktet ja.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2010 23:50    Post subject: Reply with quote

Nei, "av respekt for de andre klubbene som kunne miste en spiller rett før vinduet stenger". Tåpelig unnskyldning.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.09.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Det er styret som gir Hoftun tilgang på midler, og når Start ikke er fornøyd med 5 millioner , som Hoftun etter sigende har bydd, noe som virker å være limiten til Rosenborg for Bolanos, så er saken grei. Uannsett hvem som er sportslig leder..

Ja, Bolanos har de etter sigende prøvd seg på. Det er jeg klar over. Men det finnes da så mye annet rart man kunne brukt pengene på. At Hoftun ikke klarer det er ikke NAEs feil. Og når hovedtrenerens konklusjon før vinduet avsluttes er at offensive forsterkninger er pri, så bør det hentes offensive forsterkninger. Eggen måtte til slutt ta saken i egne hender, og kalte dermed inn MJ.

Quote:

Forstår godt at Bolanos velger FCK, som var en bedre klubb over 2 kamper..

Det forstår jeg og.
Back to top
Ginillio
Junior

PostPosted: 04.09.2010 02:29    Post subject: Reply with quote

Synes det er på tide at folk ikke blindes av Ulseth-(og Perry)hat her, og faktisk ser at samarbeidsavtalen med Ranheim har noe for seg.

Innledningsvis vil jeg bare si at jeg er enig i at RBK skal ha sin fulle rett til å hente hjem en spiller de selv lønner, og at Ranheim i prinsippet ikke har noe de skulle sagt når dette skjer. Selv synes jeg kommunikasjonen med Ranheim kunne vært bedre, feks gjennom å varsle om den potensielle tilbakekallelsen i det man visste at Bolanos ble for dyr. Selv om man har alle rettigheter på sin side betyr ikke det at man ikke skal opptre så ryddig som mulig ifht en farmerklubb.

Uansett er ikke det kjernen i mitt poeng, og jeg er enig i at reaksjoen fra Perry og Ulseth(som jeg forøvrig ikke har noe til overs for som sportsjournalist) virker i overkant.

Det jeg dog finner håpløst og paradoksalt er at folk i en tråd med tittel "Jamtfall Jr", som per nå er aktuell grunnet et "comeback" i RBK-trøya, ikke ser verdien av et samarbeid med Ranheim. Som tidligere nevnt i tråden; hvor i all verden tror dere Jamtfall hadde vært uten tiden han har vært i Ranheim? Han hadde etter all sannsynlighet ikke hatt en nysignert treårskontrakt iallefall. Nå skal det sies at man ikke vet om Jamtfall vil blomstre, men fakta er at han er vurdert god nok av Eggen og co, og dette skal utvilsomt Ranheim ha en stor del av æren for.

Ellers vil jeg tro at vi som RBK-fans neppe misliker at Jo Sondre Aas putter jevnt og trutt i 1. divisjon, også dette for "utgiftssluket i fjæra".

Med andre ord; samarbeidet med Ranheim bærer utvilsomt frukter. Og forresten håper jeg at Ranheim stabiliserer seg i Adeccon, da vi aldri vil ha plass til to lag i TL i Trondheim anyways.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 51, 52, 53  Next
Page 41 of 53

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb