| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KenMan Veteran

|
Posted: 29.08.2010 23:15 Post subject: |
|
|
Tror vi bare skal enes om å være uenige om diskusjonen i forhold til Bolaños vs. Jamtfall, jeg..  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.08.2010 23:33 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Eggen har tilpasset formasjoner og spillere før. Det er det minste jeg bekymrer meg for. |
Nå har jammen med Eggen kjøpt mye skrot også og særlig på slutten av hans siste tid ble millioner kastet vekk på middelmådige tippeligaspillere. Gi Torbjørnsen de 5 millionene vi tenkte å bruke på Bolanos og be han finne noen spillere ifra afrika med tilsvarende egenskaper. Vi har ikke råd til å betale blodpriser for spillere vi kan finne selv rimeligere hvis vi gidder å lete. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 29.08.2010 23:35 Post subject: |
|
|
| Du får det til å høres så enkelt ut, men det er ikke bare å dra til Afrika å hente spillere som er like gode som den og den personen til en langt mindre pengesum. Det er store utfordringer og usikkerhet knyttet til det å handle fra Afrika, og andre verdensdeler for den saks skyld. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.08.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Det er stor usikkerhet rundt å hente Bolanos også som mislyktes totalt sist gang han var i en større klubb. Jeg antar at Torbjørnsen har såpass bra oversikt at han kan komme med et bra tips og hvis ikke be om at han finner noen gode spillere til januar. Å kjøpe spillere ifra tippeligaen har gang på gang de siste 10 årene vist seg som en dårlig løsning. Hvilke gode kjøp fra tippeligaen har vi gjort de siste 6 - 7 årene?
Jeg så Konan for Hannover mot Schalke 04 og for å si det mildt så var han meget god og betydelig bedre enn det Bolanos har vist i Start. Traore var med å herje mot Valencia som 18 åring før klubben og spilleren greide å ødelegge alt. Konè skorte mål i ca 1/2 hver kamp mens han var her det er vel beste snittet siden Eggen sin gullalder. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 29.08.2010 23:43 Post subject: |
|
|
| Jeg er ikke så begeistret for Bolanos interessen selv, ikke direkte negativ, men ikke positiv heller. Mest likegyldig. Poenget er at jeg synes du forenkler dette med spillerkjøp. Hver gang vi blir linket til en spiller, så henviser du til at vi heller bør dra til Afrika og finne en spiller med nøyaktig samme ferdigheter til en brøkdel av prisen. Det er ikke så enkelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 29.08.2010 23:45 Post subject: |
|
|
| Longines har rett |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.08.2010 23:53 Post subject: |
|
|
| Trenger ikke nødvendigvis vær afrika. Uansett er hovedpoenget mitt at det knapt finnes en eneste spiller i tippeligaen som vi kan kjøpe som vil være verdt pengene vi må betale for han. Har vi ikke lært noe av Olsen, Moldskred, Jarstein, Essedirri, Knutsen, Trondsen, Johnsen osv. Tippeligaen er for dyr og har vært det i et 10 år og det må vi som klubb ta konsekvensen av å søke etter spillere i et marked hvor det er bedre samsvar mellom prisen en betaler og kvalitet en får igjen. Tippeligaen er iforhold til kvalitet antakeligvis verdens dyreste markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 29.08.2010 23:58 Post subject: |
|
|
Vi bør ha øynene åpne i alle markeder. Men noen konsekvent satsing mot Afrika håper jeg det ikke blir. Det er fordeler og ulemper i alle marked. Selvom det er dyrere å kjøpe spillere fra Tippeligaen, er det også noen fordeler. Og selvom det er billigere å hente spillere fra Afrika, så er det også noen ulemper. Jeg synes du er veldig lite nyansert når du stadig henviser til at vi kan få like gode spillere i Afrika til en brøkdel av prisen.
Både Traore og Konan hadde store problemer med å tilpasse seg den vestlige levemåten og det har visstnok vært flere utfordringer med disse enn hva som har kommet frem i avisene. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.08.2010 00:00 Post subject: |
|
|
Konan virker da til å ha få problemer i vestlige Tyskland.... Noen som kan meg et godt spillerkjøp vi har gjort fra tippeligaen de siste 7 - 8 årene? Jeg har problemer med å komme på et eneste ett.
Edit.
Unntaket er selvsagt Annan som bekrefter regelen. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.08.2010 00:01 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Konan virker da til å ha få problemer i vestlige Tyskland.... |
Jeg aner ikke hvordan Konan er utenfor banen i Tyskland. Men man skulle vel tro at 3 år i Norge ville gjøre han bedre forberedt enn når han kom til oss rett fra Afrika. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 30.08.2010 08:04 Post subject: |
|
|
Start enig med FCK om Bolaños
Jeg må si meg enig med Eggen her, latterlig dårlig av Hoftun å ikke betale 8 mill. for en slik spiller foran to viktige kvalik-kamper til Champions League hvor det ligger over 100 mill. i inntekter. Snakk om å spare seg til fant! |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 30.08.2010 08:17 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Konan virker da til å ha få problemer i vestlige Tyskland.... Noen som kan meg et godt spillerkjøp vi har gjort fra tippeligaen de siste 7 - 8 årene? Jeg har problemer med å komme på et eneste ett.
Edit.
Unntaket er selvsagt Annan som bekrefter regelen. |
Sapara, Lustig, Stadsgaard, Demidov, Stoor som jeg kommer på |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 30.08.2010 08:20 Post subject: |
|
|
| Nå er vel ingen av disse kjøpt i fra en tippeligaklubb.. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 30.08.2010 08:23 Post subject: |
|
|
Beklager leste ikke posten godt nok  |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 30.08.2010 08:27 Post subject: |
|
|
| Arnando wrote: | Start enig med FCK om Bolaños
Jeg må si meg enig med Eggen her, latterlig dårlig av Hoftun å ikke betale 8 mill. for en slik spiller foran to viktige kvalik-kamper til Champions League hvor det ligger over 100 mill. i inntekter. Snakk om å spare seg til fant! |
Yepp.
For vi tapte jo som kjent 1-0 for FCK i Parken fordi vi ikke hadde Bola på laget, og ikke fordi vi spillte som en gjeng blinde høner.  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 30.08.2010 08:31 Post subject: |
|
|
Hadde det vært Bolaños og ikke Trond Olsen som var alene med keeper etter 17 sekunder så kunne det nok fort stått 1-0 til oss før minuttet var gått, oga da kunne nok kampen sett meget annerledes ut.. Da måtte FCK hatt 3 mål for å slå oss ut, og med effektiviteten deres den dagen så hadde de ikke greid det  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.08.2010 08:38 Post subject: |
|
|
Til Hoftun sitt forsvar så har vel aldri Bolanos tatt tunnel på Hoftun? 
Last edited by Barney on 30.08.2010 08:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.08.2010 08:40 Post subject: |
|
|
Hoftun begynner å bli gammel, det er knapt spillere igjen i norsk fotball som har slått tunnel på han, derfor han sliter med hvem han skal kjøpe  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.08.2010 09:07 Post subject: |
|
|
Hahahaha, det var dagens!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.08.2010 09:30 Post subject: |
|
|
| Arnando wrote: | Start enig med FCK om Bolaños
Interessant perspektiv...., og det var jo akkurat dette mange av oss fryktet. At NAE ble ansatt så sent i år var nok heller ikke så gunstig. Styret og Hoftun har nok gjort to alvorlige feil som ble tungen på vektskålen i RBKs disfavør i kampen om CL.
Bolanos er en magiker men jobber for dårlig uten ball og han trenger slett ikke å bli en suksess i FCK. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.08.2010 09:33 Post subject: |
|
|
| Helt riktig av Hoftun å ikke akseptere blodprisene til de andre norske klubbene. Nok får være nok og det bør gå noen år før Rosenborg drypper en eneste krone ned på de andre tippeligaklubbene. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.08.2010 09:37 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Helt riktig av Hoftun å ikke akseptere blodprisene til de andre norske klubbene. Nok får være nok og det bør gå noen år før Rosenborg drypper en eneste krone ned på de andre tippeligaklubbene. |
| Recon wrote: | | En ting er hva man anser som normal markedsverdi, og et ønske om å ikke være prisdrivende - en helt annen, som ser ut til å være totalt neglisjert, er hvor kritisk man som kjøpende klubb anser styrking av stallen å være. DET er også noe som skal og må avgjøre hva man unntaksvis er villig til å gi over det man anser som reell verdi. |
Hvilken situasjon er vi i? (og nå mente jeg ikke spesifikt Bolanos, men generelt mtp spillertroppen) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.08.2010 09:37 Post subject: |
|
|
Han ble solgt for 7.5 millioner kroner. Greit nok at det er en god slump penger og at jeg personlig mener at det er i grenseland over hva man skal betale for Bolanos.
Men det er da absolutt ikke blodpris. Det er Starts soleklart viktigste spiller og det ble tidlig klart at tre klubber ønsket spilleren. Start hadde vært dumme om de godtok vårt skambud på spilleren for 2 uker siden.
Godt salg av Start, usikkert om det er et godt kjøp av FCK, usikkert om det hadde vært et godt kjøp av oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1565 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 30.08.2010 09:44 Post subject: |
|
|
| og dermed har København forsterket laget ytterligere, kjempebra. Den spilleren skulle jeg så veldig gjerne sett i Rosenborg, men selvfølgelig skal Ståle ødelegge dagen, om ikke vår, så hvertfall min! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.08.2010 09:45 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Han ble solgt for 7.5 millioner kroner. Greit nok at det er en god slump penger og at jeg personlig mener at det er i grenseland over hva man skal betale for Bolanos.
Men det er da absolutt ikke blodpris. Det er Starts soleklart viktigste spiller og det ble tidlig klart at tre klubber ønsket spilleren. Start hadde vært dumme om de godtok vårt skambud på spilleren for 2 uker siden.
Godt salg av Start, usikkert om det er et godt kjøp av FCK, usikkert om det hadde vært et godt kjøp av oss. |
Han er langt ifra Start sin viktigste spiller. Det er det Goodson og Owello som er. |
|
| Back to top |
|
 |
|