| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 26.08.2010 12:49 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Hehe, folk tror organiseringen har skylda Er det mulig folkens?
Vi har 3-4 måneder i året hvor KG-banene er snøbelagte og temperaturen er ulevelige til å spille fotball. I tillegg har ungene og ungdommene så mye annet å gjøre, så mange PC-spill, filmer og fester, at fotballen ikke kommer i første rekke. Barn og ungdom spiller alt for lite uorganisert fotball, det er den eneste grunnen til at Norge ikke har mange nok tekniske spillere. |
Det er mange steder (Afrika for eksempel) hvor ungdom spiller fotball fordi det er det eneste de kan gjøre, og mange afrikanere spiller jo fotball i håp om å bli hentet til Europa for å få penger til familie/seg selv. Liker ikke at RBK er så opptatte av å kun skaffe norske/skandinaviske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 13:03 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Hehe, folk tror organiseringen har skylda Er det mulig folkens?
Vi har 3-4 måneder i året hvor KG-banene er snøbelagte og temperaturen er ulevelige til å spille fotball. I tillegg har ungene og ungdommene så mye annet å gjøre, så mange PC-spill, filmer og fester, at fotballen ikke kommer i første rekke. Barn og ungdom spiller alt for lite uorganisert fotball, det er den eneste grunnen til at Norge ikke har mange nok tekniske spillere. |
Ser vi tilbake på de beste Ajax årgangene så var ikke dårlig teknikk noe problem.
Og jeg er ganske sikker på at de har PC-spill, filmer og fester i de fleste Europeiske land og det stopper ikke land som Frankrike å produsere spillere som holder en veldig høy klasse (bla Henry Saivet, Hatem Ben Arfa, Moussa Sissoko, Mamadou Sakho og Samir Nasri). |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 26.08.2010 13:21 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Mitt ønskescenario fram til 1 januar:
- Dropp spillerkjøp dette vinduet. Hoftun har ikke greie på dette, ender bare i katastrofe. |
Kunne ikke vært mer uenig.
Det er nå vi virkelig har muligheten til å spille på oss en god del rankingpoeng til neste års kvalifisering, og da bør vi virkelig benytte denne anledningen til å gjøre det. Dersom vi ikke gjør noe med laget, kommer vi ikke til å plukke særlig mange poeng i høst, og vi kommer nok en gang til å møte en (antatt) bedre motstander i kval. til CL neste år.
Når det gjelder Hoftun, så er jeg derimot ikke så uenig, men det må da være mulig å finne noen spillere denne siste uken... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.08.2010 13:27 Post subject: |
|
|
Du kunne ikke vært mer uenig? Er for så vidt lov det. Jeg vil også ha forsterkninger for å gjøre det bra. Men Hoftun klarer ikke skaffe gode spillere, han evner bare å kjøpe søppel. Jeg vil heller vente med spillerkjøp i håpet om at Jönsson kan signere kvalitet om 6 mnd, enn at Hoftun signerer søppel idag.
Selvsagt er det mulig å få tak i gode spillere denne siste uka. Det hadde også vært mulig å finne gode spillere i vinter, og før fck-kampene. Men Hoftun vil tydeligvis ikke bruke speiderhjelp og da blir det Winsnes/Moldskred/Olsen-kjøp.
Jeg orker ikke flere sånne kjøp. Han og styret er i ferd med å ødelegge klubben fullstendig. Jönsson kan risikere å ta over et lag i fritt fall på linje med Hodgson i Liverpool. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 26.08.2010 13:58 Post subject: |
|
|
| skal vi bytte sportsdirektør ved nyttår, da? Hvis ikke hjelper vel det ikke stort... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.08.2010 14:06 Post subject: |
|
|
Det hjelper hvis Jönsson finner gode spillere og krever å få dem. Men ja, selvsagt vil jeg helst byttet ut Hoftun.
Det er kun i fotballen at spillere kan gå inn i de viktigste jobbene i klubber uten utdannelse og erfaring.
Hadde man vært proffesjonelle så hadde man skaffet noen langt bedre. Man hadde ikke kvittet seg med Stig T, man hadde heller ansatt enda en speider. En som hadde best oversikt over norden/europa.
Det er trist å se at vi sakte men sikkert sklir tilbake og nærmer oss styring på lik linje som Brann og Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:20 Post subject: |
|
|
Jeg vil nesten si at Tromsø er på vei mot og forbi oss, de klarer å hente spillere som forsterker stallen deres.
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, i stedet for å sparke Høgmo skulle vi gitt han jobben som Sportslig leder. Han er kanskje ikke den beste treneren men han er utrolig flink til å bygge og det er det Rosenborg trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 26.08.2010 14:32 Post subject: |
|
|
Alle, inkludert dagens trener, påpeker at stallen vår må forsterkes. Man står derimot foran en tilnærmet umulig oppgave slik det ser ut i dag:
Vi har ikke spesielt mye penger å kjøpe spillere for?
Vi har ingen egne speidere som sonderer markeder hvor man potensielt kan finne røverkjøp?
Vi har ikke en sportslig leder med et stort nettverk i utlandet?
Før en av overnevnte forutsetninger bedres vil man sitte igjen med et marked bestående av Bosmanspillere fra norden. (Rimelige og gode spillere man har oversikt over). Jeg besitter ikke oversikt over hvor stort dette markedet er p.d., men det er neppe en tilfredsstillende stor dam å fiske i, for en klubb av Rosenborgs kaliber. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:39 Post subject: |
|
|
| Kan ikke Hoftun bare hente Marcus Pedersen nå? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2010 14:40 Post subject: |
|
|
| Jeg ser ikke at noen i Norge er på vei forbi oss, men det må åpenbart skje noe slik at vi ikke "bare" er best i Norge. Vi må komme et skritt videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:53 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg ser ikke at noen i Norge er på vei forbi oss, men det må åpenbart skje noe slik at vi ikke "bare" er best i Norge. Vi må komme et skritt videre. |
Når jeg sa forbi oss så tenkte jeg på sikt.
Men ser vi på økonomien til Tromsø så blir man litt imponert over et par av spillerne de har klart å hente f.eks. Caliou Ciss og Serigne Modou Kara Mbodji. Nå vil jeg helst se et par kamper til med Ciss før jeg sier at det er et godt kjøp, men fra det jeg har sett så er han en god spiller.
I den sammen tiden har vi hentet:
Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Erik Mellevold Bråthen og Gjermund Åsen. De to siste kan fortsatt utvikle seg, men de to første er for dårlige. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 26.08.2010 15:53 Post subject: |
|
|
Kara er helt rå og en åpenbar erstatning for Annan. Men må vel ut med 20 mill. Tror allikevel det er verdt det dersom vi får inn 40 for Annan. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2010 16:03 Post subject: |
|
|
| 20 mill for Kara? Haha |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 26.08.2010 16:05 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | 20 mill for Kara? Haha |
De ville ha over 20 for Reginiussen, så det liker ikke utenfor logisk tankegang at de vil ha 20 for Kara |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2010 16:06 Post subject: |
|
|
Men Roamer mener også at han er verdt det.  |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 26.08.2010 16:07 Post subject: |
|
|
At kara er verdt 20 mil er vel nesten som det utsagnet Brann sa om at Huseklepp er verdt over 40 mil.
Tromsø er kjent for å være innbilske, men Kara er en god spiller og jeg tror at vi kunne skaffet han for mye mindre en 20 mil. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 26.08.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Tipper det er det Tromsø vil ha, dersom Rosenborg kommer på bana. 5-10 høres mer riktig ut, men Tromsø er Tromsø..
Erik Hoftun sa vel at i og med at det ikke ble CL, tvilte han på at det kom inn noen forsterkninger i dette vinduet... Tror det var på tv2sporten.no.
Neivel, ingen forsterkninger, men noen erstattere kan han vel diske opp? Tettey, Sapara, Konan osv.
Som flere har vært inne på, det er noe som er utrolig skummelt med en klubb som går i massivt underskudd år etter år, på tross av flere store spillersalg og ingen forsterkninger inn. Hvor blir det av satsinga man snakket om? _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.08.2010 16:13 Post subject: |
|
|
Vel det ble jo kjørt 2 store underskuddsbudsjett på rad for å gjenerobre tronen her hjemme.
Vi var tross alt mindre enn TIL og Stabæk og kom fra 2 femteplasser. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.08.2010 17:47 Post subject: |
|
|
| Kara er for utenom Annan kanskje tippeligaens beste midtbanespiller. Fantastisk spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 27.08.2010 00:34 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Kara er for utenom Annan kanskje tippeligaens beste midtbanespiller. Fantastisk spiller. | Etter en OK kamp, så har vi dette klart. Du verden, her har vi mange som burde vært sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.08.2010 00:42 Post subject: |
|
|
En god kamp? Han har vært en av tippeligaens beste spillere i år og en av de viktigste årsakene til at Tromsø ligger så høyt som dem ligger på tabellen.
9 på DB sin spillerbørs.
2 på 100 % sin børs ( adressa, nordlys, aftenblad ..... )
3 på altomfotball sin børs ( Tv 2 ) |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 00:57 Post subject: |
|
|
Merkelig, siden DB kjøper børs fra Altomfotball (om jeg ikke tar helt feil). 100%-børsen er helt useless, når du ser hvor ekstremt overrepresentert TIL-spillerne er der. Det var de også i fjor. Nordlys-journalistene sørger for å ødelegge den børsen på egen hånd.
Kara er en helt grei spiller, men har mange svakheter. Den største er at han spiller i Tromsø og er dermed utilgjengelig før kontrakten går ut.
Personlig har jeg mer sansen for Sohna. Var interessant å se Vålerenga - Sandefjord her om dagen. Sohna var så sinnssykt mye bedre i alt han gjorde enn alle sine lagkamerater. Hadde god kontroll på Fellah og minner veldig om Annan i måten å spille på. Bør være mulig å hente for godt under 5 millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.08.2010 00:58 Post subject: |
|
|
| Liker Sohna også og er enig i at han er mye mer realistisk for oss å hente. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2010 10:53 Post subject: |
|
|
Sohna er også en spiller Sandefjord fort "må" slippe. Jeg vil tro det blir helvete om de tviholder på ham eller priser ham ut av markedet når det ligger an til nedrykk.
Borges og Sohna inn for under ti millioner, en billig investering som vil styrke midtbanen vår mye, spesielt om noen av de vi har der forsvinner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|