English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longines
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 21:52    Post subject: Reply with quote

Greia er at du hadde argumentert på den andre siden om Lago eller Winsnes hadde spilt istedenfor Wangberg. Det er sånn du er skrudd sammen. Uansett hva Eggen hadde gjort, så hadde du posisjonert deg slik at du kunne si "Hva var det jeg sa" etter FCK kampen.

Og for å ha det klart, jeg er ikke overbevist om at Wangberg er den rette løsningen selv. Personlig så ville jeg beholdt Demi/Stadsgaard bak, brukt Henriksen som DM og brukt enten Winsnes eller Strand som indreløper. Men jeg håper av hele mitt hjerte at jeg tar feil, og at det bare er jeg som er feig.

Last edited by longines on 24.08.2010 21:57; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det finns två alternativ: rutinerade Lago och orutinerade Wangberg. Ett träffande exempel för en som förstår sig på aktier och riskbedömning.

Lago har vært direkte svak de gangene han har forsøkt seg i dag. Synd, men sant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Greia er at du hadde argumentert på den andre siden om Lago eller Winsnes hadde spilt istedenfor Wangberg. Det er sånn du er skrudd sammen.

Winsnes på mittfältet mot FCK det har ju nu alla förstått hade varit en katastrof. Eggen, som på 90-talet visade att han var en mycket duktig tränare har dock som alla sina blinda fläckar, var nog den sista som såg detta.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2010 22:00    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Peter Storey wrote:
Självklart är det en chans att jag kan bli rik, men risken att ruineras är för stor.

Her er du iallfall konsekvent, da du ikke liker at fotballag tar litt risiko for å vinne kampene heller.

Han virker å være en generelt ganske forsiktig type. Er vel også derfor valget falt på puddel da han skulle kjøpe hund.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:01    Post subject: Reply with quote

Det var Hamrén som kjøpte ham, og Hamrén som har brukt ham mest i år, så det der blir bare dumt, Peter Storey.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:06    Post subject: Reply with quote

Nu var ju laget bättre organiserad försvarsmässigt under Hamrén och därmed var det mindre risk med Winsnes på plan. Nu spelar ju Lustig högerwing och Winsnes kommer springande efter så att högersidan är vidöppen, och målen har ju runnit in i vissa matcher. Det går ju inte mot FCK.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:11    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt, slutt å diskutere/angripe person heller en sak. Som de fleste som lurker her inne er klar over nå, så er det i praksis ingen moderatorer på rbkwebs forum, på tross av at det skrives side opp og side ned med usaklige innlegg.

Stort sett synes jeg PS kommer med meget gode betraktninger, selv om jeg ikke alltid er enig i argumentene, men alt for ofte så medfører hans innlegg en avsporing pga personangrep og at PS deretter forsvarer seg, og deretter så må vi andre bla oss gjennom sider med usakligheter inntil det igjen kommer et vettugt innlegg.

Gitt at det ikke er moderatorer her inne: vennligst tell til 10, tenk dere om to ganger, eller vend det annet kinn til og la være å poste usakligheter.

Når det gjelder Eggen ifht. bruk av unge spillere, så er jeg på linje med Kristobal. Jeg er litt positivt overasket, samtidig som jeg også tror at Rosenborgs økonomi og derav tynne stall er den egentlige årsaken til bruken av den yngre garde. Med bedre økonomi og bedre evne til å hente inn klassespillere, så består den rutinerte garden (som har vist seg ikke å holde nivået), av spillere som Winsnes og Moldskred. I tillegg har Lago vært en skygge av seg selv denne sesongen sammenlignet med fjorårets. Da er det like greit å slippe til Wangberg, og så får det gå som det går. Eggen er hverken idiot eller geni avhengig av Wangbergs prestasjoner i morgen kveld. Eggen spiller med de kortene han har, og per i dag så har han ingen flere ess å spille ut. Da kan vi bare håpe på at Wangberg blir en joker.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:13    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Winsnes på mittfältet mot FCK det har ju nu alla förstått hade varit en katastrof. Eggen, som på 90-talet visade att han var en mycket duktig tränare har dock som alla sina blinda fläckar, var nog den sista som såg detta.

Greia er at du tar feil, og det virker ikke helt som du forstår det. Det er jo helten din, Hamrén, som hentet Winsnes, som har hatt han som favorittspiller tidligere og som brukte han i hele vårsesongen. Det er Eggen som har faset ut Winsnes. Uten å si noe om nivået til Winsnes akkurat i denne diskusjonen så må du da se at du er helt på jordet?

De siste ukers utvikling gjør det tydeligvis vanskelig å holde styr på agendaene og argumentasjonsleken din. Det spiller ingen rolle hvor avansert argumentasjonen er, så lenge den er agendakontrollert. Jeg tror du er nærmere hva du egentlig mener når du argumenterer mot Wangberg. Hele denne omtanken din for talenter har virket noe påtatt, men dette vet du best selv.

For øvrig er det selvsagt ikke noe problem at du er uenig i laguttaket i seg selv, men det er irriterende å se hvordan du debatterer over tid, selv om du er flink til å finne argumenter.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:19    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Når det gjelder Eggen ifht. bruk av unge spillere, så er jeg på linje med Kristobal. Jeg er litt positivt overasket, samtidig som jeg også tror at Rosenborgs økonomi og derav tynne stall er den egentlige årsaken til bruken av den yngre garde.

Hvis vi hadde kjøpt spillere som klart ville forsterket laget, ville det da vært feil av Eggen å bruke disse istedet for talentene? Det er mulig jeg misforstår deg, men jeg syns det er en undertone her om at hvis vi hadde hatt bedre spillere i stallen ville talentene ikke blitt satset på, og det igjen ville vært noe Eggen burde kritiseres for.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Litt artig for meg da, at jeg kan si hva var det jeg sa vedr Wangberg!

Morsomt at de som mente jeg var gal, som heller ville ha Wangberg fremfor Lago, opplever at jeg også har rett...

Wangberg er jo en vesentlig bedre hodespiller enn Lago! Det vil være svært viktig til denne kampen.

Eggen har gjort et fornuftig valg - og vist seg å være modig. Et tøft valg!
nidaros997
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
nidaros997 wrote:

Når det gjelder Eggen ifht. bruk av unge spillere, så er jeg på linje med Kristobal. Jeg er litt positivt overasket, samtidig som jeg også tror at Rosenborgs økonomi og derav tynne stall er den egentlige årsaken til bruken av den yngre garde.

Hvis vi hadde kjøpt spillere som klart ville forsterket laget, ville det da vært feil av Eggen å bruke disse istedet for talentene? Det er mulig jeg misforstår deg, men jeg syns det er en undertone her om at hvis vi hadde hatt bedre spillere i stallen ville talentene ikke blitt satset på, og det igjen ville vært noe Eggen burde kritiseres for.

Ja, jeg tror Eggen alltid går for å prestere best mulig, og ergo så ville det blitt mindre sjanser for spilletid for talenter som mangler den samme erfaringen som en noe eldre spiller som har prestert tidligere. Det er vel ganske logisk.

Men dette er ingen kritikk av Eggen.

Klubben er i den posisjonen at man har satset de siste årene (ref. budsjettunderskudd, uten at jeg kan se at laget har blitt styrket, snarere tvert imot etter salgene av Sappara, Tettey, Konan Ya m.fl.), og trenger penger. Hadde Rosenborg hatt enda en stopper i Stadsgaards klasse, så hadde ikke Wangberg spilt i morgen. Ei heller hadde man signert en Ranheimsspiller for 2011.

Eggen spiller med de kortene han har, intet mindre, og er en spiller god nok i hans øyne, så tror jeg ikke han egentlig bryr seg om hvor gamle de er. Jeg har stor tiltro til Eggen, og hans resultater hittil er helt topp. Går vi videre i morgen så er denne sesongen en kjempesesong, og alle talentenes innhopp prikken over i-en.

Selv synes jeg det er gledelig at så mange trønderske juniorer ser ut til å ta steget. Det lover meget godt for årene som kommer. Ironisk nok så kan det se ut som finanskrisen m.m. har presset frem eller forhastet foryngelsesprosessen, og gjort at Rosenborg igjen kan få en stamme av trønderske spillere i laget. Unge og gode er de også.

Eggen jobbet jo en del med juniorene i tiden før han igjen tok over sjefsrollen, og forhåpentligvis fortsetter han i en lignende rolle for klubben i 2011.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt klart at lagoppstillingen hadde sett annerledes ut om vi hadde hatt flere og bedre spillere tilgjengelig. Uten en suspensjon av Annan, hadde det vært helt utenkelig at Wangberg skulle ha spillt.

Det som er greia er vel uansett at Nils Arne viser at alle som allerede før han startet i jobben slaktet hans forhold til ungdomssatsing har bommet ganske kraftig. Det er ingen selvfølge at spillere som Henriksen og Wangberg skal få tillit, når vi har typer som Winsnes og Lago på benken. Hadde det virkelig vært slik at Eggen var redd for å bruke unggutter, kunne han uten problem ha valgt Lago og Winsnes fra start, og knapt noen kunne ha kritisert han for det. Det ville vært det trygge valget. Jeg føler meg ikke på noen måte sikker på at Hamrén hadde prioritert Wangberg foran Winsnes og Lago, for eksempel. Og det hadde faktisk vært helt i orden og egentlig det mest naturlige.

Poenget er uansett at Nils Arne Eggen viser at han ikke på noen måte er redd for å bruke unge spillere. Vi så det også i hjemmekampen mot FCK, der han byttet innpå Bakenga med en halvtime igjen, mens Moldskred ble sittende på benken. Det finnes ikke noen gode indikasjoner på at det faktisk er tilfelle at mannen vegrer seg for å matche talenter. Jeg tror helt oppriktig at han til enhver tid gjør det som er best for Rosenborg, og det synes jeg tidenes beste norske trener skal få lov til å fortsette med uten at det blir satt så mange spørsmålstegn bak alt han foretar seg.
Back to top
joergend
Junior

PostPosted: 24.08.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har full tillit til Eggen og trur Wangberg gjør en kjempe kamp i morgen. Et kjempe talent!! Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Wangberg kommer til å gjøre en god kamp. Fortsatt aldri sett han dårlig. Det skal jo ikke mange glippene til før det straffer seg på dette nivået. Men laguttaket er jeg veldig fornøyd med, det har styrket troen min på at vi klarer dette.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg som Lago-fans er enig med at Wangberg får starte.
Vil ikke spekulere i noe "hva var det jeg sa" om det skulle gå galt.
Lago er kamprusten likedan som Wangberg.
Noe sier meg at Wangberg har et høyere lavnivå enn Lago.
Det at Demi fungerer som en 3. midstopper vil gjøre jobben enklere når det blåser som verst.
HÃ¥per for all del at han ikke flopper og blir erstattet med Demi/Lago underveis.
Da kan man forsåvidt si at det var et uheldig valg.
Men etterpåklokskapen må ikke få seire .
De som ikke toner flagg før kampen, bør holde seg for gode til å kritisere etterpå.
PS er vel den eneste som kan hovere litt om det skulle skjære seg med unggutten.
Men håper han er klar for 10 piskeslag om det går bra også da.
Cessna
Rutinert

PostPosted: 25.08.2010 01:14    Post subject: Reply with quote

Kommer hjem fra en fuktig tur på byen, hvor taxi-regningen var det verste med hele kvelden. Får se denne pressekonferansen fra Eggen og alt er glemt. Noen ganger ønsker jeg at Eggen kunne vært udødelig og ført med seg sin blanding av humørspredning og autoritet videre inn i historien for RBK.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.08.2010 01:30    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Det at Demi fungerer som en 3. midstopper vil gjøre jobben enklere når det blåser som verst.

Enklere enn... med Annan? Niet. Enklere enn uten en DM? Ja.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 02:08    Post subject: Reply with quote

Tenkte litt på den mens jeg skreiv innlegget.
Ikke enklere enn med Annan, men der vi blir trykket ekstra bakover PGA at Annan ikke spiller, vil DEMI bli god å ha.
kristobal
Legende

PostPosted: 25.08.2010 08:04    Post subject: Reply with quote

"Rutinert" er vel oftest en hedersbetegnelse som brukes om spillere som har spilt en del år og som man ikke har så mye annet konkret positivt å si om, nivået er bare helt greit liksom Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 08:36    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

De som ikke toner flagg før kampen, bør holde seg for gode til å kritisere etterpå.

Jeg toner flagg og synes det er riktig av Eggen å gå for Wangberg framfor Lago når Demidov først skulle skyves fram på midtbanen. Jeg er redd Lago i enkelte tilfeller ville ha blitt et lett bytte. Skrekkscenarioet er Lago i løpsdueller. Nå skal det sies at jeg ikke vet hvor hurtig Wangberg er. Noen som har informasjon om det?

Tapet av Annan måtte medføre endringer, og jeg synes det er fornuftig å bruke Demidov i denne posisjonen. Henriksen kunne helt sikkert også løst oppgaven tilfredsstillende, men det ville i så fall gått på bekostning av midtbanens kvalitet, herunder løpskraft og ballbehandling, dersom henholdsvis Winsnes eller Strand skulle bekledd indreløperrollen.

Har gått og vært nervøs i ei uke nå. Kan ikke huske sist jeg hadde et så høyt spenningsnivå foran en RBK-kamp.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er jo feil som Hedon skriver, at Lago ville vært et trygt valg av Eggen. Valget av Wangberg er det eneste logiske og naturlige valget når man tenker på at RBK ble fullstendig utspilt i lufta.

Lago er en dårlig hodespiller - og dermed gjorde Eggen et naturlig valg med Wangberg.

(basert på at jeg har hørt at Wangberg skal være god på hodet).
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.08.2010 09:17    Post subject: Reply with quote

Liker hvordan du argumenterer for at Nordberg og Wangberg er bedre enn Lago, henholdsvis hode+fart og hode. Innleggene blir avsluttet med en tekst lignende "basert på noe jeg har hørt".

Ville det ikke vært naturlig som uttalt Rosenborgsupporter og se disse spillerne i aksjon? Begge spillerne har mange ganger vært mulig å se i spill, både live og på tv slik at du kunne gjort deg opp din egen mening istedenfor å "dobbeldekke" utsagnene dine for å unngå å bli "tatt" i noe senere.

Rent bortsett fra det så er jeg fornøyd med at Wangberg spiller istedenfor Lago, jeg tror ikke Lago er i nærheten av fjorårets form.
Nordberg tror jeg derimot var et kjøp som har helt annen agenda enn å noengang skulle forsterke Rosenborg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 09:56    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Det er jo feil som Hedon skriver, at Lago ville vært et trygt valg av Eggen.

Det er trygt i forhold til oppfatningene og reaksjonene han vil få fra omgivelsene. Ikke så mange andre enn du ville reagert veldig på at Lago hadde blitt brukt i denne kampen.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 10:49    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Litt artig for meg da, at jeg kan si hva var det jeg sa vedr Wangberg!

Fint at du ikke bruker forumet for å fremheve deg selv...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 11:31    Post subject: Reply with quote

Litt artig for oss også, TomH, å konstatere at du nok en gang trekker kjappe konklusjoner for å understreke egen agenda.

Du tar altså Wangbergs ene glitrende kamp i år til inntekt for at han er bedre enn Lago - en spiller du har påstått holder middels førstedivisjonsklasse i lang, lang tid. Lago var blant de fleste i fjor anerkjent som en glimrende spiller, noe det har vært lite snakk om i år. Det er heller ikke mange som har påstått at Lago burde vært foretrukket foran Wangberg i kveldens kamp.

Du sitter på en høy hest med en pionerstatus du har påberopt deg selv. Vi andre så at Lago var meget god tidligere, men at Wangberg etter all sannsynlighet er et bedre valg nå. Det kalles sunn fornuft og evne til å se at laget er viktigere enn enkeltspillere. Jeg har selv snakket veldig varmt om Lago tidligere, men jeg er ikke så blind at jeg motsetter meg å ha ham på benken dersom det finnes bedre alternativer.

Et lite spørsmål, hva sier du om Wangberg - gud forby - skulle drite seg ut skikkelig i dag og koste oss CL-plassen?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 258, 259, 260  Next
Page 79 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb