| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 24.08.2010 13:15 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: |
Overskriften er basert på realitetene: Det er nazist-symboler på et banner som var på Lerkendal, og kjernens representant mener at dette ikke gjør noe, enn så lenge det ikke brukes for å støtte nazismen.
|
Det blir som å si at det er nazi-symboler på et slikt motiv:
Det er definitivt et nazi-symbol i en del av motivet, men det er åpenbart et anti-nazisymbol. Akkurat som en hakekors-blomst som blir rykket opp med rota og jagd vekk (ut med svina) er det.
Dermed er overskkriften misvisende, selv om den teknisk sett kan forsvares. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 24.08.2010 13:16 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: |
1. Flagget (som av en eller annen grunn hang som et banner denne kampen. det er en tostangs) ble ikke beslaglagt eller fjernet i løpet av kampen og det var aldri politi involvert.
|
I så fall er det forståelig at noen kaller dette søppeljournalistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 13:20 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Folk som tar med seg bannere til lerkendal skal altså hver gang vurdere om nå disse bannerene er såppas gamle, at det kan være problematisk for folk i Ystad å forstå de? Eller tror du de som er på lerkendal ved alle hjemmekamper har nok med å forholde seg til de som er på lerkendal? |
Jag förstår inte riktigt vad min bostadsort har med saken att göra. Saken, som jag la fram den, är huruvida det är rätt att hänga ut Molde-fans som nazister eller inte. Fast man brukar vifta med gamla flaggor på Lerkendal så borde det vara möjligt att hålla sig till saken. Men det kommer kanske med åren. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.08.2010 13:24 Post subject: |
|
|
Det har det med saken å gjøre at hvis du hadde vært en del av rosenborgs supportermiljø så hadde du kjent til lagets historie og rivalisering med molde. At diverse banners betydninger ikke fremstår som åpenbar for deg er helt naturlig. Det finnes nok en hel masse andre kulturer du heller ikke forstår deg på, og diverse grupperinger kan umulig ta hensyn til alle utenforstående i sin gjøren og laden uten å bli fullstendig uinteressant og tannløs. Det var min sak. Om det er riktig å "henge ut moldefans som nazister" er en annen sak, men langt innenfor alle grenser i mine øyne.
Du vet vel ellers neppe hvor gammel jeg er. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 13:30 Post subject: |
|
|
| Dette forumet er så forutsigbart. Alle ler av Adressa og deres tåpelige journalistikk, bortsett fra Peter Storey og Sylta som heller tar Adressa sin side mot Kjernen, selv om det er klin idiotisk. Venter bare på at MC, TomH og Larse kommer og holder dem med selskap. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.08.2010 13:30 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: |
Jag förstår inte riktigt vad min bostadsort har med saken att göra.
|
Du har åpenbart dårligere forutsetnigner for å skjønne poenget med flagget, enn trondhjemmere som har måttet se molde-nazister masjere rundt i Trondheim med Doc Martens-boots påmalt norske flagg, bomberjakker og politisk tvilsomme slagord, oppfulgt av kasting av bluss mot politiet på tribunen. Derfor har ditt bosted relevans.
At du ikke skjønner flagget er forståelig, men det er mange i Trondheim (og molde) som vil forstå det.
| Quote: |
Saken, som jag la fram den, är huruvida det är rätt att hänga ut Molde-fans som nazister eller inte. |
Som jeg sier har man vurdert det dithen i TT at flagget begynner å bli utdatert, men samtidig mener jeg at krattet fortjener å bli påminnet om sin fortid.
Last edited by Eru on 24.08.2010 13:33; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 24.08.2010 13:35 Post subject: |
|
|
| Men lägg ner för fan PS. Detta ständiga gnäll. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 13:48 Post subject: |
|
|
Såvitt jag förstår så studerar du och om du inte är världens överliggare så är du inte gamla karlen. Ditt aggressiva sätt tyder också på det samma, men sådant brukar normalt slipas av med åldern.
Jag hade inga svårigheter med att förstå betydelsen av banneret. Eftersom budskapet nu ursäktas med att det riktades mot Moldenazister från 1990-talet borde det kanske förtydligas för oss fåkunniga utombys rävsittande RBK-fans (fast vi av de "riktiga flaggviftande gaulande fansen" betraktas som något katten har släpat in), journalister på adressa och dagens Molde-fans)så ni slipper att skämma ut er igen.
Det verkar vara lite dumt att komma med budskap på en offentlig plats som endast uppfattas på rätt sätt av elitsupporters. Ni borde kanske studera elementära kommunikationsmodeller där det förklaras hur budskapet uppfattas av sändaren (det rätta miljöet) och mottagaren (de fåkunniga andra). |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 13:51 Post subject: |
|
|
| Hjelpe meg, så mye sjitsnakk... |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 24.08.2010 13:54 Post subject: |
|
|
| Hedon og dere andre: P.S har bestemt seg. Why bother? |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.08.2010 13:58 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | fast vi av de "riktiga flaggviftande gaulande fansen" betraktas som något katten har släpat in, |
Neida,
vi er glad for å ha dere på kamp. Det er rom for alle supportere på stadion, også dem som ikke uttrykker engasjementet på "vår" måte, og også dem som er utenbys fra.
Men en kan ikke tilpasset budskapet til absolutt alle. Det blir meningsløst.
Flagget har vært brukt på minst 10-12 moldekamper tidligere uten negative reaksjoner, så hvordan skulle en spå at det plutselig skulle bli en sak av det nå? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.08.2010 14:01 Post subject: |
|
|
| Registrerer at du i tillegg til å komme med ukvalifiserte gjetninger om min alder også antar at jeg er i kjernen. Det er jeg ikke, og jeg befinner meg heller ikke på samme tribune. Jeg sitter på øvre EM1, på ræva mi som de fleste andre trøndere. Argumentasjonen din blir litt meningsløs når alt sammen er bygd på ting du tror, men som ikke stemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:02 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Hjelpe meg, så mye sjitsnakk... |
Tydligen är det viss håll i skitsnacket då elitkadern nu har beslutat att pensonera flaggan. Det finns tydligen några som tar till sig argument eller förmår tänka efter själva fast de lyser med sin frånvaro här på forumet. Bra gort/tänkt. |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 24.08.2010 14:03 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Såvitt jag förstår så studerar du och om du inte är världens överliggare så är du inte gamla karlen. Ditt aggressiva sätt tyder också på det samma, men sådant brukar normalt slipas av med åldern. |
Är det mig du pratar om nu?
Blir lite less på dessa ständiga försök på att trycka ner meningsmotståndare genom att påpeka låg ålder och dylikt. Blir löjligt i längden och det är ingen som köper den längre. För mig verkar det mer som om hög ålder är orsaken till flera irriterande medlemmar (dvs du och Larse) på detta forum.
(Förresten så är jag 27 och utbildad civilingenjör, men blir fortfarande less av ditt och andra politisk korrekta människors gnäll) |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:06 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Registrerer at du i tillegg til å komme med ukvalifiserte gjetninger om min alder også antar at jeg er i kjernen. Det er jeg ikke, og jeg befinner meg heller ikke på samme tribune. Jeg sitter på øvre EM1, på ræva mi som de fleste andre trøndere. Argumentasjonen din blir litt meningsløs når alt sammen er bygd på ting du tror, men som ikke stemmer. |
Du framhävde dig själv som vi som driter i sådana som jag. Så min kvalificerade gissning var att du inte tillhörde rävsittarna. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:07 Post subject: |
|
|
| Darius wrote: | | Peter Storey wrote: | | Såvitt jag förstår så studerar du och om du inte är världens överliggare så är du inte gamla karlen. Ditt aggressiva sätt tyder också på det samma, men sådant brukar normalt slipas av med åldern. |
Är det mig du pratar om nu?
Blir lite less på dessa ständiga försök på att trycka ner meningsmotståndare genom att påpeka låg ålder och dylikt. Blir löjligt i längden och det är ingen som köper den längre. För mig verkar det mer som om hög ålder är orsaken till flera irriterande medlemmar (dvs du och Larse) på detta forum.
(Förresten så är jag 27 och utbildad civilingenjör, men blir fortfarande less av ditt och andra politisk korrekta människors gnäll) |
Darius jag har inte sagt något om dig så lugna ner dig. Det är bra att du är en utbildad karl. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:11 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Hedon og dere andre: P.S har bestemt seg. Why bother? |
Nu väntar jag också på en välriktad rävvspark från Katalysator så har jag återigen lockat fram Otrevlighetsbrigaden från sin slummer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.08.2010 14:11 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: |
Du framhävde dig själv som vi som driter i sådana som jag. Så min kvalificerade gissning var att du inte tillhörde rävsittarna. |
Jeg har ikke sagt noe om stående vs. sittende supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 24.08.2010 14:13 Post subject: |
|
|
Du er spinnvill om du tar beslutningen som ble fattet i går, tidlig ettermiddag til inntekt for ditt syn. Her er vel de primære årsakene til at banneret neppe blir å se igjen (med de forbehold som alt er nevnt)
1. Det er utdatert og konteksten er på vei bort.
2. RBK liker det ikke noe særlig. (nå er ikke det nødvendigvis en grunn til å fjerne det, vi ønsker ikke å la oss sensurere eller diktere av klubben, men vi har et godt samarbeid med RBK, får mye godvilje av dem og gir av og til litt tilbake).
3. I forhold til uefa sine lover, er politiske budskap ikke tillatt. NÃ¥ er neppe anti-rasisme og anti-nazisme noe man vil bli straffet for, men koblingen med molde-fansen er ihvertfall i grenseland.
4. Flagg og maling begynner å bli slitt- Vi ønsker primært å vise frem ting som ser bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 14:16 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Tydligen är det viss håll i skitsnacket då elitkadern nu har beslutat att pensonera flaggan. |
Det har ingenting med ditt sjitsnakk å gjøre, for å si det sånn. Det er sjelden håll i det du skriver, dessverre. Bare masse billige forsøk på provokasjon. Du elsker virkelig å gjøre deg selv til et offer i enhver situasjon, tilogmed i denne diskusjonen klarer du det. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:18 Post subject: |
|
|
| Jag förstod det så att du var med och viftade med flaggan. Men du kanske satt på rävva. Att du tillhör de initierade inom supportermiljön som förstod flaggets historiska och betydelsebärande kontext som gick oss andra hus förbi har jag dock inte missuppfattat. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.08.2010 14:20 Post subject: |
|
|
| Nei, det stemmer. Har god utsikt til ØØ fra ØEM1, og har bodd i byen en stund. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 24.08.2010 14:26 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Peter Storey wrote: | | Tydligen är det viss håll i skitsnacket då elitkadern nu har beslutat att pensonera flaggan. |
Det har ingenting med ditt sjitsnakk å gjøre, for å si det sånn. Det er sjelden håll i det du skriver, dessverre. Bare masse billige forsøk på provokasjon. Du elsker virkelig å gjøre deg selv til et offer i enhver situasjon, tilogmed i denne diskusjonen klarer du det. |
Det är inte många som håller måttet i dina ögon där du tillsynes sitter på heltid och agerar som självutnämd forumpolis och letar efter offer som du kan trycka ner med benämningar typ samesvin eller nedvärdera typ detta inlägg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.08.2010 14:41 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |