English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Awake
Proff

PostPosted: 24.08.2010 12:29    Post subject: Reply with quote

Sylta: Hva er din første reaksjon når du leser tittelen?

Skjønner ikke at noen gidder å forsvare denne søppelartikkelen. Kommer ikke til å fornye adressaabonnementet mitt etter dette i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:31    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Sylta: Hva er din første reaksjon når du leser tittelen?

At jeg skal lese mer ...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Att NI (finniga, testosteronstinna, barnhatande så kallade RBK-fans) inte bryr er om andras åsikter är inte överraskande. Mer överraskande är att ni tillsynes är anhängare av en kristen dogm som arvsynden, dvs. i detta fall att dagens Moldefans har någon skuld till att det skall ha funnits nazister bland dem på 90-talet. Är även nuvarande tyska generation skuld till nazismen?

Nå fantaserer du over alle støvleskaft her. Ingen som har sagt noe om skyld. Når det gjelder din karakterestikk av rbkfans som helhetlig gruppe er den smålig og patetisk. Med vi refererte jeg til oss som befinner oss på lerkendal ved hjemmekamper.

Last edited by Hedning on 24.08.2010 12:36; edited 1 time in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:34    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Sylta wrote:
Hvordan ville du ha komponert overskriften?

Svarer du alltid på et spørsmål med et spørsmål? Hva med å bygge opp dine påstander istedet?

Det var da ikke et spørsmål direkte rettet mot deg, men mot Kristobal.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:35    Post subject: Reply with quote

Kan du da svare på mitt spørsmål?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:39    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Men vi driter da vel en lang f i hva folk i Ystad som ble fan av Rosenborg når Hamren tok over synes er innlysende eller ikke.

Nej det är ingen karakteristik av RBK-fan i sin helhet utan den grupp (som du benämner vi) uttrycker sig på detta osympatiska sätt.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:43    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Kan du da svare på mitt spørsmål?

Ser ingen grunn til å svare på spørsmålet ditt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:44    Post subject: Reply with quote

Folk som tar med seg bannere til lerkendal skal altså hver gang vurdere om nå disse bannerene er såppas gamle, at det kan være problematisk for folk i Ystad å forstå de? Eller tror du de som er på lerkendal ved alle hjemmekamper har nok med å forholde seg til de som er på lerkendal?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:45    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:

Ser ingen grunn til å svare på spørsmålet ditt.

Da foreslår jeg at du kryper tilbake i det hullet du kom opp i fra.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:46    Post subject: Reply with quote

Først som sist: Personangrep fra Klevolainen. Der har du grunnen til at jeg ikke gidder å svare deg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg ville spurt deg hvor jeg kommer med personangrep, men antar at du ikke vil svare så jeg lar være.

Praktisk å komme med negative uriktige påstander om folk, for så å spille offer når det blir krevd at disse påstandene blir underbygget med fakta.

Last edited by Hedning on 24.08.2010 12:50; edited 1 time in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:50    Post subject: Reply with quote

"Nei men du kan ikke helt se hva som er galt med Moldskred og Winsnes heller, så det var jo egentlig ikke så overraskende. "

Populært kalt stråmannsargumentering.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Jeg ville spurt deg hvor jeg kommer med personangrep, men antar at du ikke vil svare så jeg lar være.

Praktisk å komme med negative uriktige påstander om folk, for så å spille offer når det blir krevd at disse påstandene blir underbygget med fakta.

NÃ¥ har du selv bevist at du ikke har lest artikkelen selv.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

Haha, ok. Beklager så meget. Det var selvsagt et forsøk på å være morsom, men ser at det ikke ble godt mottatt så skal la være i fremtiden.

Jeg har fortsatt ikke en agenda mot adressavisen. Vet ikke hva du sikter til nå men jeg har lest artikkelen 3 ganger, så det er nok en uriktig påstand fra deg.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 24.08.2010 12:54    Post subject: Reply with quote

Det vil uansett være de som ikke leser artikkelen, men likevel leser overskriften. Hva tror du de tenker om overskriften Sylta?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:56    Post subject: Reply with quote

Det virket som om du hadde en agenda, da du påstod at Adresseavisen valgte en sak ut av intet. Faktum er at, som det står i artikkelen, politiet fjernet dette banneret, altså ble det ikke sett på som direkte uskyldig. Derfor lagde journalisten en sak ut av dette, hvor både "offeret"(MFK/Tornekrattet) og "synderen"(Kjernen/RBK) snakker om sin side av saken. I tillegg påstår du at journalisten har en agenda, da han visstnok antyder at kjernen støtter nazismen, noe som slår tilbake på deg.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Meld adressa inn for PFU. Uriktig og svertende vinkling burde gå an å få en sak på.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 12:58    Post subject: Reply with quote

Awake wrote:
Det vil uansett være de som ikke leser artikkelen, men likevel leser overskriften. Hva tror du de tenker om overskriften Sylta?

Det varierer fra individ til individ. Noen er for dumme til å lese artikkelen/ingressen før de slenger ut påstander, andre vil ikke komme med tolkninger.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

Sylta: Hæ? Skjønner ærlig talt ikke hva du prater om. Dette er de konkrete innvendingene jeg først og fremst la frem mot artikkelen.

Klevolainen wrote:

Du synes ikke det er betenkelig at den tabloide overskriften antyder at det er nazistiske grupperinger i kjernen? At dette banneret er 10 år gammelt og at de slår det opp som en sak nå plutselig? At de ikke har undersøkt mer enn at de lar lederen for tornekrattet late som om banneret er helt umotivert fra våre supporteres side?

Det hjelper ikke å si at folk som oppfatter denne artikkelen "feil" er for dumme til å lese artikler, det er artikkelforfatters profesjonelle ansvar som nyhetsformidler å være tydelig her!

Last edited by Hedning on 24.08.2010 13:01; edited 1 time in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 13:00    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
At dette banneret er 10 år gammelt og at de slår det opp som en sak nå plutselig?

"Fjernet symbolene

- Det viktigste var at det ikke var reklame for nazisme, sier politibetjent Arne Engtrø.

Han understreker at tegningen på banneret mer var ment som en anti-Molde hilsen.

- Symbolet ble fjernet, sier Engtrø, som forteller at personene fikk fortsette å stå på tribunene. "

Forstår du fortsatt ikke hvorfor dette er aktuelt?
Back to top
SvenO1978
Junior

PostPosted: 24.08.2010 13:03    Post subject: Reply with quote

Sjeldent at jeg skriver her inne, men jeg kan heller ikke for hele mitt liv skjønne at det går an å tolke det banneret som noe annet enn antinazistisk.

Personlig, uten å vite altfor mye om Tornekrattets historie, tolker jeg banneret som at man luker bort uønskede elementer som nazister og moldensere. Enkelt og greit. Og ihvertfall ikke nazisympatiserende.

Syns da vitterlig ikke at det er så grusomt å vise fram under en fotballkamp...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 24.08.2010 13:04    Post subject: Reply with quote

Sylta: Jo det gjør jeg, men nå innrømmer du altså at du setter du opp en stråmann av meg for å komme til konklusjonen om at jeg har en agenda mot adressa, så da er vel diskusjonen over da?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 13:11    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

Det hjelper ikke å si at folk som oppfatter denne artikkelen "feil" er for dumme til å lese artikler, det er artikkelforfatters profesjonelle ansvar som nyhetsformidler å være tydelig her!

Overskriften er basert på realitetene: Det er nazist-symboler på et banner som var på Lerkendal, og kjernens representant mener at dette ikke gjør noe, enn så lenge det ikke brukes for å støtte nazismen.

Jeg vil faktisk vite hvordan man kan komponere en kort og god overskrift ut av denne saken. Da helst på en måte som viser hva artikkelen handler om, samtidig som noen idioter ikke klarer å kalle kjernen for nazister.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Meld adressa inn for PFU. Uriktig og svertende vinkling burde gå an å få en sak på.

Erfaringsmessig har vi lite å tjene på det, det holder saken i live. Dessuten er journalister hevngjerrige og det vil sikkert komme mer dritt om Kjernen.

Forøvrig er det to ting som bør påpekes:

1. Flagget (som av en eller annen grunn hang som et banner denne kampen. det er en tostangs) ble etter det jeg kjenner til ikke beslaglagt eller fjernet i løpet av kampen og det var aldri politi involvert.

2. Flagget ble besluttet pensjonert i løpet av gårsdagen, faktisk lenge før Adressa kom med sin sak. det ble vurdert dithen at flagget i sin orginale kontekst er langt innefor grensa, men ettersom det er mange år siden nazi-folka i krattet ble jagd bort, er det kun den historiske konteksten som gjenstår.

Flagget er pensjonert, men kan bli hentet ut av sin pensjonstilværelse igjen om det brune miljøet i molde igjen begynner å blomstre (jeg kjenner til at en sentral person i supportermiljøet i molde også er sentral i FMI og temmelig nasjonalistis. Dette gjør ham dog ikke til noen nazi og så lenge de poltiske synspuntene holdes unna tribunen får det være hans sak)

Last edited by Eru on 24.08.2010 13:16; edited 2 times in total
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 24.08.2010 13:14    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Sylta: Jo det gjør jeg, men nå innrømmer du altså at du setter du opp en stråmann av meg for å komme til konklusjonen om at jeg har en agenda mot adressa, så da er vel diskusjonen over da?

Jeg velger å klippe vekk det som jeg har svart på tidligere. Da ved at journalisten velger å sitere Tornekrattet sin representant. Hadde journalisten hatt en agenda, ville han ha fjernet alt det han er uenig i, eller?

Last edited by Sylta on 24.08.2010 13:17; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
Page 19 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb