| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.08.2010 22:37 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Han kommer til å gjøre det bra. Aldri sett han dårlig. |
Enig. Selv om jeg skulle ønske Lago slo skikkelig tilbake igjen vil jeg glede meg ennå mere om en ungdom etablerte seg som toppspiller.
Kjærligheten til Lago stikker ikke så dypt
Stadsgaard,Lago,Wangberg+ Ranheimsimporten skulle duge bra neste sesong.
Litt bekymret for tempoet om Kris blir skadet.
Men Vi har klart oss bra før også uten superraske stoppere. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.08.2010 02:06 Post subject: |
|
|
All den tid enkelte spillere trygler om å få slippe matcher så kan det vel være riktig av noen å påpeke at det er viktigere ting for Rosenborg å ta hensyn til enn det såkalte ansvaret overfor resten av bunnlagene?
Det er ikke vanskelig å tenke seg at spillere som har spilt 2-3 kamper i uka over en mnd begynner å kjenne en viss slitasje som vi må ta hensyn til. Molde-kampen er en ypperlig mulighet til dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.08.2010 06:08 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Merkelig at det ikke slår noen av dere hvile-fantastene at det også er en dose psykologi med i vurderinga når man komponerer et lag. Vitsen med å rullere på laget er å finne en riktig miks av å hvile nøkkelspillere og matche spillere som er nær en plass på laget, men uten å signalisere "dere spiller bare fordi dette er en kamp vi egentlig ikke bryr oss om". Denne forståelsen manglet for eksempel Kjetil Rekdal i Vålerengen, og jeg tror i hvert fall ikke hans problemfokuserte innstilling hjalp lagets prestasjoner på noen måte. Jeg la merke til hvor mye Eggen understreket at laget ikke er svekket av at noen som har spilt mye får hvile seg i morgen, og dette tror jeg er viktig for å opprettholde momentum i spillergruppa - da flyttes fokus over på at en uthvilt Roar Strand mot Molde er et bedre valg på høyreback enn en sliten Mikael Lustig, snarere enn at dette valget er basert utelukkende på onsdagens kamp. Bytter man ut omtrent hele startelleveren, derimot, forteller man samtidig spillerne at enkelte kamper er omtrent betydningsløse, og det er aldri heldig i en prestasjonsidrett. |
Man hadde fint unngått problematikken om Eggen hadde gjort som jeg hadde sagt, og rullert oftere.
Istedet for å hvile "alle" nå, kunne han fint hvilt noen her og der..
At spillere må be om å få hvile synes jeg er litt skremmende. Hovedtreneren/manageren bør ha vett nok til å vite når og hvilken spillere han bør hvile. Eggen sier at en frisk Roar Strand er bedre enn en utkjørt Lustig, men hvorfor var ikke en frisk Winsnes bedre enn en utkjørt Iversen? Allerede i førsteomgangen mot fck virket han etter min mening utkjørt, og det ble verre og verre allikevel spilte han 85 minutter..
Er RBK såpass avhengige av Iversen?
Har vi virkelige ikke andre spillemåter eller andre systemer vi kan bruke når Iversen er borte?
Hadde Eggen rullert mer så hadde Iversen høyst sannsynlig fullført den kampen uten store problemer.
For øvrig de største klubbene i verden bytter ut hele elleveren opptil flere ganger i en og samme sesong. Ingen snakker da om betydningsløse kamper, spillerne er tross alt profesjonelle..
Dette har kanskje lite med "Rosenborg - Molde" å gjøre.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.08.2010 07:54 Post subject: |
|
|
Enig. Bare at det er så forbannet vanskelig å argumentere mot suksess.
I Moss ble bare 13 seriemestere. I RBK hvilte han spillerne på banen.
De fikk stå med hoftefeste mens de ivrige forble på benken. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.08.2010 10:25 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | All den tid enkelte spillere trygler om å få slippe matcher så kan det vel være riktig av noen å påpeke at det er viktigere ting for Rosenborg å ta hensyn til enn det såkalte ansvaret overfor resten av bunnlagene?
Det er ikke vanskelig å tenke seg at spillere som har spilt 2-3 kamper i uka over en mnd begynner å kjenne en viss slitasje som vi må ta hensyn til. Molde-kampen er en ypperlig mulighet til dette. |
Nå har da ikke spillere tryglet om å slippe kamp. Lustig ble enig med medisinsk ansvarlig om at det var fornuftig å hvile. Andre spillere som trenger hvile står også over kampen.
Du tar veldig lett på både Molde og "vårt ansvar" ovenfor nedrykkstriden, det syns jeg er en stygg innstilling.
Greit at det fortsatt er 10 kamper igjen, da er det ikke så vanlig å snakke om "hjelp" til nedrykkslagene, men 3 poeng idag er like mye verdt som 3 poeng i siste serierunde. Ansvaret vi har er det samme som ansvaret andre lag har. Det er flott at vi hviler de spillerne vi gjør, og det er bra om Iversen, Ciljan og Dorsin ikke spiller mer enn rundt 60 minutter. Men det er elendig av oss om vi hadde stilt med Rbk2, og det er alltid kjipt å tape mot Molde. det er det jeg har sagt.
At du velger å skrive ting i Italic og dytte inn rolling eyes endrer ikke på det... |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2010 10:39 Post subject: |
|
|
Interessant innlegg Bolgebah, hva sier du til for eksempel Winsnes som fikk hvile seg hjemme fremfor å dra på treningsleir? "Neis, sesongen er ikke så farlig den"..
Uansett, det har kanskje noe for seg det du sier.. og det er greit å ikke ta ut hele laget, de vi sender utpå må jo være samspilte.. Men i større klubber enn oss er det ikke uvanlig å rotere hele laget i slike situasjoner, hvor man har to ellevere basert på kampens motstander/viktighet. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.08.2010 10:59 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg i kommentaren om Winsnes. Pragmatisk sett en forståelig beslutning av Hoftun, men samtidig umulig å være konsekvent ved lignende anledninger senere - dersom det å ha familie hjemme og å være rutinert nok til å "vite hva det går i" er godkjent grunn for å slippe treningsleir, kan det bli glissent i sesongoppkjøringa framover. Jeg synes det sender ut feil signaler når man ellers må bruke en del energi på å overbevise spillerne om at det drepende kjedelige blodslitet uten ball som man legger ned i januar, kan være tungen på vektskåla når serien skal avgjøres.
Hva gjelder laguttaket er det for meg (muligens noe naiv idealisme, dette) også viktig å kommunisere at man respekterer motstanderen, selv om man skal forestille å være et bedre lag. Det er denne ydmykheten man mangler når man sender utpå juniorlaget i en cupkamp, eller lar keeperen sin ta straffe når man leder med seks-sju mål i en kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2010 11:08 Post subject: |
|
|
Blir jo artig til senere sesonger det med Winsnes ja.. er ikke mange igjen i klubben som ikke enten venter barn, eller har noen små..
"Vi velger å kun ta med oss Lustig, Lago, Örlund og juniorlaget på treningsleir i år. Resten har småbarn og vet hva det går i. Vi har full tro på denne løsningen" |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.08.2010 11:14 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Du tar veldig lett på både Molde og "vårt ansvar" ovenfor nedrykkstriden, det syns jeg er en stygg innstilling. |
Rosenborg har et ansvar overfor Rosenborg.
... og det er alltid kjipt å tape mot Molde. det er det jeg har sagt. |
Klubben kan ikke ta hensyn til hva et par supportere synes om enkelttap, men må tenke i det store bildet.
At du velger å skrive ting i Italic og dytte inn rolling eyes endrer ikke på det... |
Italic og smileys er såvidt jeg vet helt akseptable språklige virkemidler på et internettforum. Foretrekker du blokkbokstaver?  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.08.2010 11:37 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote:
| Quote: | | Rosenborg har et ansvar overfor Rosenborg. |
Det er feil at vi ikke har noe ansvar ovenfor noen andre enn oss selv. Vi, som de andre lagene, har et ansvar ovenfor serien. Det er ikke lov å stille rent 2er lag eller rene juniorlag.
| Quote: | Klubben kan ikke ta hensyn til hva et par supportere synes om enkelttap, men må tenke i det store bildet.
|
Hvis du tror det er "et par supportere" som bryr seg om tap mot Molde kan du ikke ha vært Rosenborgsupporter i mer enn 10-15 minutter.
Men jeg får vel bare oppsummere:
* Jeg syns det er bra at de spillerne som trengte hvile, hviler i denne kampen
*Jeg håper Iversen, Dorsin og Ciljan ikke spiller hele kampen
* Vi har ikke lov til å stille rbk2 i serien så lenge førstelaget vårt ikke er skadet
* Jeg håper vi slår Molde, og at vi deretter slår FCK
* Tape mot Molde er det aller værste jeg vet
* Det blir morsomt å se talentene få prøve seg, håper også noen unggutter kommer innpå relativt tidlig i andre omgang
God kamp!  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.08.2010 11:47 Post subject: |
|
|
Hvis du tror det er "et par supportere" som bryr seg om tap mot Molde kan du ikke ha vært Rosenborgsupporter i mer enn 10-15 minutter.
|
Jeg ser ingen grunn til å fyre opp noe rivaleri med Molde. For meg så er vi deres rivaler, men de er på ingen måte våre rivaler. Litt som England i forhold til Tyskland når det er landskamp; engelskmennene begynner 4 uker i forveien med artikler om krigen, mens tyskerne nøkternt dagen før kamp oppsummerer de to lagene og omtaler det som nok en landskamp.
Våre rivaler er i Danmark, Sverige, Nederland og Belgia i første omgang.
God kamp indeed!  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.08.2010 15:07 Post subject: |
|
|
Må si meg enig med delfinen der, Bjarne. Du kan ikke har vært med på div matcher på 90-tallet om du ikke har noe rivalisering med m****.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 22.08.2010 16:17 Post subject: |
|
|
Stabæk-supporterne var jo tydelige på at Jan Jønsson ødela ettermælet sitt ved å gå til rivalen Rosenborg. Men Stabæk er jo ikke noen rival for Rosenborg, selv om de var gode mens vi var dårlige. Og de lagene som kan betraktes som rivalene våre nå er jo i oppløsning, slik at man kan godt argumentere som Bjarne og si at de som virkelig er våre rivaler nå, er de som er med i kampen om å være nordens beste lag.
I det perspektivet kan vi godt si at Molde-kampen har langt mindre prestisje i seg enn den ville hatt i en annen situasjon. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
GeirGeir Junior
|
Posted: 22.08.2010 17:13 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hvor mange billetter som er solgt? Evt. hvor mange tilskuere som er ventet til Lerkendal i kveld? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.08.2010 17:30 Post subject: |
|
|
| Tønna Brix wrote: |
I det perspektivet kan vi godt si at Molde-kampen har langt mindre prestisje i seg enn den ville hatt i en annen situasjon. |
Det er dette som er hovedpoenget mitt. Det var ikke akkurat stas å være på Lerkendal da vi tapte for Ole Bjørn Sundgot og Reka, men jeg føler vi har kommet langt siden den gang.
Jeg er for øvrig enig i at moldensere er et forferdelig folkeslag og unner dem ikke noe godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.08.2010 18:17 Post subject: |
|
|
| Nordvik og Traorè er vekk, fins ikke dekning bak Dorsin nå... Hva gjør man om det skjer noe? Strand der og!? |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 22.08.2010 18:29 Post subject: |
|
|
| Helland kan spille venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.08.2010 18:38 Post subject: |
|
|
| hendrix wrote: | | Helland kan spille venstreback. |
Jeg KAN spille venstreback jeg også, men da det eksperimentet ble gjort lå vi under 2-0 etter 40 sekunder, med begge mål scoret av en kvinnelig høyrekant fra Bjugn... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 22.08.2010 18:51 Post subject: |
|
|
| Du kan være fjerdevalg Recon. Usikker på om Trond Henriksen eller Helland er førstereserve. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.08.2010 19:13 Post subject: |
|
|
| Bredeli og Olsen kommenterer. Helvete. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.08.2010 19:15 Post subject: |
|
|
Lurer på om det er grunn nok til å:
A) prioritere husarbeid
B) se kampen uten lyd |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.08.2010 19:23 Post subject: |
|
|
| Vurderer B. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.08.2010 19:26 Post subject: |
|
|
c) kjenne på litt gladhat  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 22.08.2010 19:30 Post subject: |
|
|
| d) Hør på kommentatorene, slik at man har noe annet enn Winsnes' piruetter å klage på etter kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 22.08.2010 19:43 Post subject: |
|
|
| This Is 50 wrote: | | Bredeli og Olsen kommenterer. Helvete. |
Merker meg at noen av de utstøtte i TV2 har begynt å komme inn i Tippeliga varmen igjen etter at kanalen fikk PL. Hoff i studio og Bredeli som kommentator. |
|
| Back to top |
|
 |
|